Kertokaas, jotka olette asian kanssa enemmän joutuneet tekemisiin. Itse sain pari viikkoa sitten kaksi outoa tajuttomuuskohtausta. Nyt asiaa on tutkittu magneettikuvaamalla ja EEG:llä. Mitään epilepsiaan viittaavaa ei ole löytynyt, vaikka kohtausten oireet siihen viittaavatkin. Voidaanko siis ko tutkimuksilla sulkea aukottomasti epilepsian mahdollisuus pois??
Kiitokset vastauksista etukäteen.. lääkäri puhuu vaan ympäripyöreitä, ja on valmis passittamaan takaisin töihin bussin rattiin. Vähän turvaton olo matkustajien puolesta...
EEG-tutkimus, luotettava?
8
4140
Vastaukset
- kxtaawi
Hei! Ei voida. No justiin painiskellut samaisen
asian selvittelyissä jälleen kertaalleen ja mitään epiin viittaavaa ei mangneetti kokeesta
löytynyt ja EEg ssä pieni epäselvä
häikkä.
Tilanteesi kun vielä ajat bussia ja
oireilusi asiassa
epäselvä kummaksuttaa kyllä.
Missä on lääkärin vastuu?
Jos kuitenkin joudut ajelemaan niin ota varoen.
t. taavi boy - et missään
tapauksessa, kukaan joka on saanut kouristuskohtauksen ei saa ajaa kolmeen kuukauteen.
Ja koska olet ammattikuski, asia vielä "mutkistuu".
Toivon mukaan sinulla on itselläsi järkeä ja ET mene sinne rattiin!
Ei, ei todellakaan EEG sulje pois epilepsiaa. Onko sinulta otettu pitkäaikainen, unenaikainen EEG-koe?
Vaihda neurologia!!- kuski28
kiitos kommenteista. Lisään vielä sen verran, että saamieni tajuttomuuskohtausten "oirreet" ovat olleet seuraavia: Ennen tajunan menetystä pistlyä/pientä kramppaamista kasvojen lihaksissa, jota on seurannut ilmeisesti tajuttomuus.. en muista tarkasti. Herättyäni olo on ollut sekava, ja hyvin väsynyt. Jälkimmäisellä kerralla olin purrut huuleeni tai kaatuessani se on jäänyt hampaiden väliin. Epilepsian vai jonkin muun oireita?
Olen ehkä liiankin pikkutarkka työni suhteen silloin tällöin, mutta edellinen tajuttomuus tuli ma ja ensi ma pitäis töihin mennä... kuten sanoitte, ei varmaan fiksu veto. Herää vaan kysymys, että eikö lääkärin tulisi miettiä tätä, vaikka mahdollisesti diagnoosillaan multa leivän viekin.. ois pienempi paha kun se, että mä hyydyn rattiin.. kuski28 kirjoitti:
kiitos kommenteista. Lisään vielä sen verran, että saamieni tajuttomuuskohtausten "oirreet" ovat olleet seuraavia: Ennen tajunan menetystä pistlyä/pientä kramppaamista kasvojen lihaksissa, jota on seurannut ilmeisesti tajuttomuus.. en muista tarkasti. Herättyäni olo on ollut sekava, ja hyvin väsynyt. Jälkimmäisellä kerralla olin purrut huuleeni tai kaatuessani se on jäänyt hampaiden väliin. Epilepsian vai jonkin muun oireita?
Olen ehkä liiankin pikkutarkka työni suhteen silloin tällöin, mutta edellinen tajuttomuus tuli ma ja ensi ma pitäis töihin mennä... kuten sanoitte, ei varmaan fiksu veto. Herää vaan kysymys, että eikö lääkärin tulisi miettiä tätä, vaikka mahdollisesti diagnoosillaan multa leivän viekin.. ois pienempi paha kun se, että mä hyydyn rattiin..Onko niskanikamat kuvattu??
Kaverini oli bussikuskina ja paikkojen puutumisen takia kävi lekurissa.
Tutkimusten aikana selvisi, että niskanikamissa vikaa ja sitä kautta verenkierto häiriöitä.
Tänä päivänä ei aja enää bussia, vaan pääsi eläkkeelle.- tarjasusanna
kuski28 kirjoitti:
Olen ehkä liiankin pikkutarkka työni suhteen silloin tällöin, mutta edellinen tajuttomuus tuli ma ja ensi ma pitäis töihin mennä... kuten sanoitte, ei varmaan fiksu veto. Herää vaan kysymys, että eikö lääkärin tulisi miettiä tätä, vaikka mahdollisesti diagnoosillaan multa leivän viekin.. ois pienempi paha kun se, että mä hyydyn rattiin..epilepsiakohtaus auton ratissa on melkein vienyt meikäläiseltä hengen...ja mahdollisesti monen muunkin - onneksi tiellä ei ollut muita kulkijoita
epilepsian ja auton kanssa ei parane leikkiä
- Aurinko
Et saa enää koskaan ajaa työksesi, jos olet saanut yhdenkin tajuttomuuskohtauksen. Itse sain ensimmäisen kohtaukseni talvella 2004 ja samana syksynä olisin mennyt taksikuskikurssille, mutta en olisi saanut taksilupaa kohtauksen takia. No syksyllä 2005 sain toisen kohtauksen ja sitten minulla diagnosoitiin epilepsia ja aloitettiin lääkitys vaikka EEG, uni EEG, CT ja magneettikuvat olivat normaalit. Muutenkin yhden kohtauksen jälkeen ajokielto on yleensä 3 kuukautta ja kahden vuosi. Vakuutukset ei korvaa, jos lähdet rattiin ja jotain sattuu.
- asia on kuten
nimerkki AURINKO kirjoittaa, yksikin kohtaus niin ammattiajot on ajettu!!
AP:, vaihda neurologia, tämä nykyisesi on vastuuntunnoton jos on laittamassa sinua työhön, työhön jossa voit vaarantaa oman henkesi lisäksi kymmenien ihmisten hengen!!
ÄLÄ mene sinne ratin taakse!
Lueppa vaikka Epiliiton sivuja, siellä tämä asia on aivan selkeästi kerrottu.
- hude100
kuulin, että koska EEG:llä ei voi aukottomasti pois sulkea epilepsiaa, ni silitikin jo siin ei näy merkkejä epilepsiasta, ni ajolupaa ei oo lekurilla lupa peruuttaa!?!?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916