minulla on walesinspringerspanieli ja olisin hankkimassa toista koiraa. ihastuin vinttikoiriin, erityisesti whippetiin ja salukiin.
tämä welshi on sellainen palveluskoira-tyyppiä joten minua kiinnostaisi itsenäisempi koira täksi toiseksi koiraksi.
olen motivoitunut, aktiivinen liikkuja ja yritän parhaani mukaan tarjota koirille paljon liikuntaa.
sopisiko whippet tai saluki welshin kaveriksi? ne olisivat todella erilaisia luonteeltaan mutta olisiko siitä haittaa? vai suositteletteko jotain toista rotua?
tiedän että vinttikoirat ovat vaativia, ainakin liikunnan tarpeen ja itsenäisyyden puolesta, mutta tulisiko tästä jotain?
hei!:)
2
382
Vastaukset
- Hani06
Kyllä vinttikoira sinulle varmaan sopisi, jos olet aktiivinen liikkuja. Ota huomioon, että whippet ja varsinkin saluki tarvitsee vapaana juoksemista turvallisella alueella. Se on hyvin tärkeää juoksukoirille.
Arvaa vaan kuinka monta koirakirjaa olen tutkinut, kun olen etsinyt salukeista tietoa! Haluaisin iselleni vinttikoiran, mutta se haave täytyy unohtaa, sillä koira tarvitsee niin paljon liikuntaa ja aktiviteettia.
Piha täytyisi olla aidattu, sillä vinttarit lähtee helposti jäniksen tai muun liikkuvan kohteen nähdessään pinkomaan perään. Tunti kävelyä hihnassa päivässä ja irrallaan juoksua lähes joka päivä.
Sisällä vinttikoirat ovat yleensä rauhallisia, mutta silti ainakin yksin ollessaan voivat alkaa tuhota paikkoja, jos eivät saa purkaa energiaansa.
Toivon, että sinä saat salun tai wipukan ja saat nauttia niiden hienosta luonteesta! - Suvitus kuvitus
Minulla on 5kk ikäinen whippet neiti, eikä se ole mitään muuta saanu hajotettua, ku yhden kirjan kannen. Sillä on kaverina papillon/lhasa apso(1v7kk) ja ne ovat täysin erilaiset luonteeltaan ja ovat parhaita kavereita siitä huolimatta. Vanhemman kanssa harrastan tokoa ja tuon whippetin kanssa aion harrastaa ratajuoksua sitten ku se tuosta vähän kasvaa.
Tuo whippet on todella hellyydenkipeä ja olisi sylissä aamusta iltaan, jos vaan joku jaksais sitä pitää sylissä.:) Salukithan on sellaisia kissamaisen välinpitämättömiä kuulema, mutta tuo wipukka haluais pussata jokaista vastaantulijaa ja on aivan innoissaan, ku tulee vieraita.
Suosittelen, että otat yhteyttä johonkin kasvattajaan, jonka luokse on lyhyt matka ja kysyt, voisitko mennä tutustumaan rotuun. Varmasti saat lämpimät tervetulo-toivotukset. Mee osoitteeseen whippetharrastajat.fi ja siellä "muuta"-osioon ja sieltä sitten "linkkejä"-osioon ja alat selaileen kasvattajien kotisivuja läpi.
Nyt ku oon ite tutustunu whippetteihin ja saanut jopa itselleni oman, en IKINÄ vaihda tätä rotua. Aivan mahtavia koiria ja lisää tekis mieli ottaa.. En ihmettele yhtään, että monella vinttikoiraharrastajalla on koiria kerralla kokonainen lauma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619354Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492910Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja382695- 572571
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971975- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501371Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101234- 281221