vyöhykkeellä IV?Saan purettavasta talosta pelastettavan sin.kukkaisen Metsäköynnöksen.Minun on istutettava se nyt lokakuussa,vaikka kärhöt liene parasta istuttaa keväällä.Edellisessä paikassa ollu lämpösellä seinustalla ja jos meillä laittaisin niin tulis punaista seinää vasten,eikä se minun mielestä sovi siihen????Vai sopiiko???Tuleeko liian räikeä?
Toinen vaihtoehto olis aitan seinustalle,mutta on varmaanki styrokset puolessa metrissä,joten en sais syvään istutettua.Kolmas vaihtoehto olis pihlajan juurella,joka ei olis kovin aurinkoinen paikka ja eikä niin suojaisakaan,mutta värien puolesta sopis pihlajan oksille!!!!?En haluais tappa köynnöstäni,kun se minulle uskotaan...aika myöhäseen menee istutus.....(jaksoitteko lukea?)
Metsäköynnöksen istutus näin syksyllä
5
2804
Vastaukset
- Liaani
En tiedä mikä on metsäköynnös, mutta ihan hyvin sopii punaiseen seinään, onhan kasvilla vihreätkin osat, ei vain kukat.
Puitten juurille ei yleensä kannata istuttaa kukkia, eivät menesty, koska ne tuskin juuristossa saavat tarpeeksi elintilaa. En tosin tiedä, kuinka pinnassa pihlajan juuret levittäytyvät.
Köynnöksille voi myös rakentaa/laittaa tukisäleikön vapaaseen paikkaan, ei niitä tarvitse välttämättä laittaa pitkin seiniä tai puita menemään.- on metsäköynnös
Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.
- kiitos tiedosta
on metsäköynnös kirjoitti:
Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.
En ole kuullut koskaan nimitettävän metsäköynnökseksi.
Olen ollut käsityksessä, että clematis tarkoittaa kärhö.
Hyvä kun viisastuin.
- ***''''**^^
tarkoittaako nimimerkkisi jotain?
- putko1
Alpo Räisänen
"Silmäkkeiden nimet ja nimitykset suomen kielessä."
Siellä pukro
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877