liikenteessä harmittaa

jarrut_pohjaan

Tänne voi listata kanssa-autoilijoiden ajotavoista asioita jotka ärsyttävät. Itsepä aloitan:

Liian pienet turvavälit moottoritie(mäisillä) teillä. Ei ole kiva liittyä kun välit on kiinni eikä tilaa anneta. Kolmio tarkoittaa sitä että liitytään vierellä ajavan taakse, ei koko jonon taakse.

15

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tööt, tööt

      Kärkikolmio tarkoittaa > Väistämisvelvollisuus risteyksessä

      Siinä ei oteta kantaa montako autoa pitää väistää. On väistettävä liikennevirtaa. Väistämisvelvollinen odottaa vaikka kiihdytyskaistan alkupäässä ja etsii sopivan raon johon kiihdytyskaistan aikana sitten sovittaa vauhtinsa.

      Pahinta mahdollista on jos ei ajeta olemassa olevien sääntöjen mukaan, vaan jonnekin syntyy jokin ”oma” käytäntö. Liikennesäännöt koskevat kaikkia ja niiden mukaan on mentävä.

      • jarrut pohjaan

        Sujuvan liikenteen vuoksi on voitava olettaa, että kaikki pitävät turvaväliä. Ei sieltä kiihdytyskaistan alkupäästä ole aina mahdollista kurkkia välejä. Siinä on lyötävä vauhti päälle jos aikoo liittyä liikennevirran vauhdilla. Eli ottakaa alitehoisilla liikkuvat ja muutkin kanssa autoilijat huomioon, ja pitäkää sellaista turvaväliä, että sinne voi liittyä. Lopettakaa tuollainen nysväily toisen perässä tai kiihdytyskaistan alussa.


      • ilmiön
        jarrut pohjaan kirjoitti:

        Sujuvan liikenteen vuoksi on voitava olettaa, että kaikki pitävät turvaväliä. Ei sieltä kiihdytyskaistan alkupäästä ole aina mahdollista kurkkia välejä. Siinä on lyötävä vauhti päälle jos aikoo liittyä liikennevirran vauhdilla. Eli ottakaa alitehoisilla liikkuvat ja muutkin kanssa autoilijat huomioon, ja pitäkää sellaista turvaväliä, että sinne voi liittyä. Lopettakaa tuollainen nysväily toisen perässä tai kiihdytyskaistan alussa.

        Kun tietyt asennevammaiset eivät pidä turvavälejä, ei voi muutakaan kuin ”kupata” kiihdytyskaistan alussa sopivaa rakoa johon mahduttaa oma ajokki.

        Nyt nämä älykääpiöt jotka osoittavat mieltä ajamalla toisen perässä kiinni, aiheuttavat tämän ilmiön että porukka joutuu ”kuppaamaan” eikä liikenne suju.

        Liikenne on joustamista. Täytyy myös joskus joustaa että itse ajaa hiljempaa, eikä aina vaatia että edellä ajavan pitäisi ajaa nopeampaa.


      • kaikkeen, aivan
        ilmiön kirjoitti:

        Kun tietyt asennevammaiset eivät pidä turvavälejä, ei voi muutakaan kuin ”kupata” kiihdytyskaistan alussa sopivaa rakoa johon mahduttaa oma ajokki.

        Nyt nämä älykääpiöt jotka osoittavat mieltä ajamalla toisen perässä kiinni, aiheuttavat tämän ilmiön että porukka joutuu ”kuppaamaan” eikä liikenne suju.

        Liikenne on joustamista. Täytyy myös joskus joustaa että itse ajaa hiljempaa, eikä aina vaatia että edellä ajavan pitäisi ajaa nopeampaa.

        On oltava omaa järkeäkin.

        Asian voi sanoa niinkin että: Mitä ikinä teetkään niin kunhan se ei häiritse/ tai missään nimessä vaaranna muiden turvallisuutta!

        Tuo kun lukisi tuulilasissa tai vaikka ratissa kuljettajalle.

        Se on tieliikennelakia ja sen mukaan myös tieliikennelakia on tehty mutta kaikkea siellä ei ole yksityiskohtaisesti. Suomen laki myös säätelee melko paljon mitä voi ja mitä ei, että on se kumma mitä vaan tehdään miten paljon huvittaa, osa sellaisesta jonkin verran tiedostamatonta toimintaa.


      • ja kaistat
        ilmiön kirjoitti:

        Kun tietyt asennevammaiset eivät pidä turvavälejä, ei voi muutakaan kuin ”kupata” kiihdytyskaistan alussa sopivaa rakoa johon mahduttaa oma ajokki.

        Nyt nämä älykääpiöt jotka osoittavat mieltä ajamalla toisen perässä kiinni, aiheuttavat tämän ilmiön että porukka joutuu ”kuppaamaan” eikä liikenne suju.

        Liikenne on joustamista. Täytyy myös joskus joustaa että itse ajaa hiljempaa, eikä aina vaatia että edellä ajavan pitäisi ajaa nopeampaa.

        Tässä taas tullaan siihen miksi jotkut eivät käytä vilkkua. Kun vaihtaa kaistaa vähennetään usein välimatkoja seuraavaan autoon sillä (tervetuloa suomeen) "minun eteenihän sitä et tule, perkele!".

        Sinne vaan vaikka väkisin, jos väli on alun alkaen liian pieni, niin sitten ei, mutta jos se pienenee asennevamman takia niin anna vamma takaisin, sinne vaan, hyvin harva asennevammainen antaa asian mennä niin pitkälle että osuu eli kyllä se antaa tilaa loppujenlopuksi, vaikka kovisteleekin..
        Ja jos se vilkuttaa valoja ja raivoaa, niin jatka vaan matkaa äläkä välitä siitä.
        Hän aloitti sen tilanteen, kaikki olisi hyvin jos hän olisi vaan pysynyt siinä missä oli..
        näin aihetta hieman sivutakseni...


    • joka potuttaa

      - vilkun käytön puuttuminen
      - perässä roikkuminen (turvavälin puuttuminen)
      - risteyksissä oikominen (vastaantulevien kaistan kautta)
      - tilanteen hallinnan puuttuminen (esim. muiden turvallisuuden vaarantaminen muuhun liikennevirtaan nähden aivan liian suurella nopeudella)
      - yleinen piittaamattomuus liikennesäännöistä (ei kunnioiteta kanssa-autoilijoita)

      • vilkun käyttö

        Toki nekin ketkä ei ollenkaan käytä suuntavilkkua joissakin tilanteissa. Mutta vielä enemmän nekin ketkä ei osaa käyttää suuntavilkkua, niin on vaatimattomat 80% liikenteestä!

        >- risteyksissä oikominen (vastaantulevien kaistan kautta)<
        Juu tuo on hyvä, kiteytettynä ajoneuvon sijainti kaistalla oli risteys tai ei.

        -Lisätäänkö vielä liikennesilmän puute, kuten risteyksen tukkiminen, tämä on varmaan enemmän kokemattomien virhe.


    • Elmeri

      -Alinopeus ja ohitustilan antamattomuus yhdistettynä
      -Liikennevaloissa kuhniminen
      -Liian myöhäinen vilkun käyttö
      -Jarruttaminen hidasteisiin
      -Keltaisen viivan "palvonta"
      -Jonon muodostaminen hitaamman perään liian pienillä turvaväleillä
      -Suorittamani loisto-ohituksen jälkeinen valoshow
      -Karavaanarit, jotka n*ssivat keskiviivaa eivätkä piennarta kuten pitäisi
      -Ohituskaistojen (niin maantie kuin moottoritie) väärinkäyttö. Se on nimensä mukaisesti ohittamista, ei toisten tien tukkimista varten.
      -Sekä YLEINEN NYSVÄYS

      • tukkona voi olla

        mutta 10km/h 80 aluellla ei anna kenellekään oikeutta alkaa rähjäämään.
        on vain suurin sallittu nopeus. ihmisellähän kuitnekin paha taipumus aina viilata rajaa vähän ylemmäksi eli monelle on pahempi jos toinen ajaa 70km/h 80 /h alueella kuin 90 km/h. ja juuri ylinopeutta ajaat löytävät eniten korjattavaa muista. toiset ovat tukkona heille kun he ohittelevat jonoissa ja turvavälit jää pieneksi


    • Hockenhaim

      -Kommunikointi huono, tarkoittaa suuntavilkun osaamaton käyttöä. Myös muut kommunikoinnin keinot.

      -Turvavälit.

      -Liian suuret tilanne nopeudet.

      • minun listaa

        Tässä muutamia aisioita joita näkee päivittäin:

        - vilkkua ei näytetä saa ihmetellä mihin tuokin on menossa
        - pimeät kelit on tullut joissakin autoissa ei pala valot ilmeisesti uuteen mersuun ei ole varaa ostaa kaikkia polttimoita
        - alinopuden ajaminen,100 km/h alueella ajetaan 70-80 km/h (yleinen ilmiö missä on valvontakamerat)
        - törkeät silmät kiinni/kaasu pohjaan ohitukset
        - tullaan eteen kolmion takaa nysväämään
        - yleinen minä ensin asenne (ei välitetä toisista ollenkaan)
        - stop merkkiä ei kunnioiteta, tullaan vaan eteen pysähtymättä tai katsomatta tuleeko autoja (yleensä joku 80-luvun tai joku vastaava jekkulanka katiska joka just ja just kestää kasassa)
        - parkkipaikoilla ajetaan autot niin lähekkäin että juuri saa oven auki mennessään sisään (yleensä naiset joilla on lapsia mukana)


    • - Turvavälit, tai siis niiden puuttuminen.

      - Mutkassa vastaantulevien kaistalla ajaminen. Siis kaikenlainen urien "oikominen" siellä missä näkyväisyyttä ei ole.

      - Kapeissa paikoissa, esim. kapealla sillalla keskellä tietä ajaminen. Oman auton leveys olisi hyvä jollakin tavalla tiedostaa. Jotkut näköjään pelkää sitä sillan kaidetta niin kuollakseen, että mieluummin ottavat sen riskin, että ajavat vastaantulijan kanssa yhteen.

    • minäminäminäminäminä asenne, joka häiritsee liikennettä.
      kun joustaa EDES hieman niin kaikki on sujuvampaa, ja "tieeraivo" vähenee.

      • kassuliina

        Ohituskaistan alkaessa lisätään nopeutta huomattavasti vaikka ennen sitä on liruteltu satasen alueella noin 80km/h, ja sit kun ohituskaista loppuu vauhti taas hidastuu..voisko enempää tuommoiset torvelot ärsyttää?!

        Ja sitten niiden tolppapoliisien kohdalla polkaistaan reilusti jarrua vaikka ajettaisi ihan nopeusrajoituksen mukaan! ei sen tolppapoliisin kohdalla tietääkseni nopeusrajoitus ole 70km/h!!!

        ja nää jotka tunkee kolmion takaa liian pieneen väliin ja jää sitten jumimaan eteen, argh!

        vielä sitten ne hermoheikot jotka alkaa torvea soittamaan jos ei edelläolija lähde valoista kuin lehmä makuulta..


      • nainen20
        kassuliina kirjoitti:

        Ohituskaistan alkaessa lisätään nopeutta huomattavasti vaikka ennen sitä on liruteltu satasen alueella noin 80km/h, ja sit kun ohituskaista loppuu vauhti taas hidastuu..voisko enempää tuommoiset torvelot ärsyttää?!

        Ja sitten niiden tolppapoliisien kohdalla polkaistaan reilusti jarrua vaikka ajettaisi ihan nopeusrajoituksen mukaan! ei sen tolppapoliisin kohdalla tietääkseni nopeusrajoitus ole 70km/h!!!

        ja nää jotka tunkee kolmion takaa liian pieneen väliin ja jää sitten jumimaan eteen, argh!

        vielä sitten ne hermoheikot jotka alkaa torvea soittamaan jos ei edelläolija lähde valoista kuin lehmä makuulta..

        Oma listani:

        * keski-ikäiset miehet ajavat ihan perseessä kiinni, vaikka itse ajaisi rajoitusten mukaan tai hieman ylinopeutta. Myös inttipojat harrastavat samaa, kun ovat palaamassa kasarmille su-iltaisin. Näissä tilanteissa tekisi mieli lyödä jarrut lukkoon.

        * kuivalla ja hyvällä kelillä nysvääjät. 100km/h alueella saatetaan ajaa sitä 80km/h tai vielä hiljempaa (välillä on körötelty ihan sitä 60km/h ja ohi ei pääse. silloin kyllä jätän sen turvavälinkin, koska ei koskaan ei tiedä, mitä edellä ajava keksii)

        * ihmiset, jotka tulevat törkeästi kolmion takaa eteen niin, että itse joutuu kunnolla jarruttamaan ja silloin meinaa jo käsikin mennä töötille

        * leveäkaistateillä ei osata ajaa siellä OIKEASSA reunassa, vaan junnataan siinä lähellä keskiviivaa

        * liikenteessä myös ärsyttää jalankulkijat, jotka eivät kunnioita punaisia valoja varsinkaan silloin, kun on enemmän liikennettä (yleensä nämä ovat sellaisia, jotka eivät korttia omista)

        * ja sitten juuri se, että vilkkua ei näytetä ennen kuin aletaan jarruttelemaan ja hiljentelemään

        * itsevarmat pätemisen tarpeen omaavat kuskit (jotka niitä vaaratilanteita sitten aiheuttavat, kun ohitetaan miten sattuu jne)

        Nyt ei tällä kertaa tule muuta mieleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe