kakkamaakari

oh-hoijaa

Minulla on ärtynyt suoli oireyhtymä, niinkuin sitä kai hienommin tituleerataan. Ja näkyy puolella suomen kansastakin olevan, mikäli tämän ketjun tilastointiin on luottamista.

On vaan ihme ja kumma, miten tuota ulostetta riittää. Tänäänkin olen käynyt tähän mennessä 5 kertaa vessassa, ja aina tulee ”tuutin täydeltä”. Koostumus on tietenkin löysähköä ja tulee hirveellä paineella. Onhan siinä tietysti hyvätkin puolensa: ei tartte istuu huussissa pitkään !
Mut mistä ihmeestä sitä riittää joka reissulle?
Syön ihan normaalisti ihan terveellistä ja monipuolista ruokaa.

Mutta vähempikin tämän asian ympärillä pyöriminen riittäisi.

Onkos teillä muilla tätä vaivaa potevilla samanlaisia kokemuksia?
Käytiin sunnuntaina ulkona syömässä seisovasta pöydästä ja jo ensimmäisen satsin (alkupalat jne) jälkeen olisi pitänyt lähtee vessailemaan. Sitkuttelin kuitenkin jälkiruoatkin, mut sit tulikin jo hirmuinen kiire. Onneks ei kaikki vessan kopit olleet varattuja.
Sanoisinko, että tosi rasittavaa, kun pitää aina varmistaa, että missäs se lähin vessa piileksii...

5

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3456789

samaa oon ittekkin ihmetellyt mistä sitä tavaraa oikeen riittää! Itse en juodu 5 kertaa päivässä käymään isolla hädällä mutta ei paljoa puutu,lisäksi ihmetystä lisää se että olen enemmänkin alipainoinen ja saisin syödä enemmän mutta kuitenkin vessassa tavaraa riittää,omituista. yritän syödä terveellisesti ja oppien mukaisesti..olis ihanaa jos tää elämä ei pyöris niin paljon ton vatsan ympärillä.:/

• kakkaillaan

Minulla on myös. Ja vessassa tulee kans ravattua useaan otteeseen. Olen miettinyt myös, että mistä sitä tavaraa riittää, vaikka ei kauheasti söisi. Voisikohan yksi selitys olla, että kun tavara on löysää, sitä on määrällisesti vähemmän. Eli siis jos se olisi kiinteää, niin ei tarvitsisi niin montaa kertaa käydä peräkkäin. En tiedä. Onko muilla tullut muita ongelmia tästä ärtyneestä suolesta? Itse olen kärsinyt vatsavaivoista jotain 10 vuotta. Sitten on tullut pukamia, krooninen haava ym. Eli miten muilla. Yleensä pukamat yhdistetään ummetukseen, mutta en siitä kärsi. Ovatko muut ahkerat kakkaajat saaneet riesakseen peräpään ongelmia?

• lotus

Kävin juuri tähystyksessä, koska ärtyneen suolen oireet ovat viime aikoina voimistuneet. Itse aloin jo epäillä chrohnintautia tai koliittia, mutta koepalat olivat normaalit eikä mitään tulehdukseen viittaavaa löytynyt. Joskus tuntuu kuin vasen puoli oikein kuumottaisi ja siellä olisi joku tulehdus. Olen huomannut tämän varsinkin liikaa vehnänleseitä (all-bran) syötyäni. Veteen liukenemattomat kuidut aiheuttavat ongelmia, pienet määrät on ok.
        Lääkäri suositteli kuiturikasta ruokavaliota, mutta pääosa kuiduista pitäisi olla vesiliukoisia.
        Sokeri kannattaisi jättää kokonaan pois.

On pukamia ja kaikkea mahdollista ärtyneeseen suoleen liittyvää. Suoli ei aina tyhjene kokonaan, ja uloste tulee usein rajahdysmäisesti ulos, ilmaa on paljon. Usein on tunne kuin uloste laskisi tuonne peräsuoleen jossa se sitten myllertää ja tulee pakottava tarve vessaan.
        Nyt on taas parempi kausi menossa, viikko tähystyksen jälkeen.
        Yritetään jaksaa.

http://www.energian.net/terveys/info5.html

• oh-hoijaa (ap)

Tuon vessaravaamisen lisäksi mullakin on sitä ilmaa sitten joka lähtöön. Lisäksi suoli pitää mahotonta mekkalaa. Työkaverikin jo huomautti kerran, että on kuin ukkonen jyrisisi. (Huokaus!) .
        Vatsa turpoilee ja syönnin päälle on hirmuisen täysi olo.

Sitten on niitä päiviä kun vatsa on ummella. Maha turpoaa silloinkin ja sitten kun vihdoin saa äkistettyä jotain tulemaan, saattaa tulla himpun vertakin.

Tää vaiva on mulla ollu tosi kauan, tähystetty on kolme kertaa yms. En vielä ole keksinyt miten tätä voisi helpottaa.
        Kokeiltu on maitohappobakteerit, kuidut sun muut.

Kertokaa, kakkailijat, hyviksi kokemianne konsteja!

• samoja vaivoja
        oh-hoijaa (ap) kirjoitti:

Tuon vessaravaamisen lisäksi mullakin on sitä ilmaa sitten joka lähtöön. Lisäksi suoli pitää mahotonta mekkalaa. Työkaverikin jo huomautti kerran, että on kuin ukkonen jyrisisi. (Huokaus!) .
        Vatsa turpoilee ja syönnin päälle on hirmuisen täysi olo.

Sitten on niitä päiviä kun vatsa on ummella. Maha turpoaa silloinkin ja sitten kun vihdoin saa äkistettyä jotain tulemaan, saattaa tulla himpun vertakin.

Tää vaiva on mulla ollu tosi kauan, tähystetty on kolme kertaa yms. En vielä ole keksinyt miten tätä voisi helpottaa.
        Kokeiltu on maitohappobakteerit, kuidut sun muut.

Kertokaa, kakkailijat, hyviksi kokemianne konsteja!

"Onneksi" on muitakin. Minulle turvotus, kurina,murina, pihinä, lotina, murahtelu myös jokapäiväistä ja henkisesti melko rankkaa.Ainakin työyhteisössä, jossa pitää osallistua erilaisiin luentoihin, palavereihin ym. Jos vatsa tyhjä, se murisee jos taas syöty se piuhaa ja pauhaa. Kaikki keskittyy liiaksi vatsan ympärille. Hirveän usein (5-10 kertaa päivässä) tarve ulostaa. Aina jää jotain suoleen ja taas asialle. Yleisillä paikoilla ei tulisi puhettakaan vessassakäynnistä, mutta pakko joskus on. Olen siellä varmaan 10 min kerrallaan ja aina pitää paperilla vielä avustaa uloste pois. Sitä kyllä tulee paljon, ja löysäköä mutta jää jotenkin pussiin eikä tule luonnollisesti pois. Olen menossa toisen vai kolmannen kerran paksusuolen tähystykseen kunnes saan kutsun. Verikokeissa ja ulostuskokeissa ei mitään poikkeavaa. Mitenkähän jaksan vuosia,,vuosia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe