vyöhykkeellä IV?Saan purettavasta talosta pelastettavan sin.kukkaisen Metsäköynnöksen.Minun on istutettava se nyt lokakuussa,vaikka kärhöt liene parasta istuttaa keväällä.Edellisessä paikassa ollu lämpösellä seinustalla ja jos meillä laittaisin niin tulis punaista seinää vasten,eikä se minun mielestä sovi siihen????Vai sopiiko???Tuleeko liian räikeä?
Toinen vaihtoehto olis aitan seinustalle,mutta on varmaanki styrokset puolessa metrissä,joten en sais syvään istutettua.Kolmas vaihtoehto olis pihlajan juurella,joka ei olis kovin aurinkoinen paikka ja eikä niin suojaisakaan,mutta värien puolesta sopis pihlajan oksille!!!!?En haluais tappa köynnöstäni,kun se minulle uskotaan...aika myöhäseen menee istutus.....(jaksoitteko lukea?)
Metsäköynnöksen istutus näin syksyllä
5
2837
Vastaukset
- Liaani
En tiedä mikä on metsäköynnös, mutta ihan hyvin sopii punaiseen seinään, onhan kasvilla vihreätkin osat, ei vain kukat.
Puitten juurille ei yleensä kannata istuttaa kukkia, eivät menesty, koska ne tuskin juuristossa saavat tarpeeksi elintilaa. En tosin tiedä, kuinka pinnassa pihlajan juuret levittäytyvät.
Köynnöksille voi myös rakentaa/laittaa tukisäleikön vapaaseen paikkaan, ei niitä tarvitse välttämättä laittaa pitkin seiniä tai puita menemään.- on metsäköynnös
Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.
- kiitos tiedosta
on metsäköynnös kirjoitti:
Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.
En ole kuullut koskaan nimitettävän metsäköynnökseksi.
Olen ollut käsityksessä, että clematis tarkoittaa kärhö.
Hyvä kun viisastuin.
- ***''''**^^
tarkoittaako nimimerkkisi jotain?
- putko1
Alpo Räisänen
"Silmäkkeiden nimet ja nimitykset suomen kielessä."
Siellä pukro
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434829- 632713
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2751807Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611736Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151669Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531226Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941207- 701142
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2741112