mistä johtuu..

aloittelia

Mistä johtuu ,kun akvaarioni kiviin ja kasveihin ilmestyy myrkynvihreää väriä ??

8

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Kuulostaa levälle. Kenties sinilevää? Haiseeko möhnä väkevälle? Lähteekö se irti kun raaputtaa?

      Kerroppa hiukan perustietoja akvaariostasi, niin koitamme auttaa.
      -Vesiarvot(pH, kovuudet, nitraatti ja nitriitti)?
      -Suodatus?
      -Altaan koko?
      -Koko kalasto?
      -Vedenvaihtotahti ja -määrä?
      -Kuinka usein ruokit kaloja ja paljonko?

      • aloittelia

        Minun veljeni tekee nuo testit ,kun tulee kotiin ,mutta altaan koko on 120 litraa. Kaloja on: tiikeribarbeja, keltabarbeja, neon tai kardinaalitetroja en nyt muista kumpiako olivat ja sitte vielä kaksi partamonnia. Akvaario puhdistetaan kerran 5 viikossa. Kalojen ruokana käytän Tetra Min crispsejä ja ruokin kalani päivittäin. Monneille ruokaa laitan joka toinen päivä ja ruokana käytän Novo precochipsejä. Ruuan määrästä en oikein osaa sanoa katson useimmiten kuinka hanakasti kalat ruokaa hakevat sittenkun näyttää ,että kaloille ei enää näytä ruoka kelpaavan niin sitte en enää laita


      • Rihma
        aloittelia kirjoitti:

        Minun veljeni tekee nuo testit ,kun tulee kotiin ,mutta altaan koko on 120 litraa. Kaloja on: tiikeribarbeja, keltabarbeja, neon tai kardinaalitetroja en nyt muista kumpiako olivat ja sitte vielä kaksi partamonnia. Akvaario puhdistetaan kerran 5 viikossa. Kalojen ruokana käytän Tetra Min crispsejä ja ruokin kalani päivittäin. Monneille ruokaa laitan joka toinen päivä ja ruokana käytän Novo precochipsejä. Ruuan määrästä en oikein osaa sanoa katson useimmiten kuinka hanakasti kalat ruokaa hakevat sittenkun näyttää ,että kaloille ei enää näytä ruoka kelpaavan niin sitte en enää laita

        Noniin, syy levän kasvuun mitä ilmeisimmin selvisi.
        Kannattaisi vaihtaa altaaseen vettä KERRAN viikkoon 30-50%.
        Mittaile toki vesiarvot ja laita ne tänne numeroina.

        Kuinka monta noita barbeja on kutakin?
        Tikrut ja keltabarbit kun tarvitsisivat isomman akvaarion.
        Keltabarbista luettavaa;
        http://laura.leka-airsoft.fi//kalat.php?nayta=1

        Tiikeribarbista luettavaa;
        http://laura.leka-airsoft.fi//kalat.php?nayta=74


      • fish KING
        aloittelia kirjoitti:

        Minun veljeni tekee nuo testit ,kun tulee kotiin ,mutta altaan koko on 120 litraa. Kaloja on: tiikeribarbeja, keltabarbeja, neon tai kardinaalitetroja en nyt muista kumpiako olivat ja sitte vielä kaksi partamonnia. Akvaario puhdistetaan kerran 5 viikossa. Kalojen ruokana käytän Tetra Min crispsejä ja ruokin kalani päivittäin. Monneille ruokaa laitan joka toinen päivä ja ruokana käytän Novo precochipsejä. Ruuan määrästä en oikein osaa sanoa katson useimmiten kuinka hanakasti kalat ruokaa hakevat sittenkun näyttää ,että kaloille ei enää näytä ruoka kelpaavan niin sitte en enää laita

        Minkälainen valaistus akvaariossasi on, montako putkea ja mitä lukee putken kyljessä, kaikki tekstit esiin!

        Akvaarion lämpötila?
        Keltabarbit kasva aikas suuriksi verrattuna tuohon nykyiseen kotiinsa.
        Neon- ja/tai kardinaalitetrojen vesiarvo vaatimusket ei natsaa keskenään, siksi kyselin tuota lämpötilaa. Kumpia ne on?
        Pari partista paskoo aikas lailla ja rasittaa tuon kokoista akvaariota. Mulla sama levä "ongelma" mutta mulle se taasen on enemmänkin koristus keino kuin huolen aihe.
        Minkälainen suodatus järjestelmä sulla siellä on, valmistaja ja tehot esiin...

        Kalojen määrät esiin...

        Vettä tosiaan kannattaa vaihdella aika lailla tuon kokoisessa akvariossa jossa on tuonkin veran kalastoa. Mä vaihtasin vettä pari kertaa viikossa n. 30-40%.
        Kaloille voisit pitää paasto päiviäkin välillä ihan epäsäännöllisesti taikkavaikka jos kalat ovat jo täys kasvuisia niin viikon lopun mittainen paastokaan ei tee ollenkaan pahaa.

        Tuo ruokinta tapa kuulostaa järkevältä!

        Kerros nyt lisää akvan hoidostasi niin pästään ehkä selville levättymisestäsi, mun miälestä se on komeeta kun se virtauksen voimasta velloo siinä kiven päällä tai kannoissa.

        Ai niin meinas tärkein unohtua.........
        Mitä teet kun puhdistat akvaarion viiden viikon välein?


      • aloittelia
        fish KING kirjoitti:

        Minkälainen valaistus akvaariossasi on, montako putkea ja mitä lukee putken kyljessä, kaikki tekstit esiin!

        Akvaarion lämpötila?
        Keltabarbit kasva aikas suuriksi verrattuna tuohon nykyiseen kotiinsa.
        Neon- ja/tai kardinaalitetrojen vesiarvo vaatimusket ei natsaa keskenään, siksi kyselin tuota lämpötilaa. Kumpia ne on?
        Pari partista paskoo aikas lailla ja rasittaa tuon kokoista akvaariota. Mulla sama levä "ongelma" mutta mulle se taasen on enemmänkin koristus keino kuin huolen aihe.
        Minkälainen suodatus järjestelmä sulla siellä on, valmistaja ja tehot esiin...

        Kalojen määrät esiin...

        Vettä tosiaan kannattaa vaihdella aika lailla tuon kokoisessa akvariossa jossa on tuonkin veran kalastoa. Mä vaihtasin vettä pari kertaa viikossa n. 30-40%.
        Kaloille voisit pitää paasto päiviäkin välillä ihan epäsäännöllisesti taikkavaikka jos kalat ovat jo täys kasvuisia niin viikon lopun mittainen paastokaan ei tee ollenkaan pahaa.

        Tuo ruokinta tapa kuulostaa järkevältä!

        Kerros nyt lisää akvan hoidostasi niin pästään ehkä selville levättymisestäsi, mun miälestä se on komeeta kun se virtauksen voimasta velloo siinä kiven päällä tai kannoissa.

        Ai niin meinas tärkein unohtua.........
        Mitä teet kun puhdistat akvaarion viiden viikon välein?

        Ei se nyt enää oikein ongelma ole ,kun sain mielenrauhan siitä että se ei ole mitää tautia joka voisi tappaa kalani... ,mutta kun niin harvoin akvaariooni vaihdan vedet vaihdan kolme sankoa vettä, puhdista suodattimen, karsin kasvit, pesen koriste esineet ja puun ikkunat myös siistin. Valo on lähiaikoina vaihdettu akvaarioliikkeen myyjän neuvojen mukaan.


      • aloittelia
        fish KING kirjoitti:

        Minkälainen valaistus akvaariossasi on, montako putkea ja mitä lukee putken kyljessä, kaikki tekstit esiin!

        Akvaarion lämpötila?
        Keltabarbit kasva aikas suuriksi verrattuna tuohon nykyiseen kotiinsa.
        Neon- ja/tai kardinaalitetrojen vesiarvo vaatimusket ei natsaa keskenään, siksi kyselin tuota lämpötilaa. Kumpia ne on?
        Pari partista paskoo aikas lailla ja rasittaa tuon kokoista akvaariota. Mulla sama levä "ongelma" mutta mulle se taasen on enemmänkin koristus keino kuin huolen aihe.
        Minkälainen suodatus järjestelmä sulla siellä on, valmistaja ja tehot esiin...

        Kalojen määrät esiin...

        Vettä tosiaan kannattaa vaihdella aika lailla tuon kokoisessa akvariossa jossa on tuonkin veran kalastoa. Mä vaihtasin vettä pari kertaa viikossa n. 30-40%.
        Kaloille voisit pitää paasto päiviäkin välillä ihan epäsäännöllisesti taikkavaikka jos kalat ovat jo täys kasvuisia niin viikon lopun mittainen paastokaan ei tee ollenkaan pahaa.

        Tuo ruokinta tapa kuulostaa järkevältä!

        Kerros nyt lisää akvan hoidostasi niin pästään ehkä selville levättymisestäsi, mun miälestä se on komeeta kun se virtauksen voimasta velloo siinä kiven päällä tai kannoissa.

        Ai niin meinas tärkein unohtua.........
        Mitä teet kun puhdistat akvaarion viiden viikon välein?

        Putkia lampussa on kaksi. Akvaarion lämpötila on 26-28. Suodatin on Fluval 3 plus.


      • aloittelia
        Rihma kirjoitti:

        Noniin, syy levän kasvuun mitä ilmeisimmin selvisi.
        Kannattaisi vaihtaa altaaseen vettä KERRAN viikkoon 30-50%.
        Mittaile toki vesiarvot ja laita ne tänne numeroina.

        Kuinka monta noita barbeja on kutakin?
        Tikrut ja keltabarbit kun tarvitsisivat isomman akvaarion.
        Keltabarbista luettavaa;
        http://laura.leka-airsoft.fi//kalat.php?nayta=1

        Tiikeribarbista luettavaa;
        http://laura.leka-airsoft.fi//kalat.php?nayta=74

        Noniin harmimme ei olekaan viellä ohi sillä tuo ei olekkaan tavallista levää. Se leviää salaman nopaesti ja haisee todella väkevältä. Mitäköhän se olisi ??


      • aloittelia
        fish KING kirjoitti:

        Minkälainen valaistus akvaariossasi on, montako putkea ja mitä lukee putken kyljessä, kaikki tekstit esiin!

        Akvaarion lämpötila?
        Keltabarbit kasva aikas suuriksi verrattuna tuohon nykyiseen kotiinsa.
        Neon- ja/tai kardinaalitetrojen vesiarvo vaatimusket ei natsaa keskenään, siksi kyselin tuota lämpötilaa. Kumpia ne on?
        Pari partista paskoo aikas lailla ja rasittaa tuon kokoista akvaariota. Mulla sama levä "ongelma" mutta mulle se taasen on enemmänkin koristus keino kuin huolen aihe.
        Minkälainen suodatus järjestelmä sulla siellä on, valmistaja ja tehot esiin...

        Kalojen määrät esiin...

        Vettä tosiaan kannattaa vaihdella aika lailla tuon kokoisessa akvariossa jossa on tuonkin veran kalastoa. Mä vaihtasin vettä pari kertaa viikossa n. 30-40%.
        Kaloille voisit pitää paasto päiviäkin välillä ihan epäsäännöllisesti taikkavaikka jos kalat ovat jo täys kasvuisia niin viikon lopun mittainen paastokaan ei tee ollenkaan pahaa.

        Tuo ruokinta tapa kuulostaa järkevältä!

        Kerros nyt lisää akvan hoidostasi niin pästään ehkä selville levättymisestäsi, mun miälestä se on komeeta kun se virtauksen voimasta velloo siinä kiven päällä tai kannoissa.

        Ai niin meinas tärkein unohtua.........
        Mitä teet kun puhdistat akvaarion viiden viikon välein?

        Jos joku tietää mitä tuo väkevältä haiseva myrkynvihreä "levä" on niin millähän sen saisi hoidettua pois tuolta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe