Linnun munakokoelma

muna

Minulla on suvussa kulkenut varsin laaja kokoelma Suomessa pesivien lintujen munia. Onko tälläisella kokoelmalla mitään arvoa? Munien keräily lienee nyttemmin kiellettyä eli onko tälläisen kokoelman myynti sallittua ?

3

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muna

Ei sitä kannata myydä se on arvokas muttei sitä varmaan monikaan ostaisi muutakun keräiliät kuten minä minulla on itsellänikin iso munakokoelma ja kerään edelleen munia kun niitä sattuu luonnosta löytymään se on todella hyvä harrastus jota suosittelen kaikille linnuista kiinnostuneille

• vihainen .. limtujen puolesta

ei lintujen munia voi ottaa jos ne löytää esim jostain pesästä ajatelkaa nyt vähän ... Otatte linnun pesästä munan ja jos siellä on muitakin munia niiden emo hylkää ne .. ajatelkaa jos itsellänne olisi pesä ja menisit äkkiä syömään ja sillä aikaa joku menisi ja varastaisi munasi ... HÄVETKÄÄ :'( linnuillakin on elämä

• mettään
        vihainen .. limtujen puolesta kirjoitti:

ei lintujen munia voi ottaa jos ne löytää esim jostain pesästä ajatelkaa nyt vähän ... Otatte linnun pesästä munan ja jos siellä on muitakin munia niiden emo hylkää ne .. ajatelkaa jos itsellänne olisi pesä ja menisit äkkiä syömään ja sillä aikaa joku menisi ja varastaisi munasi ... HÄVETKÄÄ :'( linnuillakin on elämä

Jumaliste kun nykypäivän ihmiset on tyhmiä lintujen pesiä tuhoutuu ja lintuja ammutaan ei kuule yhen munan ottaminen ole mikään rikos eikä lintu siitä pesäänsä hylkää munii vaan uuden munan tilalle ja sitten on turha väittää vastaan mulla on asiasta kokemuksia kun olen munia kerännyt yhdeksän vuotta ja sitä samaa hommaa on tehnyt mun isäni ja paappani joten munien keräily on kulkenut suvussa ja aijon myös lapseni opettaa keräänään munia koska se on todella hyvä harrastus ja siinä oppii paljon linnuista ja linnunpesistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      473
      3535
    2. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      29
      2903
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      147
      2724
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2185
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      188
      2039
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      158
      1984
    7. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1924
    8. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      99
      1754
    9. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      49
      1531
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1460
    Aihe