Olen lähdössä lukemaan sairaanhoitajaksi. En ole ikinä ollut kovin hyvä koulussa ja nyt pelottaakin miten pärjään koulussa..
Onko harjoittelut hurjan rankkoja? Näkee varmasti kaikenlaista..
Olen aina ollut huono matikassa ja kielissä.. Lähihoitjaksi kun luin niin kyllä ne lääkelaskut aika monella yrityksellä läpi meni.
Parhaani yritän, mutta silti jännittää.. Onneksi nyt sentään on lähihoitaja tutkinto pohjalla.
Latinaksi pitää kuulemma osata kaikki ruumiinosat sekä sairaudet :o
Sairaanhoitaja
4
736
Vastaukset
- Sh-opiskelija
Latinaksi on osattava luut ja lihakset, mutta se onnistuu ulkoluvulla. Olen itsekin lähihoitajapohjalla opiskelemassa, mutta meillä oli lh-koulussa osattava opeteltavat luut ja lihakset sekä verisuonet latinaksi...helpottaa hiukan tulevia opintoja kyllä.
Matikka on siitä "helppoa", että saat veivata esim. lääkelaskujen kokeita niin kauan, että ne menevät läpi. Ne siis on uusittava niin kauan, että läpi menee..- ja istumalihaksia
Lähihoitajakoulun läpikäyneenä sh-opiskelijana voin sanoa että kyllä töitä saa tehdä enemmän. Lh-koulussa oli porukkaa jotka ei pärjänny ja oli 2 vuotta muita jäljessä (saivat kyllä opiskella ryhmän mukana!!!???) Kuolisivat kyllä amkissa heti kättelyssä.. Täällä pitää hallita ja ymmärtää suuria kokonaisuuksia esim. annat potilaallelääkkeen, mihin se vaikuttaa, mitä haittoja, mitä ei saa yhdistää ko lääkkeeseen ja miten lääkitys vaikuttaa potilaan kokonaishoitoon.
- nti86
lääkelaskuthan on aikalailla sillä samalla peruskaavalla. kun osaa prosentti-, kerto- ja jakolaskun niin kyllä sillä pohjalla jo pärjää. tiedät varmaan kerta siitä jo aiempaa kokemusta. meillä on tietty raja uusimisen kanssa. jos ei millään pääse läpi useammallakaan yrityksellä niin siitä tulee este harjoittelulle kun aikaraja tulee vastaan. kertaus silloin tällöin pitää asiat mielessä niin ei pitäisi tulla ongelmaa kokeissa. kielistä tulisi osata englannin ja ruotsin perusteet. kyllä noista opinnoista selviää, ihan sen mukaan miten itse jaksat osaamisesi mukaan panostaa.
harjoittelusta ei voi sanoa mitään. miten sen henk.koht. kukin kokee. oma osaamisen taso ja persoonallisuus määrittää. mulla ei ainakaan vielä ole tuntunut liian rankalta. - #ruu#
opiskelen lähihoitajaksi ja en itse kyllä laske lääkelaskuja prosenteilla...?
Tietääkö kukaan Lahen amk:n pääsykokeista. Hain sinne nyt syksyllä ja olisi kiva tietää tarkemmin millaiset kokeet tulossa. Onko siellä esim. juurikin prosenttilaskuja yms. päässälaskuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709