Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huollon seuraaminen paikan päällä

Himmelii

Voiko auton huoltoa seurata huoltohallissa? Ehtona tietysti on että pysyy pois alta eikä aiheuta vaaraa itselle tai muille. Välillä vaan näkee kaikennälöisiä suhareita huoltamassa autoja, että oikein hirvittää. Vedellään letkuja auton yli tms. Eikö se pitäisi olla oikeus että tietää varmasti ettei autolle anneta vaan valohoitoa? Olen myös kuullut kuinka asiakkaan maksamasta huoltoajasta osa käytetään omaan kännykkään puhumiseen yms.

46

10535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peetuvaan

      Oletkos hiukan pihalla.... jo vakuutuksen säännöt kieltävät olosi paikan päällä. Mitäs jos jotain sattuu?

      • sääntöä

        hehehe... vakuutuksen säännöt on oiva syy häätää asiakas näkemästä sitä valohoitoa, josta hän maksaa itsensä kipeäksi.


      • rane
        sääntöä kirjoitti:

        hehehe... vakuutuksen säännöt on oiva syy häätää asiakas näkemästä sitä valohoitoa, josta hän maksaa itsensä kipeäksi.

        Olen joka kerta huollattanut autoni "odottaessa".
        Tiedän etukäteen mitä se maksaa, eikä asentaja/yrittäjä ole vielä pannut juttuseuraa pahakseen.


      • Himmelii

        Olen pihalla. Kunhan kysyin. Heillä on näköjään pykälät kieltää paikalla olo.


      • Testannut
        rane kirjoitti:

        Olen joka kerta huollattanut autoni "odottaessa".
        Tiedän etukäteen mitä se maksaa, eikä asentaja/yrittäjä ole vielä pannut juttuseuraa pahakseen.

        Vaihdatin öljyt paikallisessa pikahuollossa... öljyt suodatin öljyproppu työ = 55€. Tähän aikaa kului 10min ja seurasin vieressä odottamassa.

        Eräänä toisena vaihtokertana vein saman auton öljynvaihtoon lähempänä olevalle korjaamolle (laiskana en jaksanut lähteä pikahuoltoon). Jätin auton aamulla korjaamolle ja kävelin töihin. Työpäivän päätteeksi hain auton korjaamolta. Yritti veloittaa työstä täyden tunnin, oli laittanut uudet öljyt purkista, jonka vein mukanani ja vaihtanut suodattimen, jonka olin itse ostanut. Veloitus 40€... :-D Eli valohoidosta saa maksaa yllättäviäkin summia! (En tosin suostunut summaa maksamaan, vaan lopulta tyydyin taistelun päätteeksi 20€ hintaan... joka myöskin melko kohtuuton).

        Eli ainakin pienemmät hommat kannattaa teettää odottaessa -> ei veloiteta venähtänyttä ruokatuntia ja puheluita kavereiden kanssa asiakkaalta!


    • hoijaa..

      Ei asiakas maksa huoltoajasta vaan kiinteän hinnan työsuorituksesta. Se ei kuulu asiakkaalle pätkääkään kuinka paljon asentaja puhuu kännykkään tms. Hinta ei muutu mihinkään meneekö huoltoon aikaa 1h vai 5h. -tiedoksesi vaan. Siitä huollon vierestä seuraamisesta sen verran että kun minun työpisteeseeni hiipii asiakas seurailemaan huollon edistymistä, niin poistun itse paikalta, enkä palaa ennenkuin asiakas on poistunut.

      • mikä liike

        on kysymyksessä, että osaan karttaa sitä.


      • Himmelii

        Olen joutunut aina maksamaan siitä ajasta, jonka auto on "pukeilla", riippumatta siitä kauanko aikaa on itse työntekoon mennyt. Tästä ei tietenkään voi syyttää kuin itseä, miksi olen hyväksynyt sellaisen tarjouksen.


      • hoijaa..
        Himmelii kirjoitti:

        Olen joutunut aina maksamaan siitä ajasta, jonka auto on "pukeilla", riippumatta siitä kauanko aikaa on itse työntekoon mennyt. Tästä ei tietenkään voi syyttää kuin itseä, miksi olen hyväksynyt sellaisen tarjouksen.

        Ei kai mitkään isommat huoltoketjut/merkkiliikkeet yms. enää tee ns. tuntitöinä mitään, kun yksityisasiakas haluaa miltei poikkeuksetta tietää huolto/korjaushinnan etukäteen. Tästä johtuen lähes kaikki korjaukset ja huollot on hinnoiteltu paketiksi, eli on asiakkaalle ihan yksi lysti tekeekö asentaja hommaa viikon vai tunnin kunhan vaan sovitussa toimitusajassa pysytään.


      • hoijakkaa
        mikä liike kirjoitti:

        on kysymyksessä, että osaan karttaa sitä.

        No enpä viitsi mainostella tässä nyt sen kummemmin, mutta pikku muisto niskapokasta on paikallaan. Tapahtui taannoin isolla korjaamolla. Eräs mekaanikko kyllästyi selän takana seisoskelevaan asiakkaaseen, niinpä asentaja pyysi asiakasta auttamaan ja sanoi että viitsitkö pitää tuota pakoputkea tuossa kannatuksessa sen aikaa kun haen varastosta siihen pari pulttia. Eihän se putki mitään irti ollut, kunhan vaan sai asiakkaan seisomaan siihen auton alle siksi aikaa kun mekaanikko itse lähti lounaalle. Asiakasta ei enää näkynyt kun mekaanikko tuli lounaalta reilun puolen tunnin kuluttua...


      • Maksava asiakas

        "Siitä huollon vierestä seuraamisesta sen verran että kun minun työpisteeseeni hiipii asiakas seurailemaan huollon edistymistä, niin poistun itse paikalta, enkä palaa ennenkuin asiakas on poistunut."

        Minä tunnen myös muutaman tuollaisen asentajan joiden työ ei kestä päivänvaloa.


      • hoijaa..
        Maksava asiakas kirjoitti:

        "Siitä huollon vierestä seuraamisesta sen verran että kun minun työpisteeseeni hiipii asiakas seurailemaan huollon edistymistä, niin poistun itse paikalta, enkä palaa ennenkuin asiakas on poistunut."

        Minä tunnen myös muutaman tuollaisen asentajan joiden työ ei kestä päivänvaloa.

        Ei se taida olla sitä, vaan tuskinpa kukaan teknisen alan ammattilainen tykkää vieressä seisovasta tyhmiä kyselevästä, jopa neuvoja antavasta pokasta? Eri asia on sitten pikahuoltoasentajat, jotka ovatkin suorapalvelumekaanikkoja ja joiden on vaan kestettävä sen pokan kanssa oleminen.

        -Miltäs itsestäsi tuntuisi kun siellä toimistossasi joku stondaisi selän takana kyselemässä että miksi sä nyt painoit enteriä tai että älä näpylöi niin nopeasti sitä tietsikkaa kun en saa selvää mitä sä kirjoitit tms. yhtä fiksua.


      • entinen paperimies
        hoijaa.. kirjoitti:

        Ei se taida olla sitä, vaan tuskinpa kukaan teknisen alan ammattilainen tykkää vieressä seisovasta tyhmiä kyselevästä, jopa neuvoja antavasta pokasta? Eri asia on sitten pikahuoltoasentajat, jotka ovatkin suorapalvelumekaanikkoja ja joiden on vaan kestettävä sen pokan kanssa oleminen.

        -Miltäs itsestäsi tuntuisi kun siellä toimistossasi joku stondaisi selän takana kyselemässä että miksi sä nyt painoit enteriä tai että älä näpylöi niin nopeasti sitä tietsikkaa kun en saa selvää mitä sä kirjoitit tms. yhtä fiksua.

        sinun tarttis vaihtaa eri töihin kun et pysty kanssakäymisiin ihmisten kanssa, ja oletkos ajatellut että kuka sinulle loppujen lopuksi palkkarahat tuo, asiakas, kukapa muu.
        Itse olen aina ollut ja tulen olemaan huoltohallissa kun autoani huolletaa, kukaan asentajista ei ole koskaan edes vihjannut mitenkään että olisin ylimääräinen siinä paikassa.


      • jeejoo
        entinen paperimies kirjoitti:

        sinun tarttis vaihtaa eri töihin kun et pysty kanssakäymisiin ihmisten kanssa, ja oletkos ajatellut että kuka sinulle loppujen lopuksi palkkarahat tuo, asiakas, kukapa muu.
        Itse olen aina ollut ja tulen olemaan huoltohallissa kun autoani huolletaa, kukaan asentajista ei ole koskaan edes vihjannut mitenkään että olisin ylimääräinen siinä paikassa.

        Kanssakäymiset riittää vapaa-ajalla minulle. Työajalla painetaan keikkaa eikä seurustella pokien kanssa joutavia. Työmyynti pitää olla vähintään 1:n kertoimella että pääsee edes jotenkin liksoille. Eli myytyjä tunteja pitää olla 8:n tunnin päivänä vähintään se 8 että hommassa olisi jotain itua.

        -BTW. Sinun nimimerkkisi on entinen paperimies. Voikos paperitehtaaseen mennä seisoskelemaan ja katselemaan kun sieltä sitä paskapaperia tai kirjepaperia tms. tulee? Ai eikö? Omituista, sillä minä ja kaikki muut kuluttajat viimekädessä maksetaan myös paperimiehen liksa.

        Miksi se on niin vaikeaa antaa mekaanikolle työrauha?


      • mekaanikko
        Maksava asiakas kirjoitti:

        "Siitä huollon vierestä seuraamisesta sen verran että kun minun työpisteeseeni hiipii asiakas seurailemaan huollon edistymistä, niin poistun itse paikalta, enkä palaa ennenkuin asiakas on poistunut."

        Minä tunnen myös muutaman tuollaisen asentajan joiden työ ei kestä päivänvaloa.

        Tuskin sinäkään haluat että tulen kyttäämään sun työn tekoa.
        Kyllä se työrauha pitää olla kaikilla. Itse olen pari kertaa päästänyt asiakkaan seuraamaan huoltoa. Vaikka kuinka lupas olla poissa tieltä vähän välia sit astu toisen varpaille. Ne hidastavat työntekoa kun pitää olla kokoajan hätistämäs kauemaksi ja selittämässä jokaista toimenpidettä.
        Kyllä se niin on, et jos ei luota liikkeeseen niin voi mennä suraavaan tai sit tehdä työn itse.


      • entinen paperimies
        jeejoo kirjoitti:

        Kanssakäymiset riittää vapaa-ajalla minulle. Työajalla painetaan keikkaa eikä seurustella pokien kanssa joutavia. Työmyynti pitää olla vähintään 1:n kertoimella että pääsee edes jotenkin liksoille. Eli myytyjä tunteja pitää olla 8:n tunnin päivänä vähintään se 8 että hommassa olisi jotain itua.

        -BTW. Sinun nimimerkkisi on entinen paperimies. Voikos paperitehtaaseen mennä seisoskelemaan ja katselemaan kun sieltä sitä paskapaperia tai kirjepaperia tms. tulee? Ai eikö? Omituista, sillä minä ja kaikki muut kuluttajat viimekädessä maksetaan myös paperimiehen liksa.

        Miksi se on niin vaikeaa antaa mekaanikolle työrauha?

        siellä paperitehtaalla niitä kaikenlaisia kattelijoita piisas, mutta niiden täytyi vaan antaa katella kun sattuivat olemaan ostavia asiakkaita, että niin se poju vaan asiat tänään on.


      • Käyttöautossa.1963-1968

        Vanha on ketju, mutta vanha on asiakin.
        Työskenmtelin noin 50 v sitten isolla autokorjaamolla nuorempana autonasentajana kolmivuotisen ammattikoulun jälkeen. Joskus oli asiakas seuraamassa työtä, useimmiten ei. Ei se työn seuraaminen mitään haitannut, koska minähän osasin työn eikä tarvinnut tupeksia eikä peitellä osaamattomuuttaan. Jos asiakas kyseli kovin, toki kerroin kaiken mitä halusi tietää. Jos tähän takia meni lisää aikaa, niin asiakashan sen maksoi, joten ei siinäkään mitään estettä.


    • Böökki.

      Yks tuttu asentaja kertoi, että joku poka oli vetänyt omat haalarit päälleen,ja meinas ruveta jeesimään häntä.Asentaja lähti kahville.

      • ........

        myös asiakas oli vetänyt haalarit päälle.. no asentaja otti sitten asiakseen opettaa asiakkaan huoltamaan autoaan.. tunnin hommaan meni neljä ja puoli tuntia kun asentaja opasti ja asiakas teki itse ja maksoi joka tunnista täyden hinnan..

        Seuraavankin huollon asiakas teetätti samassa liikkeessä mutta pysytteli itse kahvitiloissa.


    • osasto

      Jos tykkäät katsella jonkin persettä muutaman tunnin seisoskellellen kädet syvällä taskuissa, en voi olla pitämättä sinua pikkusen pervona.

      Kuitenkin voin vakuuttaa että Te ette minua viehätä millään tavalla. Jos sattuu oleman jotain asiaa, sen voi kertoa ja lähteä sitten kiertelemään muuanne häiritsemästä työntekoa.

      Näille perspokille itse teen työn/huollon ehdottomalla minimillä, mitään ylimääräistä en huomioi vaikka huomaisinkin. Taasen jos saan työrauhan ja luottamuksen niin asiaan suhtautuminen on kokonaan toisenlaatuista.

      Jos joku haluaa katsella minun työasentoja voin niitä kyllä näytellä, se vaan kuitenkin maksaa selvää rahaa. Valitettavasti tuollaisesta perspokasta ei saa ylimääräistä palkkaa, koska prostituutio on kielletty lailla. Mielestäni, jos joku tykkää minun persettä vahtia muutaman tunnin, täytyisi minulle tulla siitä kohtuullinen korvaus. Olenhan saattanut auton kuntoon ja tuottanut jollekin pervolle tiettyä iloa ja mielihyvää.

      Pikkusen vituttaa nämä kyttääjät. Rahattomia köhiä ovat, autokin rahoitusyhtiön nimissä. Maksalaatikkoa syövät joka päivä. Voi vitun vitun vittu.

      • ..olla..

        ..syytä sinunkin harkita alan vaihtoa...jonnekin missä ei vahingossakaan joudu tekemisiin asiakkaiden kanssa.


      • hakeutuu
        ..olla.. kirjoitti:

        ..syytä sinunkin harkita alan vaihtoa...jonnekin missä ei vahingossakaan joudu tekemisiin asiakkaiden kanssa.

        poliisiksi, siinä asiakas on oikeassa ja pamppu vasemmassa.


    • xxy

      On paras pysyä pois ei omalta työmaalta/paikalta. Paitsi jos työnjohtaja tms. hyväksyy jonkin hyvän syyn takia. Siinä tulee kysymykseen työsuojelu/vakuutus/vastuunäkökohdat.

    • tästä mallia

      on kahdenlaisia autokorjaamoja.

      1) ne jotka eivät laita pahakseen sitä että asiakas saa seurata vierestä mitä autolle tehdään. Näissä korjaamoissa moraali ja osaaminen on yleensä sillä tasolla että asiakkaalla ei ole mitään tarvetta jäädä jalkoihin pyörimään, vaan voi mieluummin lähteä kahville.

      2) sitten ovat ne jotka toivottavat "perskärpäset" ja "niskapokat" helvettiin ns. työntekoaan seuraamasta. Tähän on lähes poikkeuksetta sen verran hyvä syy että auton omistajan kannattaa miettiä mikäköhän se olisi ennenkuin autonsa tuollaiseen jättää....

      Lyhyesti sanottuna: auton korjaamista ei kannata jäädä seuraamaan mihinkään korjaamoon. Osaan ei tosin kannata viedä koko autoakaan.

    • ihmeessä

      Miksi pitäisi seistä vahtaamassa mekaanikon työntekoa? Kyllä sen verran pitää olla luottamusta merkkiliikkeen tekemisiin. (muuallahan emme autojamme huollata.) Jos jostakin syystä kuitenkin sattuisi kömmähdys huolto- tai korjaustyössä, niin kyllä merkkiliike vastaa tekemisistään, työ- ja varaosatakuun muodossa ja sijaisautopalvelutkin toimivat merkkiliikkeen piikkiin virheen sattuessa. Eli eipä vahdata mekaanikkoja vaan annetaan äijien (ja mimmien) tehdä työnsä rauhassa.

      • mieltä

        hölöttävä,olan yli kurkkiva,joskus jopa itse autoaan korjaamaan alkava "besserwisser" joka ei tiedä oikeastaan mitään autoista mutta ei sitä myönnä ovat pahimpia niskapokia.
        Asentajan huomio kääntyy torveilevaan asiakkaaseen eikä huollon kohteena olevaan autoon.
        Joskus tekisi mieli sanoa pahasti mutta purraan sitten kieltä,ärh...


      • Himmelii

        Jos huoltokorjaamon asiat on kunnossa, ei pitäisi olla mitään sitä vastaan jos huoltoa seurataan. Autoasentajat ovat kuitenkin asiakaspalvelutehtävissä, heidän on vaan "kestettävä" asiakkaita. Mulla on hyviäkin kokemuksia korjaamoista, enkä ole toista kertaa pyytänytkään kyseisessä paikassa päästä seuraamaan huoltoa. Ja eihän aina kyse ole mistään epäilystä tai vastaavasta, jos pyytää päästä seuraamaan huoltoa. Minä kysylin lupaa päästä seuraamaan huoltoa, en neuvomaan!


    • Nojailijoihin kyllästynyt

      Vähän aiheen vierestä menee, mutta kuitenkin..: Vierailen silloin tällöin merkkiliikkeen pikahuollossa, jossa pääsee asentajan kanssa suoraan asioimaan. Jos työ kestää vain puolisen tuntia, jään norkoilemaan korjaamolle. Toki luuhaan lähinnä ovien luona, enkä häiritse asentajaa. Koska ovet ovat sepposen selällään, sisään lappaa koko ajan kaikenlaista kyselijää ja ajan varaajaa. Suunnattomasti ärsyttää asiakkaat, jotka katsovat oikeudekseen nojailla autooni kuin omistaisivat sen/hylkytavaraan. Ei kukaan marketin pihallakaan toisten autoihin nojaile.
      Joskus tekisi mieleni lampsia sisään ja kysyä onko halukkuutta ostaa auto, kun noin tuttavallisesti sitä jo käsittelet. Ehkä tuo on ajattelemattomuutta tai tarvetta näyttää asiantuntijalta konepellin alla asentajan kanssa perse pystyssä kädet levällään nojaillen aaargh..

      Jättäkää ihmiset toisten autot rauhaan.

      • xxy

        Jos verstaalla on 10 autoa huoltopukeilla ja jokaisen vierellä pyörii auton omistaja kysellen typeriä. Taitaa olla melkoinen tungos.


    • ..............

      Itse työskentelen ns isolla merkkikorjaamolla ja minua ei ns niskapokat haittaa kunhan he ovat sivussa ja ainoastaan seuraavat esim huoltoa tai jotain muuta ns simppeliä korjaustoimenpidettä tai tulevat jopa juttelemaan kyllähän siinä työn ohessa kerkiää muutaman sanan vaihtamaan asiakkaankin kanssa.

      Mutta jos on jotain hankalampaa vianhakua tms ja asiakas tulee kyselemään esim että onkos tuossa ne tulpat jotka tässä diesel koneessa sen polttoaineilmaseoksen sytyttää niin siinä kohtaa se ajatus karkaa aina ja hermothan siinä loppujen lopuks menee.

      Tai jos seurataan niin läheltä että kun kääntyy niin nenät ottaa yhteen. Sellaisiakin ihmisiä on (en tarkoita että kaikki on).

      Tilannehan on se että monille sen auton osto on heti talon jälkeen toiseks tärkein ostos ja ymmärrän ihan täysin että siitä halutaan pitää huolta mutta raja menee aina kuitenkin jossain ja asiakkaan pitäisi myös itse ymmärtää miloin ei ole fiksua olla paikalla kun autoa huolletaan. Eihän kukaan siellä korjaamossa kuitenkaan tahallaan sitä autoa riko ja jos vahinko käy niin asentajalla täytyy olla sen verran munaa että myöntää tehneensä virheen.

    • "huollto"

      vierestä, anna asentajan "huoltaa" rauhassa. Molemmat säästyy varmalta mieliharmilta. Tai jos kestät parhaimmassa tapauksessa noin 1/2 huollosta, siis ainoastaan huollon hinta. jopa yli 300 euron veloituksen, niin seuraa ihmeessä.

      Itse en ole vielä moisessta toipunut.

    • asentaja anssi

      itse olen asentaja ja mikään muu ei ole vittumaisempaa kuin että on joku kyylä vieressä kyttäämässä,kuvitelkaa että itse yritätte tehdä tarkkaa hommaa ja siinä on joku pyörimässä selän takana ja sitten pitää vielä varoa ettei kompastu kun jotkut ihmiset eivät millään malta pitää itseään kauempana vaan huohotus kuuluu niskaan

      • asentajat

      • ei olisi

        esim tällaista tapahtunut jos olisin "asentajan" työtä seurannut, jokaiselle tapahtuu moka, mokia ennemmin tai myöhemmin, MUTTA jos asentaja merkkikorjaamossa saa asennettua luminaan melkein 10 cm halkaisijaltaan pienemmät etujarrulevyt, niin jotain on mielestäni pielessä. Vaikka en ole asentaja ja olisin työtä seurannut, ei kyllä näin olisi käynyt. Otin jarrupalat muistoksi roskapöntöstä, ne olivat kuluneet vain alareunasta ja seurasin vierestä että työ tehdään oikein. Joten älä nyt ole kovin ylimielinen asiakkaale ja korosta sitä asentaja sanaa, minulta ainakin meni luottamus "asentajiin" ikuisiksi ajoiksi.

        Mielestäni tässä vaarantui muutakin, kuin asentajan asennus.


    • merkkihuolto_

      Automme huolletaan aina merkkikorjaamossa ja seison koko ajan auton lähellä kun autoamme huolletaan. Arvatkaa miksi. Kerran laittoivat liikaa moottoriöljyä joten jouduin menemään uudestaan autokorjaamoon jotta päästivät ylimääräisen moottoriöljyn pois. Sen jälkeen olen aina sanonut autoasentajalle mikä on automme moottorin öljytilavuus. Kerran olivat tilanneet liian korkean ilmansuodattimen ja oli hyvä että seisoin automme vieressä jotta sain suoraan sovittua autoasentajan kanssa miten saan sopivan ilmansuodattimon asennettua. Kerran toinen autonasentaja tuli korjaamohalliin ja kysyi että haluanko korjauttaa samalla maalipintaan tulleen kivenhakkaaman. Kun olin siinä auton vieressä niin sain sen siinä sovittua eikä siitä tullut mitään ylimääräistä hintaa. Kun seisoo auton vieressä niin voi kysyä autonasentajalta että pitäisikö iskunvaimentimet - jarrupalat - jarrulevyt - uusia. Autonasentajalta voi kysyä voitko tarkistaa samalla jarrunesteen - ohjaustehostimen nesteen - määrät ja lisätä jos pitää lisätä. Auton jäähdytysnesteen voi tarkastuttaa samalla että se kestää riittävästi pakkasta ja että sitä on tarpeeksi. Kun seisoo siinä lähellä autonasentajaa niin voi sanoa autonasentajalle että sano jos jotain pitää uusia niin katsotaan tilannetta yhdessä. Sehän tuo vaan autonasentajalle / merkkikorjaamolle lisää töitäkun auton omistaja tahtoo pitää hyvää huolta autostaan. Merkkikorjaamon ovessa lukee teksti että vain henkilökunnalle mutta olen opettanut merkkikorjaamon työntekijöille että haluan seisoa automme lähellä huollon aikana sillä se olen minä joka maksan huollon. Annan autonasentajan tehdä työnsä rauhassa ja vain harvoin kurkkaan mitä hän tekee. Tutulle sukulaiselle sanottiin kerran merkkikorjaamossa että hän ei saa olla korjaamon puolella kun hänen autoasn korjataan ja hän vastasi että otin oikein eväät mukaan jotta voin syödä eväitäni autoni vieressä kun autoani huolletaan ja korjaamon oli pakko suostua sillä muuten korjaamo olisi menettänyt hyvän asiakkaan. Muistan kun 80-luvun alussa huolsimme kerran Volvoamme Turun merkkihuollossa
      niin siellä sanottiin että korjaamon puolelle ei saa mennä ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä merkkikorjaamossa jossa autoamme huollettiin. Kaiken huipuksi autonasentajilla oli päällään valkoiset haalarit.

      • TodellinenAasiakas

        Siinä on sitten mulkku asiakas.


      • autoilija_
        TodellinenAasiakas kirjoitti:

        Siinä on sitten mulkku asiakas.

        Autohuollon voi rinnastaa omakotitalon rakentamiseen sillä jos et valvo mitä tehdään / miten tehdään niin omakotitalon rakentamisen valmistuttua tulee kallista laskua kun uutta omakotitaloa pitää sen takia korjata että työt on tehty huolimattomasti. Olet siis niitä että et lainkaan välitä työn laadusta / siitä että huolletaanko auto kunnolla ja laitetaanko autoon ne varaosat mitkä on sovittu. Autoon sen verran kallis että ei kai kukaan halua maksaa tekemättömästä työstä lähes 100 € työtuntiveloitusta puhumattakaan alukuperäisistä varaosista joita ei ole edes huollon aikana vaihdettu. Olen oppinut sen että kestää erittäin kauan ennen kuin johonkin huoltokorjaamoon voi luottaa ja vuosien aikana ollaan huollettu autoja niin merkkikorjaamoissa kuin muissa autokorjaamoissa niin olemme todenneet että kaikissa niissä on ollut erittäin paljon huolimattomuutta. Se ei ole mulkku asiakas joka haluaa pitää autonsa varmuudella kunnossa sillä vain seisomalla siinä lähellä autoa kun auto huolletaan voi varmistaa sen että huollossa tehdään kaikki semitä on sovittu.


    • GS450h

      Tämän ketjun lukeminen muistutti minua siitä, miksi minun kannattaa huoltaa oma autoni itse. Olisihan se kiusallista jos joutuisi neuvomaan asentajaa joka ei tunne autoani lainkaan.

    • huhhuijaa

      Kerran olin korjaamon hallissa seuraamassa, kun hieman äreähkön oloinen asentaja löi päänsä jonnekin ylös nostetun auton alustaan ja alkoi raivoissaan hakata auton pohjaa. Kunpa olisi auton omistaja ollut näkemässä!

      • Anonyymi

        Tuosta tuli mieleen kun eräällä yleiskorjaamolla joku Hohto -elokuvasta tutun Jack Nicholsonin näköinen mies hakkasi yhden auton takajarrurumpua samanlainen hurja ilme naamallaan ja samoin ottein kun Jack ko. elokuvassa sitä kylppärin ovea kirveellä xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen kun eräällä yleiskorjaamolla joku Hohto -elokuvasta tutun Jack Nicholsonin näköinen mies hakkasi yhden auton takajarrurumpua samanlainen hurja ilme naamallaan ja samoin ottein kun Jack ko. elokuvassa sitä kylppärin ovea kirveellä xD

        Silloin kyse lienee hullun seuraamisesta paikan päällä.


    • afaeaefae

      Merkkihuolto toiminut hyvin mutta yleiskorjaamoilla todella olisi tarve seurata vierestä, niin usein tunaroivat.

      Pari viikkoa sitten laittoivat tuttavan -02 Volvo V70 koneeseen 0w30 acea a5 öljyä, vaikka tämä öljy hyväksytty vasta -04 tai -05 lähtien V70 autoissa. -02 V70 vaatii acea a3 luokituksen, tuo a5 voi hajottaa koneen koska öljy leikkautuu niin helposti (polttoaineensäästö-öljy) ettei sitä saa laittaa koneisiin joita ei suunniteltu sitä varten.

      Olisi seurannut vierestä niin olisi voinut estää asentajaa käynnistämästä konetta öljyillä jotka ei täytä vaatimuksia.

      • afaeaefae

        Ja kyseessä Fixus korjaamo joten sellainen tietämys on tässä korjaamoketjussa. Kannattaa välttää.


      • Anonyymi
        afaeaefae kirjoitti:

        Ja kyseessä Fixus korjaamo joten sellainen tietämys on tässä korjaamoketjussa. Kannattaa välttää.

        Minua ei päästetty työpajaan Fixus Lieksa katsomaan öljynvaihtoa! Sitten näin, että asentaja oli poistanut kaikki moottorin suojukset! Kun on pieni öljynpoistoreikä! En tiedä miksi.......


    • Anonyymi

      Harmillista kun siellä ei saa käydä vilkaisemassa autoaan alapuolelta. Olisi kätevä katsoa, missä kunnossa on pohja, pakoputki, vetonivelen kumit sun muut. Tokihan se sitten olisi tavallaan lisäpalvelu ja voisi kai häiritä asentajan työrauhaa. Katsastuksessa sitten kyyläilen noita, vaikka lieneekö sen hyväksyttävämpää.

      Jossain aiemmin käyttämälläni korjaamolla oli työ hinnoiteltu erikseen ns. normaali tuntihinta, pieni lisähinta jos tuot omat osat, ja vielä jos haluat olla katsomassa työskentelyä.

    • Anonyymi

      Joissakin saa olla katselemassa ja toisilla ei.
      Onhan se hyvä jos voi käydä jututtamassa asentajaa ja kuikuilla vaikka autonsa pohjan kuntoa jne. antaa mielestäni luotettavamman kuvan firmasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe