Ulos mielen vankilasta.

Masentuneisuus kuuluu myös terveeseen ihmiselämään. Tämä on yhteistä myös
kehittyneille 'eläimille'.

Suomen, lähes arktisilla leveysasteilla masennuksesta johtuvat sairaudet
on jo huomattava yhteiskunnallinen haitta-alue.

Sinänsä 'arktisuudella' ei ole paljoakaan yhteyttä mielialasairauksien kanssa.
Esim. Inuiitit tai muut pohjoisten alueiden kansat ovat sopeutuneet kaamosaikaansa.

Enemmän masentuneisuuden takana on kulttuuritaustaiset tekijät.
Niistä mm. kymmenillätuhansilla suomalaisilla on kehkeytynyt mielen labyrintteja.

Näistä voi olla vaikea selvitä omin voimin.

Ihmetystä herättää, että myös maamme
nuorisio kärsii niin vakavista masennussairauksista, että päätyvät
ratkaisuissaan ns.oman tahdon oikeuteen.

Vielä ennen keskiaikaa ihmisyhteisöissä osattiin huolehtia 'väliinputoajistaa'.
Sitten kirkko tuli väliin - valtuuttaen sanitääritoimet Jumalan hoitoon.

Nykyään meillä on sosiaali- ja terveysministeriön luvanvaraisesti toimiva lääketiede niin että jokaisella
suomalaisella pitäisi olla mahdollisuus hoitaa
kokonaisterveyttään yhteiskunnan tukemana.

Jos yhteiskunnan terveystukiverkko on niin kattava, miksi nuoret ihmiset
kertovat saiurastaneensa masentuneisuudesta jo vuosia.

Löytyykö masentuneisuuteen apua sitten ns. vaihtoehtohoidoista? Muutamalle voi löytyä.
Miksi yhteiskunnan tarjoamat terveyspalvelut eivät riitä? Miksi ne eivät kohtaa?

Lääkehoidollakin on tunnetusti ikävä kääntöpuolensa. On tapauksia, joissa neuroleptit
ovat vain syventäneet masennustilaa.

Pointtina pitkään kirjoitukseeni pidän yltiöpäisen optimismin kasvattamista
vähä vähältä niin, että masentunut lisää aktiviteettejaan esim. liikunnan avulla.

Nykyaikainen aivotutkimus osoittaa aivojen kehittämistä, mielenvankiloiden
muureja voi ohentaa sitkeällä päämäärätietoisuuden kehittämisellä.

Näitä ns. rajatiedon humpuukimaakareita on pilvin pimein. Luonto on kuitenkin
varustanut ihmislapsen niin, että
se parantaa jopa patoutuneita traumoja.

Tälle parantavalle polulle pääsee myös itseopiskelun kautta
hyvien lajitovereiden avustamana.

5

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on olemassa!

"Pointtina pitkään kirjoitukseeni pidän yltiöpäisen optimismin kasvattamista
      vähä vähältä niin, että masentunut lisää aktiviteettejaan esim. liikunnan avulla."

Tuomani lainaus on kirjoituksestasi, jota pidän juuri samana tavoitteena, mitä minä tänne myös usein tuon.

Profiilisi lukiessani näin, että olet jo saavuttanut hyvän iän ja sinulla on hyvä asennoituminen elämään, mutta se minua hivenen harmitti ja hämmästyttikin, että sinä et usko rukouksen voimaan.

Sinulla on se sama viisaus käytössäsi, jota Jumala on minulle antanut ja siksi kysynkin, että oletko kuitenkin kiinnostunut uskon asioista?

Sinäkin kerrot siitä, että ihminen voi itseään auttaa ja ihmisessä itsessään on parantavat, niin kuin on sairastuttavatkin tekijät.

Sanot kymmenillätuhansilla suomalaisilla olevan mielen labyrintteja ja sanot sen olevan kuttuuri taustastamme kiini.
      Minä sanon, että se on kiini siitä, että on sukuja, jotka ovat uskoneet vain itseensä tai ihmisten tekemiin oppeihin.
      Koska kulttuuritaustamme ei ole sairastuttanut kaikkia, on siihen selityksenä se, että osa kansasta on turvannut aina Jumalaan ja siksi tätä osaa ei kulttuurit tai muutkaan tavat, säännöt, tai säädökset ole kyenneet vangitsemaan, sillä näillä ihmisillä on ollut parempi tieto ja auttaja itsessään.

Jeesus ei tule ketään väkisin auttamaan, mutta Hän tarjoaa apuaan jokaiselle etsivälle ja on suuri murhe, että Suomen kansa on horjunut liitossaan Jumalan kanssa ja nyt viimeiset kolmekymmentävuotta kääntänyt Jumalalle aktiivisesti selkäänsä.
      Ennen, kuin tämä masennusaalto tässä laajudessa rantautui Suomeen, sain siitä tiedon Jumalalta ja kerroin siitä monille.

Ajatellaanpa vaikka Raamattua, jonka Sana on vain parantava, niin se löytyy kodeista hyljättynä ja pölyttyneenä ja hetikään kaikissa kodeissa sitä ei edes ole.
      Entä Jumalan käskyt, ohjeet ja säädökset, kuinka moni nykyään tietää niistä mitään, sillä jo kouluissa uskonto on tullut punaiseksi vaatteeksi ja siksi opetus sieläkin on muuttunut elävästä kuolleeksi.
      Moni vanhempi, joka ei sietänyt lapselleen minkäänlaista uskonnon opetusta, kieltäen häneltä pyhäkoulut ja muut mahdollisuudet tutustua Jeesukseen, on tänään niittäjän paikalla, niittäen raskasta ja vaikeaa satoa, sillä sato tulee aina kylvön mukaan. Kuinka raskasta on nyt nähdä lapsensa masentuneena ja turvattomana.

Meillä, jotka olemme saaneet jo sukumme uskollisuuden tähden tiedon Jumalasta jo varhaisessa vaiheessa on ollut masennuksen ja ahdistuksenkin keskellä toivo, mutta he joilta uskon kautta tuleva toivo on evätty, ovat vaarassa käydä niin toivottomiksi, että eivät näe muuta kuin omanvallanoikeuden päättää elämänsä.
      Moni ahditettu ja masentunut näkee, kuinka kyvytön voikaan olla itse itseään auttamaan ja saa todeta myös lähimmäisen olevan hyvin rajallinen apua tuomaan ja siksi käy toivottomaksi, mutta he jotka uskovat eivät ikinä toivoaan menetä, sillä he eivät turvaa ihmiseen, vaan kaikkivaltiaseen Jumalaan ja suvut, jotka ovat uskollisina pysyneet Jumalalle, ovat nyt masennuksen aaltojen pauhun keskellä aivan eri asemassa, kuin he, jotka hylkäsivät Jumalan.

Itse olen käynyt syvän ahdistuksen ja masennuksen läpi ja saanut Jeesuksen ristintyön ansiosta täyden terveyden ja nyt palvellut Jeesusta yli kaksikymmentä vuotta, vieden evankeliumin ilosanomaa eteenpäin.
      Tämä palsta on lähellä sydäntäni, koska Jeesus on voidellut minut auttamaan juuri heitä, jotka tuskan keskellä nyt ovat, mutta minulla ei ole muuta asetta kuin Jumala ja Hänen lupauksensa ja ohjeet ja koska täälläkin on paljon ihmisiä, jotka ovat hyljännneet Jumalan, eivätkä halua Hänestä kuullakaan, on Jumalan rakkaus silti niin suuri, että Hän kehoittaa minua kertomaan juuri tuosta samasta asiasta mistä sinäkin, optimistin kasvattamisesta. Jos ihminen ottaa hyvän käyttöön ja saa nähdä miten hyvä tekekään hyvää kaikelle hänen elämälleen, lähenee hän näin Jumalan tuntemusta.

Jos ihmiset uskoisivat sen, että Jumalan Sana parantaa ja vapauttaa, heillä olisi oikeat lääkkeet käytössään.
      Ajattelpa jo sitäkin, että joka uskoo Jumalaan, saa perusturvan. Perusturva on useilta niin hukassa, että he pelkäävät kaikkea ja pelko, tiedostamatonkin, sitoo ihmistä masennukseen.

Miten Jumalan Sana sitten parantaa?
      Siten, että Sana ei tuo koskaan muuta kuin vapautta ja turvaa ja Sana on elävää ja tekee itsenäistä työtä ihmisen alitajunnassa.
      Sana opastaa vain oikeudenmukaisiin ja hyviin tekoihin ja tapoihin.

Jeesus paransi minut aivan yhtäkkiä, lääkäreiden suureksi hämmästykseksi ja samalla Hän valoi minulle suuren tarpeen lukea Raamattua. Luin sitä useita vuosia innolla ja nälkäisenä ja nyt, kun olen sitä niin paljon saanut, luen sitä ajottain ja silloinkin tarve siihen lasketaan minuun.

Olen käynyt vaikeita asioita sen jälkeen läpi, kun sain kokea paranemisihmeen, esim. yrityksemme joutui petoksen uhriksi ja talous oli kaaosmainen, mutta se ei päässyt tunteitani häiritsemään, koska luottamukseni ei ollut koskaan kohdistunut maalliseen, vaan taivaalliseen ja useiden vuosien ajan, kun taistelimme talouskaaoksen keskellä, sain olla
      silti vapaa ja iloinen. Tiedän, että moni olisi vetänyt yrityksensä konkurssiin, mutta me emme tehneet niin, koska saimme Jumalalta kehoitusken jatkaa ja totisesti kannatti uskoa siihen kehoitukseen, sillä olemme selvinneet nyt aivan hyvin pärjääviksi.

Tässä huomautan, että vaikka meidät olisi taloudellinen konkurssi saavuttanutkin, ei se olisi meitä kaatanut, sillä aina alkaa uutta.

On huomion arvoista, että se kaaos ei kyennyt rauhaani rikkomaan, ei se, että verottaja oli joskus ilkeä, eikä pankin painostus, eikä muidenkaan velkojien kimpussa olot. Hoidimme asiamme parhaalla mahdollisella tavalla ja muuten luovutiemme huolemme Jeesukselle, sillä Hänhän on jo sovittanut meidän elämämme. Olimme valoisia ja voimakkaita kaaoksen keskellä ja saimme paljon ilmaisia mielenkiintoisia asioita elämäämme. Rahaahan ei ollut käytössä ja siksi opimme sen mukaan hakemaan harrastuksia ja muita hyviä asioita elämäämme tuovia juttuja, joita sai ilmaiseksi. Kirjasto on esim. erittäin hyvä paikka varattomalle, sieltä löytää vaikka mitä mielenkiintoista. Taidekirjat olivat itselleni siihen aikaan ilon tuojia, sillä sain katsella ilmaiseksi maailman kuulujen taiteilijoiden töitä ja elämänkerrat ja historia myös antoivat mielenkiintoa ja tee se itse kirjat ovat oiva apu halpaan hankintaan.

Tästä kirjoituskesta yrittää tulla ylipitkä, mutta sanon vielä esimerkin, miten Jumalan Sana parantaa.
      Jos sinä vaikka murehdit ja kannat taakkoja, Sana tulee muistuttamaan, että sinä et mitään murheella voita, vaan saat pääsi hiukset harmaantumaan ja käskee jättää taakat Jumalalle ja lupaa auttaa asioissasi ja näin sinä, jos uskot Jeesukseen lapsenkaltaisella uskolla, hoidat asiat parhaalla mahdollisella tavalla ja jätät murehtimiset täysin poissa, sillä sinä ymmärrät, että murehtimisella et saa mitään aikaan.
      Sana käskee iloita joka tilassa ja siihen saa kyvyn hän, joka on elämänsä Jeesuksen haltuun luovuttanut ja luottaa Häneen täydestä sydämestä, eikä ole vain uskovinaan.

Olen ihminen, joka saa jatkuvsti rukousvastauksia ja ne tulevat niin todistetuksi, että moni on sen tähden kääntynyt Jeesuksen puoleen.

• capt. cöpenick

Uskon, että iät ajat Kosmista Energiaa on tulkittu Jumalaksi, Budhaksi tai intiaaneilla
        Suureksi Hengeksi.

Se vaikuttaa Universumin joka neliöllä. On menty reilusti metsään kun Jumala
        käsitetään ihmisen kaltaiseksi kasvoineen puheineen, ajatuksineen.

Tällainen Jumala on ihmisten vallankäyttöä varten rakentama luomus.
        Uskon uskonnollisen fundamentalismin olevan yksi mielenharhoista ja mielenterveysuhkista.

Rukouksessa, hiljentymisessä tai meditaatiossa toimii sama energia. Sen lokeroiminen on harhaa.

Vanhempani samoin kuin heidän vanhempansa ovat olleet enemmän tai vähemmän uskovaisia,
        ihan körttiläisyyden hengessä.

Elämäntapojen muuttaminen terveellisempään suuntaan auttaa luontoa
        parantamaan meidät kunhan sen vaan sallimme. Jo Antiikin Kreikassa tämä tiedettiin:

Kohtuus kaikessa.

• muuten en puhuisi Hänestä!
        capt. cöpenick kirjoitti:

Uskon, että iät ajat Kosmista Energiaa on tulkittu Jumalaksi, Budhaksi tai intiaaneilla
        Suureksi Hengeksi.

Se vaikuttaa Universumin joka neliöllä. On menty reilusti metsään kun Jumala
        käsitetään ihmisen kaltaiseksi kasvoineen puheineen, ajatuksineen.

Tällainen Jumala on ihmisten vallankäyttöä varten rakentama luomus.
        Uskon uskonnollisen fundamentalismin olevan yksi mielenharhoista ja mielenterveysuhkista.

Rukouksessa, hiljentymisessä tai meditaatiossa toimii sama energia. Sen lokeroiminen on harhaa.

Vanhempani samoin kuin heidän vanhempansa ovat olleet enemmän tai vähemmän uskovaisia,
        ihan körttiläisyyden hengessä.

Elämäntapojen muuttaminen terveellisempään suuntaan auttaa luontoa
        parantamaan meidät kunhan sen vaan sallimme. Jo Antiikin Kreikassa tämä tiedettiin:

Kohtuus kaikessa.

Jumala ei ole tulkantakysymys, vaan Hän on kaiken Luoja ja Hän on valmis auttamaan kaikkia, jotka ottavat Hänen uhrinsa vastaan. Sen uhrin, jossa Jeesus sovitti meidän edestämme syntimme ja näin me jotka siihen uskomme, saimme vapauden.

Ilmaista lahjaa on ihmisen vaikea vastaan ottaa.
        Jumalankuvia onkin paljon, sillä ihminen palvelee mielummin tehtyä jumalaa, kuin elävää Jumalaa, koska tehdyn kanssa hän saa itse tienata armoa.

Elävän Jumalan kanssa kaikki lähtee Jumalasta käsin, ei ihmisestä itsestään. Usko on lahjaa, uusi elämä on lahjaa ja sen myötä kaikki mitä saamme hyvyyden Luojalta on lahjaa. Sekin on lahjaa, että me uskovaiset muutumme ja tulemme kykeneviksi elämään Jumalan Sanan mukaista elämää. Saamme kyvyn kieltää itseämme ja iloita Jumalan rakkaudenlaista.

Vaatii suurta nöyryyttä ja syvää viisautta tunnustaa, että ei ole kaikkivoipa tai kaikkeen kykenevä ja siksi ei halua itse pelastuksen eteen tienestiä tehdä, vaan nöyrtyy ottamaan lahjan vastaan, jonka Jumala tarjoaa.

Ihminen on mennyt itsekkyyteen ja menee hurjaa vauhtia syvemmälle siihen ja siksi Jeesuksen tunteminen käy mahdottomaksi monille, sillä itsekäs ihminen ei ota toisilta mitään aidosti, eikä anna toisille mitään aidosti.

Miksi luulet niin monien Hänestä kertovan ja kuinka monet ovat jopa itsensä uhranneet totuuden puolesta.
        En puhuisi täällä Jumalasta, jollen olisi Hänen tuttunsa.
        Hän on tehnyt ihmeitä elämässäni, muuttaen sen kokonaan.

Olen niin tavattoman harmissani siitä, että ihmiset väittelevät ja kiivailevat oman totuutensa puolesta niin kiivaasti, että eivät edes etsi Jumalaa, joka on löydettävissä.

Kun tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä suullaan, tunnustaa Jeesus ihmisen enkelien edessä ja siitä lähtee kokonaan uusi ihmisen elämään.
        Koska ihminen haluaa uskoa Jeesukseen, saa hän voiman ylhäältä. Uskoa ei voi omasta voimastaan.

Parantuminen Jumalan keralla alkaa tapahtumaan, joskus hiljalleen ja joskus nopeasti.
        Raamatun lukeminen ja Sanan kuuleminen on lääke, joka tervehdyttää, sillä Jumalan Sana on elävä ja tekee itsenäistä työtä ihmisessä.

Minä olin ahdistettu ja monenlaisten pelkojen vanki ja kun tunnustin Jeesuksen Herrakseni, aloin toipua hiljalleen vaurioistani.
        Luulin kylläkin kauan, että sain terveyden aivan yhtäkkiä, sillä uudet tunteet sain hetkessä, mutta kun tarkemmin ajattelen, niin sehän olikin vuosien prosessi ja johti minut välillä tunteiden kadottamiseen ja sen kautta sairaalaan.

Sitten, kun sain uudet tunteet, olin tavattoman hämmästynyt siitä, että ne olivat niin vapaat ja niihin ei kuulu pelko, eikä mikään pahentava asia ja masennus on kaukana minusta ja sitä hämmästystä on riittänyt kauan. Yhäkin ihmettelen Jumalan työn kestävyyttä.
        Kaiken aikaa saan olla vapaa ja peloton ja rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäni.
        En voi olla kertomatta sinulle siitä samasta mahdollisuudesta ja oikeudesta, mitä itse olen saanut kokea. Se on totta.
        Vaikka kaikki eivät tällä puolella rajaa tervehtyisikään, niin jokainen uskovainen saa voiman ja näin hänen on mahdollista jaksaa kaiken keskellä ja hän saa toivon ja siksi ei ikinä toivoansa menetä ja hän tietää, että joka ikinen päivä hän kulkee vain parempaa kohden.

En tiedä mikä on syy siihen, että kaikki uskovaisetkaan ei täysin tervehdy täällä, mutta epäilen sen olevan sen osittaisen epäuskon, joka tuntuu jäävän ihmisen lihallisuuteen. Jeesus paransi kaikki sairaat ja käski meidänkin julistaa evankeliumin ilosanomaa ja parantaa kaikki sairaat.

• capt. cöpenick
        muuten en puhuisi Hänestä! kirjoitti:

Jumala ei ole tulkantakysymys, vaan Hän on kaiken Luoja ja Hän on valmis auttamaan kaikkia, jotka ottavat Hänen uhrinsa vastaan. Sen uhrin, jossa Jeesus sovitti meidän edestämme syntimme ja näin me jotka siihen uskomme, saimme vapauden.

Jumalankuvia onkin paljon, sillä ihminen palvelee mielummin tehtyä jumalaa, kuin elävää Jumalaa, koska tehdyn kanssa hän saa itse tienata armoa.

Elävän Jumalan kanssa kaikki lähtee Jumalasta käsin, ei ihmisestä itsestään. Usko on lahjaa, uusi elämä on lahjaa ja sen myötä kaikki mitä saamme hyvyyden Luojalta on lahjaa. Sekin on lahjaa, että me uskovaiset muutumme ja tulemme kykeneviksi elämään Jumalan Sanan mukaista elämää. Saamme kyvyn kieltää itseämme ja iloita Jumalan rakkaudenlaista.

Vaatii suurta nöyryyttä ja syvää viisautta tunnustaa, että ei ole kaikkivoipa tai kaikkeen kykenevä ja siksi ei halua itse pelastuksen eteen tienestiä tehdä, vaan nöyrtyy ottamaan lahjan vastaan, jonka Jumala tarjoaa.

Ihminen on mennyt itsekkyyteen ja menee hurjaa vauhtia syvemmälle siihen ja siksi Jeesuksen tunteminen käy mahdottomaksi monille, sillä itsekäs ihminen ei ota toisilta mitään aidosti, eikä anna toisille mitään aidosti.

Miksi luulet niin monien Hänestä kertovan ja kuinka monet ovat jopa itsensä uhranneet totuuden puolesta.

Olen niin tavattoman harmissani siitä, että ihmiset väittelevät ja kiivailevat oman totuutensa puolesta niin kiivaasti, että eivät edes etsi Jumalaa, joka on löydettävissä.

Kun tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä suullaan, tunnustaa Jeesus ihmisen enkelien edessä ja siitä lähtee kokonaan uusi ihmisen elämään.
        Koska ihminen haluaa uskoa Jeesukseen, saa hän voiman ylhäältä. Uskoa ei voi omasta voimastaan.

Parantuminen Jumalan keralla alkaa tapahtumaan, joskus hiljalleen ja joskus nopeasti.
        Raamatun lukeminen ja Sanan kuuleminen on lääke, joka tervehdyttää, sillä Jumalan Sana on elävä ja tekee itsenäistä työtä ihmisessä.

Minä olin ahdistettu ja monenlaisten pelkojen vanki ja kun tunnustin Jeesuksen Herrakseni, aloin toipua hiljalleen vaurioistani.
        Luulin kylläkin kauan, että sain terveyden aivan yhtäkkiä, sillä uudet tunteet sain hetkessä, mutta kun tarkemmin ajattelen, niin sehän olikin vuosien prosessi ja johti minut välillä tunteiden kadottamiseen ja sen kautta sairaalaan.

Sitten, kun sain uudet tunteet, olin tavattoman hämmästynyt siitä, että ne olivat niin vapaat ja niihin ei kuulu pelko, eikä mikään pahentava asia ja masennus on kaukana minusta ja sitä hämmästystä on riittänyt kauan. Yhäkin ihmettelen Jumalan työn kestävyyttä.
        Kaiken aikaa saan olla vapaa ja peloton ja rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäni.
        En voi olla kertomatta sinulle siitä samasta mahdollisuudesta ja oikeudesta, mitä itse olen saanut kokea. Se on totta.
        Vaikka kaikki eivät tällä puolella rajaa tervehtyisikään, niin jokainen uskovainen saa voiman ja näin hänen on mahdollista jaksaa kaiken keskellä ja hän saa toivon ja siksi ei ikinä toivoansa menetä ja hän tietää, että joka ikinen päivä hän kulkee vain parempaa kohden.

En tiedä mikä on syy siihen, että kaikki uskovaisetkaan ei täysin tervehdy täällä, mutta epäilen sen olevan sen osittaisen epäuskon, joka tuntuu jäävän ihmisen lihallisuuteen. Jeesus paransi kaikki sairaat ja käski meidänkin julistaa evankeliumin ilosanomaa ja parantaa kaikki sairaat.

Universumin mitalla katsottuna emme eroa eroa paljoa "älyttömästä" bakteerista
        tai kasvista. Toteutamme elämällä luonnollista ja hyvää elämää geeniperimämme 'käskyä'.

Tämä on kai ainoa sanomani - tosin tuhansia vuosia vanha sekin.
        Jos kulttuuri; uskomukset lyttäävät, rajoittavat ihmisesten kehittymistä ne on heitettävä mäkeen.

Toistan; Kosminen Energia toimii joka neliöllä, jos sieltä löytyy elämän mahdollisuus.
        On hyvä muistaa; elämme räjähdystilassa olevassa maailmankaikkeudesta.
        Sekunnin päästä tästä - tonttimme on laajentunut n.300.000km. Eli.

Ei välttämättä tartte elää vanhan tiedon varassa, yhden tikun nokassa.

• Nimetön
        muuten en puhuisi Hänestä! kirjoitti:

Minun äitini oli uskovainen, kuunteli aamu-ja iltahartaudet, kirkon menot pyhisin, luki raamattua, joka päivälle oman lukunsa ja kävi kirkossa ottaen minut monesti mukaansa, kun pääsimme kaupunkiin käymään.

Muistan lapsena, kuinka hän uskoi lujasti Jumalaa, mutta ei kuitenkaan ollut kovinkaan onnellinen.
        Hän rukoili Herransa luo pääsyä, kun saa "tytön", minut, aikuiseksi. Miksi näin, sitä ihmettelen vieläkin, miksei hän halunnut olla lapsensa luona hoitamassa vanhemman velvollisuuttaan.
        Pääsi hän Jumalansa luo, aivoveren vuodon seurauksena, mutta vuorokauden joutui tuskissaan, tajuissaan olemaan, eikö hänen Jumalansa olisi voinut ottaa hänet hellemmin luokseen, kun äitini rukouksissaan pyysi.

Minä olin juuri päässyt ripille, kun hän poistui luotamme, olin hirveän vihainen sille Jumalalle, miksi hän näin saattoi minut ja isän suuren surun valtaan. Isäni jäi kanssani ja jäi myös rahallisiin vaikeuksiin. Joka yö rukoilin Jumalaa auttamaan meitä, etenkin isälle antamaan voimaa.

Ei isäkään jaksanut, vaan poistui luotani muutaman vuoden kuluttua.
        Minulle jäi todella huono käsitys näistä uskon asioista, mutta olen edelleen srk jäsen ja käyn kirkossa toisinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1636
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1288
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      186
      1043
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      51
      1016
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      77
      995
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      37
      945
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      58
      855
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      206
      834
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      153
      803
    10. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      112
      798
    Aihe