Miksi BitTorrent

ei lataa?

Olen ladannut useita ilmaisia linux-distroja yhtenä ISO-tiedostona ja mulla ei ole ollut tarvetta ladata torrent-tiedostoa BitTorrentilla. Uusin Mandriva One 2007 on saatavana vain torrent-tiedostona mandriva.com
palvelimelta, sinne oli eilen illalla vaikea päästä, mutta tänä aamuna pääsin heti.
Ubuntu 6.06.1 sisältää BitTorrentin ja Mandrivan torrent-tiedoston lataus ei käynnisty, tulee
time out-virheilmoitus, sama tilanne tänään ja eilen. Kokeilin testinä myös opensuse.org Suse 10.1 torrent-latausta, sama tilanne. Kokeilin torrent-latausta myös Windows XP SP2-koneella, latasin Mandrivan suositteleman BitTorrent ohjelman, se ohittaa palomuurin, mutta torrent-lataus ei käynnisty, yritin useita kertoja. Missä vika? Mulla on 1024/512k ADSL.
Onko näille palvelimille liikaa tungosta vai onko
mun BitTorrent-asetukset väärin?

9

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penut

suorat linkit noihin filuihin ni koklaan lähteekö mulla imuuttaan.

• kirjoittaja....

Mulla on vaihtuva julkinen IP-osoite. Google.com
      haulla "ip test" löytyi testi, joka löytää
      eri IP-osoitteen kuin Ubuntu 6.06.1 yläpaneelin
      Verkkoyhteys-ikonin takaa löytyy. Soitin myös internet-operaattorini neuvontapuhelimeen, eivät
      osanneet kertoa, miksi BitTorrent ei toimi. Luin
      netistä, että BitTorrent on myös upload-toiminto
      muille saman tiedoston lataajille, näin useimmat
      käyttäjät voivat ladata samaan aikaan. Siis onko
      läppärini internet-operaattorini proxyn tai mun
      ADSL-modeemin DHCP:n takana ja BitTorrent ei "näe" konettani netissä?

• penut

onko sun modeemissa nat päällä?
        eli netissä jos käyt kattoon ip:n niin onko se muotoa 82.xx.xx.xx ja ubuntun näyttämä ip taas muotoa 10.0.0.1 tai 192.168.0.1 esim? jos noin on niin joudut tekeen port forwardin. modeemin ohjekirjassa lukee todennäköisesti ohjeet tuohon.

• paljastui...

Olen 53-vuotias nörttisetä, jonka eka PC oli
      Commodore 64 vuonna 1983. En todella halua tehdä
      kolmesta kotiläppäristäni turvattomia ja ehkä laittomia vertaisverkkopalvelimia, joten toivottavasti Mandriva One 2007 julkaistaan myöhemmin ISO-tiedostona, minkä voi ladata selaimella. BitTorrent really sucks and I am too old for it.

Tietoa netistä:

BitTorrent on vertaisverkkoprotokolla tiedostojen siirtämistä varten. Käyttäjät kytkeytyvät siihen suoraan lähettääkseen ja vastaanottaakseen tiedostojen osia samanaikaisesti, kun trakkeri (tracker) koordinoi kaikkien käyttäjien toimintaa ja hallitsee yhteyksiä olematta selvillä siirrettävien tiedostojen sisällöstä. BitTorrentilla käyttäjät lataavat omalta koneeltaan verkkoon samanaikaisesti imuroidessaan, joten verkon kaistanlaajuus on mahdollisimman tehokas. BitTorrent toimii tehokkaammin kuin muut tiedostonsiirtoprotokollat, kun jostakin tietystä tiedostosta kiinnostuneiden henkilöiden määrä kasvaa. Voit asentaa ohjelman 'plug in'-periaatteella suosikkiselaimeesi (IE, Mozilla, Opera) ja se käynnistyy automaattisesti kun klikkaat .torrent-tiedostoa. Yksi BitTorrentin hyvistä ominaisuuksista on se, että muut voivat imuroida osia imuroimastasi tiedostosta, vaikka et olisi vielä imuroinut koko tiedostoa. Näin tehokkuus on yleisesti ottaen erinomainen (suuret imurointinopeudet).

• Jukkis....

"Voit asentaa ohjelman 'plug in'-periaatteella suosikkiselaimeesi (IE, Mozilla, Opera)"

Operaan ei tarvitse asentaa mitään plugin-juttuja, sillä Operassa bittorrent-tuki on selaimessa valmiina. Asenna Opera ja kun klikkaat torrentia se kysyy vain latauskansion ja homma on sillä selvä, ilman mitään kikailuja plugien kanssa. Opera - yksinkertaisesti paras selain.
        http://help.opera.com/Linux/9.02/fi/bittorrent.html

• penut

"En todella halua tehdä
        kolmesta kotiläppäristäni turvattomia ja ehkä laittomia vertaisverkkopalvelimia"

Nyt ei tämä "nörttisetä" oikein tainnut ymmärtää mikä koko bittorent on? Eihän torrent-client millään tavalla sun koneestas turvattomampaa tee. Asentamalla torrent clientin koneeseen ei tee koneestasi vielä palvelinta. Varmaan kannattaa vähän käydä lukaisemassa netistä mitä koko "palvelin" sana edes tarkoittaa. Ja itse torrentin käyttäminenhän ei ole millään muotoa laitonta. Laittomaksi siitä tekee sen mitä aiot sillä imuroida tai jakaa. Uskoisin että jos Mandriva tarjoaa sivuillaan käyttiksestään torrentverkon kautta ladattavaa versiota, ei kyseessä ole laiton toiminta. BitTorrent on yksi nerokkaimmista keksinnöistä mitä internetin historiassa on koskaan keksitty nimenomaan sen nopeuden takia. Itse käytän AINA torrenttia jos siihen vain on mahdollisuus isojen tiedostojen imuroimisessa.

• C-64 EI OLE ikinä ollut PC, eikä tule olemaan...

jonka eka PC oli
        Commodore 64 vuonna 1983

JOS kerran yrität trollata, niin selvitä edes perusteet mistä puhut/yrität puhua!
        ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4332
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      44
      2721
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2481
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1642
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79