Mitä voisin tehdä ku mulla on vaikeuksia luottaa tyttöystävään vaikka ei ole mitää syytä epäillä että hän pettäisi? En ole ikinä näyttänyt tytölle että en luottaisi. Mulla on ollu aina vaikeuksia luottaa ihmisiin ja olen miettinyt MIKSI. Voisko joku auttaa tai antaa jotain neuvoja?
Vaikea luottaa
4
1104
Vastaukset
- lempi
kertoisit tyttöystävällesi asiasta?
Hänen suhtautuminen voisi olla ensi askel aitoon luottamiseen. Luottamuksen ei tarvitse olla heti täydellistä, sen saa antaa rakentua hiljalleen ja jokainen ihminen on oikeutettu omaan tilaansa.
Ehkä ajatus siitä, että saat itse säädellä mitä milloinkin kerrot lisää vähitellen luottamuksen tunnetta välillänne. Iseäni ainakin ajatus on helpottanut monesti.
Mustasukkaisuuden syynä (mitä tosin en itse yleensä ole) saattaa olla myös se, että asioista ei komminkoida suoraan. Sama päteee kaikkiin luottamusasioihin. Kun tietää, mitä toinen esimerkiksi oikeasti ajattelee jostain asiasta ei tarvitse itse koittaa ihmetellä juttua ja tehdä siitä ainakin miljoonaa erilaista virhepäätelmää.
Pikku hilaa luottaminen on inhimillistä. Ajattele niin, että sinulla ja tyttöystävälläsi on molemmilla ihana etuoikeus saada rakentaa suhde, joka perustuu luottamukselle.
Yleensä melkein asiassa kuin asiassa suoraan puhuminen auttaa. Mitä turhaan pähkäillä niitä mahdollisia seuraamuksia itsekseen ja niistä joskus jopa kränätä kun voi puhua itse asian ytimestä. Voithan joskus vain sanoa hänelle, että sinulle on tärkeätä saada rakentaa luottamusta pikkuhiljaa, miettiä konkreettisia asioita, joilla hän voisi luottamuksentunnettasi vahvistaa, ja pyytää, että toimii niin :)- juumäseolen
Kerroin tyttöystävälle asiasta ja puhuttiin siitä. Hän lupaa kertoa aina kaikesta. Hyvä kun saimme puhuttua asiasta.
- miälestäin
juumäseolen kirjoitti:
Kerroin tyttöystävälle asiasta ja puhuttiin siitä. Hän lupaa kertoa aina kaikesta. Hyvä kun saimme puhuttua asiasta.
... tuo luottamus on hiukka moniulotteisempi juttu. Lähtee jo sieltä varhaislapsuudesta ja perusturvallisuudesta tai sen puutteesta. Se että ilman syytä et koe luottavasi tyttöystävääsi johtuu varmaankin aikaisemmasta elämänkokemuksesta ja sen tapahtumista. Ehkä myös heikosta itseluottamuksesta/tuntemuksesta.
- lempi
juumäseolen kirjoitti:
kiva kuulla, ja ihanaa luottavaista suhdetta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841