Metsäköynnöksen istutus näin syksyllä

pukro

vyöhykkeellä IV?Saan purettavasta talosta pelastettavan sin.kukkaisen Metsäköynnöksen.Minun on istutettava se nyt lokakuussa,vaikka kärhöt liene parasta istuttaa keväällä.Edellisessä paikassa ollu lämpösellä seinustalla ja jos meillä laittaisin niin tulis punaista seinää vasten,eikä se minun mielestä sovi siihen????Vai sopiiko???Tuleeko liian räikeä?
Toinen vaihtoehto olis aitan seinustalle,mutta on varmaanki styrokset puolessa metrissä,joten en sais syvään istutettua.Kolmas vaihtoehto olis pihlajan juurella,joka ei olis kovin aurinkoinen paikka ja eikä niin suojaisakaan,mutta värien puolesta sopis pihlajan oksille!!!!?En haluais tappa köynnöstäni,kun se minulle uskotaan...aika myöhäseen menee istutus.....(jaksoitteko lukea?)

5

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liaani

En tiedä mikä on metsäköynnös, mutta ihan hyvin sopii punaiseen seinään, onhan kasvilla vihreätkin osat, ei vain kukat.
      Puitten juurille ei yleensä kannata istuttaa kukkia, eivät menesty, koska ne tuskin juuristossa saavat tarpeeksi elintilaa. En tosin tiedä, kuinka pinnassa pihlajan juuret levittäytyvät.
      Köynnöksille voi myös rakentaa/laittaa tukisäleikön vapaaseen paikkaan, ei niitä tarvitse välttämättä laittaa pitkin seiniä tai puita menemään.

• on metsäköynnös

Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.

• kiitos tiedosta
        on metsäköynnös kirjoitti:

Clematis on sama kuin metsäköynnös, tuo Clematis on nyt yleisemmin käytetty nimi.

En ole kuullut koskaan nimitettävän metsäköynnökseksi.
        Olen ollut käsityksessä, että clematis tarkoittaa kärhö.
        Hyvä kun viisastuin.

• ***''''**^^

tarkoittaako nimimerkkisi jotain?

• putko1

Alpo Räisänen
      "Silmäkkeiden nimet ja nimitykset suomen kielessä."

Siellä pukro

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2213
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      219
      1916
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      109
      1516
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1255
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1187
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      136
      1094
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1068
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      982
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      940
    10. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      60
      907
    Aihe