Auttakaahan, kumman valitsisin.
Zafira: kauniimpi, parempi ajaa, parempi kyyti,pienempi bensankulutus, parempi jälleenmyynti arvo?, halvmpi huoltaa, halvemmat vara osat. Zafira 1,8 enjoy
Scenic: paremmin varusteltu,hienompi sisältä,ehkä pikkasen tilavampi,sähköinen käsijarru,6-vaihdetta, pikkuisen enempi vääntöä. Scenic 2,0 latitude.
Lähinnä renaultin osalta kiinnostais lisäksi vikaherkkyys.
Zafira on osittautunut tässä kohden varmemmaksi, mutta miten on, onko Scenic sittenkin varmempi valinta. Vanha suolako janottaa?
Scenic vs Zafira
38
7833
Vastaukset
- ZOM
05-mallista GS (2.0T) olen ajanut n. 20 tkm, eikä ensimmäistäkään euroa ole mennyt huoltokuluihin, en usko että häviää jälleenmyynnissäkään Opelille, ei taida merkin arvo kummoisesti pysyä...en tosin halua mollata Zafiraa - kun ei ole kokemusta
- VAAN
Zafira. 05-mallista GS (1.6) olen ajanut n. 25 tkm. Vikalista ja pajalla käymiset kyrsii jo niin paljon etten ihan heti perään Rellua hanki. Toisaalta täällä pohjoisessa tuo takuuhuolto on toistaiseksi kyllä toiminut, mutta...
- kumpoinen
Sulla on ollut, onko auto jättänyt ns tienposkeen, mitä mieltä olet scenikin luotettavuudesta ja laadusta yleensä?
- mutta
kumpoinen kirjoitti:
Sulla on ollut, onko auto jättänyt ns tienposkeen, mitä mieltä olet scenikin luotettavuudesta ja laadusta yleensä?
lukkoja vaihdettu eteen ja takaluukkuun, etuiskarit uusiksi, moottorin joku venttiilihässäkkä (6 tunnin korjaus), jarrut vinkuu, palat vaihdettu, eri kerralla palat kyllästetty jollain aineella (kesti viion ja taas vonkuu), turvavyön liimausta, lasinnostin uusittu, taas pajalle (vaihdetaan kaikki nostimet, takuukampanja). Käyntejä pajalla noin 7-8 kertaa ja LUKUISIA soittoja (ja jonottamisia) ja ajantuhlausta mokoman takia ja uuden skenun ostosta vain 1 vuosi!!!
- GS vm. 2005
Oma mielipiteeni on, että Scenicin kyyti on kyllä mukavampaa (=parasta näissä keskikoisissa tila-autoissa):
1. hinta- ja kokoluokan alhaisin melutaso.
2. lähes "perinteinen" ihana "ranskalainen" jousitus, tosi mainio varsinkin matka-ajossa!
3. Ja huom! Nyt kasvojenkohotuksen saaneissa malleissa ohjauskin pitäisi olla ok = samaa tekniikkaa tehostimessa, kuin Megane Sportissa.
Kestävyys: Kohta mittarissa 50.000 km - ei mitään remonttia, vain määräaikaishuollot.- kumpoinen
Tuo minua kyllä hieman hämmästyttää, nimittäin tuo Renaultin kehuminen hiljaiseksi, hiljainenhan se on mutta en kyllä menisi kehumaan yhtään hiljaisemmaksi kuin Zafiraakaan ja yksi asia pisti korvaan, eli lievät natinat koje laudasta tai jostai muualta joita scenicistä kuului ja zafirasta ei niitä kuulu ollenkaan.
Tuntuis niinkuin scenicin kori olisi veltompi ja eläisi enempi.
Tuo jousitus tosiaan on pehmeä, mutta Zafirassa on jämäkkä ja jos ajetaan isolla kuormalla alkaa kyllä scenicin jousitus olemaan huono tai ainakin olettaisin näin, että se ei kestä isoa kuormaa. Lisäksi takapää tuntuu hieman ehkä alkujaan liian vetelältä.
Toisenalta yksihän melkein pääsääntöisesti sillä tulisin ajamaan.
Joo tuo ohjaus kyllä on surkea scenicissä, mutta jospa tuossa uudessa asia on tosiaan korjattu niin nostaa kyllä kiinostusta tosi paljon.
Taajama ajossa pidän kyllä sceniciä parempana, on kevyempi ja jouhevampi käsitellä ja näkyvyys parempi. - eturipustuksessa kylläkin
en muista enää millä teknisillä termeillä sportin etujousitusta kuvattiin mutta joka tapauksessa siinä on monimutkaisempia ja kehittyneempi versio McPhersonista jonka "perinteinen" versio löytyy muista meganen alustaa käyttävistä ajokeista.
Ero ei ole siis pelkästään tehostimessa jos siinä edes on eroa noiden mallien välillä. Ainakin aiemmin sportin ohjausta haukuttiin juuri samasta tunnottomasta sähköisestä tehostimesta mikä ei haitannut kuitenkaan niin paljoa koska pyöränripustus oli muutettu herkemmäksi ja tarkemmaksi.
- kumpaakin vertaillut
jossain vaiheessa tulee tuollaisen osto eteen ja olenkin sillä silmällä kokeillut ja ollut kyydissä tuttavien 1.6l GS:ssä (ennen faceliftiä tehty malli) ja 1.8l Zafirassa.
GS:n kokoinen auto liikkuu ihmeesti tyhjänäkin tuolla 1.6l koneella mutta kuormalla ei noin pieni mylly yksinkertaisesti jaksa kiskoa tuon kokoista lootaa joten 2.0l on minimi jolla se kannattaa ostaa. Myöskään se 1.8l Zafira ei ole mikään tykki mutta sillä sentään pärjää.
Zafira oli, kuten huomasit, yllättävän hiljainen vaikkei ihan GS:n tasolle pääsekään. Jousitusmukavuus on GS:ssä parempi ja samoin tavaratila jos takimmaiset penkkirivit taitetaan.
Muuten noista on aika paha löytää eroja. Kumpikana ei ole varsinaisen laatuauton maineessa mutta molemmat ovat käytettynäkin kyllä ihan haluttuja malleja. Tiedä sitten mikä on tilanne 3v päästä jolloin olisit omaasi vaihtoon antamassa. - lh5
Itse olisin ostanut Zafiran, mutta siihen ei mahtunut kolmea lasten turvaistuinta vierekkäin takapenkille - sittemmin tuo GS:n kolmiosainen takapenkki on kyllä osoittautunut hyvin käteväksi.
Zafira tuntuu muuten kyllä paljon laadukkaammalta ja on selkeästi parempi ajaa - lisäksi automaattilaatikko on selvästi parempi (ei easytronic tosin).
Ei GS:ssäkään vikoja ole ollut, mutta kyllähän sen huomaa että auto on ranskasta...- kumpoinen
Keskimmäinen penkkirivi leveämpi scenicissä?? Onko tosiaan näin, silmämääräisesti katsottuna Zafiran penkki näyttää kyllä leveämmältä. Silmä varmaan hämää, mutta Zafiran reunimmaisella istuimella kumminkin kun istiun ja vertasin scenikkiin, niin zafirassa oli normaalin tuntuinen ja scenigissä pää otti katon reunaan niin että päätä piti pitää hiukan kalleellaan että sopi, lisäksi istuin oli kooltaan vielä pienemmän tuntuinen kuin Zafirassa, eli lähes lastenistuin tasoa.
Testasitko tuon penkin leveyden muuten tuosta uudenkorimallin zafirasta?
Mitä tarkoitat että huomaa että auto on ranskalainen? hyvää/pahaa - leveydestä
kumpoinen kirjoitti:
Keskimmäinen penkkirivi leveämpi scenicissä?? Onko tosiaan näin, silmämääräisesti katsottuna Zafiran penkki näyttää kyllä leveämmältä. Silmä varmaan hämää, mutta Zafiran reunimmaisella istuimella kumminkin kun istiun ja vertasin scenikkiin, niin zafirassa oli normaalin tuntuinen ja scenigissä pää otti katon reunaan niin että päätä piti pitää hiukan kalleellaan että sopi, lisäksi istuin oli kooltaan vielä pienemmän tuntuinen kuin Zafirassa, eli lähes lastenistuin tasoa.
Testasitko tuon penkin leveyden muuten tuosta uudenkorimallin zafirasta?
Mitä tarkoitat että huomaa että auto on ranskalainen? hyvää/pahaaHartialeveys taitaa olla suurinpiirtein sama. Käyttötarve ratkaisee valinnan. Jos esim. turvaistuimia on kaksi, voidaan Renaultin erillispenkkejä liukukiskojen ansiosta porrastaa, ja saadaan kohtuutilat kolmannelle istuimelle. Opelissa on kokonaisena liikkuva penkki. Uudessa 5-paikkaisessa Grand Scenicissä on laskettu takaosan pohjan korkeutta ja siirretty takapenkkejä taaksepäin, eli polvi- sekä pääntila on kasvanut verrattuna nykyiseen 7-paikkaiseen.
- Scenaario
leveydestä kirjoitti:
Hartialeveys taitaa olla suurinpiirtein sama. Käyttötarve ratkaisee valinnan. Jos esim. turvaistuimia on kaksi, voidaan Renaultin erillispenkkejä liukukiskojen ansiosta porrastaa, ja saadaan kohtuutilat kolmannelle istuimelle. Opelissa on kokonaisena liikkuva penkki. Uudessa 5-paikkaisessa Grand Scenicissä on laskettu takaosan pohjan korkeutta ja siirretty takapenkkejä taaksepäin, eli polvi- sekä pääntila on kasvanut verrattuna nykyiseen 7-paikkaiseen.
Meillä 5-paikkainen "pikkuscenu", kyydissä kaksi lasta turvaistuimissa. 3 viikon Keski-Eurooppaan suuntaunutta kesälomamatkaa matkattiin niin, että jätin kotiin kokonaan yhden "ylimääräisen" takaistuimen ja käytössä olevatkin vetäisin niin eteen kun sain, jolloin tavaraa mahtui todella paljon kyytiin. Kyseessä siltikin suunnilleen Golfin pituinen auto!
Kokonaisuutena pidän Scenua (esim Zafiraan verrattuna jonka koejaoin keväällä, n. 1000km lenkki vuokra-autona työmatkalla) mukavana (jousitus, melu, penkit), tiloiltaan erinomaisesti muunnettavana ja monilla nerokkailla yksityiskohdilla (esim. lukuisat säilytysmahdollisuudet, sähköinen käsijarru yms)varustettuna autona. Hinta/varustelu - suhde on erinomainen.
Vikoja ei itsellä ole ollut, negatiivisina asioina lähinnä tulee mieleen "ärhäkkä" jarrupoljin, pääntila takana sivuilla (aikuisia varten) ja muutamissa "muovidetaljeissa" hieman hutiloidun oloinen työnjälki. - mja
leveydestä kirjoitti:
Hartialeveys taitaa olla suurinpiirtein sama. Käyttötarve ratkaisee valinnan. Jos esim. turvaistuimia on kaksi, voidaan Renaultin erillispenkkejä liukukiskojen ansiosta porrastaa, ja saadaan kohtuutilat kolmannelle istuimelle. Opelissa on kokonaisena liikkuva penkki. Uudessa 5-paikkaisessa Grand Scenicissä on laskettu takaosan pohjan korkeutta ja siirretty takapenkkejä taaksepäin, eli polvi- sekä pääntila on kasvanut verrattuna nykyiseen 7-paikkaiseen.
Onko uudessa 5-paikkaisessa Grand Scenicissä sama takaosan pohjakorkeus kuin nykyisessä lyhytperäisessä? Ainakin kuvien perusteella näyttää siltä. Grandissahan on nostokorkeus (10 cm)suurempi, koska grandissa apupenkit on upotettu tavaratilaan. Samalla katosi normaalikokoinen varapyörä.
Kirjoitat että 5-paikkaisessa grandissa on siirretty takapenkkejä taaksepäin. Ilmeisesti ne ovat samalla kohdalla kuin lyhytperäisessä? Itsellä on lyhytperäinen ja ainoa tilanne missä olisi toivonut pitempää perää on ollut tavaroita lastattaessa. Onneksi takapenkit on helposti muunneltavissa ja repsikan selkänojankin saa kipattua. Grandin runko on 23 cm pitempi kuin lyhytperäisessä, joten nettolisäys tavaratilassa lienee juuri tuo 23 cm? - lh5
kumpoinen kirjoitti:
Keskimmäinen penkkirivi leveämpi scenicissä?? Onko tosiaan näin, silmämääräisesti katsottuna Zafiran penkki näyttää kyllä leveämmältä. Silmä varmaan hämää, mutta Zafiran reunimmaisella istuimella kumminkin kun istiun ja vertasin scenikkiin, niin zafirassa oli normaalin tuntuinen ja scenigissä pää otti katon reunaan niin että päätä piti pitää hiukan kalleellaan että sopi, lisäksi istuin oli kooltaan vielä pienemmän tuntuinen kuin Zafirassa, eli lähes lastenistuin tasoa.
Testasitko tuon penkin leveyden muuten tuosta uudenkorimallin zafirasta?
Mitä tarkoitat että huomaa että auto on ranskalainen? hyvää/pahaaKyllä kokeilin nimenomaan uuteen Zafiraan noita meidän lastenistuimia ja totesin että niitä ei saa sinne mahtumaan niin että ovet menisivät vielä kiinni.
Rellussa tosiaan auttaa tuo että penkkejä voi liikuttaa yksittäin jolloin leveän turvaistuimen saa hieman limittäin toisten kanssa, esim.
Tuo pääkorkeus on kyllä totta, ei tuo GS:n takapenkki kovin hyvin hieman pidemmille aikuisille sovi (ainakaan reunapaikat), katto on varsin matalalla.
Kuten tuossa todettiinkin, kannattaa ottaa auto pidempään koeajoon ja kokeilla rauhassa kotona miten homma toimii.
Ranskalaisuudesta... aluksi häiritsi (kun aiemmin on ollut lähinnä saksalaisia autoja) Rellun hieman lelun tuntuiset katkaisimet, esim. vilkkuviiksi on erittäin kevyt ja muovisen tuntuinen. Uudemmissa Opeleissa on varsin jämäkät viikset (ja itse pidän siitä elektronisesta vilkusta). Toinen vastaava on ovet, Rellussa todella kevyet ja kun oven avaa hieman reilummin tuntuu että se hajottaa stopparin kun heilahtaa niin kovasti sitä vasten. Toisaalta turvallisuus on hyvällä tasolla joten eivätköhän ne ole ihan tarpeeksi jämäkät kuitenkin, eli lähinnä mielikuvista on kyse. Toinen ranskalainen(?) piirre on hieman ärsyttävät varoitusäänet. Esim. kun lähdet liikkeelle ilman turvavyötä niin alkaa piippaus, joka ei lopu ennenkuin pistät vyön kiinni - lisäksi sen äänenvoimakkuus kasvaa ärsyttävän kovaksi. Ei auta vaikka kävisit ulkona autosta, piippaus jatkuu silti. Opelissa on niin että auto piippaa vain tietyn nopeuden yläpuolella (eli kun hidastat, piippaus loppuu) ja näinollen auto ei jää piippailemaan äänekkäästi jos menet ulos autosta. Toinen vastaava on, että auto haluaa jostain syystä piipata kun pelkääjän puolen ovi on auki kun avainkortti on lukijassa - en voi ymmärtää miksi siitä pitäisi varoittaa.
Toisaalta on noissa ranskalaisissa piirteissä positiivistakin, eli auto on varsin leppoisa ajaa ja siinä on monia "mukavuusfeatureita", joita on oppinut arvostamaan vasta ostamisen jälkeen.
- kumpoinen
Täälähän alkaa saada aivan sen kuvan että Scenicin omistajat eivät ole tyytyväisiä valintaansa, on tosi että paljon on saanut kuulla niistä pikku vioista joita scenicissä on mutta kumminkin olen herätellyt toiveita että viat olisivat nykyään historiaa.
Kuulumisien perusteella Opel on ilmeisesti noussut taas vikaisesta autosta hyvin toimivien ja luotettavien joukkoon.
Nooh kaippa se Opel sitten on se parempi vaihtoehto, kiitokset kaikille rehellisistä kommenteista. Renaultin omistaa näköjään ainakin rehti ja reilu ihminen.- mja
Voisiko tuosta vetää sen johtopäätelmän, että rehti ja reilu ihminen ostaa Renaultin, kun taas epärehellinen ostaa esmes Opelin ;-D
- kumpoinen
mja kirjoitti:
Voisiko tuosta vetää sen johtopäätelmän, että rehti ja reilu ihminen ostaa Renaultin, kun taas epärehellinen ostaa esmes Opelin ;-D
Tarkoitin juuri sitä mitä varmaan tosissasi ymmärsit.
On olemassa auto merkkejä joista ei ns saa puhua mitään kieltestä ei edes silloin kun aihetta olisi.
Renaultista kysellessäni vastaukset olivat mielestäni realistisia, siitä annoin myönteistä palautetta.
kysymyksessähän on silti vain kasa peltiä ja tekniikka, ei se kumminkaan ole ihmisen elämässä se kaikkein tärkein niinkuin jotkut antavat ehkä ymmärtää, eli luulevat ja väkisin yrittävät mielipiteillään nujertaa toisia kannattamansa automerkin ostajaksi väittämällä kaikkea muita perkkejä aivan susiksi.
Eli hieno asia jos voi keskustella autoistakin niin hyvistä kuin huonoistakin puolista ilman kiihkoilua. Scenikin palsta näyttäis olevan aikuisten ihmisten käytössä. - käännyttäjiä on liikkeellä
kumpoinen kirjoitti:
Tarkoitin juuri sitä mitä varmaan tosissasi ymmärsit.
On olemassa auto merkkejä joista ei ns saa puhua mitään kieltestä ei edes silloin kun aihetta olisi.
Renaultista kysellessäni vastaukset olivat mielestäni realistisia, siitä annoin myönteistä palautetta.
kysymyksessähän on silti vain kasa peltiä ja tekniikka, ei se kumminkaan ole ihmisen elämässä se kaikkein tärkein niinkuin jotkut antavat ehkä ymmärtää, eli luulevat ja väkisin yrittävät mielipiteillään nujertaa toisia kannattamansa automerkin ostajaksi väittämällä kaikkea muita perkkejä aivan susiksi.
Eli hieno asia jos voi keskustella autoistakin niin hyvistä kuin huonoistakin puolista ilman kiihkoilua. Scenikin palsta näyttäis olevan aikuisten ihmisten käytössä.Mutta tässä kohti täytyy muistaa että samaa koko- ja hintaluokkaa olevissa autoissa ei ole suuria eroja.
Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä - yksi ooppelista toinen rellusta. Tärkeintä minusta on että itse on valintaansa tyytyväinen vaikka naapuri olisikin valinnut toisin. Joku laittaa 25 rahaa kiinni relluun ja toinen saman summan ooppeliin. Ja kumpikin voi olla vakaasti sitä mieltä että tuli tehtyä hyvä ostos ja toinen merkki ei olisi tullut kysymykseen missään tapauksessa.
Ja sitä omaa valintaa tulee helposti puolusteltua ihan ajattelemattakin mutta harvemmalla on munaa tunnustaa julkisesti että tuli ostettua ihan paska auto. Suomalaisen kiitos on se ettei sano mitään mutta negatiiviset asiat kyllä muistetaan kertoa. Miksi siis ei voisi omaa autoaan haukkua jos siihen on kerran aihetta. Sitä en ymmärrä että haukutaan jotain sellaista josta ei edes ole mitään kokemusta. - luotettava??
Mun kuulemista jutuista päätellen Opel ei ole sen luotettavampi kuin aikaisemminkaan,(tai Renaultkaan) , mutta jutut on juttuja. Koeajamani Zafira 1.8 ei sekään vakuuttanut laadullaan, radion rattisäätimet ei toiminut, vakionopeussäädin ei toiminut sekä kytkin otti kiinni ravistaen. Kyseessä esittelyauto 2000 km.
- Kale
uusi zafira on kerrasssaan onnistunut auto, ajo ominaisuudet , kyyti, meluttomuus jne. Siis yllätyin aivan todella kun koe ajoin tuon auton, se laatuvaikutelma on ilmi selvä. Uusi 1.8 kone on hyvä, pienikulutus ja todella hyvät tehot vs 2.0 rellun konetta suorituskyvyltään. Ostajat ovat olleet todella tyytyväisiä Zafiraan, eikä syyttä.
Scenic on myös varteen otettava, mutta vasta kakkos sijalla ja kilpailemassa Mazda 5, Toyota verso yms kanssa.
Scenikki kaipaisi jo todella päivitystä, vaikka tuo facelift juuri tehtiinkin niin eipä tuossa paljon vikoja korjailtu, auto alkaa olla vanhahtava kaikin puolin, eikä ajo ominaisuudet vastaa tätäpäivää eikä edes sitä mitä ranskalaisessa autossa yleensä.- Villeeeeee
Tuohan oli nyt aivan päivänselvä provo. Vanhahtava auto. hehe.
- Kale
Villeeeeee kirjoitti:
Tuohan oli nyt aivan päivänselvä provo. Vanhahtava auto. hehe.
hallintalaitteet Scenicissä eivät kyllä vastaa tämänpäivan tasoa, kun vertaa muihin samnhintaisiin. Ajo ominaisuudet ovat käsittämättömät, kyyti on liian lelluvaa se alkaa olla turvallisuuden rajamailla kuormattuna voimakkaissa västötilanteissa.
Moottorin teho on nykymittapuun mukaan vaatimaton. Auto sisältää joukon vanhentunenita ratkaisuja, jokseenkin ne voivat olla Ranskalaista pinttymää mm tekniikan puolella on ihmeellisyyksiä, kysy vaikka auto asentajilta, eikä vähiten nuo ovat sähköpuoleltaan juuri noita ihmellisiä. muotoilu on maku asia mutta virtaviivaiseksi tuota ei kyllä voi sanoa, siinä on vanhahtava leima ja siihen kyllästyy äkkiä.
Sitten edistyksestä jota autoissa tapahtuu, mutta ei näköjään Renaultissa esim. polkimet liian lähellä toisiaan siis pieni ja helposti korjattava vika mutta kuinka, eipä ole korjattu, lisäksi paljon muita.
Tuo avain kortti on kans aika typerästi toteutettu kun vertaa esim saksalaisiin vastaaviin toteutuksiin, siis ei kyllä järkevä ratkaisu renaultissa.
Mutta kyllä renaultilla ajaa ei siinä mitään mutta tekniikka on hieman vanhaa perua, eikös renaultti ollut ennen pieniruokaisen maineessa, miten on tänäpäivänä. - Kalen Ooppeli
Kale kirjoitti:
hallintalaitteet Scenicissä eivät kyllä vastaa tämänpäivan tasoa, kun vertaa muihin samnhintaisiin. Ajo ominaisuudet ovat käsittämättömät, kyyti on liian lelluvaa se alkaa olla turvallisuuden rajamailla kuormattuna voimakkaissa västötilanteissa.
Moottorin teho on nykymittapuun mukaan vaatimaton. Auto sisältää joukon vanhentunenita ratkaisuja, jokseenkin ne voivat olla Ranskalaista pinttymää mm tekniikan puolella on ihmeellisyyksiä, kysy vaikka auto asentajilta, eikä vähiten nuo ovat sähköpuoleltaan juuri noita ihmellisiä. muotoilu on maku asia mutta virtaviivaiseksi tuota ei kyllä voi sanoa, siinä on vanhahtava leima ja siihen kyllästyy äkkiä.
Sitten edistyksestä jota autoissa tapahtuu, mutta ei näköjään Renaultissa esim. polkimet liian lähellä toisiaan siis pieni ja helposti korjattava vika mutta kuinka, eipä ole korjattu, lisäksi paljon muita.
Tuo avain kortti on kans aika typerästi toteutettu kun vertaa esim saksalaisiin vastaaviin toteutuksiin, siis ei kyllä järkevä ratkaisu renaultissa.
Mutta kyllä renaultilla ajaa ei siinä mitään mutta tekniikka on hieman vanhaa perua, eikös renaultti ollut ennen pieniruokaisen maineessa, miten on tänäpäivänä.Tekniikan puolella ihmeellisyyksiä, Opelissa taas ei ole mitään ihmeellistä. Avainkortti outo, Opelin linkkuveitsiavain, sehän se mahtava keksintö on. Muotoilu vanhahtava, meillä on sivuprofiililtaan samanlainen leivänpaahdin kuin Zafira, ei siinä mitään, hyvä paahdin se on. Sähköihmeellisyyksiä, onhan se outoa, jos esim. käsijarrun saa päälle vivusta ja se vapautuu automaattisesti, Opelissa on saksalaisten huippukeksintö, puolenmetrin käsijarrukahva lattialla. Hallintalaitteet ei vastaa tämän päivän tasoa, juu, Opelissa ei edes eilistä tasoa. Bensaa palaa aivan älyttömästi, Opel vie ainakin puolet vähemmän. Kyyti lelluvaa, Opel on aivan mahtava, Opeliksi. Mutta kyllä Opelillakin ajaa, jos ei muuta ole. Kysy vaikka Esson baarista.
- Kale
Kalen Ooppeli kirjoitti:
Tekniikan puolella ihmeellisyyksiä, Opelissa taas ei ole mitään ihmeellistä. Avainkortti outo, Opelin linkkuveitsiavain, sehän se mahtava keksintö on. Muotoilu vanhahtava, meillä on sivuprofiililtaan samanlainen leivänpaahdin kuin Zafira, ei siinä mitään, hyvä paahdin se on. Sähköihmeellisyyksiä, onhan se outoa, jos esim. käsijarrun saa päälle vivusta ja se vapautuu automaattisesti, Opelissa on saksalaisten huippukeksintö, puolenmetrin käsijarrukahva lattialla. Hallintalaitteet ei vastaa tämän päivän tasoa, juu, Opelissa ei edes eilistä tasoa. Bensaa palaa aivan älyttömästi, Opel vie ainakin puolet vähemmän. Kyyti lelluvaa, Opel on aivan mahtava, Opeliksi. Mutta kyllä Opelillakin ajaa, jos ei muuta ole. Kysy vaikka Esson baarista.
Mutta et kyllä pystynyt perustelemaan millään lailla kantaasi, sitäpaitsi paljastit juuri tekstissäsi sen että et ole koskaan ajanut saatika muutenkaan tutustunut zafiraan.
Suosittelen lämpimästi sinullekkin jos olet kiinostunut oikeasti tila autosta ja nimenomaan huippu sellaisesta.
Ja vielä, tässä ei ollut tarkoitus ärsyttää sinua aivan noin paljon mitä tekstissäsi annoit julki, vaan tuoda esiin ne asiat noiden kahden auton välillä mitkä ne eroittaa toisistaan.
Molemmilla ajaa laadukkaasti ja kummallekin löytyy kannattajansa mutta mainitsemani asiat vaikuttivat minun päätökseeni ja varmaan onen muunkin. - Sceenic
Kale kirjoitti:
Mutta et kyllä pystynyt perustelemaan millään lailla kantaasi, sitäpaitsi paljastit juuri tekstissäsi sen että et ole koskaan ajanut saatika muutenkaan tutustunut zafiraan.
Suosittelen lämpimästi sinullekkin jos olet kiinostunut oikeasti tila autosta ja nimenomaan huippu sellaisesta.
Ja vielä, tässä ei ollut tarkoitus ärsyttää sinua aivan noin paljon mitä tekstissäsi annoit julki, vaan tuoda esiin ne asiat noiden kahden auton välillä mitkä ne eroittaa toisistaan.
Molemmilla ajaa laadukkaasti ja kummallekin löytyy kannattajansa mutta mainitsemani asiat vaikuttivat minun päätökseeni ja varmaan onen muunkin.Näinhän se on, pienet seikat ratkaisevat ja jokainen hakee itselleen mieluisimman valinnan, itse väänsin juuri kaksi viikkoa Zafiran ja Scenicin välillä ja merkki pysyi samana.
- väärin
Kale kirjoitti:
Mutta et kyllä pystynyt perustelemaan millään lailla kantaasi, sitäpaitsi paljastit juuri tekstissäsi sen että et ole koskaan ajanut saatika muutenkaan tutustunut zafiraan.
Suosittelen lämpimästi sinullekkin jos olet kiinostunut oikeasti tila autosta ja nimenomaan huippu sellaisesta.
Ja vielä, tässä ei ollut tarkoitus ärsyttää sinua aivan noin paljon mitä tekstissäsi annoit julki, vaan tuoda esiin ne asiat noiden kahden auton välillä mitkä ne eroittaa toisistaan.
Molemmilla ajaa laadukkaasti ja kummallekin löytyy kannattajansa mutta mainitsemani asiat vaikuttivat minun päätökseeni ja varmaan onen muunkin.Käsitit asian ihan väärin. En ärsyyntynyt jutustasi vaan huvituin. Hymyssä suin kirjoittelin.
Koeajettu on Zafira 1.8 (ei ollut liikkeessä 2.2), Touran 1.4 TSI ja Grand Scenic 2.0T. Valinta osui Relluun.
Ja vielä, ei sinullakaan hirveästi perusteluja löytynyt, vai oliko "kysy vaikka autoasentajilta" sellainen. Älä nyt ihmeessä ota autoa näin vakavasti, jos olet Opelin ostanut, onneksi olkoon. - kale
väärin kirjoitti:
Käsitit asian ihan väärin. En ärsyyntynyt jutustasi vaan huvituin. Hymyssä suin kirjoittelin.
Koeajettu on Zafira 1.8 (ei ollut liikkeessä 2.2), Touran 1.4 TSI ja Grand Scenic 2.0T. Valinta osui Relluun.
Ja vielä, ei sinullakaan hirveästi perusteluja löytynyt, vai oliko "kysy vaikka autoasentajilta" sellainen. Älä nyt ihmeessä ota autoa näin vakavasti, jos olet Opelin ostanut, onneksi olkoon.hmmmm!
- Villeeeeeeeeeeeeee
Villeeeeee kirjoitti:
Tuohan oli nyt aivan päivänselvä provo. Vanhahtava auto. hehe.
Trolli mikä trolli ja uppoaa kuin häkä. Tuli tästäkin turhasta ketjusta tulikuuma.
- MTS
valitsin Grand Scenicin. Syyt: ajajanpaikalle sopeuduin paremmin ja takapenkkinä klem erillistä penkkiä, mihin saa helpommin 3 turvaistuinta. Tavaratila hiukka parempi myös.
Tämä siis IMO. Zafira oli kyllä ihan mukava ajaa ja laadukkaan oloinen.- nei nei
Tavaratila hiukan parempi? siis scenicissä, älä nyt pehmoisia, Zafirassahan on ylivoimaisesti paras tavaratila tuossa luokassa.
Ajajan paikka scenicissä tuottaakin eniten sopeutumisvaikeuksia, polkimet, viiksikytkimet, mittaristo,penkinlämmittimet,huono näkyväisyys taakse,penkit liian pehmeät jne, kaikki omaperäisiä ja ihmeellisiä toteutuksia kuin lelu autosta.
Ajettavuudesta ei voi puhuakkaan, sitä scsnicciä on tosiaan ajettava. - makuasioita
nei nei kirjoitti:
Tavaratila hiukan parempi? siis scenicissä, älä nyt pehmoisia, Zafirassahan on ylivoimaisesti paras tavaratila tuossa luokassa.
Ajajan paikka scenicissä tuottaakin eniten sopeutumisvaikeuksia, polkimet, viiksikytkimet, mittaristo,penkinlämmittimet,huono näkyväisyys taakse,penkit liian pehmeät jne, kaikki omaperäisiä ja ihmeellisiä toteutuksia kuin lelu autosta.
Ajettavuudesta ei voi puhuakkaan, sitä scsnicciä on tosiaan ajettava.Itse ostin Scenicin (Latitude-versio) mm seuraavista syistä:
- Kevyt ohjaus
- Paremmin säilytystiloja
- Lasikatto
- Sähköinen käsijarru
- Varustelu
- Mukavuus
- Hiljaisuus
- Takapenkin kolmiosaisuus (kolmelle eri ikäiselle lapselle mainio juttu)
Zafiraakin katselin, mutta mm huonot Opel-kokemukseni (viat, ruoste), hinta/varustelu-suhde, jyrisevä sisämelu ja "kuutiomainen" ulkonäkö tappoivat innon melko nopeasti... - don juuuan
makuasioita kirjoitti:
Itse ostin Scenicin (Latitude-versio) mm seuraavista syistä:
- Kevyt ohjaus
- Paremmin säilytystiloja
- Lasikatto
- Sähköinen käsijarru
- Varustelu
- Mukavuus
- Hiljaisuus
- Takapenkin kolmiosaisuus (kolmelle eri ikäiselle lapselle mainio juttu)
Zafiraakin katselin, mutta mm huonot Opel-kokemukseni (viat, ruoste), hinta/varustelu-suhde, jyrisevä sisämelu ja "kuutiomainen" ulkonäkö tappoivat innon melko nopeasti...-Kevyt ja tunnoton, todella huono ajaa
-Arkistoko mukana, mihin tosissasi tarvitset älyttömiä laatikkoja autossasi?
-s.käsijarru, yksi vian paikka lisää muutenkin sähkö vikaiseen autoon
-varusteita on mutta olisivat laittaneet perusasiat kumminkin kuntoon esim oikea mittaristo.
-mukavuus, lelluva
-ei juurikaan eroa meluissa muihin
-takapenkit mini mallia, lyhyt ja pieni, lastenistuimia
-Hinta ja laatu suhde huono - mihin?
don juuuan kirjoitti:
-Kevyt ja tunnoton, todella huono ajaa
-Arkistoko mukana, mihin tosissasi tarvitset älyttömiä laatikkoja autossasi?
-s.käsijarru, yksi vian paikka lisää muutenkin sähkö vikaiseen autoon
-varusteita on mutta olisivat laittaneet perusasiat kumminkin kuntoon esim oikea mittaristo.
-mukavuus, lelluva
-ei juurikaan eroa meluissa muihin
-takapenkit mini mallia, lyhyt ja pieni, lastenistuimia
-Hinta ja laatu suhde huonoEn tiedä mihin vertaat asioita listassasi Sceniciä, sisällön perusteella tuskin Zafiraan...
No, kommentoin kuitenkin hieman:
- Ohjauksesta. Oma arkiajoni kun tapahtuu suurilta osin kehä III:n sisäpuolella, keskinopeuksien tahkotessa alle 40 km/h, on mielestäni kevyt ohjaus erinomainen. Tottumiskysymyshän tuo on joka tapauksessa on...En olen maantielläkään mitenkään siitä kärsinyt, päinvastoin.
- Tätä "arkistovertaustasi" en oikein ymmärrä? Voisitko tarkentaa....Tila-auton ostaja ostaa tilaa, muuten ostaisin esim Volvo S40:n.
- Sähköisestä käsijarrusta: Joku hieman raskaampi argumentti voisi olla paikallaan. Älä osta radiota, sekin voi mennä rikki...:-)
- Digitaalinen mittaristo on mielestäni käytössä hyvä, pimeällä selkeälukuinen ja muutenkin asiallinen ilman turhia kromikehyksiä ja valtavaa "linnnunpönttöä" kojelaudalla. Lähinnä bensamittarin kehno tarkkuus on huono homma Scenicissä...
- Mukavuus, "lelluva"...aivan oikein, hieno homma!
- Se, että Scenic on vain vähän hiljaisempi kuin kilpailijansa, on miinus Sceniciä kohtaan? Mielenkiintoista ajattelua...Koeaja piruuttaan vaikkapa VW Touran tai Corolla Verso, niin tiedät mitä on kova sisämelu. Zafirakin on näitä parempi, vaikka ei oikein Rellun tasolle ylläkään.
- Takapenkit on ihan oikean kokoiset, joskin takatilojen huonona puolena pidän aikuiselle pääntilaa reunapaikoilla. Tämä on parempi esim Opelissa.
- "-Hinta ja laatu suhde huono" Vastaus: ei ole!
Ei se Scenic mikään täydellinen auto ole, mutta kunhan parempi tulee markkinoille, niin ostan sellaisen. Hyvä ruostesuojaus, hiljaisuus ja mukavuus on asioita joita minä arvostan perheautoilussa. Tätä tarjoaa Scenic, vaikkapa Opel on vielä jäljessä... - tila-autoilija
mihin? kirjoitti:
En tiedä mihin vertaat asioita listassasi Sceniciä, sisällön perusteella tuskin Zafiraan...
No, kommentoin kuitenkin hieman:
- Ohjauksesta. Oma arkiajoni kun tapahtuu suurilta osin kehä III:n sisäpuolella, keskinopeuksien tahkotessa alle 40 km/h, on mielestäni kevyt ohjaus erinomainen. Tottumiskysymyshän tuo on joka tapauksessa on...En olen maantielläkään mitenkään siitä kärsinyt, päinvastoin.
- Tätä "arkistovertaustasi" en oikein ymmärrä? Voisitko tarkentaa....Tila-auton ostaja ostaa tilaa, muuten ostaisin esim Volvo S40:n.
- Sähköisestä käsijarrusta: Joku hieman raskaampi argumentti voisi olla paikallaan. Älä osta radiota, sekin voi mennä rikki...:-)
- Digitaalinen mittaristo on mielestäni käytössä hyvä, pimeällä selkeälukuinen ja muutenkin asiallinen ilman turhia kromikehyksiä ja valtavaa "linnnunpönttöä" kojelaudalla. Lähinnä bensamittarin kehno tarkkuus on huono homma Scenicissä...
- Mukavuus, "lelluva"...aivan oikein, hieno homma!
- Se, että Scenic on vain vähän hiljaisempi kuin kilpailijansa, on miinus Sceniciä kohtaan? Mielenkiintoista ajattelua...Koeaja piruuttaan vaikkapa VW Touran tai Corolla Verso, niin tiedät mitä on kova sisämelu. Zafirakin on näitä parempi, vaikka ei oikein Rellun tasolle ylläkään.
- Takapenkit on ihan oikean kokoiset, joskin takatilojen huonona puolena pidän aikuiselle pääntilaa reunapaikoilla. Tämä on parempi esim Opelissa.
- "-Hinta ja laatu suhde huono" Vastaus: ei ole!
Ei se Scenic mikään täydellinen auto ole, mutta kunhan parempi tulee markkinoille, niin ostan sellaisen. Hyvä ruostesuojaus, hiljaisuus ja mukavuus on asioita joita minä arvostan perheautoilussa. Tätä tarjoaa Scenic, vaikkapa Opel on vielä jäljessä...Omat huomioni Zafirasta, muiden kirjoittamien lisäksi:
Autoon istutaan kuten henkilöautoon, jalat nostetaan korkean kynnyksen yli. Takana keskipenkillä istuva istuu jalat haralla perinteiseen tyyliin. Ominaisuuksia jotka ei mielestäni kuulu tila-autoon. - jan le gourle
tila-autoilija kirjoitti:
Omat huomioni Zafirasta, muiden kirjoittamien lisäksi:
Autoon istutaan kuten henkilöautoon, jalat nostetaan korkean kynnyksen yli. Takana keskipenkillä istuva istuu jalat haralla perinteiseen tyyliin. Ominaisuuksia jotka ei mielestäni kuulu tila-autoon.senucistä:
-mittaristo lapsellinen mp-look
-penkit lastenistuin luokkaa, ei reisitukea ollenkaan
-istuimien kangas kuin sukkahousu materiaali, miten lie kestää.
-valoviikset kuin leikki autossa, lyhyet ja ohuet
-keskipenkille meno vaikea ettei löisi päätään oven karmin tläreunaan
-keki penkillä aikuinen joutuu istumaan pää kallellaan, muutoin ottaa pää katon reunaan.
-polkimet niin lähellä toisiaan että tulee painettua kaasua ja jarrua yhtä aikaa.
taakse näkyväisyys huono
-tavaratilaa 7 penkin asennossa ei ollenkaan
-takimmaisilla penkeillä ei istu edes lapsi pitkään mielellään.
-ohjaus ja ajettavuus aivan kamala
-nitisee ja natisee
-kuljettajan penkki heiveröistä tekoa, kestääkö
-ulkonäkö aiheuttaa melko monelle ihmetystä rumuuden takia, mm perän muotoilu kuin pokemon auto.
kokoluokassaan kumminkin väleämpikin tiloja löytyy, vw touran,corolla verso,opel zafira
-renaultin vika kierre sähkö viat, veden sisälle tulo,jarrut,jakopään remmin vaihdon kalleus,varaosien kalleus, huoltohinnat,ks auton omistajien tyytymättömyys autoonsa, heikoiten hinnansa pitävä jne.
Jätin auton hankkimatta. - "huomioihisi"
jan le gourle kirjoitti:
senucistä:
-mittaristo lapsellinen mp-look
-penkit lastenistuin luokkaa, ei reisitukea ollenkaan
-istuimien kangas kuin sukkahousu materiaali, miten lie kestää.
-valoviikset kuin leikki autossa, lyhyet ja ohuet
-keskipenkille meno vaikea ettei löisi päätään oven karmin tläreunaan
-keki penkillä aikuinen joutuu istumaan pää kallellaan, muutoin ottaa pää katon reunaan.
-polkimet niin lähellä toisiaan että tulee painettua kaasua ja jarrua yhtä aikaa.
taakse näkyväisyys huono
-tavaratilaa 7 penkin asennossa ei ollenkaan
-takimmaisilla penkeillä ei istu edes lapsi pitkään mielellään.
-ohjaus ja ajettavuus aivan kamala
-nitisee ja natisee
-kuljettajan penkki heiveröistä tekoa, kestääkö
-ulkonäkö aiheuttaa melko monelle ihmetystä rumuuden takia, mm perän muotoilu kuin pokemon auto.
kokoluokassaan kumminkin väleämpikin tiloja löytyy, vw touran,corolla verso,opel zafira
-renaultin vika kierre sähkö viat, veden sisälle tulo,jarrut,jakopään remmin vaihdon kalleus,varaosien kalleus, huoltohinnat,ks auton omistajien tyytymättömyys autoonsa, heikoiten hinnansa pitävä jne.
Jätin auton hankkimatta.-mittaristo lapsellinen mp-look
Nojaa, makuasia, digitaalinen mittaristo on kuitenkin pimeällä täysin omaa luokkaansa selkeydessä, nopeusmittarin ollessa se olennaisin tieto.
-penkit lastenistuin luokkaa, ei reisitukea ollenkaan
Ainakin omille reisilleni tukea on juuri sen verran kuin auton sisällä G-voimat vaativat, "kilpa-recarot" on ihan muun genren autoissa. Ylettömät reisituet ovat epämukavat ja vaikeuttavat istuutumista ja autosta nousua.
-istuimien kangas kuin sukkahousu materiaali, miten lie kestää.
Hyvin kestää, 3 vuoden ja 130 000 km jälkeen ei mainittavaa hipumista.
-valoviikset kuin leikki autossa, lyhyet ja ohuet
Lyhyet joo, mutta eivät todellakaan ohuet, käypä joskus koeajamassa, niin huomaat...;-)
-keskipenkille meno vaikea ettei löisi päätään oven karmin tläreunaan
Pidä pää alhaalla autoon noustessasi. Bussit on asia erikseen...
-keki penkillä aikuinen joutuu istumaan pää kallellaan, muutoin ottaa pää katon reunaan.
Höpön löpön, itse olen 184cm ja tilaa on pään yläpuolella vaikka kuinka. Keskipenkin sivupaikoilla kieltämättä pää ottaa helposti katon sivuihin kiinni, mutta omassa käytössäni siellä istuukin kaksi lasta. Tästä olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi, että muotoilun suhteen syödään sisätiloja...
-polkimet niin lähellä toisiaan että tulee painettua kaasua ja jarrua yhtä aikaa.
Itsellä kenkä 43-44, ei ongelmia.
-taakse näkyväisyys huono
?
-tavaratilaa 7 penkin asennossa ei ollenkaan
Bussit on erikseen, muista että puhutaan alle 4.5m pitkästä autosta...
-takimmaisilla penkeillä ei istu edes lapsi pitkään mielellään.
Eipä niitä siihen ole suunniteltukaan...
-ohjaus ja ajettavuus aivan kamala
Makuasia, mielestäni totuttelun jälkeen erinomaisen herkkä ohjaus. Kaupungissa todella näppärä, myös naisväelle.
-nitisee ja natisee
Aijaa, mistä kohtaa?
-kuljettajan penkki heiveröistä tekoa, kestääkö
Hyvin on kestänyt 110kg painoa ainakin...
-ulkonäkö aiheuttaa melko monelle ihmetystä rumuuden takia, mm perän muotoilu kuin pokemon auto.
Eipä ole kukaan vielä ääneen ihmetellyt. Makuasia...
-kokoluokassaan kumminkin väleämpikin tiloja löytyy, vw touran,corolla verso,opel zafira
Corolla väljempi? Hehee...
-renaultin vika kierre sähkö viat, veden sisälle tulo,jarrut,jakopään remmin vaihdon kalleus,varaosien kalleus, huoltohinnat,ks auton omistajien tyytymättömyys autoonsa, heikoiten hinnansa pitävä jne.
Ei sähkövikoja, ei tule vettä sisälle, jarrut ok, remmin vaihto on kallis (olen samaa mieltä!), ei kokemuksia oikeastaan varaosien hinnoittelusta, huoltohinnat samalla tasolla kuin muidenkin omistamieni autojen kanssa. Muut omistajat ovat olleet pääsääntöisesti tyytyväisiä Scenuun. Hankintahinta on varusteluun ja ominaisuuksiin nähden edullinen, eikä auto koskaan ole mikään kultakaivos...
- Jätin auton hankkimatta.
Hyvä niin, miksi ostaa jos ei miellytä...Itsekin ostan sen auton joka miellyttää. Scenicin hinnalla ei tosin saa mm vastaavilla tiloilla, mukavuudella ja varusteilla varustettua autoa. Vielä kun ottaa huomioon rellun omaa luokkaansa olevan turvallisuuden ja ruostesuojauksen, niin en valita. - Me II
"huomioihisi" kirjoitti:
-mittaristo lapsellinen mp-look
Nojaa, makuasia, digitaalinen mittaristo on kuitenkin pimeällä täysin omaa luokkaansa selkeydessä, nopeusmittarin ollessa se olennaisin tieto.
-penkit lastenistuin luokkaa, ei reisitukea ollenkaan
Ainakin omille reisilleni tukea on juuri sen verran kuin auton sisällä G-voimat vaativat, "kilpa-recarot" on ihan muun genren autoissa. Ylettömät reisituet ovat epämukavat ja vaikeuttavat istuutumista ja autosta nousua.
-istuimien kangas kuin sukkahousu materiaali, miten lie kestää.
Hyvin kestää, 3 vuoden ja 130 000 km jälkeen ei mainittavaa hipumista.
-valoviikset kuin leikki autossa, lyhyet ja ohuet
Lyhyet joo, mutta eivät todellakaan ohuet, käypä joskus koeajamassa, niin huomaat...;-)
-keskipenkille meno vaikea ettei löisi päätään oven karmin tläreunaan
Pidä pää alhaalla autoon noustessasi. Bussit on asia erikseen...
-keki penkillä aikuinen joutuu istumaan pää kallellaan, muutoin ottaa pää katon reunaan.
Höpön löpön, itse olen 184cm ja tilaa on pään yläpuolella vaikka kuinka. Keskipenkin sivupaikoilla kieltämättä pää ottaa helposti katon sivuihin kiinni, mutta omassa käytössäni siellä istuukin kaksi lasta. Tästä olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi, että muotoilun suhteen syödään sisätiloja...
-polkimet niin lähellä toisiaan että tulee painettua kaasua ja jarrua yhtä aikaa.
Itsellä kenkä 43-44, ei ongelmia.
-taakse näkyväisyys huono
?
-tavaratilaa 7 penkin asennossa ei ollenkaan
Bussit on erikseen, muista että puhutaan alle 4.5m pitkästä autosta...
-takimmaisilla penkeillä ei istu edes lapsi pitkään mielellään.
Eipä niitä siihen ole suunniteltukaan...
-ohjaus ja ajettavuus aivan kamala
Makuasia, mielestäni totuttelun jälkeen erinomaisen herkkä ohjaus. Kaupungissa todella näppärä, myös naisväelle.
-nitisee ja natisee
Aijaa, mistä kohtaa?
-kuljettajan penkki heiveröistä tekoa, kestääkö
Hyvin on kestänyt 110kg painoa ainakin...
-ulkonäkö aiheuttaa melko monelle ihmetystä rumuuden takia, mm perän muotoilu kuin pokemon auto.
Eipä ole kukaan vielä ääneen ihmetellyt. Makuasia...
-kokoluokassaan kumminkin väleämpikin tiloja löytyy, vw touran,corolla verso,opel zafira
Corolla väljempi? Hehee...
-renaultin vika kierre sähkö viat, veden sisälle tulo,jarrut,jakopään remmin vaihdon kalleus,varaosien kalleus, huoltohinnat,ks auton omistajien tyytymättömyys autoonsa, heikoiten hinnansa pitävä jne.
Ei sähkövikoja, ei tule vettä sisälle, jarrut ok, remmin vaihto on kallis (olen samaa mieltä!), ei kokemuksia oikeastaan varaosien hinnoittelusta, huoltohinnat samalla tasolla kuin muidenkin omistamieni autojen kanssa. Muut omistajat ovat olleet pääsääntöisesti tyytyväisiä Scenuun. Hankintahinta on varusteluun ja ominaisuuksiin nähden edullinen, eikä auto koskaan ole mikään kultakaivos...
- Jätin auton hankkimatta.
Hyvä niin, miksi ostaa jos ei miellytä...Itsekin ostan sen auton joka miellyttää. Scenicin hinnalla ei tosin saa mm vastaavilla tiloilla, mukavuudella ja varusteilla varustettua autoa. Vielä kun ottaa huomioon rellun omaa luokkaansa olevan turvallisuuden ja ruostesuojauksen, niin en valita.Mittaristo erinomainen ja selkeä, penkit hyvät, takakeskipenkille mahduin itse hyvin, kun halusin kokeeksi matkustaa siellä (184 cm) Jalkojen kanssa on tultu toimeen, vaikka on 46 kalossi. Joskus, kun noita mielipiteitä lukee, tulee väkisin mieleen, ettei kyseiset henkilöt ole oikeasti edes ajaneet kyseistä autoa.
- Scenic takaisin
Me II kirjoitti:
Mittaristo erinomainen ja selkeä, penkit hyvät, takakeskipenkille mahduin itse hyvin, kun halusin kokeeksi matkustaa siellä (184 cm) Jalkojen kanssa on tultu toimeen, vaikka on 46 kalossi. Joskus, kun noita mielipiteitä lukee, tulee väkisin mieleen, ettei kyseiset henkilöt ole oikeasti edes ajaneet kyseistä autoa.
ja ennen oli scenic.
Nyt jo haikailen takaisin sitä sceniciä.
Talvella varsinkin aivan eri luokkaa ajaa scenicillä kuin zafiralla.
Peräpää vispaa kun laiva ja jatkuvasti jää auto jumiin lumeen.
Tätä ongelmaa ei koskaan ollut sceniciä ajaessa.
Ostoslistalla heti ensi vuonna scenic.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374