2-vuotias ei nuku omasssa sängyssä

äiti on vähän väsynyt...

Meidän prinsessa ei suostu enää nukkumaan omassa sängyssään lainkaan. Ennen sen kun antoi illalla maitopullon sänkyyn, niin sinne nukahti ja vaihtelevalla menestyksellä nukuttiin aamuun saakka.

Nyt jo nukkumaan mentäessä tyttö kävelee päättäväisenä tyyny kainalossa isin ja äidin sänkyyn, ja kun viedään omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn, alkaa valtaisa raivokohtaus. Seuraavaksi mennään 8-vuotiaan isoveljen viereen nukkumaan - ja siitä sitten yöllä taas tyrkylle isän ja äidin väliin.

Joskus kantaminen omaan sänkyyn yöllä onnistuu, mutta kun tyttö seuraavan kerran herää, niin taas ollaan kauhean huudon kanssa kiipeämässä vanhempien sänkyyn.

Viime yönä itse siirryin kahdelta yöllä sohvalle nukkumaan, kun en jaksanut sitä helikopteria vieressä katsella, ja päätin että näin ei voi enää jatkua. Meidän on pakko saada kunnon yöunet, että jaksetaan seuraava päivä töissä. Mutta miten sen toteutan?!

En halua, että tilanne menee siihen, että nukkumapaikat valitaan lasten ehdoilla - niinkuin monesti olen kuullut joissakin perheissä tapahtuvan. Olen sitä mieltä, että lapsellakin paras nukkumapaikka on oma sänky, jossa nukutaan yksin.

Jos jollakin on kokemusta tai vinkkiä, niin kertokaa. Tai jos aiheesta on ollut aikaisemmin ketjussa juttua, niin vihjatkaa.

Tuhannet kiitokset=)

16

11030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläkään

      Meillä on sama vika 2½-vuotiaan kanssa. Oma syy kun olemme totuttaneet hänet nukahtamaan vanhempien väliin. Siirsimme sängynkin samaan makkariin jotta siirto onnistuisi helpommin. On vähän aikaista sanoa tepsiikö keino. Yhden kerran hän on tarkistanut kurkkaamalla, että vanhemmat eivät ole karanneet minnekään ja jatkanut sitten unia omassa sängyssä. Parina yönä nukkumaanmeno on mennyt niin myöhäiseksi, että siirtäjätkin ovat olleet täydessä unessa ja tyttö on saanut nukkua aamuun asti välissämme. Vaimolle ei ainakaan tule kylmä nukkuessa kun yhdellä puolella on vauva ja toisella tytär selässä kiinni.

    • nanny

      TV:n supernanny ohjelmassa miltein joka jaksossa painittiin tämän ongelman kanssa. Systeemi toimii seuraavasti. Lapsi omaan sänkyyn, äiti istumaan lattialle sängyn viereen. Lapseen ei saa ottaa mitään kontaktia. Jos nousee sängystä nostetaan takaisin. Ei puhuta. Pitää sitten varautua lapsen raivokohtaukseen ja siihen, että hommaan voi mennä tunti tai puolitoista. Pieleen menee jos silittää tai puhuu = lapsi saa palkinnon omasta mielestään.

      Nythän lapsenne saa tottelemattomuudesta palkinnon ja saa jäädä sänkyynne.

      • sama väsynyt äiti

        Voihan sitä kokeilla. Meillä vaan neiti raivostuu ja huutaa NIIN hurjasti, että kurkku ärtyy ja lopulta tulee oksennus! Eilen illalla taas laattasi sängyn ja lattian; ei kun tyttö pesulle ja lakanoiden vaihtoon lattiaa kuuraamaan.

        Että tällaista iltapuhdetta meillä=)


      • pikkusuwi82
        sama väsynyt äiti kirjoitti:

        Voihan sitä kokeilla. Meillä vaan neiti raivostuu ja huutaa NIIN hurjasti, että kurkku ärtyy ja lopulta tulee oksennus! Eilen illalla taas laattasi sängyn ja lattian; ei kun tyttö pesulle ja lakanoiden vaihtoon lattiaa kuuraamaan.

        Että tällaista iltapuhdetta meillä=)

        meillä nukuin lattialla 3w neitin vieressä ennenkuin KAIKKIEN riemuksi siirrettiin koko pesueen sängyt samaan huoneeseen.nyt tytär nukkuu omassa sängyssä joka on meidän sängyssä kiinni(eli voin silitellä tyttöä uneen ja nukahtaa itekki hyvin)toimii meillä...


      • tarvitsee
        pikkusuwi82 kirjoitti:

        meillä nukuin lattialla 3w neitin vieressä ennenkuin KAIKKIEN riemuksi siirrettiin koko pesueen sängyt samaan huoneeseen.nyt tytär nukkuu omassa sängyssä joka on meidän sängyssä kiinni(eli voin silitellä tyttöä uneen ja nukahtaa itekki hyvin)toimii meillä...

        turvaa. Eläimen pennutkin nukkuvat mieluiten emossaan kiinni. On itse asiassa aika kummallista, että pienen lapsen pitäisi nukkua omassa huoneessaan erillään vanhemmistaa. Meillä oli pinnasänky parisängyn vieressä ja pinnoja rivi laidasta poissa. Siitä saattaoi taputella ja rapsutella sopivasti, kun tarvetta tuli. Eikä se alle kouluikäinen herää isän ja äidin rakastelun ääniin, kunhan on kunnon unessa ennenkuin juttuun ryhdytään. Makoisia unia!!


      • mutta...
        tarvitsee kirjoitti:

        turvaa. Eläimen pennutkin nukkuvat mieluiten emossaan kiinni. On itse asiassa aika kummallista, että pienen lapsen pitäisi nukkua omassa huoneessaan erillään vanhemmistaa. Meillä oli pinnasänky parisängyn vieressä ja pinnoja rivi laidasta poissa. Siitä saattaoi taputella ja rapsutella sopivasti, kun tarvetta tuli. Eikä se alle kouluikäinen herää isän ja äidin rakastelun ääniin, kunhan on kunnon unessa ennenkuin juttuun ryhdytään. Makoisia unia!!

        Itse kokisin todella kiusalliseksi tilanteen että lapsi on samassa huoneessa missä olen mieheni kanssa intiimissä kanssakäymisessä, minua häiritse edellisessä suhteessani jopa mieheni kissa samassa tilassa, ensitöikseni häädin sen aina pois makkarista. En tiedä olenko ainoa, mutta en todellakaan ole halunnut pelehtiä jos lapset samassa huoneessa...


      • Yksi äiti vaan
        sama väsynyt äiti kirjoitti:

        Voihan sitä kokeilla. Meillä vaan neiti raivostuu ja huutaa NIIN hurjasti, että kurkku ärtyy ja lopulta tulee oksennus! Eilen illalla taas laattasi sängyn ja lattian; ei kun tyttö pesulle ja lakanoiden vaihtoon lattiaa kuuraamaan.

        Että tällaista iltapuhdetta meillä=)

        tuota edellistä neuvoa. Varaa viikonloppu aikaa siihen, että et anna lapsen nousta sängystä pois. Jos tiedät, että tulee oksennus, niin ota ämpäri mukaan. Joka kerran kun annat periksi huudon jälkeen, niin lapsi oppii, että pitkäjänteinen huutaminen auttaa. Täytyy siis olla oikeasti tiukka tuossa asiassa. Ei ole kenenkään etu, että perheessä ei nukuta ja lapsen ei kuulu päättää noista asioista.


      • väsy mamma

        Otin heti uuden suunnan ja ilmeisesti lapsikin oli kaivannut tiettyä jämäkkyytä sääntöihin. Liian aikaista sanoa muutaman yön jälkeen, mutta eka yönä herättiin vain neljä kertaa huutamaan äidin ja isin sänkyyn ja nyt viime yönä vain kerran! Mutta sinne tyytyi nukkumaan. Varmaan jossain vaiheessa otetaan takapakkiakin, mutta olen niiiin onnellinen kun tänä aamuna olo eka kertaa aikoihin levännyt ja pirteä=)


    • äitimyös

      Mulla on kohta 2v. tyttö. Hän nukkuu omassa sängyssä mutta meidän vanhempien makuuhuoneessa ja suht hyvin. On aina ollut rauhaton nukkuja, mutta jo paljon parempi kuin vuosi sitten. Olen harkinnut hänen muuttamistaan omaan huoneeseen. Nyt en enää ole varma. En tiedä oliko tästä mitään apua. Voimia syksyyn!

    • nyt heti

      Mitä vanhemmaksi odotat, sitä suurempi parku.

    • 2 vuotias

      Tyttäreni2vlapsinukkuu vanhempiensa vesisängyssäkun ovat opettaneet.Eisuostu omaan sänkyyn millään.kukas sitä ny kylmässä sängyssä haluaa nukkua.vanhemmat ne vaan porskuttaa vesisängyssä.että silleen.

    • hembba

      en kestä oman lapsen prinsessaksi nimittelyä. sorry vaan kuningatar!

      • häpsis

        sitten vain ihan henkilökohtainen Voi Voi!


    • nipu1

      Täällä on kans yks levoton nukkuja. 2-vuotias tapaus ei suostu omaan sänkyyn ei sitten niin millään. Aina kun viedään omaan sänkyyn, menee hetki että tulee pois. Joka ilta saa pojan kuskata omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn nukkumaan ainakin kahdeksan kertaa. Joka kerta kun sieltä omasta sängystä tullaan pois niin sitä koko rumpaa koristellaan vielä korvia vihlovalla kiljunnalla, josta sitten naapuritkin ovat huomauttaneet ja kyselleet. ''Mikäs sillä teidän lapsellanne on kun se jatkuvasti huutaa iltaisin'' -.- Mukava asua kerrostalossa jossa pelkkä pieru kantautuu joka naapurille.

      • Lapsi ei määrää

        "ainakin kahdeksan kertaa" ja senkö jälkeen annetaan periksi? Ei ihmekään jos ei toimi, poika on tajunnut saavansa periksi kuitenkin. Supernanny-ohjelmassa jotkut lapset jouduttiin viemään sänkyynsä yli 50 kertaa


    • dfgfdhgjhkjh

      Meillä on kolmevuotias joka nukkuu välillä omassa sängyssä ja välillä vieressä. Menee vierestä omaan sänkyyn jos sanon napakasti mutta yleensä omasta sängystä ei tule viereen kun silloin jos on nähnyt pahaa unta. Tänään meni omaan sänkyyn kun meinasi tehä tekoitkua kun matki mun toisella puolella nukkuvaa siskoaan (1,5 vuotias) Pienempää en laita vielä lastenhuoneeseen koska nukutaan molemmat paremmin jos on vieressä.Haluan tuntea että lapset on turvassa ja vapaita tulemaan mun luo koska tahansa. Aina nukkunut kokonaisia öitä (noin 6 tuntia jo laitokselta) mutta kun yritin lastenhuoneeseen niin heräiltiin neljä kertaa. Ehkä sitten kahdenvuoden ikää lähempänä menee siskon kanssa samaan huoneeseen niin voin itse kokeilla nukkua samassa huoneessa lattialla. ensimmäisen kanssa joustava rytmi sopi meidän perheelle ja lapsen tempperamenttiin. On niin kovin kiltti ja tottelevainen, enkä halua että kärsii yksin painajaisistaan. Tälle toiselle joutuu olemaan vähän määrätietoisempi ja jämptimpi. Ehkä jopa opitaan mitä se uhmaikä oikeasti on. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe