Meikit päällä ihotautilääkärille?

://

Yritin selata vanhoja ja hakea aiheesta, mutta liekkö sokeakin kun en löytänyt..

Mulla on aika ihotautilääkärille, mutta tuli mieleen voinko mennä sinne meikit päällä? Käytän AINA ihmisten ilmoille meikkivoidetta, peitepuikkoa ja puuteria. Naama on aivan hirveä punaisten arpien ja finnien takia. Nyt 22-vuotiaana mun naama on pahempi kun koskaan.. ei voi ymmärtää. Tämä hirveä pahentuminen alkoi puoli vuotta sitten enkä todellakaan tiedä syytä. Tähän asti olen kärsinyt vaan (yli kymmenen vuotta!) nyt toivottavasti saan avun ihotautilääkäriltä. Oh lähti kirjotus lipsumaan aiheesta.. Eli siis mitenkä tekisin, menisin sinne kirkkaisiin valoihin koko karmeuden kanssa vai laitan pakkelit päällä?

18

5414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokojko

      Mä yleensä pesen meikit pois siinä odotushuoneessa. Eihän se lääkäri näe sun ihosi ongelmaa, jos sen petität =o/

      • wegwrwy

        Entä jos on menossa vaikka kosmetologille,niin voiko sielläkin pestä naaman? vai pitääkö vain mennä meikittömänä sinne?


      • ://

        Niihän se on.. en vaan ole koskaan ollut julkisesti ilman "maskiani". Juu taidan mennä ilman meikkiä ja verhoudun vaikka kaulahuiviin osittain :D
        Alemmalle;luulisin että kosmetologille voi mennä meikit naamassa, eiköhän ne kummiskin pese sitä pois jos meinaat jonkun hoidon ottaa.


      • kysymykseen:
        wegwrwy kirjoitti:

        Entä jos on menossa vaikka kosmetologille,niin voiko sielläkin pestä naaman? vai pitääkö vain mennä meikittömänä sinne?

        Ei, sun ei tarvi pestä meikkejä ennen sitä koska kosmetologi pesee ennen hoitoa, so don´t worry:)


    • naamassa

      Silloin aikoinani kun menin ihotautilääkärille niin menin maskit naamassa koska silloin pärstä oli, omasta mielestä, niin kauheessa kunnossa etten yksinkertasesti kehdannut mennä ilman.

      Ei se haitannut koska lekuri pyyhki pumpulipuikolla meikkivoidetta pois että näki mitä hoitoa tarvitaan.

      Eli voit mennä lekuriin meikitkin naamassa:) Voit sitten käydä vessassa, vastaanoton jälkeen, puunaamassa ihoaj jos meikit ns.sotkeentuu:) kun lekuri pyyhkii sitä pois.

    • minä itse

      Tää on sillein harmillinen tilanne, että akneihoa peitellään paksuilla meikkikerroksilla, mutta ymmärrän hyvin miksi.
      Itsekin olen kärsinyt yli 15 vuotta akneihosta, enemmän ja vähemmän vaihdellen.
      En kuitenkaan ole meikannut kuin tiettyinä aikakausina, ja nykyisin olenkin ollut ihan naturel.

      Sen kun ymmärtäisi, että hakeutuisi ihotautilääkärin vastaanotolle heti, kun ne ongelmat ovat havaittavissa eikä pitkittäisi hoidon aloittamista ja näin ollen, pahentaisi ihon tilaa.

      • ://

        Minä i n h o a n pitää niitä meikkejä koko ajan naamalla. Olisin niin mielelläni naturellina. Poikaystävän kanssa kun olen niin meikkien pesun jälkeen (joskus en pese ollenkaan!) pidän kämpän pimeenä ettei se näe ja aamulla herään ennen sitä ja juoksen vessaan meikkaamaan. Surullista, tiedän.. Kun en ole kysynyt niin en tiedä haittaako sitä mun naamankunto, ei ole ainakaan sannallakaan maininnu. Se kun haluis poskia silitellä niin mun pitää vetää käsi pois kun en haluu mun röpelönaamaa koskettelevan.. Oh nyt lopetan ennen kun avaudun liikaa :D
        Tämä mun ujous ja epävarmuus on myös syynä sille etten ole aiemmin mennyt ihotautilääkärille. Nyt tuli vaan mitta täyteen ja varasin yksityiselle ajan.


      • pikkepökki
        :// kirjoitti:

        Minä i n h o a n pitää niitä meikkejä koko ajan naamalla. Olisin niin mielelläni naturellina. Poikaystävän kanssa kun olen niin meikkien pesun jälkeen (joskus en pese ollenkaan!) pidän kämpän pimeenä ettei se näe ja aamulla herään ennen sitä ja juoksen vessaan meikkaamaan. Surullista, tiedän.. Kun en ole kysynyt niin en tiedä haittaako sitä mun naamankunto, ei ole ainakaan sannallakaan maininnu. Se kun haluis poskia silitellä niin mun pitää vetää käsi pois kun en haluu mun röpelönaamaa koskettelevan.. Oh nyt lopetan ennen kun avaudun liikaa :D
        Tämä mun ujous ja epävarmuus on myös syynä sille etten ole aiemmin mennyt ihotautilääkärille. Nyt tuli vaan mitta täyteen ja varasin yksityiselle ajan.

        Tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Tiedät varmaan ettei tuollainen käyttäytymisesi voi jatkua poikaystäväsi seurassa loputtomiin, mutta ei sekään ole helppoa paljastaa (omasta mielestään) pahinta puoltaan toiselle. Minäkin tunnen kauheaa alemmuuskompleksia ihoni takia, etenkin siloposkien seurassa. Eikä yhtään auta kun ne siloposket antavat rakentavia neuvoja (hyvää tarkoittaen), kuten että "Auttaa kun pesee kasvot ja pyhkii puhtaaseen pyyhkeeseen" ..yms. Uskomatonta että joku voi vielä luulla että huono iho liittyy jotenkin likaisuuteen!

        Onneksi pääset nyt lääkäriin ja melko varmasti tilanteesi nyt helpottaa :). Tosin itselläni lääkärikäynnit ovat tuoneet vain tilapäistä apua, ja alan vähitellen vaipua epätoivoon. Älä siis lataa liikaa odotuksia, ja myös vastoinkäymisiä on aika varmasti edessä. Ole vahvana. Älä uhraa liikaa ajatuksia ihosi takia. Katso kokovartalopeilistä ja mieti, että täytyyhän sinulla olla akne, koska muuten olisit liian täydellinen ;). Voimia tulevaan :).


      • Patience
        :// kirjoitti:

        Minä i n h o a n pitää niitä meikkejä koko ajan naamalla. Olisin niin mielelläni naturellina. Poikaystävän kanssa kun olen niin meikkien pesun jälkeen (joskus en pese ollenkaan!) pidän kämpän pimeenä ettei se näe ja aamulla herään ennen sitä ja juoksen vessaan meikkaamaan. Surullista, tiedän.. Kun en ole kysynyt niin en tiedä haittaako sitä mun naamankunto, ei ole ainakaan sannallakaan maininnu. Se kun haluis poskia silitellä niin mun pitää vetää käsi pois kun en haluu mun röpelönaamaa koskettelevan.. Oh nyt lopetan ennen kun avaudun liikaa :D
        Tämä mun ujous ja epävarmuus on myös syynä sille etten ole aiemmin mennyt ihotautilääkärille. Nyt tuli vaan mitta täyteen ja varasin yksityiselle ajan.

        Nyt kun menet sinne ihotautilääkärille ja saat oikean lääkkeen niin siitä se iho, pikku hiljaa, alkaa kuntoutumaan ja sitä kautta voit vähentää sitä meikin määrää.

        Ja kannattaa myös, lääkekuurin lisäksi (riippuen tietysti mikä lääkekuuri: antibiootti vai tää vahvempi roaccutan...), käydä säännöllisesti kosmetologilla. Usko vaan, niin, ennen pitkää, lopussa kiitos seisoo:)Ihon kunto paranee ja kohta voit huoletta kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä.

        Kunhan muistat ettei ihmeitä ihan hetkessä tapahdu. Aloitat nyt säännöllisen hoitokuurin: ihotautilääkkeet ja kosmetologi niin veikkaan että keväällä olet tyytyväinen:)...

        Ja voithan vielä lisätä nää kuuluisat omega3-kapselit listaan;)...ei ne ainakaan pahaa tee.

        Tsemppiä


      • neiti*
        :// kirjoitti:

        Minä i n h o a n pitää niitä meikkejä koko ajan naamalla. Olisin niin mielelläni naturellina. Poikaystävän kanssa kun olen niin meikkien pesun jälkeen (joskus en pese ollenkaan!) pidän kämpän pimeenä ettei se näe ja aamulla herään ennen sitä ja juoksen vessaan meikkaamaan. Surullista, tiedän.. Kun en ole kysynyt niin en tiedä haittaako sitä mun naamankunto, ei ole ainakaan sannallakaan maininnu. Se kun haluis poskia silitellä niin mun pitää vetää käsi pois kun en haluu mun röpelönaamaa koskettelevan.. Oh nyt lopetan ennen kun avaudun liikaa :D
        Tämä mun ujous ja epävarmuus on myös syynä sille etten ole aiemmin mennyt ihotautilääkärille. Nyt tuli vaan mitta täyteen ja varasin yksityiselle ajan.

        kyllä sen huomaa meikit naamassakin jos iho on huonossa kunnossa! Joten tuskin sun poikaystäväsi olisi sun kanssa jos sitä haittaisi sun ihon kunto! Mun poikaystävä sanoi et vaikka mun naamassa olisi 100 finniä, niin silti rakastaisi mua :) Nyt uskallan olla ilman meikkiä ja vaikka minkä näköisenä sen seurassa, ja se on erittäin vapauttavaa, kun oikeasti välittää toisesta ja rakastaa niin ei tuommonen asia häiritse yhtään. Ja kai se tajuaa ettet itse sitä aknea naamaan pistänyt.


      • sokeriton ruokavalio
        pikkepökki kirjoitti:

        Tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Tiedät varmaan ettei tuollainen käyttäytymisesi voi jatkua poikaystäväsi seurassa loputtomiin, mutta ei sekään ole helppoa paljastaa (omasta mielestään) pahinta puoltaan toiselle. Minäkin tunnen kauheaa alemmuuskompleksia ihoni takia, etenkin siloposkien seurassa. Eikä yhtään auta kun ne siloposket antavat rakentavia neuvoja (hyvää tarkoittaen), kuten että "Auttaa kun pesee kasvot ja pyhkii puhtaaseen pyyhkeeseen" ..yms. Uskomatonta että joku voi vielä luulla että huono iho liittyy jotenkin likaisuuteen!

        Onneksi pääset nyt lääkäriin ja melko varmasti tilanteesi nyt helpottaa :). Tosin itselläni lääkärikäynnit ovat tuoneet vain tilapäistä apua, ja alan vähitellen vaipua epätoivoon. Älä siis lataa liikaa odotuksia, ja myös vastoinkäymisiä on aika varmasti edessä. Ole vahvana. Älä uhraa liikaa ajatuksia ihosi takia. Katso kokovartalopeilistä ja mieti, että täytyyhän sinulla olla akne, koska muuten olisit liian täydellinen ;). Voimia tulevaan :).

        Mullekin lääkärissä käynnin tuonut vain tilapäistä apua, mutta olen saanut parempia tuloksia oikeanlaisella ruokavaliolla! Kannattaa oikeasti kokeilla sillä se toimii! Eli vähensin sokerin ja huonojen rasvojen (roskaruoka) käytön ja aloin käyttämään paljon omega 3 sekä juomaan paljon vettä! Ja tosiaan ihonalaiset paiseet tulee harvemmin (silloin kun erehdyn syömään jotain väärää).


      • ://
        pikkepökki kirjoitti:

        Tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Tiedät varmaan ettei tuollainen käyttäytymisesi voi jatkua poikaystäväsi seurassa loputtomiin, mutta ei sekään ole helppoa paljastaa (omasta mielestään) pahinta puoltaan toiselle. Minäkin tunnen kauheaa alemmuuskompleksia ihoni takia, etenkin siloposkien seurassa. Eikä yhtään auta kun ne siloposket antavat rakentavia neuvoja (hyvää tarkoittaen), kuten että "Auttaa kun pesee kasvot ja pyhkii puhtaaseen pyyhkeeseen" ..yms. Uskomatonta että joku voi vielä luulla että huono iho liittyy jotenkin likaisuuteen!

        Onneksi pääset nyt lääkäriin ja melko varmasti tilanteesi nyt helpottaa :). Tosin itselläni lääkärikäynnit ovat tuoneet vain tilapäistä apua, ja alan vähitellen vaipua epätoivoon. Älä siis lataa liikaa odotuksia, ja myös vastoinkäymisiä on aika varmasti edessä. Ole vahvana. Älä uhraa liikaa ajatuksia ihosi takia. Katso kokovartalopeilistä ja mieti, että täytyyhän sinulla olla akne, koska muuten olisit liian täydellinen ;). Voimia tulevaan :).

        Kiitos teille ihanista ja kannustavista viesteistä! :) Aivan mahtavia kyllä olette.
        Tänään oli se lääkäri ja sain apocyclinin (tetrasyk.), diane novat ja skinnoren emulsiogeelin. Eli noilla lähdetään ja katson miten auttaa. Yritän olla odottamatta liikoja, mutta toisaalta kun tästä on niin pitkään kärsinyt niin enköhän malta vielä puoli vuotta ootella tuloksia.. Toi tetrasykliini on muutes mun elämäni ensimmäinen (toivon mukaan viimenen) antibioottikuuri..
        Ja myöskin aion muuttaa ruokavaliota pikkuhiljaa eli sokerit, vehnät yms vähiin ja omega3 on jo ostettu ;)


    • mimmuuu

      Itse menin meikit päällä. Lääkäri vain katsoi kirkkaalla valolla että on sellaisia märkäpäisiä näppyjä, jotta sain lääkkeet.Siinä ei ollu sillee mitää epäselvää kyl ne näpyt näkyy vaikka on meikkiä

    • ...

      meikit naamassa,jos naamasi on oikeasti huonossa kunnossa niin sen näkee vaikka olisi kuinka paljon meikkejä! Mä menin aikoinaan meikit naamassa, eikä lääkäri valittanut :) Sain voiteet ja antibiootit. Tosin nykyään sain naamani parempaan kuntoon aivan eri keinoilla, eli sokerin ja huonojen rasvojen poisjättämisellä sekä omega 3:lla. Kannattaa kokeilla ;)

    • Huh!

      Oon niin onnellinen näistä teidän viesteistänne! Mä oon kans tässä ens viikolla menossa ihotautilääkärin vastaanotolle, ja nassu näyttää sen verran karulta ilman meikkiä et hirvitti mennä. Luulin nimittäin ettei sinne saa laittaa meikkiä... Teidän ansiostanne voin laittaa hyvillä mielin meikit naamaan eikä tarvi piilotella jokaista vastaantulijaa

    • onpakkokirjottaaettä

      Naaman kuntoon ei vaikuta mikään ruoka-aineitten poisjättäminen... ainakaan mulla... muutama näppylä voi tulla hetkellisesti mutta ei AKNEPITSAA mikä löytyy jo ja roaccutanin vaikutusta odottelen.
      On toki mahdollista että ala-aste/yläaste-ikäisenä tuli syötyä niin helvetin epäterveellisesti pitsoja ja kebabbeja(silti lihomatta sen kummemmin) noh parinvuoden päästähän ne pitsat tuli naamasta esille.... siinä se lihomattomuuden syy tais ollakkin, naamaan kertyminen, nyt ei liiemmin kehtaa kotoa poistua ja jos pakko niin pimeän aikaan ja autolla, kauppoihin en mielellään mene tai jos menen niin saatan vaihtaa jo parkkipaikalta kauppaa jos kauppa näyttää liian täydeltä.

    • Anonyymi

      Jos menee ihotautilääkärille atooppisen ihon vuoksi, onko rasvaton iho paras tapa

    • Anonyymi

      No et kai sinä nyt ihotauti lääkärille voi mennä meikkivoiteet kasvoilla. Ihon on oltava puhdas silloin kun sitä mennään lääkärille näyttämään.
      Miten yleensä ajattelet asioita, oletko edes varma siitä että voiko ne meikki voiteet ehkä aiheuttaa sinun ihollesi ongelmia sillä kaikille ei edes ne sovi.
      Siis kasvot puhtaana lääkäriin , olishanse ihmeellistä jos mennään lääkäriin ja peitetään ongelma meikeillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe