nyt kun matoja

saa, niin ...

miten ne pitäisi säilöä, että meillä olisi muhkea purkillinen keskitalvelle, kun lähdemme etelään kalaan. Olimme viime Jouluna etelässä ja haikailimme, kun ei ollut matoja mukana. Nyt on tarkoitus korjata virhe.

Muistelen lukeneeni, että madot säilyiisvät viileässä ja mullan päälle ruisjauhoja.

Osaako joku neuvoa?

6

1994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullassa

kellarissa ennenvanhaan säilytin kevättalveen asti pilkkisyöttimadot.Oli varmaan niin kostea kellari ettei tarvinnut mitään suojaa mullan päälle.

• jaloittelemaan

ämpäristä?

Eikö sinulla ollut mitään kantta ämpärissä?

Me tehtiin nyt viikonloppun pojan kanssa "matola". 3 litran kanisteriin pohjalle soraa, rei itys, turvetta ja päälle ruohonleikkurista ruohosilppua. Tarkoitus olisi, että ne lisääntysivät ja meillä olisi talven yli käytössä matoja. Kanneksi viritin sellaisen keväällä puutarhoissa käytettävän kuuraharson.

• etsivivä-amadeus
        jaloittelemaan kirjoitti:

ämpäristä?

Eikö sinulla ollut mitään kantta ämpärissä?

Me tehtiin nyt viikonloppun pojan kanssa "matola". 3 litran kanisteriin pohjalle soraa, rei itys, turvetta ja päälle ruohonleikkurista ruohosilppua. Tarkoitus olisi, että ne lisääntysivät ja meillä olisi talven yli käytössä matoja. Kanneksi viritin sellaisen keväällä puutarhoissa käytettävän kuuraharson.

Ämpäri minulla WC.ssä.Voisin sen kellariinkin viedä.Siinä multaa melkein piripintaan.Joku sieltä talvenmittaan eksyy harhateille.Ruokin kahvinporoilla salaatilla,sekä heitän jyviä jota sattuu olemaan,kauran,vehnän,auringonkukan.Tyytyväisiä ovat olleet.Ja kalaa on tullut.Laitan ensin kärpäsentoukan,sitten puoli puniaista ja taas kärpäsentoukan,ja eikun odottelemaan.Ja aina nappaa.Entinen Keskisuomenmestari ja toinensija seuraavana talvena.
        Suomenmestaruudessa parassijoitus 24,sija SäkylänPyhäjärvellä.Ja eikun pilkkimään.
        Varokaa heikkoja jäitä,ja jäitä ollenkaan.Ne on parhaita ja turvallisia Wiskilasissa.Se on moi!!

• kirjeestä
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Ämpäri minulla WC.ssä.Voisin sen kellariinkin viedä.Siinä multaa melkein piripintaan.Joku sieltä talvenmittaan eksyy harhateille.Ruokin kahvinporoilla salaatilla,sekä heitän jyviä jota sattuu olemaan,kauran,vehnän,auringonkukan.Tyytyväisiä ovat olleet.Ja kalaa on tullut.Laitan ensin kärpäsentoukan,sitten puoli puniaista ja taas kärpäsentoukan,ja eikun odottelemaan.Ja aina nappaa.Entinen Keskisuomenmestari ja toinensija seuraavana talvena.
        Suomenmestaruudessa parassijoitus 24,sija SäkylänPyhäjärvellä.Ja eikun pilkkimään.
        Varokaa heikkoja jäitä,ja jäitä ollenkaan.Ne on parhaita ja turvallisia Wiskilasissa.Se on moi!!

minä kyselin madoista...

yks juttu vielä, jos olet kuulolla... lisääntyykö sinulla madot talven mittaan?

Oletko huomannut?

• etsivivä-amadeus
        kirjeestä kirjoitti:

minä kyselin madoista...

yks juttu vielä, jos olet kuulolla... lisääntyykö sinulla madot talven mittaan?

Oletko huomannut?

Mullasta se riippuu.Ei mitään kukkamultaa.Ja syksynlehtiä sekaan,niistä ne tykkää.
        Heittelen joskus omenankuoriakin niille.Kastella täytyy muistaa sillointällöin.
        Minulla on kompostoitunutta hevosen lantaa seassa.

• Kalamies

itse ainakin säilön viileässä ja kastelen multaa tarpeen mukaan..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      202
      4208
    2. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      146
      3778
    3. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      84
      3132
    4. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      43
      1579
    5. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1418
    6. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1365
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      1357
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1341
    9. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      116
      1130
    10. Martina haluaa Marbellaan

Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1053
    Aihe