Kun "on pakko saada" 200 euroa maksava kaukosäädin, niin henkilökohtaisesti alkaisin silloin kyllä ottamaan töistä enemmän vapaita kuin rahoja...
Ihmisillä liikaa rahaa
11
1271
Vastaukset
Miksi ihmeessä? Hyvällä kaukosäätimellä helpottaa laitteiden käyttöä kummasti. Toki 200 euroa on aika paljon, mutta kyllä niistä ennenkin maksettiin.
- Keke Ruusperi
Ja kalliilla,tehokkaalla kakella voi käyttää kerrostalossa myös naapurin laitteita.Seinän läpi.
- saa olla
Keke Ruusperi kirjoitti:
Ja kalliilla,tehokkaalla kakella voi käyttää kerrostalossa myös naapurin laitteita.Seinän läpi.
IR-signaali, että menee seinästäkin läpi. Sillä ei sitten kyllä ihmisiä parane sohia...
- Lokaritmi
Kädessä kiiltää parinsada kake, mutta perseen alla on viidelläkympillä hankittu koinsyömä sohvanpuolikas, tällasta se omien kokemusteni mukaan on!
- kenties subjektiivisia?
Lokaritmi kirjoitti:
Kädessä kiiltää parinsada kake, mutta perseen alla on viidelläkympillä hankittu koinsyömä sohvanpuolikas, tällasta se omien kokemusteni mukaan on!
Itselläni ei ole 200€ kakea. Omani oli n.120€ ja pois en vaihtaisi. Sohvani oli aavistuksen alle 1000€ neuvoteltuna. Mutta miten vain.
Ja sitten perusteluja kaukolle kun niitä tunnuit kärttävän.
- 1 kaukosäädin jolla voi korvata useamman pälyttymästä siitä pöydätä. Itse ainakaan enää palaa vanhaan jolloin oli oma kaukosäädin TV:lle, CD:lle, DVD:lle, vahvistimelle, digiboksille ja valaistukselle
- kunnon kapulassa yleensä paremmin suunniteltu näppäinergonomia.
- käytön helppous. Pari makroa ohjelmoimalla saa yhdellä painalluksella esim: valot himmennettyä, vahvistimen ja halutun soittimen sekä DVD:n tapauksessa vielä televisionkin päälle.
Ja mitä edelliseen viestiisi tulee niin on olemassa ihmisiä joille käytettävyys merkitsee enemmän kuin toisille. Se 50€ soffa voi olla hyvinkin mukava istua/maata/loikoilla, mutta panostaa taas kapulan käytettävyyteen.
Sitäpaitsi se 200€ ei ole kallis kuin köyhille. :P
- niin,
köyhästä kaikki saattaa tuntua vähän kalliilta.. :D
- Jeppis
Vaikka kuinka ostaa Creativen uusimman tai Kameleontin, niin ne ei mun mielestä koskaan toimi kuten laitteen orkkis kake. Vaikka kaikki napitkin sais ohjelmoitua paikoilleen, niin käyttölogiikka on selkeämpi aina siinä alkuperäisessä. Kai ne insinöörit on sen sitten niin hyvin suunnitelleet... tiedä siitä.
Kyllä se v*tuttaa kun 5 kaukosäädintä lepää pöydällä, mutta kaikki yleiskaket olen myynyt/antanut pois. Yhteenkään en vielä ole ollut tyytyväinen. Saattaa toki olla että vika on minussa.- Keke Ruusperi
Itsellä halvahko Sonyn ohjain.Ja kun on oppinut opetettujen näppäimien paikat ohjaimessa,niin eipä alkuperäistä ole ollut ikävä.
Minulla on melkein päinvastaisia kokemuksia. Kun näppäimet ohjelmoi niin kuin haluaa ne on helpommin muistettavissa. Myös DVD:tallentimeni ikävä ominaisuus, että kelaus ja kappalehaku on samassa näppäimessä korjaantui yleiskakella (en tiedä miksi). Oma yleiskakeni tosin maksoi alle 20 euroa. Alkuperäisiä käytän vain poikkeustilanteissa tai erikoisempiin hommiin (DVD-ohjelmien nimeäminen, boksin suosikkilistojen määrittely ym.). Kakella ohjaan TV:tä, kahta digiboksia, videonauhuria, DVD-tallenninta ja lampun himmentimiä.
Tuntuu, että vaatimuksesi yleiskakelle on liian kova. Minun standardini on se, helpottaako se laitteiden käyttöä ja tähän voi sanoa: ehdottomasti.- Joopajoo..
Oletko testannut Logitechin malleja?
Mulla 525 korvaa tällä hetkellä 7 eri kaukosäädintä. Napit saa ohjelmoitua eri tilassa eri laitteille eli kun olen esim. katso tv -tilassa kaken volume säätää stereovahvaria, kanavanvaihdot digiboksia, input-valinnat telkkaria. Siitä kun vaihdan yhdellä napinpainalluksella leffa-activityyn kake sammuttaa stereovaffin, käynnistää av-vaffin, sammuttaa boksin, starttaa dvd:n ja laittaa vielä inputit kohdilleen. Nämä toiminnot siis olen ohjelmoinut siihen. Nyt volumesäätö toimiikin toiseen vaffiin, numerot dvd:hen ym.
Pois en yleiskakea vaihtaisi. - Joopajoo..
Joopajoo.. kirjoitti:
Oletko testannut Logitechin malleja?
Mulla 525 korvaa tällä hetkellä 7 eri kaukosäädintä. Napit saa ohjelmoitua eri tilassa eri laitteille eli kun olen esim. katso tv -tilassa kaken volume säätää stereovahvaria, kanavanvaihdot digiboksia, input-valinnat telkkaria. Siitä kun vaihdan yhdellä napinpainalluksella leffa-activityyn kake sammuttaa stereovaffin, käynnistää av-vaffin, sammuttaa boksin, starttaa dvd:n ja laittaa vielä inputit kohdilleen. Nämä toiminnot siis olen ohjelmoinut siihen. Nyt volumesäätö toimiikin toiseen vaffiin, numerot dvd:hen ym.
Pois en yleiskakea vaihtaisi.Lisäys, hintaa kakella oli siis kokonaiset 59€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594713
- 653818
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133250- 1143071
- 482904
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865