sälekaihtimen mekanismi

vääntöruuvit?

Nuo tavalliset narusysteemit ja säätötikut sälekaihtimissa ovat rumat ja nyt olisi tarve löytää vaihtoehto tälle mekanismille. Yhdessä liikkeessä tiedettiin että markkinoilla on säätöruuveja, eli mekanismi on karmin sisäpuolella ja ulkopuolella näkyy vain tappi jota pyörittämällä kaihdin aukeaa tai sulkeutuu ja toista tappia vetämällä kaihdin nousee. Sanoivat että moinen ei toimi käytännössä?
Onko kokemuksia vaihtoehtoisista mekanismeista ja mistä näitä löytää????? Kiire ois. Kiitos.

7

6366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solar

Ainakin solar kaihtimelta löytyy www.solar.fi ja Ulvilan kaihtimelta myös, tosin joku sanoi ettei niitä saisi muuten kuin Karvian ikkunoiden kera

• kyllä!

Moi! Solar-kaihtimet on juuri ne, johon sisältyy ne säätönupit. Pihla-ikkunoiden kanssa niitä saa tilattua. Ei muuta kun tilaamaan, hyvät on.

• eqd.
        kyllä! kirjoitti:

Moi! Solar-kaihtimet on juuri ne, johon sisältyy ne säätönupit. Pihla-ikkunoiden kanssa niitä saa tilattua. Ei muuta kun tilaamaan, hyvät on.

Solarissa on niin jyrkkiä mutkia,
        että kyllä osia menee jatkuvasti.
        Toki osat ovat halpoja ja kaikillahan on rahaa.

Mutta jossain mainoksessa sanotaan "on tyhmää maksaa", oliko se Gigantin mainos.
        olen samaa mieltä.

• ...

Ja kyselin mekanismeista. Kuulemma näissä integroiduissa on ollut se vika että narut katkeavat helposti ja siksi monikaan kaihdinliike ei ole ottanut ko. mekanismia valokoimiinsa vaan odottavat tuotekehittelyn pystyvän parempaan. Tiedä sitten... Kokemuksia?

• santtu

kevättalvella omakotitaloremontin (siis tein työnä sitä) yhteydessä kyseiset kaihtimet noin kaksikymmentävuotta vanhaan taloon, ja asennus oli helppo, 15min/ikkuna.
      Ainakin sen muutaman viikon mitä niiden asennuksen jälkeen siellä vielä olin töissä, niin ne pelasivat aivan loistavasti. Eivätkä olleet tehtaalta tilattunan edes kauhean kalliit.
      En tiedä kuinka toimivat nyt reilen puolenvuoden päästä asennuksesta.

• toimii

Ulvilan Kaihtimelta saa safiiria jossa pinnassa näkyy vain säätölaite ,eli nuppi josta käännetään ja liukukansi jonka alla narut pysyvät piilossa
      toimiva siisti laite joka ei edes ollut kallis

• Pasalasta

Olen ollut onnellinen solar kaihtimien omistaja kohta 2 vuotta. Ensimmäiset kulmavaijerit kesti noin vuoden. Ainakaan fenestran ikkunoissa en voi suositella. Sain uudet vaijerit, jotka oli n 5cm pitemmät nyt näyttää toimivan pikkasen paremmin. Kaihdinta säädettäessä säädinvarsi ikkunan välissä hankaa karmia. Parempi kuitenkin kun se perinteinen malli. Tiivillä on myös oma mallisuojattu säädin malli jota kilpailijat kilvan koettaa kopioida.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe