Kukkakärpäset

HERMOT MENI!

Nyt meni kyllä hermo, kun noita helskutin pieniä "kiusaajia" pyörii joka huoneessa.Antakaa hyvät ihmiset neuvo miten saadaan ne hävitettyä? Raidia ei viittis ruiskutella! KIITTIII!

15

3614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärpäskä

      ansa vaikkapa olutpulloon (tai viinipulloon/lasiin) eli olutta pohjalla ja sekaan astianpesuainetta. Toinen vaihtoehto on tehdä sumutepulloon astianpesuaineesta tai esim. Tolusta liuos ja sumutella kärpäsiin. Raid on kuitenkin paras tapa, se sininen purkki ei haise niin pahalle.

    • hortsonomi

      laitoin pieneen lasipurkkiin vettä, tilkan omenaviinietikkaa ja pari tippaa fairya kelmun päälle ja muutaman reijän kelmuun. Purkki ikkunalaudalle tai sinne missä kärpäset ovat ja muutaman päivän päästä purkinpohjalla on tajuttomasti kärpäsiä. Ehkä n. viikon päästä uusin nesteen ja taas on ansa ladattu. Siistiä ei myrkkyä ei haise eikä ole kallista ja vielä toimii. Kannattaa kokeilla.

      • hortsonomi

        tuli ohjeeseen "painovirhepaholainen". Näin se menee oikeesti: laita fairy nesteeseen ja kelmu purkin päälle ja siihen muutamia reikiä. Testattu ja toimii.


    • Oletko aivan varma että kyseessä on "Kukkakärpänen" se voisi olla jopa Jäytiäinen joka sekoitetaan useasti "Kukkakärpäseen" jos kyseessä on Jäytiänen nii jossain huoneistossa on kosteusvaueio,toivottavasti ei. Kukkakärpäsistä pääseet eroon mäntysoopa liuosella , kastelet vaan kukkia liuoksella niin kyllä kärpäset häviää.
      Seoksen suhde on 1dl litraan vettä

      • ellit

        No hei, miksi ette osta kaupasta sellaista kärpäspaperia,se laitetaan roikkuun jostain, vaikkapa katosta ja kohta se on täynnä kaikenlaisia ötököitä,mitä huushollissanne lentelee. Kun siihen lentää jää kiinni,siinä on sellanen tahmainen pinta.


      • ellit kirjoitti:

        No hei, miksi ette osta kaupasta sellaista kärpäspaperia,se laitetaan roikkuun jostain, vaikkapa katosta ja kohta se on täynnä kaikenlaisia ötököitä,mitä huushollissanne lentelee. Kun siihen lentää jää kiinni,siinä on sellanen tahmainen pinta.

        No ei helekutissa kämppähän näyttäis sitten ihan navetalta, jos siellä joikkuisi liimapapereita siellä täällä.
        Poistetaan se ongelman aiheutajaa.Joka on tässä tapauksessa saastunut kukkamulta ,luulisin näin äkkiseltä näkemättä tilanteen laajutta.


      • ellit
        RoiRisto kirjoitti:

        No ei helekutissa kämppähän näyttäis sitten ihan navetalta, jos siellä joikkuisi liimapapereita siellä täällä.
        Poistetaan se ongelman aiheutajaa.Joka on tässä tapauksessa saastunut kukkamulta ,luulisin näin äkkiseltä näkemättä tilanteen laajutta.

        Voi sinua RoiRisto,eihän niitä papereita nyt tarvi laittaa kuin yksi ja senkin voi laittaa näkymättömiin vaikkapa verhon taa ;)
        Tulee niitä pikkukärpäsiä näin syksyllä omenistakin ja muistakin hedelmistä,ei se aina ole kukkamullan syy.


      • että jos on
        ellit kirjoitti:

        Voi sinua RoiRisto,eihän niitä papereita nyt tarvi laittaa kuin yksi ja senkin voi laittaa näkymättömiin vaikkapa verhon taa ;)
        Tulee niitä pikkukärpäsiä näin syksyllä omenistakin ja muistakin hedelmistä,ei se aina ole kukkamullan syy.

        oikein muheva ja hyvä multa, niin siinä elää hyvin nuo pikkukärpäsetkin, jotka eivät sinällään ole mitenkään terveydelle haitallisia, jos ei lasketa sitä, etä hermot menee :)
        Raidin suihkuttaminen ei varmaan auta, koska ne tulevat mullasta, olen nähnyt kukkaruukun multaan laitettavia "myrkkytikkuja", jotka eivät vahingoita kasvia, mutta hävittävät nuo pikku pirulaiset.


      • ötökön koti
        että jos on kirjoitti:

        oikein muheva ja hyvä multa, niin siinä elää hyvin nuo pikkukärpäsetkin, jotka eivät sinällään ole mitenkään terveydelle haitallisia, jos ei lasketa sitä, etä hermot menee :)
        Raidin suihkuttaminen ei varmaan auta, koska ne tulevat mullasta, olen nähnyt kukkaruukun multaan laitettavia "myrkkytikkuja", jotka eivät vahingoita kasvia, mutta hävittävät nuo pikku pirulaiset.

        Biolanin musta multa on yks näiden "ötököiden" levittäjä. Vaihtaa ihmeessä merkki keväällä kun vaihdatte kukkiinne mullan.


    • HERMOT MENI

      KIITTI OIKEIN PALJON ehdotuksista, ja olen alkanut pääsemään eroon niistä. Tein lasiin sen "coctailin" fairyä, omenaviinietikkaa ja vettä. En meinannut millään uskoa ,mutta se toimi!! Siellä ne nyt lasin pohjalla uinuu viimeistä untaan. Kukista ne ei voi tulla,kun mulla ei ole kukkia sisällä, ja kosteusvaurioita ei ole ,ollaan mitattu viime keväänä.
      Kiitos vielä kerran nerokkaista ohjeista.

    • hermonsa takaisin saanut

      syö banaani, pistä banaanin kuori tyhjään muovipussiin vaikka tyhjään leipäpussiin ja pussin suu apposen ammolleen pöydälle. Aina kun meet ohi niin nopeasti laitat pussin kiinni ja murskaa kärpäset pussiin ja taas pussin suu auki. näin saa monta kymmentä kärpästä kerralla kiinni. Toimii niin kauan kuin banaanin kuori on ihan musta. Sitten pitää syödä toinen banaani. hih hih :)

      • HERMOT MENI

        Nyt on sitten kärpäset metsästetty vesilasi,tiskiaine ja etikka ansalla. Suosittelen kyllä kaikille ,jolla on sama ongelma. Vielä jos niitä ilmaantuu,niin "ansa" paikoilleen. Nyt on myös hermot kunnossa!!! KIITOOSSS !!!


      • HERMOT MENI kirjoitti:

        Nyt on sitten kärpäset metsästetty vesilasi,tiskiaine ja etikka ansalla. Suosittelen kyllä kaikille ,jolla on sama ongelma. Vielä jos niitä ilmaantuu,niin "ansa" paikoilleen. Nyt on myös hermot kunnossa!!! KIITOOSSS !!!

        No hyvä kun pääsit niistä eroon saitkos selvieel mitä kärpäsiä ne oli, tuossa alku keskustelussa en huomannut kysyä kärpästen väriä.
        Joten arvaan että kärpästen väri oli vaaleenruskea jos niin oli niin kysessä on Bananikärpänen.


      • HERMOT MENI
        RoiRisto kirjoitti:

        No hyvä kun pääsit niistä eroon saitkos selvieel mitä kärpäsiä ne oli, tuossa alku keskustelussa en huomannut kysyä kärpästen väriä.
        Joten arvaan että kärpästen väri oli vaaleenruskea jos niin oli niin kysessä on Bananikärpänen.

        En kyllä katsonut sen tarkempaan, että minkä värisiä ne oli. Huitomiseen meni se aika ja manailuun.Suuhun meinasivat tuppautua .Mun mielestäni ne oli sellaisia tosi pieniä mustan näköisiä.Voi olla ,että ne oli juuri niitä banaanikärpäsiä, ja tosi inhoittavia.Ei muuten ,mutta tuntui välillä ,että muut ei niitä näe,luulivat varmaan minun pikku-ukkoja näkevän. (Olen melkein absolutisti alkoholin suhteen).


      • Kärpästen metsästäjä
        HERMOT MENI kirjoitti:

        En kyllä katsonut sen tarkempaan, että minkä värisiä ne oli. Huitomiseen meni se aika ja manailuun.Suuhun meinasivat tuppautua .Mun mielestäni ne oli sellaisia tosi pieniä mustan näköisiä.Voi olla ,että ne oli juuri niitä banaanikärpäsiä, ja tosi inhoittavia.Ei muuten ,mutta tuntui välillä ,että muut ei niitä näe,luulivat varmaan minun pikku-ukkoja näkevän. (Olen melkein absolutisti alkoholin suhteen).

        Minäkin kokeilin sitä vesilasi,tiskiaine ja etikka ansaa ja sehän toimi meilläkin!!!
        Laitoin ohjeen muutamalle kaverillekkin jotka kärsivät samallaisesta ongelmasta.
        Suuret kiitokset!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe