Hormoniehkäisy aiheuttaa emätintulehdusta

Hei,
onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja miten olette päässeet siitä eroon?

Eli olin syönyt monta vuotta ehkäisypillereitä ja kun ne lopetin pari vuotta sitten, sain epäspesifin emätintulehduksen. Tämä on käsittääkseni aika yleistä ja vaiva lähtikin ihan gynophiluksilla.

Vuosi sitten aloitin ehkäisyrenkaan käytön ja samanlaiset oireet (erittäin pahanhajuinen valkovuoto) alkoivat samantien. Kokeilin taas maitohappobakteerivalmisteita, kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, ei kuulemma tuota epäspesifiä emätintulehdustakaan, mutta oireet vaan jatkuivat. Neljän kuukauden kuluttua kyllästyin ja lopetin renkaan käytön, jolloin myös oireet hävisivät.

Kaksi kuukautta sitten aloitin samat ehkäisypillerit, joita söin silloin aikaisemmin. Ja taas mun alapää haisee! Ecovag kuurin jälkeen oli ehkä viikon normaalia, mutta nyt taas...

Siis, eikö mulle tosiaankaan sovi enää hormonaalinen ehkäisy, vai häviäisivätkö oireet mahdollisesti ajan myötä hormoneiden tasaannuttua?
0245
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Millä eroon? kirjoitti:

Hei,
onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja miten olette päässeet siitä eroon?

Eli olin syönyt monta vuotta ehkäisypillereitä ja kun ne lopetin pari vuotta sitten, sain epäspesifin emätintulehduksen. Tämä on käsittääkseni aika yleistä ja vaiva lähtikin ihan gynophiluksilla.

Vuosi sitten aloitin ehkäisyrenkaan käytön ja samanlaiset oireet (erittäin pahanhajuinen valkovuoto) alkoivat samantien. Kokeilin taas maitohappobakteerivalmisteita, kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, ei kuulemma tuota epäspesifiä emätintulehdustakaan, mutta oireet vaan jatkuivat. Neljän kuukauden kuluttua kyllästyin ja lopetin renkaan käytön, jolloin myös oireet hävisivät.

Kaksi kuukautta sitten aloitin samat ehkäisypillerit, joita söin silloin aikaisemmin. Ja taas mun alapää haisee! Ecovag kuurin jälkeen oli ehkä viikon normaalia, mutta nyt taas...

Siis, eikö mulle tosiaankaan sovi enää hormonaalinen ehkäisy, vai häviäisivätkö oireet mahdollisesti ajan myötä hormoneiden tasaannuttua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu