mersujen valot!!

dieselinrutku

Onko mersuissa niin huonot valot että päivälläkin pitää pitää sumuvaloja päällä????
vai eikö niitä saa pois päältä !!

13

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 124

      Sumuvalot ovat ainakin minulla aina päällä, koska ne ovat silloin valmiina jos sattuu tulemaan sumua tahi muuten inhottavaa keliä.
      Eivät pääse siten tarpeen vaatiessa unohtumaan.

      • MJM

        Suomessa on paljon muitakin typeryksiä kun pelkkiä mersukuskeja, jotka ajavat AINA sumarit päällä!


      • Jari
        MJM kirjoitti:

        Suomessa on paljon muitakin typeryksiä kun pelkkiä mersukuskeja, jotka ajavat AINA sumarit päällä!

        Joo näitä voittajia riittää!! En oikein ymmärrä koko perkeleen sumareitten käyttöä, niistä ei oo mitään hyötyä!!! Tietenkin jos OIKEASTI on sumua nii sitte, mut esimerkiksi talvi-iltana niillä ei ole mitään virkaa sille joka niitä käyttää, vittu valasevan auton nokasta viis metriä eteenpäin!!


    • W126

      ...Kai se on alettava käyttämään, jos kerran kaikilla muillakin mersukuskeilla ne on päällä. Kyllähän se mersu siitä tulisi hienomman näköiseksikin.

      Olen myös kuullut, että laturi ja akkukin tykkää, jos pitää mahdollisimman paljon valoja päällä.

      Vaimon olen käskenyt ajaa jopa pitkät päällä omat ajonsa. Lisäpitkissä on jopa ylitehovalotkin. Päivällä voi ihan hyvin ajaa pitkillä, kun ei ne kuitenkaan häikäise päivänvalossa. Sitten vielä sumaritkin peliin ja tehoa olis nokalla 350W.

      • 124

        Katoppas, tuohan on hyvä idea. Alan heti käyttämään pitkiä koko ajan. Silloinhan ne ovat valmiina päällä jos sattuu yllättäen tulemaan pimeää.
        Sumuvalojen ja pitkien jatkuva käyttö ehkäisee varmasti onnettomuuksia ja säästyy yllättäviltä "näkemättömyys" tilanteilta.


    • juha

      Alan käyttämään sumareita ihan sun kiusaksi ;-) Laitetaan vielä 100w polttimot SUMUvaloille niin ei ole mersussa enää huonot valot!

      • MBman

        No minä ainakaan en pidä sumareita päällä, koska se on niin tyhmän näköistä. Sumuvalot tarkotettu sumuiselle säälle ei selkeenä päivänä keskellä kaupunkia. Niin, ovatko muut huomanneet että sumuvalot eivät auta edes sumulla ei minulla ainakaan. Mikä vois olla vikana (valot juuri suunnattu)?????


      • juha
        MBman kirjoitti:

        No minä ainakaan en pidä sumareita päällä, koska se on niin tyhmän näköistä. Sumuvalot tarkotettu sumuiselle säälle ei selkeenä päivänä keskellä kaupunkia. Niin, ovatko muut huomanneet että sumuvalot eivät auta edes sumulla ei minulla ainakaan. Mikä vois olla vikana (valot juuri suunnattu)?????

        mullapa oli tuo ";-)" siinä kommentin perässä...

        Mersun sumarit valaisee lähelle ja leveälle, auttaa näkemään tien reunan sakeassa lumisateessa tai sumussa. Eteenpäin ne ei paljon valaise eikä niitä lähivaloiksi ole suunniteltukkaan. Nehän pitää suunnata näyttämään lähemmäksi kuin lähivalot ihan säännöstenkin mukaan.


      • dieselirutku
        juha kirjoitti:

        mullapa oli tuo ";-)" siinä kommentin perässä...

        Mersun sumarit valaisee lähelle ja leveälle, auttaa näkemään tien reunan sakeassa lumisateessa tai sumussa. Eteenpäin ne ei paljon valaise eikä niitä lähivaloiksi ole suunniteltukkaan. Nehän pitää suunnata näyttämään lähemmäksi kuin lähivalot ihan säännöstenkin mukaan.

        mersun valot ei näytä kyllä yleensäkkään mihkään eikä komeekkaan.
        yleensä dieseli mersut haiseekin kun niitten perässä ajaa kun jokku öljykiulut.
        mut onneksi niitten ohi voi ajaa hitaita kun ovat..


      • MBman
        dieselirutku kirjoitti:

        mersun valot ei näytä kyllä yleensäkkään mihkään eikä komeekkaan.
        yleensä dieseli mersut haiseekin kun niitten perässä ajaa kun jokku öljykiulut.
        mut onneksi niitten ohi voi ajaa hitaita kun ovat..

        Kateusko on diesel miehelle iskenyt kun ei ole ikinä mersua saanut????? En sano että olisi maailman paras auto mutta ehdotonta eliittiä kuitenkin. Juha ja käsitykseni mukaan sumareiden käyttö on laissa kielletty muuta kuin sumulla, olenko oikeassa. Diesel miehelle vielä tiedoksi että suurin osa sumari miehistä ajaa jollain riisikipolla mersuissa ne harvemmin ovat päällä


      • Merc
        MBman kirjoitti:

        Kateusko on diesel miehelle iskenyt kun ei ole ikinä mersua saanut????? En sano että olisi maailman paras auto mutta ehdotonta eliittiä kuitenkin. Juha ja käsitykseni mukaan sumareiden käyttö on laissa kielletty muuta kuin sumulla, olenko oikeassa. Diesel miehelle vielä tiedoksi että suurin osa sumari miehistä ajaa jollain riisikipolla mersuissa ne harvemmin ovat päällä

        kartano-Volvistit niitä sumareita myös ihannoivat keskellä kirkasta päivää, valaistuilla moottoriteillä. Sen sijaan vilkkuja ei sitten käytetäkään, kuin joskus yksi välkytys, kai sekin vahingossa.


      • Anonyymi

        Mulla ko ei oo sumareita ollenkaan niin pidänkin Takasumuvaloa aina päällä...


    • tsumarit

      tänä viikonloppuna oli varsin järkevää pitää takasumuvaloja päällä pahimman myräkän aikaan. kaikki näkyväisyys oli tarpeeseen. häikäisyyn auttaa suurempi etäisyys.
      kaikissa malleissa ei ymmärtääkseni pysty laittamaan pelkästään takasumareita päälle. etummaiset palavat samalla.
      ei vastaantulijan sumarit häiritsevästi häikäise jos niitä ei unohdu liian pitkäksi aikaa ihastelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe