Toisella uudella naaraskääpiörihmalla kakka on ollut oudon näköstä. Ei sellasta tasaista pötköä, vaaan valkeaa ohutta lankaa ja välissä normaalinnäköinen pökäle, siten taas ohkaista valkeaa.
Luin ensiapuoppaasta, että jotkit loiset ja reikätauti aiheuttaa tuollaista, mutta netissä oli myös tieto, että huono vesikin voi olla syynä. Ostin kalat torstaina, ja hetipian huomasin tuon kakkailmiön. Viikonloppuna näytti kakka normaalimmalta (ovat saaneet monipuolista ruokaa ja vesiolot meillä ainakin hyvät: NO2 0, NO3 n.1 tai alle, Gh 6, Kh 2, Ph 7.2 tai alle. Kaupan kuljetusvedessä oli Gh 22.. ja NO3 jopa 80mg ehkä !
Vinkkiä, tietoa, neuvoa ?
Kummallisen näköstä kakkaa
5
442
Vastaukset
- hoitaja
joillakin tuollaista, en ole lääkettä vielä antanut koskaan. Epäilen että ei ole loisia vaan stressiä tai jotain ruoansulatus häiriöitä, koska on itestään mennyt ohi.
- fish KING
Pahin oireen taudin kuvaan voisi liittyä parantumaton kalatuberkuloosi johon ei ole lääkitystä mutta koitan pois sulkea sen tässä tapauksessa.
Tarkkaile kalojen aktiivisuutta, ruokahalua, värejä (kirkkautta) jne. niiden vointia nyt tarkemmin, no onhan akvaario uusi että luulis sitä mielenkiintoa riittävän muutenkin... semppii nyvvaan! - Ms.x
fish KING kirjoitti:
Pahin oireen taudin kuvaan voisi liittyä parantumaton kalatuberkuloosi johon ei ole lääkitystä mutta koitan pois sulkea sen tässä tapauksessa.
Tarkkaile kalojen aktiivisuutta, ruokahalua, värejä (kirkkautta) jne. niiden vointia nyt tarkemmin, no onhan akvaario uusi että luulis sitä mielenkiintoa riittävän muutenkin... semppii nyvvaan!Kyllä tuo naaras on ainakin voimissaan. Hain tänään miehen niille, ja just tämä "kakkaongelmainen" oli heti etä WAUUU, ja paineli vähänväliä koiraan perässä. Nyt komea iso koiras on myös kiinnostunut tästä ja lemmenleikkiä on selkeesti meneillään.
Sitten vaan odottelemaan seuraavaa askelta.. Oiih ja voiiihhh miten íhanaa onkaan katsoa nuorta lempeä...... Luulen kyllä, että herra on jo aika vanha. Oli suurin altaassa, ja valitsin juuri hänet. Amore mio soi lemmen sävelet... - Ms.x
Ms.x kirjoitti:
Kyllä tuo naaras on ainakin voimissaan. Hain tänään miehen niille, ja just tämä "kakkaongelmainen" oli heti etä WAUUU, ja paineli vähänväliä koiraan perässä. Nyt komea iso koiras on myös kiinnostunut tästä ja lemmenleikkiä on selkeesti meneillään.
Sitten vaan odottelemaan seuraavaa askelta.. Oiih ja voiiihhh miten íhanaa onkaan katsoa nuorta lempeä...... Luulen kyllä, että herra on jo aika vanha. Oli suurin altaassa, ja valitsin juuri hänet. Amore mio soi lemmen sävelet...Kakkaongelma oli tilapäinen. Nyt on kyseisen naaraan kakka tasasta pötköä. Ja koiraalla sensijaan vaaleeta venyvää. En tiijä menikö sillä ripulille viimepäivisten kututouhujen takia... ;)
- ^^Aquarium fish-Lover^^
Ms.x kirjoitti:
Kakkaongelma oli tilapäinen. Nyt on kyseisen naaraan kakka tasasta pötköä. Ja koiraalla sensijaan vaaleeta venyvää. En tiijä menikö sillä ripulille viimepäivisten kututouhujen takia... ;)
Ovatko sinun Kääpiörihmakalasi jo kuteneet? :) Minun Kääpiörihmakalat ovat muutaman kerran yrittäneet, mutta naaras ei ole vielä sukukypsä tekemään mätiä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432221Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177881Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685