Onko lämmitin pakollinen akvaariossa?

nellero

Onko lämmitin pakollinen akvaariossa. Itselläni ei meinaan sellaista ole! Enkä ole kyllä huomannut, että olisi tullut tarpeelliseksi ostaa.

8

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

      Lämpötila pysyy kaloillesi sopivana muutenkin, meillä pysyy alitehoisella lämmittemellä nytkin 25 asteisena.

    • Rihma

      Riippuu siitä millainen kalasto sulla on, lämpimässä viihtyvät lajit tarvitsevat lämmintä vettä joten lämmitin olisi hyvä olla.
      Talvella ainakin huoneenlämpö voi tipahtaa, jolloin lämmitintä tarvitaan.

      Minkäs kokoinen akvaario sinulla on?
      Mitä kaloja sieltä löytyy?

      • nellero

        Minulla on 140-litrainen akvaario jossa ui 3 kardinaalitetraa, 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 2 palettikalaa, leväbarbi ja tapläpartamonni


      • Rihma
        nellero kirjoitti:

        Minulla on 140-litrainen akvaario jossa ui 3 kardinaalitetraa, 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 2 palettikalaa, leväbarbi ja tapläpartamonni

        Ellei akvaarion vesi tipu talvella alle 24-25 asteen, mielestäni ei tarvita lämmitintä. Jos tippuu niin sitten lämmitin.

        -Kyseiset tetrat ovat parvikalasia ja tarvitisivat lajitovereiden seuraa, nosta parvien määrää vaikkapa 10-15 kpl:seen niin viihtyvät paremmin.

        -Eihän raitanuoliaiset kiusaile ketään?
        Kasvaessaan altaasi voi käydä pienehköksi vilkkaalle parvelle.

        -Leväbarbi vaatii aikuisena 130-150 senttisen altaan, ja mieluusti lajitovereita, joten luovuttaisin sen piakkoin isompaan altaaseen omanlaistensa seuraan.
        Partamonni varmasti hoitaa levänputsauksen altaassasi.


      • nellero
        Rihma kirjoitti:

        Ellei akvaarion vesi tipu talvella alle 24-25 asteen, mielestäni ei tarvita lämmitintä. Jos tippuu niin sitten lämmitin.

        -Kyseiset tetrat ovat parvikalasia ja tarvitisivat lajitovereiden seuraa, nosta parvien määrää vaikkapa 10-15 kpl:seen niin viihtyvät paremmin.

        -Eihän raitanuoliaiset kiusaile ketään?
        Kasvaessaan altaasi voi käydä pienehköksi vilkkaalle parvelle.

        -Leväbarbi vaatii aikuisena 130-150 senttisen altaan, ja mieluusti lajitovereita, joten luovuttaisin sen piakkoin isompaan altaaseen omanlaistensa seuraan.
        Partamonni varmasti hoitaa levänputsauksen altaassasi.

        Tiedän että leväbarbi on liian iso altaaseni mutta kun ostimme altaan käytettynä ja se on jo 7-v niin en tiedä onko mitään järkeä antaa sitä poiskaan :) Raitanuoliaiseni eivät kiusaa ketään ovat ihan omissa maailmoissaan. Ja ne tetrat....olemme ajatelleet kasvattaa kuparit. 10 kpl. parkeksi ja kardinaaleja emme enää hanki lisää koska ne ovat jo ikä loppuja kavereita :|
        Moinnimme (Osmo nimeltään) on jo 9-vuotta vanha kaveri, mutta jaksaa vielä pitää paikat puhtaana.


    • Pipsuli...

      ei minullakaan ole lämmitintä akvaariossa ja vesi on n.24-27 asteista...

      • fish KING

        Voivat olla hengen vaarallisia kaloille.


      • Rihma

        Juuri tästä syystä sitä lämmitintä pidetään, jotta lämpötila pysyisi vakaana!
        Jos lämpötilaa ei taasen voi laskea, kannattaa valita vain niitä lajeja, jotka viihtyvät lämpimämmässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe