Toisen omaisuuden rikkominen.

Andy morkkiksessa..

Mitä seuraa siitä että olen hajoittanut humalapäissäni naapurini pyörän ihan paskaksi, ilman mitään syytä.. Minun mielestäni tilassa jossa olen ollut täyttä ymmärrystä vailla. 3 varoitusta on jo tullut ja tämä oli 4:jäs ja isännöitsijä sanoi että aika lähteä. Ja pyörän omistaja oli tehnyt rikosilmoituksen.. Mitkä ovat seuraamukset?

6

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juridiikassa

itseaiheutettu humalatila ei poista vastuuta. Jos tahallisuus löytyy (eli et esim. vahingossa kaatunut pyörän päälle ja se meni siitä rikki vaan tarkoituksella rikoit fillarin), olet syyllistynyt vahingontekoon tai lievään vahingontekoon, riippuen vahingon määrästä. Jos neuvottelet pyörän omistajan kanssa, pyydät anteeksi ja korvaat aiheuttamasi vahingon, hän voi perua rikosilmoituksen (vahingonteko on asianomistajarikos eli syyttäjällä ei ole syyteoikeutta, jos asianomistaja eli rikoksen uhri ei vaadi rangaistusta).

Asunnosta poisjoutuminen häiriökäyttäytymisen vuoksi on sitten asia erikseen.

• Andykidi

Joo, sain mahdollisuuden sopia asian asianomistajan kanssa. Saa nyt nähdä mitä vaatii, pyörästä oli mennyt tarakka vinoon, tanko vääntynyt vinoon (käyttökelvottomaksi) ja satula irronnut, ei juurikaan muuta.

• Andykidi
        Andykidi kirjoitti:

Joo, sain mahdollisuuden sopia asian asianomistajan kanssa. Saa nyt nähdä mitä vaatii, pyörästä oli mennyt tarakka vinoon, tanko vääntynyt vinoon (käyttökelvottomaksi) ja satula irronnut, ei juurikaan muuta.

En ymmärrä miksi isännöitsijä häädöllä uhkaili kun pihalla tapahtui tämä eikä taloyhtiölle aiheutunut mitään vahinkoa.

• luetella
        Andykidi kirjoitti:

En ymmärrä miksi isännöitsijä häädöllä uhkaili kun pihalla tapahtui tämä eikä taloyhtiölle aiheutunut mitään vahinkoa.

No, uskallatko luetella muut häiriköintisi.

Isännöitsijähän antaa ensin monta varoitusta, ennen kuin uhkaa häädöllä.

• Andykidi.....
        luetella kirjoitti:

No, uskallatko luetella muut häiriköintisi.

Isännöitsijähän antaa ensin monta varoitusta, ennen kuin uhkaa häädöllä.

Taloyhtiön käytävillä viherkasvejen ulos heittely, kaverin asunnon oven särkeminen, lohkesi palanen ovesta. Sitten seuraava kysymys, äijjä rupesi haluamaan arvokkaampaa pyörää kuin omansa? jos meneekin rikokseksi ja jopa oikeuteen niin eikö minun ole määrä vain korvata pyörään tulleet vahingot tai hommata uusi samanlainen tai uusi vastaavanlainen ja hintainen pyörä eikä parempaa? vähän niinkuin vakuutusyhtiö tyylillä.

• Kylkyl
        Andykidi..... kirjoitti:

Taloyhtiön käytävillä viherkasvejen ulos heittely, kaverin asunnon oven särkeminen, lohkesi palanen ovesta. Sitten seuraava kysymys, äijjä rupesi haluamaan arvokkaampaa pyörää kuin omansa? jos meneekin rikokseksi ja jopa oikeuteen niin eikö minun ole määrä vain korvata pyörään tulleet vahingot tai hommata uusi samanlainen tai uusi vastaavanlainen ja hintainen pyörä eikä parempaa? vähän niinkuin vakuutusyhtiö tyylillä.

Olet velvollinen korvaamaan aiheuttamasi vahingon, sen suurempaa summaa ei sinulta voida laillisesti vaatia (paitsi sakot siitä vahingonteosta). Käytännössä tuo pyörän omistajan toiminta saattaisi jopa täyttää kiristyksen tunnusmerkistön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe