MAZDA 6 ohj. puoltaa

Ville

Olen ajellut Mazda 6:lla nyt 600 km. Heti alussa tuntui että ohjaus puoltaisi, siis vetää metsään päin. Kun lasket ratista irti niin lähtee hiljalleen menemään oikealle; riippumatta tien kallistuksesta/urista. Kaupunkiajossa asia unohtui mutta juuri maantiellä ajaessani huomasin sen taas selvästi. Jotenkin kuitenkin tuntuu että joskus vetää enemmän ja joskus vähemmän.

Onko muilla vastaavia kokemuksia. Missä vika ??

30

7453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scy

      Auto sinne mistä on ostettukin ja tutkikoot takuuseen. Mitä noita uudesta autosta miettimään.

      Väärin säädetyt ohjauskulmat tietenkin puoltavat, mutta uudessa autossa ei pitäisi tällaisia ongelmia kylläkään olla. Myös rengaspaineet jos toisella puolella on merkittävästi enemmän kuin toisella.

      • Ville

        Tarkistin rengaspaineet. Ei löytynyt vikaa.
        Täytyy viedä huoltoon, katsotaan saavatko kuntoon .


    • Pate alias Patrick

      Huomasin saman puoltoilmiön _kerran_ maantiellä kun automme oli päivän vanha. Nyt vikaa ei ole enää esiintynyt, mutta auto onkin jo kaksi päivää vanha :-) Vakavasti ottaen arvelin puoltamisen johtuneen tien kallistuksesta. Pitää tarkkailla tilanteen kehittymistä.

      Muita, ei niin positiivisia havaintoja:

      -Pöllyävässä lumessa ajon jälkeen ei kannata käyttää pysäköidessä käsijarrua. Muuten napsahtaa iloisesti jäät irti levyjarruista kun lähtee liikkeelle.

      -kaukovalot ovat surkeat verrattuna lähivaloihin. Toisaalta, lähivaloissa meillä on xenonit, ne ovat varsin tehokkaat... (ja ne palavat yhtäaikaa kaukovalojen kanssa kun on pitkät päällä) Tuntui hieman siltä että kaukovalojen suuntaus oli pielessä, ne vaikuttivat näyttävän liian ylös.

      -Jouduimme tosiaan käymään pikahuollossa koska ovet eivät menneet kiinni pakkasella. Ensiapuna lukon alkuperäinen näkyvissä rasva _poistettiin_ mekaanisesti, lopuksi ruiskutettiin sisään mahdollisimman ohutta _ruosteenestoainetta_. Eli ei voideltu vaan yritettiin poistaa entisetkin rasvat. Ovet toimivat nyt huomattavasti paremmin mutta eivät vielä hyvin. Taitaa vaatia vastinkumihuollon mistä oli jo puhetta huollon kanssa.

      -Autossa toki säilyy hengissä pakkasillakin mutta mutta mutta... Jäähdytysnesteen lämpötila on mittarin puolessavälissä, silti vaan ei oikein tahdo tulla lämpöä sisälle. Onneksi etupenkeillä on istuinlämmittimet, ne ovat ihan tarpeeseen (lämmittimiä ei ole kaikissa malleissa). Pidemmällä matkalla auto toki lämpeää kovillakin pakkasilla, siihen vain menee kovasti aikaa. Kannattaa käyttää lohko- ja sisätilanlämmitintä kun mahdollista.

      Joo ja niille jotka sanovat että "ei tollakaan valittajalla oikeesti ole edes koko autoa, haukkuu vaan kateellisena" niin oman automme kuva löytyy osoitteesta koti.mbnet.fi/~patrick/m6/
      Auto oli tosin tuolloin vielä liikkeessä ja menossa varusteluun.
      Lisää kuvia on tulossa kunhan ehtii. Muutakin materiaalia tulossa, mm. lämpenemätesti...

      • joo

        Tosta käsijarrusta että kaverilla on kans sama juttu.Pari kertaa on jääny kässäri juntturaan kutosessa.


    • pera

      mazdat "puoltaa" oikealle, minulla oli 626 stw -99 ja sekin "veti" hieman oikealle kun tie oloi kallistettu oikealle,mutta ei siitä löytynyt itään vikaa vaan se taitaa olla ominaisuuus useimmille, ainakin japanilaisille, mutta siihen tottuu eikä häiritse kun on hiukan ajanut.Samaa vetoa oli työkaverini 626 vm-00 sedanissa, taitaa johtua nykyaikaisesta hieman ylitehostetusta ohjauksesta.
      Totta, että kohta tänne kirjoittaa joku miten hyvin hänen mazda pelaa eikä puolla, mutta tosi asia on, että hän vaan ei ymmärrä autosta miten auto toimii...tuli esille eräässä toisessakin asiassa kohdallani täällä..

      • SWman

        Oma 99 626 puoltaa myös hieman oik. Olenkin sitä ihmetellyt ja näköjään on ominaisuus. P.s vaihtoon menossa tosin.


    • Yrjö Juhani

      Omituinen ilmiö, mutta vastauksista päätellen näyttää ilmenneen myös 626:ssa. Hyvä tietää, olen itsekin ajetellut 6:sta.

      Koeajoin viikonvaihteessa kutosen enkä siinä havainnut puoltamista. Tosin kelikin oli sellainen, että sellainen havainto ei ollut mahdollistakaan. Auto vaikutti varsin toimivalta.

      Tällä palstalla on ollut useita kommentteja kutosen kylmyydestä. Koaajamassani yksilössä ei sellaista ongelmaa ollut, lämpöä riitti. Onkohan lämpöongelmissa kyse siitä, että lämmityslaitetta ei osata käyttää vai onko kyseessä sittenkin tyyppivika? Jälkimmäinen ei vaikuta oikein todennäköiseltä.

      Koeajamassani kutosessa oli kitkarenkaat ja niillä auto oli hiljainen. Onko jollakin kokemuksia nastarenkaista, esim. Nokian ja Goodyearin renkailla. Rengasäänien eristys ei ole ollut Mazdan vahvinta aluetta, miten kutonen.

    • VectraC

      Äläkää pojat suuttuko vaikka Opelin omistaja tänne kirjoittaakin...

      Asiaan: minulle oli edellinen auto Opel Astra ja siinä oli em. "puoltovika". Auto kävi kolme kertaa pajalla säädettävänä & mitattavana. Eli puolto pitäisi saada pois alustan täydellisellä mittauksella & säädöllä. Ja jos ei kerralla niin sitten vaikka kolmella niin kuin minun tapauksessa.

      PS. nykyinen Vectra C ei puolla, eikä muutakaan vikaa ole ollut - 20 tkm takana...

      • Mazda6 STW

        Olen ajanut yli 7000 km Mazda6 ja auto puoltaa selvästi oikealle ainakin talvirenkailla. Auto kävi huollossa, jossa väitettiin kulmien olevan oikeat ja chamberkulmia autossa ei ole edes mahdollista säätää. Maahantuojalla vastaava huoltopäällikkö ei suostunut puhelimessa sanomaan mitään. Kyselin asiasta jo aiemmin tällä samalla keskustelupalstalla ja silloin tuli ilmi, että ilmiötä on yleisesti Mazda6:ssa. Ainut hyvä neuvo oli nostaa rengaspaineita, joita nostin 0,2 baaria ja auto rauhoittui jonkin verran.

        Lisäksi ovet eivät mene kunnolla kiinni kovalla pakkasella ja kirkkaiden lähivalojen takia (jotka ovat aina päällä) kaukovalot vaikuttavat kehnoilta ja ehkä jopa liian ylös suunnatuilta.

        Saa nähdä mitä maahantuoja aikoo tehdä. Nyt autoja menee kaupaksi, mutta vähäinen hinnanalennus ja yllättävät viat voivat vaikuttaa nopeasati myyntiin.


      • Ville
        Mazda6 STW kirjoitti:

        Olen ajanut yli 7000 km Mazda6 ja auto puoltaa selvästi oikealle ainakin talvirenkailla. Auto kävi huollossa, jossa väitettiin kulmien olevan oikeat ja chamberkulmia autossa ei ole edes mahdollista säätää. Maahantuojalla vastaava huoltopäällikkö ei suostunut puhelimessa sanomaan mitään. Kyselin asiasta jo aiemmin tällä samalla keskustelupalstalla ja silloin tuli ilmi, että ilmiötä on yleisesti Mazda6:ssa. Ainut hyvä neuvo oli nostaa rengaspaineita, joita nostin 0,2 baaria ja auto rauhoittui jonkin verran.

        Lisäksi ovet eivät mene kunnolla kiinni kovalla pakkasella ja kirkkaiden lähivalojen takia (jotka ovat aina päällä) kaukovalot vaikuttavat kehnoilta ja ehkä jopa liian ylös suunnatuilta.

        Saa nähdä mitä maahantuoja aikoo tehdä. Nyt autoja menee kaupaksi, mutta vähäinen hinnanalennus ja yllättävät viat voivat vaikuttaa nopeasati myyntiin.

        Kyllä on ikävä ajaa kun ratti vetää oikealle.
        Minulla auto on vasta menossa huoltoon, saapi nähdä auttaako huolto.

        Mikä oli maahantuojan kommentti ?
        Tutkivatko asiaa (tai siis melko varmasti tutkivat) ?

        Onko siis tyydyttävä siihen, että UUSI AUTO (M6) PUOLTAA KOKO AJAN OIKEALLE ? Ei voi olla !!

        Joskus tuntuu siltä, että kun lähden kotoa lämpimästä tallista, niin aluksi ei puolla paljoa, mutta pikku hiljaa vika pahenee. Voiko tämä johtua pakkasesta (suojakelillä vika ikään kuin lieveni;;; tämä voi tietysti olla myös kuvittelua)

        Onko pyörän ripustuksissa käytetty sellaisia kumiosia, jotka eivät toimi pakkasessa ? Siis onko vika sama kuin ovissa/lukoissa ?
        M6:ta on varmasti testattu hirvittävästi, mutta vähemmän kovassa pakkasessa, siis onko pakkasen kautta päässyt lipsahtamaan muutama vika läpi seulan?

        Lisäksi joskus olin huomaavinani, että jyrkän oikealle käännöksen jälkeen auto jää puoltamaan oikealle.

        Siis tämä on täyttä SPEKULAATIOTA ja tälle saa nauraa, mutta jos maahantuoja ei pysty antamaan selitystä vialle, niin oudot mietteet helposti valtaa mielen....


      • aku
        Mazda6 STW kirjoitti:

        Olen ajanut yli 7000 km Mazda6 ja auto puoltaa selvästi oikealle ainakin talvirenkailla. Auto kävi huollossa, jossa väitettiin kulmien olevan oikeat ja chamberkulmia autossa ei ole edes mahdollista säätää. Maahantuojalla vastaava huoltopäällikkö ei suostunut puhelimessa sanomaan mitään. Kyselin asiasta jo aiemmin tällä samalla keskustelupalstalla ja silloin tuli ilmi, että ilmiötä on yleisesti Mazda6:ssa. Ainut hyvä neuvo oli nostaa rengaspaineita, joita nostin 0,2 baaria ja auto rauhoittui jonkin verran.

        Lisäksi ovet eivät mene kunnolla kiinni kovalla pakkasella ja kirkkaiden lähivalojen takia (jotka ovat aina päällä) kaukovalot vaikuttavat kehnoilta ja ehkä jopa liian ylös suunnatuilta.

        Saa nähdä mitä maahantuoja aikoo tehdä. Nyt autoja menee kaupaksi, mutta vähäinen hinnanalennus ja yllättävät viat voivat vaikuttaa nopeasati myyntiin.

        Paljonko sinulla on painetta renkaissa siis M6 STW:ssä ?

        Eikö ohjearvo ole jotain 2.2 - 2.4 (195x.. peruskumeilla)?

        No, paine riippuu kai rengaskoosta.


    • Jaksu

      En omista ko. autoa, mutta olen seurannut tätä palstaa usein pari kuukautta ja aiheesta on ollut lukuisia muitakin havaintoja.
      Joissakin viesteissä kutosen omistajat ovat kertoneet huollossa myönnetyn, että kyse on jonkinlaisesta tyyppiviasta.
      Totuutta en tiedä, mutta ei kun kauppiaan tykö takuuseen vaatimaan korjausta!

    • Samurai

      alla kitkat vai nastat ? Myyjän mukaan ongelma esiintyy pelkästään kitkarenkailla.

      • Mazdailija

        Myyjä on väärässä. Ongelma esiintyy myös nastarenkailla.

        nimim. Kokemusta on


      • fan

        tietääkö joku myyjä näistä ongelmista ?
        Ainakaan jotkut myyjät eivät ole koskaan kuulleetkaan :):)


      • Samurai
        fan kirjoitti:

        tietääkö joku myyjä näistä ongelmista ?
        Ainakaan jotkut myyjät eivät ole koskaan kuulleetkaan :):)

        tunnusta, mutta kun liikkeen esittelyauto veti jatkuvasti ojaan päin olihan se pakko tunnustaa, ja tiukan tivaamisen jälkeen myyjä sanoi, että "olen minä ehkä kuullut, että jossakin muuallakin on ollut samanlainen tapaus".
        Saas nähdä, kun ensi viikolla kutoseni saan, alkaako taival takuukorjauksen merkeissä =;)


      • aku
        Samurai kirjoitti:

        tunnusta, mutta kun liikkeen esittelyauto veti jatkuvasti ojaan päin olihan se pakko tunnustaa, ja tiukan tivaamisen jälkeen myyjä sanoi, että "olen minä ehkä kuullut, että jossakin muuallakin on ollut samanlainen tapaus".
        Saas nähdä, kun ensi viikolla kutoseni saan, alkaako taival takuukorjauksen merkeissä =;)

        Joo, olen nähnyt muutaman Jussi-patsaan arvoisen suorituksen, kun myyjien kanssa tästä ongelmasta yrittää puhua. Tai sitten Mazdan organisaatiossa tieto ei kulje ollenkaan.

        Jos saat autosi vasta ensi viikolla, pojat ovat varmaan tehneet kaikkensa että ko. vikaa ei autossa ole. Nyt kun vika on aika yleisesti tiedossa niin varmaan kaikki mahdollinen tehdään sen korjaamiseksi jo ennen luovutusta.


    • ihme

      ongelma. Olen itse päässyt ajamaan kutosta maantiellä kesällä 17" aluilla ja talvella 15" nokian nastarenkailla, enkä ole kummassakaan huomannut pientäkään vetämistä kumpaankaan suuntaan ? Rengaspaineita ei tullut tutkittua, mutta autot olivat jo käytössä olevia niin luulisin käytetyn ohjekirjan mukaisia paineita.
      Ei noin äkkiseltään ajatellen tuntuis kumminkaan olevan varsinainen tyypivika. Kaiketi tuohon ominaisuuteen olis joku testanneista lehdistä jo tarttunut vähän kovaäänisemmin.

      • pekka

        siis aina..olen ajanut 7eri mazdaa, olivat kaikki 626 vm 98-00 ja kaikki vetää hiukan oikealle..se on niiden taipumus..kuten monen muunkin japanilaisen..ei sitä puoltoa huomaa kuin alussa..siihen tottuu..laittaa sormen rattiin niin enään ei puolla..eliei oo vikaa..


      • onpas
        pekka kirjoitti:

        siis aina..olen ajanut 7eri mazdaa, olivat kaikki 626 vm 98-00 ja kaikki vetää hiukan oikealle..se on niiden taipumus..kuten monen muunkin japanilaisen..ei sitä puoltoa huomaa kuin alussa..siihen tottuu..laittaa sormen rattiin niin enään ei puolla..eliei oo vikaa..

        ongelma. Ensiksikin käsittääkseni kädet irti ratista ajaminen on vähintään yhtä kiellettyä kuin kännykkään puhuminen ajaessa.
        No asiaan. Ajelen nykyään -01 626:lla ja jos tämän ohjauksen ominaisuuksia voi moittia "ojaan kampeamiseksi" niin pieniinpä pitää puuttua. Nimittäin kyllä monta kertaluokkaa ikävämpiä "vikoja / ominaisuuksia" löytyy naapurimerkeistä sen kummemmin hakemattakin.
        Joku valitsee autonsa yhden asian perusteella ja joku toinen kokonaisuuden perusteella. Makuja on monia ja onneksi maksajalla on valta valita.


    • TomiH

      Omassa 6:ni on sama vika. Onko kenenkään palstalaisen auto ollut jo korjattavana saman vian vuoksi? Tuliko kuntoon?

      Tomi

      • Mazda

        Omaa 6:ni yritettiin korjata eikä tullut kuntoon.
        Lähinnä väitettiin, että vika on korvien välissä.


      • tuli
        Mazda kirjoitti:

        Omaa 6:ni yritettiin korjata eikä tullut kuntoon.
        Lähinnä väitettiin, että vika on korvien välissä.

        Puhuin myyjän (ei sama jolta ostin) kanssa ongelmasta ja toden totta, myyjä kielsi tietävänsä koko ongelmasta ja antoi ymmärtää että olen TYHMÄ ASIAKAS. Myyjä sanoi että yhdessäkään HÄNEN myymässään autossa ei ko vikaa ole ollut. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että auto oli remontissa samassa paikassa ja oli juuri samana päivänä korjattu. Eli myyjät eivät tiedä mitä huoltopuolella tapahtuu. Kuka tähän uskoo ?

        No. Auto tuli paremmaksi! Se on jo melkein HYVÄ!!
        Mitään paperia en remontista saanut, resepti lienee ollut salainen. Saas nähdä miten jatkossa pelaa.


        YHTEENVETO: Myynnin asiakaspalvelu HUONO
        (käsittääkseni eivät puhu totta) !!!!!!
        Huollon puolen pojat tekivät hyvää
        työtä (ainakin ensivaikutelma on se)!


      • TomiH
        tuli kirjoitti:

        Puhuin myyjän (ei sama jolta ostin) kanssa ongelmasta ja toden totta, myyjä kielsi tietävänsä koko ongelmasta ja antoi ymmärtää että olen TYHMÄ ASIAKAS. Myyjä sanoi että yhdessäkään HÄNEN myymässään autossa ei ko vikaa ole ollut. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että auto oli remontissa samassa paikassa ja oli juuri samana päivänä korjattu. Eli myyjät eivät tiedä mitä huoltopuolella tapahtuu. Kuka tähän uskoo ?

        No. Auto tuli paremmaksi! Se on jo melkein HYVÄ!!
        Mitään paperia en remontista saanut, resepti lienee ollut salainen. Saas nähdä miten jatkossa pelaa.


        YHTEENVETO: Myynnin asiakaspalvelu HUONO
        (käsittääkseni eivät puhu totta) !!!!!!
        Huollon puolen pojat tekivät hyvää
        työtä (ainakin ensivaikutelma on se)!

        Oma Mazdani on menossa "pajalle" ensi viikon alussa. Aiheina mm. ongelmat ovien sulkeutumisessa ja puoltaminen oikealle.
        Oma myyjäni myönsi reilusti molemmat ongelmat k.o. mallin suhteen, eli nämä aiheet lienevät kyllä tiedossa Mazda-kauppialla Suomessa. Odotan jännityksellä, että mitä huolto saa aikaan autolleni.

        Tomi


      • rahastettu
        tuli kirjoitti:

        Puhuin myyjän (ei sama jolta ostin) kanssa ongelmasta ja toden totta, myyjä kielsi tietävänsä koko ongelmasta ja antoi ymmärtää että olen TYHMÄ ASIAKAS. Myyjä sanoi että yhdessäkään HÄNEN myymässään autossa ei ko vikaa ole ollut. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että auto oli remontissa samassa paikassa ja oli juuri samana päivänä korjattu. Eli myyjät eivät tiedä mitä huoltopuolella tapahtuu. Kuka tähän uskoo ?

        No. Auto tuli paremmaksi! Se on jo melkein HYVÄ!!
        Mitään paperia en remontista saanut, resepti lienee ollut salainen. Saas nähdä miten jatkossa pelaa.


        YHTEENVETO: Myynnin asiakaspalvelu HUONO
        (käsittääkseni eivät puhu totta) !!!!!!
        Huollon puolen pojat tekivät hyvää
        työtä (ainakin ensivaikutelma on se)!

        Auto puoltaa voimakkkassti oikealle ja myyjän sekä huollon käsitys on että olen TYHMÄ ja LUULOTAUTINEN. Yksikään muu heidän myymänsä auto ei kuulemma puolla eikä missään muussa ovilukot muutu lähes toimimattomiksi kovalla pakkasella. Tällä asiakaspalvelulla autoja ei pitkään myydä vaikka olisikin muuten hyvä tuote.


    • Anonyymi

      mula on tuolanen maza 6 vuosimalli 2006 sedan puoltaa vähän oikeale käytin kun piti vaihta osia alustaa niin pyöräsuuntaus silti puoltaa mikä vika

    • Anonyymi

      Omistan Mazda 6 2.0 155 hv disi automaatin 119.500 km ja auto on puoltanut
      AINA Oikealle.
      Mazdan huolto ei ota asiaa tosissaan, vika lienee omistajan väärä mielipide!
      Edellinen 6, jossa oli hydraulinen tehostin saatiin kulkemaan suoraan löysää-
      mällä etukelkan pultteja ja ravistamalla ” etukelkka-pakettia”, joka muutti
      eturipustusta uuteen asentoon ja auto alkoi kulkea suoraan!

      TÄTÄ PALVELUA EN OLE ONNISTUNUT SAAMAAN MAZDA HUOLLOISTA.
      ”EIVÄT OLE KUULLEETKAAN TUOLLAISESTA!”

      HUONOLLA TOLALLA ON MUUTEN HYVÄN AUTON HUOLLON OSAAMINEN.
      NÄKYYHÄN SE MYYNTITILASTOISSA!

      VOISIKOHAN JOKU MAZDAN HUOLLOSTA KOKONAISVASTUUTA
      KANTAVA VASTATA TÄLLÄ PALSTALLA , MITEN TUO PUOLTO
      SAADAAN KURIIN.
      TERV 3. MAZDAN OMISTAJA ALK. 2003!

    • Anonyymi

      Jos nukahtaa rattiin niin on turvallinen käyttää!👻☠️

      • Anonyymi

        Siksipä juuri tässä selailen näitä juttuja kun tuo puoltaminen vei Mazda 626 ( vm. -99) suoraan ojan pohjalle oikealle kun mikronukahdin yötöistä kotiin ajaessani. Tämä tapahtui vuosi sitten.
        Tänä vuonna puoltaa niin paljon, että vähän pelottaa ajaa jos sama nukahtaminen tapahtuu. Kysyttiin korjaamolta ja oli puhunut jotakin jousituksesta ja koko systeemin vaihtamisesta oikealle puolelle. Huom! Kysyjä tässä on nainen ja vaikka se ei minusta tyhmää teekään, niin juuri nyt en muista , mikä tämä vaihdettava paketti lienee nimeltään : ( Vaihdetaan jos ei kovin kallis olisi tuo paketti.. Mazdani vetelee jo viimeisiään, mutta en vielä haluaisi luovuttaa kun tykkään sillä ajella.


    • Anonyymi

      Ja kun herää, niin herää ojassa eikä vastaantulevan keulassa. Tuo on ihan hyvä ominaisuus. Mazda on raskas ja väsyttävä autona, niin siihen on tuollainen turvaominaisuus vakiona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe