Minulle on jo pitkään yritetty esittää masennus-diagnoosia, vaikka en mielestäni ole masentunut vaan selittämättömästi ahdistunut. Minulle on kokeiltu "lähes kaikkia" serotoniinin takaisinoton estäjiä ja muitakin masennuslääkkeitä - ja näiden pitäisi tehota myös krooniseen ahdistukseen.
Lääkkeet eivät aiheuttaneet muuta kuin ahdistuksen rajua lisääntymistä ja muutenkin täysin kammottavan ja epätodellisen olon pakkoliikkeineen, lihasheikkouksineen ja lihaskramppeineen ja muine oireineen. Jouduin jäämään sairaslomalle, koska en enää uskaltanut enää ulos, edes Opamoxin jne. avulla.
Ainoa apu - tosin lyhytaikainen - on ollut lyhytkestoisista tarvittaessa otettavista, kuten Opamox, Tenox, Alprox, Diapam....
Viimeisin kokeilu kesti yli 2 kk, koska halusin uskoa että kyllä jotain päivänä sivuvaikutukset päättyvät ja halutut vaikutukset alkavat. Koko aikana olo paheni päivä päivältä. Olin niin sekaisin, että lopulta läheiset veivät lääkkeet pois. Nyt taas suht kunnossa muuten, mutta koko ajan olen tuskainen, ahdistaa ja pelottaa selittämättömästä syystä, pinna on kireänä ja väsyn helposti. Käytän siis vain rauhoittavia.
Nyt lääkäri on kirjoittanut lisäksi Buspar -nimistä lääkettä joka tietääkseni on tarkoitettu lähinnä alkoholistien hoitoon, viinan lopettamisen aiheuttamaan ahdistukseen. Itse käytän alkoholia kuitenkin vain satunnaisesti ja harvoin (viimeksi vappuna).
Miten on? Mahtaisikohan tästä olla apua. Buspar vaikuttaa myös serotoniiniaineenvaihduntaan, mutta kaiketi erilailla (en ole varma) ja oloa parantavan vaikutuksen pitäisi tulla vasta parin viikon käytön jälkeen.
Otin tänään ensimmäisen.
Kellään kokemuksia? Kuulisin mielelläni.
Lääkkeet eivät aiheuttaneet muuta kuin ahdistuksen rajua lisääntymistä ja muutenkin täysin kammottavan ja epätodellisen olon pakkoliikkeineen, lihasheikkouksineen ja lihaskramppeineen ja muine oireineen. Jouduin jäämään sairaslomalle, koska en enää uskaltanut enää ulos, edes Opamoxin jne. avulla.
Ainoa apu - tosin lyhytaikainen - on ollut lyhytkestoisista tarvittaessa otettavista, kuten Opamox, Tenox, Alprox, Diapam....
Viimeisin kokeilu kesti yli 2 kk, koska halusin uskoa että kyllä jotain päivänä sivuvaikutukset päättyvät ja halutut vaikutukset alkavat. Koko aikana olo paheni päivä päivältä. Olin niin sekaisin, että lopulta läheiset veivät lääkkeet pois. Nyt taas suht kunnossa muuten, mutta koko ajan olen tuskainen, ahdistaa ja pelottaa selittämättömästä syystä, pinna on kireänä ja väsyn helposti. Käytän siis vain rauhoittavia.
Nyt lääkäri on kirjoittanut lisäksi Buspar -nimistä lääkettä joka tietääkseni on tarkoitettu lähinnä alkoholistien hoitoon, viinan lopettamisen aiheuttamaan ahdistukseen. Itse käytän alkoholia kuitenkin vain satunnaisesti ja harvoin (viimeksi vappuna).
Miten on? Mahtaisikohan tästä olla apua. Buspar vaikuttaa myös serotoniiniaineenvaihduntaan, mutta kaiketi erilailla (en ole varma) ja oloa parantavan vaikutuksen pitäisi tulla vasta parin viikon käytön jälkeen.
Otin tänään ensimmäisen.
Kellään kokemuksia? Kuulisin mielelläni.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Moi!
buspar on tarkoitettu ahdistuksen hoitoon, mutta kokemukset ovat melko huonoja. Varsinkin, jos on käyttänyt bentsodiatsepiinejä aiemmin. Meillä osastolla kokeiltiin jonkin aikaa, ilman tuloksia. Olen kuullut, että busparia oltaisiin vetämässä markkinoilta vähäisen käytön vuoksi. Älä lannistu, mutta kerroin vain suoraan kokemukset. Sinä olet juuri niitä tapauksia, joille ei sovi ssri lääkkeet, joten bentsodiatsepiinit tuntuisivat olevan ainoa apu. Ehkä xanor depot eli pitkävaikutteinen lääke olisi hyvä, mutta keskustele lääkärin kanssa. Kyllä jokin apu löytyy!
Minulle Buspar on ollut LOISTAVA lääke :-D. Kyllä se on serotoniini takaisinoton estäjä kuten monet depressiolääkkeetkin. Vaikutusmekanismi toimii eri resepterien kautta.
Aloitin Busparin käytön depression ja voimakkaan ahdistuneisuuden vuoksi tämän vuoden alussa ja siihen jäivät ahdistukset!! Käytän edeleen pienemmällä annoksella... Suosittelen.
Myös hieman halvempi rinnakkaisvalmiste on tullut markkinoille.
Moi!
Hyvä, että kuulee sen joillekin toimivan. Hyvää syksyä!