Kumpi kalliimpi

lontoo vai pariisi

Lontoota on mainostettu erittäin kalliina kaupunkina,mutta käydessäni keväällä huomasin,ettei se suomen hintoihin verrattuna mikään kallis ollut (ruoka,juoma,liikkuminen yms)ja monet nähtävyydet täysin ilmaisia.Lisäksi lontoolaiset kohteliaita ja auttamishaluisia,mikä plussaa,kun vertaa vaikkapa tylyyn palveluun esim. Hesassa.
Nyt Pariisin matka edessä...sitä myös mainostetaan kalliiksi...mutta kuinka kallis,verrattuna vaikkapa Lontoseen?

4

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultahippu

Kävin toukokuussa Lontoossa ja elokuussa Pariisissa. Olin molemmissa paikoissa viikon. Uskon Lontoon olevan Pariisia kalliimpi. Elintarvikkeet ovat Lontoossa selvästi Suomea kalliimpia. Esimerkiksi jos joku elintarvike Suomen kaupassa maksaa yhden euron, niin Lontoossa se maksaa yhden punnan. (1 punta on noin 1,5 euroa.) Tosi hyvä asia Lontoossa on, että monet valtion useot ovat ilmaisia. Pariisissa oli lähes joka paikkaa pääsymaksu.

• ........

Luin vastikään jostain että Lontoo on nyt virallisesti Euroopan kallein kaupunki. En nyt millään muista mistä, googlella voi löytyä. Omasta kokemuksesta myös sanoisin että Lontoo on kalliimpi kuin Pariisi, ja huomattavasti kalliimpi kuin Helsinki.
      Lontoolaiset auttamishaluisia....siitä voidaan olla montaa mieltä:)

• Nimetön

sittenpä helpottaa...kun ei rahat loppunu Lontoossa niin ei sitten kai Pariisissakaan.
        Tietysti riippuu paljon siitä, mihin rahaa käyttää,ja mistä on kiinnostunu.Mun matkakassa menee syömiseen,juomiseen,liikkumseen ja nähtävyyksien tiirailuun,ei niinkään shoppailuun,eikä siltä kannalta Lontoo tuntunut kalliilta,etenkin,kun nähtävyydet oli ilmaisia, missä kävin.No esimerkkinä;Pint erittäin suositussa Hard Rock Cafessa muistaakseni 2,90 puntaa, eli oisko noin 4,4 e.Espalla terassilla 5,5 e puolikas litraa,eli pienempi.Ei Kappelissa, vaan se toinen terdu.
        Lista on tietysti loputon ,jos alkaa vertaileen...ja löytyyhän Hesassakin halvempiakin paikkoja.

• .........
        Nimetön kirjoitti:

sittenpä helpottaa...kun ei rahat loppunu Lontoossa niin ei sitten kai Pariisissakaan.
        Tietysti riippuu paljon siitä, mihin rahaa käyttää,ja mistä on kiinnostunu.Mun matkakassa menee syömiseen,juomiseen,liikkumseen ja nähtävyyksien tiirailuun,ei niinkään shoppailuun,eikä siltä kannalta Lontoo tuntunut kalliilta,etenkin,kun nähtävyydet oli ilmaisia, missä kävin.No esimerkkinä;Pint erittäin suositussa Hard Rock Cafessa muistaakseni 2,90 puntaa, eli oisko noin 4,4 e.Espalla terassilla 5,5 e puolikas litraa,eli pienempi.Ei Kappelissa, vaan se toinen terdu.
        Lista on tietysti loputon ,jos alkaa vertaileen...ja löytyyhän Hesassakin halvempiakin paikkoja.

Joo, niinhän se on että kulutustottumukset vaikuttaa siihen rahanmenoon eniten:) Itse olen asunut sekä Helsingissä että Lontoossa, joten mielipiteeseeni Lontoon kalleudesta vaikuttaa varmaankin myös älyttömän kallis vuokrataso, ja kaikki mitä yleensäkin elämiseen menee. Esim. tupakka-aski maksaa yli £5, melkein 8e! Pitäis varmaan lopettaa polttaminen:) Liikkuminen Lontoossa ei kyllä mielestäni ole mitenkään erityisen halpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe