RADIO KAJAUS KUMMASTI NAUKUU

Ihmettelijä....

Radio Kajauksen toimittajat ovat ryhtyneet naukumaan kummasti puhuessaan. Venyttävät sanan loppuosaa. Puhetaidon opetusta heille. Muuten ihan hyvä RILLUMAREI RADIO.

22

2705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen on opettanut

Kukapa lie sen naukumisen taidon heille opettanut? Varmaan hän joka kehuu kouluttaneensa niin ja niin monta toimittajaa tähän maahan....

• Että pp

On kouluttanut mutta puhetaidon osalta on täysin
        epäonnistunut. Näistä toimittajista on tullut
        kälättäjiä. Ei viitsi kuunnella heitä.

• Tarmo K
        Että pp kirjoitti:

On kouluttanut mutta puhetaidon osalta on täysin
        epäonnistunut. Näistä toimittajista on tullut
        kälättäjiä. Ei viitsi kuunnella heitä.

Nehän sönkkää jo kun lukevat lapuasta uutisia tms. Eivät vaivaudu opettelemaan sisältöä etukäteen, ei se paljoa vaatisi.
        Tai sitten se vaan on talon tapa.

• Uutisia
        Tarmo K kirjoitti:

Nehän sönkkää jo kun lukevat lapuasta uutisia tms. Eivät vaivaudu opettelemaan sisältöä etukäteen, ei se paljoa vaatisi.

kertoo aivan eri radio, nimittäin Lapuan Paikallisradio OY, joka jatkaa Lapuan ensimmäisen paikallisradion, Radio Simpsiön jäljillä.

Siinä pata kattilaa soimasi, vai mitä Kormo Taa.

• lukemaansa
        Tarmo K kirjoitti:

Nuo kuuluttajat, jotka tituleeraavat itseään toimittajiksi, lukea pälpättävät tekstinsä suoraan paperista. Eivät he itse tajua mitään asiasta Joku antaa paperin käteen ja sanoo, että:"Uutiset, lue tuosta" Ulkolaisia nimiä lausutaan miten sattuu. Ja auta armias, jos joku vielä heittää jonkun kommentin uutisien sisällöstä, niin tyhmempikin kuulija tajuaa, että kyllä ainakin tuo kuuluttaja on vielä tyhmempi.

Sama ilmiö myös Ylen puolella varsinkin Kainuun radiossa muutamasta naislujkijasta huomaa heti, että ei ole liialla älyllä pilattu.

Minkähän takia noihin hommiin hakeutuu hieman kummallisia miespuolisiakin ihmisiä, jotka ilmiselvästi sopisivat jonnekin lasten päiväkodin kerhovetäjiksi paremmin kuin julkiseen ääntelyyn radiokanavilla.

• Ammattikuntana
        lukemaansa kirjoitti:

Nuo kuuluttajat, jotka tituleeraavat itseään toimittajiksi, lukea pälpättävät tekstinsä suoraan paperista. Eivät he itse tajua mitään asiasta Joku antaa paperin käteen ja sanoo, että:"Uutiset, lue tuosta" Ulkolaisia nimiä lausutaan miten sattuu. Ja auta armias, jos joku vielä heittää jonkun kommentin uutisien sisällöstä, niin tyhmempikin kuulija tajuaa, että kyllä ainakin tuo kuuluttaja on vielä tyhmempi.

Sama ilmiö myös Ylen puolella varsinkin Kainuun radiossa muutamasta naislujkijasta huomaa heti, että ei ole liialla älyllä pilattu.

Minkähän takia noihin hommiin hakeutuu hieman kummallisia miespuolisiakin ihmisiä, jotka ilmiselvästi sopisivat jonnekin lasten päiväkodin kerhovetäjiksi paremmin kuin julkiseen ääntelyyn radiokanavilla.

Tomittaja on toimittaja. Sellainen, joka hankkii itse tietoa,käsittelee sitä, kirjoittaa ja laittaa lopulta pakettiin niin että lukija tai kuuntelija saa asiasta selvää.
        Sitten on niitä jotka kutsuvat / joita kutsutaan/ toimittajiksi vaikka he vain lukisivat iltapäivälehteä ääneen julkisesti. Paskat se mitään toimittamista ole.

Kaiken kaikkiaan toimittajiksi hakeutuu melko keskinkertaista porukkaa. Vähänkään lahjakkaammat hankkiutuvat järkevämpiin ja haastavampiin hommiin, ja paremmin palkattuihin.

• nau'u mutta myös....

uneksivat.

Oon tässä monena aamuna töihin mennessä kuunnellut Kajauksen aamu-uutisIa. Toimittajat ovat kuin ihan muissa maailmoissa. Sanoja tulee pätkittäin ja välillä siitä syystä aina unohtavat mistä olivat puhumassa ja hyppääväät aiheesta toiseen ihan kummallisesti. Eilenaamullakin toimittaja puhui nimipäivistä, eettttäää "täänäään oon Inkan nimipääiiivvää ja mulllakin on - - - - - Inka-niiimineen kuuummityttö, eiipää taiidaa....." Oli ihan muissa maailmoissa, ja muistan ajatelleeni, että mitähän se oikeasti siellä tekee, koska ainakaan ohjelman toimittaminen ei ole päällimmäisenä mielessä. Päällepäätteeksi hän vielä läjäytti(siis eilen, Torstaina), että kuunnellaanpa nyt näitä tämän LAUANTAI-aamun toivottuja!!!???!!!

• Tinnitus

Vai vielä se naukuu! Lopetin lähes kokonaan Kajauksen kuuntelemisen silloin kun se pesäpalloselostaja lähti YLE:n leipiin. Siitä lienee jo aikaa kohta kymmenen vuotta. Siis se Mikko Hannula.

Nykyään Kajausta "pääsen" kuuntelemaan ainoastaan anopin luona käydessäni. Häntä riivaa jo dementia.
      Vakavasti ottaen: Kajausta ei viitsi kuunnella.

• jo yli

10 vuotta sitten. Tosikko kun olen ja hyvin ankara suomenkielen puolesta puhuja, niin olen monet kerrat tehnyt syntiä kiroamalla tuon kiekaisun. Radio Kajauksen alkuaikoina mainosmyyjä tuli yritykseemme myymään mainosaikaa. Kieltäydyin jyrkästi sanoen, että rääkkäätte suomenkieltä tosi rumasti, joten en halua tulla leimatuksi.

Ja mikä vielä pahinta, eräs "koulutksensa" saanut "ihastuttaa" Kainuun Radiossa.

• emme.

ostakaan yrityksestänne mitään.

• minä..
        emme. kirjoitti:

ostakaan yrityksestänne mitään.

yhden tyhmän höynäytettyä! Ei minulla mitään yritystä ole, pissatin vain sinua.

• kuuluuuuuuuuuuuuuu

YLEX, kajaus,,,,,,, never

• Peliin notta

Kainuu maakuntana? Melko köyhä. Pyöritä siinä sitten radiota kun ei ole kovin isosti maksavia mainostajia.

Kun muutoinkin kaupallisten paikallisradioiden mainoskakku koko maassa on aika mitätön, niin köyhässä maakunnassa se on todennäköisesti vielä mitättömämpi.

Kun ei tule paljoa mainosrahoja, eipä siinä makseta toimittajille isoja palkkojakaan. Loput voi jokainen päätellä itse.
      Toimittajien vika tämä ei ole eikä radioyrittäjänkään. Radiomainonnassa ei liiku Suomessa kovin isoa rahaa.

• sitä

peinelläkin palkalla puhua oikeata suomenkieltä. Eli siis: suomenkielessä paino on ensimmäisellä tavulla. Tämä "neitimäinen" loppukiekaisu on valitettavan yleistä Suomessa, varsinkin nuorten keskuudessa, jopa useimmissa television toimittajienkin puheissa. Pahimpia ovat "homohtavat" miestoimittajat näissä ohejelmissa, joissa käsitellään esim. sisustamista, meikkaamista jne. "laiteTAAN, heiteTÄÄÄN

• Haarniska

Se naukuminen johtuu siitä että Kajaus pyörittää sitä radiokanavaa ikivanhalla tekniikalla jossa äänestä viedään kompressoimalla kaikki dynamiikka. Jos kuuntelee vaikka ihan naapurissa toimivaa YleKainuuta niin siellä ei tartte naukua ku tekniikka on tuoretta ja ääni kirkas.

• varmaan

ihan hyvää, mutta tuskin keskustelun avauksessa tarkoitettiin "teknistä" naukumista. Äänessä olevat Pekan palkkalaiset käyttävät tietynlaista puhetyyliä, joka saa herkkäkorvaisen voimaan huonosti.

• Tsuku vei
        varmaan kirjoitti:

ihan hyvää, mutta tuskin keskustelun avauksessa tarkoitettiin "teknistä" naukumista. Äänessä olevat Pekan palkkalaiset käyttävät tietynlaista puhetyyliä, joka saa herkkäkorvaisen voimaan huonosti.

Missä wanhat hyvät kajauslaiset? Ketäs niitä olikaan?

• kuuntelija08
        Tsuku vei kirjoitti:

Missä wanhat hyvät kajauslaiset? Ketäs niitä olikaan?

Matti Karvo, Aki Karjalainen, Tuula jokin.. myös nykyään Ylen leivissä oleva Katja Oittinen oli loistava!

Näitä pirun päivejä, miioja ja miikkoja pysty erkkikään kuuntelemaan!

HERÄTYS PEKKA - ota vanhat kunnon jätkät takaisin!!

• Masamasa

... Mainiota vaihtoehtoa Kajaukselle, nyt kun se vielä kuuluu. Sekin valitettavasti hiljenee reilun parin kuukauden päästä ja sitten radiovastaanottimet joutaakin viedä kierrätyskeskukseen yli-hinnoiteltaviksi. :(

• - Lohtajalta -

Ei kait iskelmä minnekään katoa, sehän oli Sävelradio, jonka lupaa ei uusittu. Sehän ei edes kuulu täällä-

• Masamasa
        - Lohtajalta - kirjoitti:

Ei kait iskelmä minnekään katoa, sehän oli Sävelradio, jonka lupaa ei uusittu. Sehän ei edes kuulu täällä-

jossa kehutaan iskelmän olevan kajaanin alueen kuunnelluin kaupallinen ja samalla myydään loppuvuoden mainosajat puoleen hintaan koska "valtioneuvoston päätöksellä Iskelmä Kajaanin lähetys loppuu tämän vuoden lopussa"
        Voi olla että oon ymmärtänyt asian väärin mutta mielestäni tuossa ei ole tulkinnanvaraa ellei sitten kyseessä ole pila.

• itsekkin jos

ois kyrpä perseessä,se siitä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31