Olen lähdössä lukemaan sairaanhoitajaksi. En ole ikinä ollut kovin hyvä koulussa ja nyt pelottaakin miten pärjään koulussa..
Onko harjoittelut hurjan rankkoja? Näkee varmasti kaikenlaista..
Olen aina ollut huono matikassa ja kielissä.. Lähihoitjaksi kun luin niin kyllä ne lääkelaskut aika monella yrityksellä läpi meni.
Parhaani yritän, mutta silti jännittää.. Onneksi nyt sentään on lähihoitaja tutkinto pohjalla.
Latinaksi pitää kuulemma osata kaikki ruumiinosat sekä sairaudet :o
Sairaanhoitaja
4
740
Vastaukset
- Sh-opiskelija
Latinaksi on osattava luut ja lihakset, mutta se onnistuu ulkoluvulla. Olen itsekin lähihoitajapohjalla opiskelemassa, mutta meillä oli lh-koulussa osattava opeteltavat luut ja lihakset sekä verisuonet latinaksi...helpottaa hiukan tulevia opintoja kyllä.
Matikka on siitä "helppoa", että saat veivata esim. lääkelaskujen kokeita niin kauan, että ne menevät läpi. Ne siis on uusittava niin kauan, että läpi menee..- ja istumalihaksia
Lähihoitajakoulun läpikäyneenä sh-opiskelijana voin sanoa että kyllä töitä saa tehdä enemmän. Lh-koulussa oli porukkaa jotka ei pärjänny ja oli 2 vuotta muita jäljessä (saivat kyllä opiskella ryhmän mukana!!!???) Kuolisivat kyllä amkissa heti kättelyssä.. Täällä pitää hallita ja ymmärtää suuria kokonaisuuksia esim. annat potilaallelääkkeen, mihin se vaikuttaa, mitä haittoja, mitä ei saa yhdistää ko lääkkeeseen ja miten lääkitys vaikuttaa potilaan kokonaishoitoon.
- nti86
lääkelaskuthan on aikalailla sillä samalla peruskaavalla. kun osaa prosentti-, kerto- ja jakolaskun niin kyllä sillä pohjalla jo pärjää. tiedät varmaan kerta siitä jo aiempaa kokemusta. meillä on tietty raja uusimisen kanssa. jos ei millään pääse läpi useammallakaan yrityksellä niin siitä tulee este harjoittelulle kun aikaraja tulee vastaan. kertaus silloin tällöin pitää asiat mielessä niin ei pitäisi tulla ongelmaa kokeissa. kielistä tulisi osata englannin ja ruotsin perusteet. kyllä noista opinnoista selviää, ihan sen mukaan miten itse jaksat osaamisesi mukaan panostaa.
harjoittelusta ei voi sanoa mitään. miten sen henk.koht. kukin kokee. oma osaamisen taso ja persoonallisuus määrittää. mulla ei ainakaan vielä ole tuntunut liian rankalta. - #ruu#
opiskelen lähihoitajaksi ja en itse kyllä laske lääkelaskuja prosenteilla...?
Tietääkö kukaan Lahen amk:n pääsykokeista. Hain sinne nyt syksyllä ja olisi kiva tietää tarkemmin millaiset kokeet tulossa. Onko siellä esim. juurikin prosenttilaskuja yms. päässälaskuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle132000Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631405Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise981351Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681225Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51131Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31987En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52986- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334950Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell38879