mikä muhun on mennyt !
nykyään vaan ahmin kamaa sisälleni,mutta en oksenna.
sen jälkeen kzmala morkkis.
mitä voin tehä ittelleni,apua :/
olen toistaiseksi vielä alipainoinen mutta tähän tahtiin,en kauaa !!
ahmin
9
842
Vastaukset
- valitetta-
-vasti ihan sama ongelma. Sorrun ahmimaan vähintään kerran viikossa. Ja ahmin kunnes olen ihan täynnä. Oon hiukan alipainonen, mut ulkoisesti ihan normaali.. ehkä vähä hoikka. Anorkesiaa en sairasta, vaan jonkin asteista sekasyömishäiriötä. Toivoisin vain, että vois löytää tasapainon ruokailun suhteen ja lopettaa ahmimiset. Se vaan on vaikeeta kun rakasta ruokaa ja herkkuja.. :[ Mutta siis.. et ole ainut
- toinensamanmoinen
mulla on sama juttu, et vaan ahmin niin kauan et tulee paha olo, mut en oksenna vaikka oksettais. sitte on iskee se henkinen paska olo ku miettii mitä kaikkee tulikaan syötyy. enkä oo ees laiha, vaan lihon vaan koko ajan :( vihaan itteeni.
- mä myös
Hei onks meit muitaki? Oon ihmetelly, et mikä mua tääl palstal kiinostaa ku tykkään lukee näit syömishäiriöisten juttuu. Itse en tiedä mihin "ryhmään" kuulun, mut sama pätee. Viikolla pidän kovaa kuria syömisen kanssa, liikun hulluna ja syön terveellisesti, kyttään rasvaprosentteja, mut viikonloppuna ahmin lauantai ja sunnuntai itteni piukkaan kaikkee rasvast ja epäterveellis, niin et on pahaolo ja kauhee morkkis, vihaan tätä, enkä pääse tästä kierteestä. Se toistuu viikosta toiseen. Olen normaalipainoinen. Onkohan tälle joku "diagnoosi"
- se on
BULIMIA.
- bulimiaa
se on kirjoitti:
BULIMIA.
Bulimiassa on oleellista se että oksentaa tai ainakin haluaa oksentaa ahmimansa ruuat. Ahmiminen ilman oksentamista toinen juttu. Mutta diagnoosi on tälläkin: BED = Binge Eating Syndrom eli suomeksi ahmimishäiriö.
- nancycallahan
bulimiaa kirjoitti:
Bulimiassa on oleellista se että oksentaa tai ainakin haluaa oksentaa ahmimansa ruuat. Ahmiminen ilman oksentamista toinen juttu. Mutta diagnoosi on tälläkin: BED = Binge Eating Syndrom eli suomeksi ahmimishäiriö.
"Bulimia (Bulimia nervosa) on ahmimishäiriö. Välillä buliimikko syö suuria ruokamääriä, välillä paastoaa. Monet buliimikot oksentavat ruokailun jälkeen huonon omantuntonsa soimaamana. Bulimiaan sairastumisikä on keskimäärin 18 vuotta. Bulimiaa on arvioitu sairastavan noin 1–3 % naisista. Bulimia voi anoreksiaa helpommin jäädä myös huomaamatta. Bulimia tarkoittaa sitä, että ihminen syö ensin ahmien suunnattomat määrät ruokaa ja oksentaa ne katumuksen iskiessä ulos pysyäkseen laihana tai laihtuakseen.Bulimistit voivat syödä vain pienen määrän ja oksentaa sen sitten pois. Mahahappo pilaa hampaita jopa tyngiksi asti, ja voi muuttaa puheäänen pysyvästi käheäksi. Mahahappo saattaa myös syövyttää viemäriputkia. Pahimmillaan jatkuvasta oksentelusta johtuvat pään verenpaineen nousut voivat aiheuttaa aivoverisuonen repeämisen, ja halvaantumisen, aivovamman tai kuoleman. Bulimia on vakava sairaus
Bulimian oireita
1. Buliimikolla on toistuvia ylensyömis- ja ahmimisjaksoja.
2. Ahmimisjaksojen aikana hänellä on tunne, ettei hän hallitse käyttäytymistään.
3. Buliimikko oksentaa, käyttää ulostuslääkkeitä, noudattaa ankaraa ruokavaliota tai harrastaa rasittavaa liikuntaa estääkseen painonsa nousemisen.
4. Ahmimisjaksoja on vähintään kaksi viikossa ainakin kolmen kuukauden ajan.
5. Buliimikko on koko ajan liioitellun huolissaan kehonsa muodosta ja painosta.
Anorektikon tavoin buliimikko yleensä salaa sairautensa. Bulimia saattaa myös kehittyä anoreksiaksi sairastumisen jälkeen."
-lähde wikipedia
liikunta ahmimisen takia KUULUU asiaan. mielestäni henkilö liikkui juuri ahmimisen takia. BED:tä sairastavat eivät tietääkseni liiku ollenkaan.
- tsiisiii
mulla samanlaista ongelmaa, keväällä olin tosi heikossa kunnossa, lääkäri oli jo lähettämässä hoitoon. lupasin laittaa asiat kuntoon kesän aikana, tajusin heinäkuun puolivälissä etten voi palata kouluun tämän näköisenä koska sit se olis ollu menoa... olin viikon ajan yksin kotona. söin ja söin, tuntui kauhealta mutta oli "pakko". nyt ahmiminen jäänyt päälle. painan 53 kg. eli yli 10 kg enemmän kuin kesällä. sairasta? terkkari ym. onnellisia, ja "hienoa että onnistuit ja otit asian vakavasti..." oma olo on paskempi kuin koskaan, ikinä ennen. vihaan itseäni- ja olen myös yrittänyt aloittaa taas laihdutuksen, mutten onnistu. missa on entinen loistava itsekurini kun en laittanut suustani alas edes banaania saatika leipää tai minkäänlaisia herkkua. Nyt pitää ryhdistäytyä ja ottaa itseä niskasta kiinni. Suunnittelin että jos aloittaisin ensi maanantaina, ja tavoite olisi 1kg / vko, olisin 8 vko n päästä n 45. siihen lopettaisin ja olisin onnellinen... (saa nähdä miten käy, lihoa en ainakaan halua grammakaan!) Tuntuu kamalalta kun kesällä roikkuvat 25 tuuman housut kiristää ja jenkkikset tursuaa ulos. yök. inhoan itseäni.
- psy
diagnoosi on ahmintahäiriö (ahmii, muttei oksenna.) ei ahmimishäiriö eli bulimia (ahmii ja oksentaa).
- toipilas
psy kirjoitti:
diagnoosi on ahmintahäiriö (ahmii, muttei oksenna.) ei ahmimishäiriö eli bulimia (ahmii ja oksentaa).
Bulimia voi olla myös ilman oksentamista. Bulimian kriteereihin kuuluu, että sairas kompensoi ahmisensa jollain tapaa: oksentamalla, käyttämällä laksatiiveja, pakkoliikunnalla, paastoamalla tai useammalla kuin yhdellä edellä mainituista tavoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757