öljyn vaihto

mirkkis n

minkä hintaista on öljyn vaihto?

21

14470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita lähimmälle huoltamolle tai korjaamolle, useimmiten vaihtavat odottaessa. Työn osuus tuossa hommassa on ehkä 10 euroa; öljyt maksavat vähän laadusta ja määrästä riippuen 20-50 euroa ja suodatin 10 euroa.

      On niin halpaa, että kannattaa tehdä ainakin kerran vuodessa ja noin 10.000 - 20.000 kilometrin välein. Mieluummin liian usein, kuin liian harvoin.

      Loppuunkuluneilla öljyillä ajamisesta on seurauksena vakava moottorivaurio ennemmin tai myöhemmin, kustannukset ovat joka tapauksessa useita tuhansia euroja.

      Master Eq

      • alspe

        Jos puhe on hiemankaan vanhemmasta autosta tai huonommista öljyistä, niin 20000 km on AIVAN liian pitkä väli vaikka mitä sanottaisikaan.

        Itse vaihdan Bemariin Motonetin Motoxia (täys synt) jossa on kaikki mahd. luokitukset. Itsevaihdettuna maksaa n. 30 € kerta (6 l suodatin). Tämä kaikki 8000 km välein. Tosin auto on 290 tkm ajettu, mutta ei olisi enää hyvässä laulussa jos olisi 20000 km välein vaihdeltu jotain kuraöljyä.


      • alspe
        alspe kirjoitti:

        Jos puhe on hiemankaan vanhemmasta autosta tai huonommista öljyistä, niin 20000 km on AIVAN liian pitkä väli vaikka mitä sanottaisikaan.

        Itse vaihdan Bemariin Motonetin Motoxia (täys synt) jossa on kaikki mahd. luokitukset. Itsevaihdettuna maksaa n. 30 € kerta (6 l suodatin). Tämä kaikki 8000 km välein. Tosin auto on 290 tkm ajettu, mutta ei olisi enää hyvässä laulussa jos olisi 20000 km välein vaihdeltu jotain kuraöljyä.

        Vielä vertailuna, että jos homman teettäisi korjaamolla, maksaisi helposti 60-80 € (10 €/l suodatin).


      • Sakke S
        alspe kirjoitti:

        Jos puhe on hiemankaan vanhemmasta autosta tai huonommista öljyistä, niin 20000 km on AIVAN liian pitkä väli vaikka mitä sanottaisikaan.

        Itse vaihdan Bemariin Motonetin Motoxia (täys synt) jossa on kaikki mahd. luokitukset. Itsevaihdettuna maksaa n. 30 € kerta (6 l suodatin). Tämä kaikki 8000 km välein. Tosin auto on 290 tkm ajettu, mutta ei olisi enää hyvässä laulussa jos olisi 20000 km välein vaihdeltu jotain kuraöljyä.

        Katso lista öljynvaihopalveluista ja hinnoista
        http://www.oljynvaihto.info/


    • no_more_kusetus

      Jokainen itse laskunsa maksava päättää tietysti mistä maksaa.
      Osta öljyt Motonetista tai halpatavaratalosta. Merkkisuodatin esim. Motonetista. Aja teeitse-halliin ja vaihda öljyt alle puolessa tunnissa. Säästät yli 40%.
      Huoltoasemat ja ad't vaihtaa öljyt vain jos ostat muut tarvikkeet heiltä ylihintaan. Saisivat vaihtaa alaa jos eivät pysty parempaan.

      • mirkkis n

        kiitos hyvistä tiedoista...eli öljyn vaihto maksanee about 10 ekua.. öljyt ja suodattimet


      • näin on

        merkkisuodattimia ei ole
        "Merkkisuodatin esim. Motonetista",

        näin ne moni tekee ja uskoo,
        sitten valitellaan öljynkulutuksista.

        Suodatin on yksi syy öljynkulutukseen,
        kun toisissa öljy valuu pois ja voitelu alkaa hitaammin,

        toisissa venttiilit ovat niin jäykkiä että syntyy usein ohivirtausta.

        Usein "säästö" on 5 € vuodessa, eli mitään harkintaa ei käytä sen puolustajat.


      • no_more_kusetus
        näin on kirjoitti:

        merkkisuodattimia ei ole
        "Merkkisuodatin esim. Motonetista",

        näin ne moni tekee ja uskoo,
        sitten valitellaan öljynkulutuksista.

        Suodatin on yksi syy öljynkulutukseen,
        kun toisissa öljy valuu pois ja voitelu alkaa hitaammin,

        toisissa venttiilit ovat niin jäykkiä että syntyy usein ohivirtausta.

        Usein "säästö" on 5 € vuodessa, eli mitään harkintaa ei käytä sen puolustajat.

        Kenen asialla olet, autoilijoiden? Jos niin kerro sitten että esim. Motonetista saa merkkiöljyt ja merkkisuodattimet paljon halvemmalla kuin esim. ad:stä tai huoltoasemilta. Itse olen näin tehnyt.
        Read my lips: SE ON TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA.


      • ni--
        no_more_kusetus kirjoitti:

        Kenen asialla olet, autoilijoiden? Jos niin kerro sitten että esim. Motonetista saa merkkiöljyt ja merkkisuodattimet paljon halvemmalla kuin esim. ad:stä tai huoltoasemilta. Itse olen näin tehnyt.
        Read my lips: SE ON TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA.

        Kerropa se merkkiöljy,
        jota ajattelet ja hinta Motonetissä.

        Entä ostotapasi, sitähän ei myydä postin välityksellä.

        Entä autosi merkki ja suodattimen hinta Motonetissä.

        Merkkisuodattimia siellä ei ole,
        on vain sellaisia jotka menevät merkkisuodattimen tilalle.
        Voin vakuuttaa että kaikki suodattimet,
        eivät ole varustettuja kaikilla venttiileillä kuten merkkisuodattimet.

        Paljon viisaampaa on käyttää merkkisuodatinta kauemmin,
        jos merkkisuodatin maksaa 20 % enemmän,
        käytä sitä 20 % kauemmin
        niin ovat samanhintaisia.


      • alspe
        ni-- kirjoitti:

        Kerropa se merkkiöljy,
        jota ajattelet ja hinta Motonetissä.

        Entä ostotapasi, sitähän ei myydä postin välityksellä.

        Entä autosi merkki ja suodattimen hinta Motonetissä.

        Merkkisuodattimia siellä ei ole,
        on vain sellaisia jotka menevät merkkisuodattimen tilalle.
        Voin vakuuttaa että kaikki suodattimet,
        eivät ole varustettuja kaikilla venttiileillä kuten merkkisuodattimet.

        Paljon viisaampaa on käyttää merkkisuodatinta kauemmin,
        jos merkkisuodatin maksaa 20 % enemmän,
        käytä sitä 20 % kauemmin
        niin ovat samanhintaisia.

        Olisit hiljaa, kun et mitään tajua. Motonetissä voi olla sama suodatin, mutta ottaa vähemmän voittoa joten hinta halvempi.


      • nig-
        alspe kirjoitti:

        Olisit hiljaa, kun et mitään tajua. Motonetissä voi olla sama suodatin, mutta ottaa vähemmän voittoa joten hinta halvempi.

        Toivon onnea valitsemallasi tiellä,
        sitä tarvitaan.


      • no_more_kusetus
        ni-- kirjoitti:

        Kerropa se merkkiöljy,
        jota ajattelet ja hinta Motonetissä.

        Entä ostotapasi, sitähän ei myydä postin välityksellä.

        Entä autosi merkki ja suodattimen hinta Motonetissä.

        Merkkisuodattimia siellä ei ole,
        on vain sellaisia jotka menevät merkkisuodattimen tilalle.
        Voin vakuuttaa että kaikki suodattimet,
        eivät ole varustettuja kaikilla venttiileillä kuten merkkisuodattimet.

        Paljon viisaampaa on käyttää merkkisuodatinta kauemmin,
        jos merkkisuodatin maksaa 20 % enemmän,
        käytä sitä 20 % kauemmin
        niin ovat samanhintaisia.

        On se jotenkin turhauttavaa että tällaisia juttuja pitää toistaa. Siis olen ostanut merkkisuodattimen ALKUPERÄISPAKKAUKSESSA Motonetista. Siitä voimme lyödä 40' euron vedon joka minulla tuossa näyttääkin olevan vapaana.


      • no_more_kusetus
        alspe kirjoitti:

        Olisit hiljaa, kun et mitään tajua. Motonetissä voi olla sama suodatin, mutta ottaa vähemmän voittoa joten hinta halvempi.

        Anteeksi, tarkoitin vastauksen tälle vaikkukorva-Ni-:lle :-)


      • on.
        no_more_kusetus kirjoitti:

        On se jotenkin turhauttavaa että tällaisia juttuja pitää toistaa. Siis olen ostanut merkkisuodattimen ALKUPERÄISPAKKAUKSESSA Motonetista. Siitä voimme lyödä 40' euron vedon joka minulla tuossa näyttääkin olevan vapaana.

        tosiaan on turhauttavaa toistaa,

        "Siis olen ostanut merkkisuodattimen ALKUPERÄISPAKKAUKSESSA Motonetista",

        miksi toistat samaa, mutta et kerro muuta.

        mistä tiesit että oli merkkisuodatin?
        mihin autoon ja malliin, mitä maksoi?


      • no_more_kusetus
        on. kirjoitti:

        tosiaan on turhauttavaa toistaa,

        "Siis olen ostanut merkkisuodattimen ALKUPERÄISPAKKAUKSESSA Motonetista",

        miksi toistat samaa, mutta et kerro muuta.

        mistä tiesit että oli merkkisuodatin?
        mihin autoon ja malliin, mitä maksoi?

        Kerran vielä. Suodatin oli samanlaisessa pakkauksessa kuin ko auton merkkiliikkessä myytävä suodatin. Auton logo ja suodatin samanlainen kuin jälleenmyyjän pakauksessa. Jos molemmat pannaan pöydälle et pysty erottamaan kumpi on kumpi. Merkin paljastan kun asiasta on sovittu vetosumma, sen verran olet ollut jääräpäinen että siitä pitää rokottaa ;----)))


      • on.
        no_more_kusetus kirjoitti:

        Kerran vielä. Suodatin oli samanlaisessa pakkauksessa kuin ko auton merkkiliikkessä myytävä suodatin. Auton logo ja suodatin samanlainen kuin jälleenmyyjän pakauksessa. Jos molemmat pannaan pöydälle et pysty erottamaan kumpi on kumpi. Merkin paljastan kun asiasta on sovittu vetosumma, sen verran olet ollut jääräpäinen että siitä pitää rokottaa ;----)))

        Kopioi varmaan kuten minäkin

        mihin autoon ja malliin, mitä maksoi?

        Miksi sitä ei voi kertoa.


      • ainakin
        on. kirjoitti:

        Kopioi varmaan kuten minäkin

        mihin autoon ja malliin, mitä maksoi?

        Miksi sitä ei voi kertoa.

        saa motonetistä alkuperäissuodattimia opel-pakkauksessa.

        Eipä sen puoleen, samanlaisia ne ämpyröitä ne tarvikesuodattimetkin on. Turha maksaa 50c ylimääräistä merkkisuodattimesta.


      • jse,
        ainakin kirjoitti:

        saa motonetistä alkuperäissuodattimia opel-pakkauksessa.

        Eipä sen puoleen, samanlaisia ne ämpyröitä ne tarvikesuodattimetkin on. Turha maksaa 50c ylimääräistä merkkisuodattimesta.

        "samanlaisia ne ämpyröitä ne tarvikesuodattimetkin on. Turha maksaa 50c ylimääräistä merkkisuodattimesta."

        Olen täsmälleen samaa mieltä, samanlaisia ne autotkin ovat,

        hullu maksaa pikkuautosta yli 20 000 €,
        kun saa Ladan puoleen hintaa.


    • ldkjsdkjfdkl

      0€ jos vaihtaa itse. Jäteöljyt kun säästää niin talvella voi polttaa uppoöljyhalkoja takassa.

    • tur3o
      • herää heti

        hienoa kaivaa typerä kysymys vuodelta 2006, idiootti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4142
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2601
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2494
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1816
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1557
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      98
      1141
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe