Onko kukaan koskaan laittanut vaaleaan muffinssitaikinaan tms. karamellivärejä? Onnistuuko? Haluaisin tarjoiluun väriä..
Millä muulla saisin muffinsseista esim. oransseja?
Karamelliväriä
4
921
Vastaukset
- Täti
Olen käyttänyt jauhemaisia väriaineita (sininen, punainen ja keltainen, joiden yhdistelmistä saa vielä parempia värejä) myös kakkutaikinoihin. Paras ja tasaisin lopputulos niillä tulee, kun hieroo kuivana jauheen sokerin sekaan ja lisää vasta sitten munat. Nestemäisistä en osaa sanoa mitään muuta, kuin että seuraa käyttöohjeita. Hyvin pienetkin määrät karamelliväriä värjäävät voimakkaasti (sellainen sormenpituinen jauhetuubi on meillä kestänyt vuosia). Mintunvihreät pikkupullat ovat olleet ehkä "karmein" lopputulos, ja sininen tiikerikakku kiehtoi syöjiä.Nestemäistä väriä saa ruokakaupasta, jauhe piti ostaa apteekista! Kokeile värin voimakkuutta jo ennen halloweenjuhliasi, että varmasti onnistuu.
- piiroo
hei!
Oranssin värin saamiseksi tädin ohje oli hyvä. Mustaan taikinaan sain Hellapoliisin blogista vinkin, että laittaessa lakritsaströsseliä taikinaan se värjää paistamisen aikana taikinan mustaksi. Täältä löydät ohjeen: http://www.lintu75-2.vuodatus.net/blog/248982 Mielestni tämä ohje soveltuu myös esim. muffinsseihin. - Karamellivärit_Love
Moi, oon kokeillu tota. Olen laittanut esim vihreää (nestemäistä) pullataikinaan. Haluaisin vain tietää paljonko ne maksavat ihan tavallisissa kaupoissa ettei tartte blähteä minnekkään pitkälle =)
- kkk...
olen laittanut karamelliväriä vain ja ainoastaan hiuksiini ja popkorneihin en tiedä taikinasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344522Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752944- 472443
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451747- 781419
- 211301
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831222PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69918
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86884