hei!:)

lasvkdblasv

minulla on walesinspringerspanieli ja olisin hankkimassa toista koiraa. ihastuin vinttikoiriin, erityisesti whippetiin ja salukiin.

tämä welshi on sellainen palveluskoira-tyyppiä joten minua kiinnostaisi itsenäisempi koira täksi toiseksi koiraksi.

olen motivoitunut, aktiivinen liikkuja ja yritän parhaani mukaan tarjota koirille paljon liikuntaa.

sopisiko whippet tai saluki welshin kaveriksi? ne olisivat todella erilaisia luonteeltaan mutta olisiko siitä haittaa? vai suositteletteko jotain toista rotua?

tiedän että vinttikoirat ovat vaativia, ainakin liikunnan tarpeen ja itsenäisyyden puolesta, mutta tulisiko tästä jotain?

2

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hani06

      Kyllä vinttikoira sinulle varmaan sopisi, jos olet aktiivinen liikkuja. Ota huomioon, että whippet ja varsinkin saluki tarvitsee vapaana juoksemista turvallisella alueella. Se on hyvin tärkeää juoksukoirille.

      Arvaa vaan kuinka monta koirakirjaa olen tutkinut, kun olen etsinyt salukeista tietoa! Haluaisin iselleni vinttikoiran, mutta se haave täytyy unohtaa, sillä koira tarvitsee niin paljon liikuntaa ja aktiviteettia.

      Piha täytyisi olla aidattu, sillä vinttarit lähtee helposti jäniksen tai muun liikkuvan kohteen nähdessään pinkomaan perään. Tunti kävelyä hihnassa päivässä ja irrallaan juoksua lähes joka päivä.
      Sisällä vinttikoirat ovat yleensä rauhallisia, mutta silti ainakin yksin ollessaan voivat alkaa tuhota paikkoja, jos eivät saa purkaa energiaansa.

      Toivon, että sinä saat salun tai wipukan ja saat nauttia niiden hienosta luonteesta!

    • Suvitus kuvitus

      Minulla on 5kk ikäinen whippet neiti, eikä se ole mitään muuta saanu hajotettua, ku yhden kirjan kannen. Sillä on kaverina papillon/lhasa apso(1v7kk) ja ne ovat täysin erilaiset luonteeltaan ja ovat parhaita kavereita siitä huolimatta. Vanhemman kanssa harrastan tokoa ja tuon whippetin kanssa aion harrastaa ratajuoksua sitten ku se tuosta vähän kasvaa.

      Tuo whippet on todella hellyydenkipeä ja olisi sylissä aamusta iltaan, jos vaan joku jaksais sitä pitää sylissä.:) Salukithan on sellaisia kissamaisen välinpitämättömiä kuulema, mutta tuo wipukka haluais pussata jokaista vastaantulijaa ja on aivan innoissaan, ku tulee vieraita.

      Suosittelen, että otat yhteyttä johonkin kasvattajaan, jonka luokse on lyhyt matka ja kysyt, voisitko mennä tutustumaan rotuun. Varmasti saat lämpimät tervetulo-toivotukset. Mee osoitteeseen whippetharrastajat.fi ja siellä "muuta"-osioon ja sieltä sitten "linkkejä"-osioon ja alat selaileen kasvattajien kotisivuja läpi.

      Nyt ku oon ite tutustunu whippetteihin ja saanut jopa itselleni oman, en IKINÄ vaihda tätä rotua. Aivan mahtavia koiria ja lisää tekis mieli ottaa.. En ihmettele yhtään, että monella vinttikoiraharrastajalla on koiria kerralla kokonainen lauma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe