Metsäköynnöksen istutus näin syksyllä

pukro

vyöhykkeellä IV?Saan purettavasta talosta pelastettavan sin.kukkaisen Metsäköynnöksen.Minun on istutettava se nyt lokakuussa,vaikka kärhöt liene parasta istuttaa keväällä.Edellisessä paikassa ollu lämpösellä seinustalla ja jos meillä laittaisin niin tulis punaista seinää vasten,eikä se minun mielestä sovi siihen????Vai sopiiko???Tuleeko liian räikeä?
Toinen vaihtoehto olis aitan seinustalle,mutta on varmaanki styrokset puolessa metrissä,joten en sais syvään istutettua.Kolmas vaihtoehto olis pihlajan juurella,joka ei olis kovin aurinkoinen paikka ja eikä niin suojaisakaan,mutta värien puolesta sopis pihlajan oksille!!!!?En haluais tappa köynnöstäni,kun se minulle uskotaan...aika myöhäseen menee istutus.....(jaksoitteko lukea?)

5

3208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liaani

En tiedä mikä on metsäköynnös, mutta ihan hyvin sopii punaiseen seinään, onhan kasvilla vihreätkin osat, ei vain kukat.
      Puitten juurille ei yleensä kannata istuttaa kukkia, eivät menesty, koska ne tuskin juuristossa saavat tarpeeksi elintilaa. En tosin tiedä, kuinka pinnassa pihlajan juuret levittäytyvät.
      Köynnöksille voi myös rakentaa/laittaa tukisäleikön vapaaseen paikkaan, ei niitä tarvitse välttämättä laittaa pitkin seiniä tai puita menemään.

• on metsäköynnös

Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.

• kiitos tiedosta
        on metsäköynnös kirjoitti:

Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.

En ole kuullut koskaan nimitettävän metsäköynnökseksi.
        Olen ollut käsityksessä, että clematis tarkoittaa kärhö.
        Hyvä kun viisastuin.

• ***''''**^^

tarkoittaako nimimerkkisi jotain?

• putko1

Alpo Räisänen
      "Silmäkkeiden nimet ja nimitykset suomen kielessä."

Siellä pukro

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      266
      3302
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      20
      1829
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      24
      1499
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1334
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1038
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      984
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      61
      799
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      746
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      677
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      50
      626
    Aihe