Tää on nyt vähän tämmönen henk koht kysymys eli kaikki jota ahdistaa ni älkää noteerako mitenkään! Ja pahoittelen jo valmiiks jos jotain loukkaa mun utelut :)
Olisin kuitenki kiinnostunu tietään miten ootte hoitanu/jättänyt hoitamatta karvat ennen synnytystä??
Olin aika järkyttynyt kun kaverini kertoi että kun lääkäri oli tullut synnytyssaliin ni oli sanonu "ajelkaa nyt ihmeessä joku toi puska pois, eihän tuolta viidakosta mitään lasta löydä".... (ja tämä on täysin totta)...
kaverini oli ollut siinä sit ihan nolona ja tosi ärsyyntyny!
Nyt onki ittellä sit se juttu edessä mut ison mahan kans on jo aikas mahdotonta tehdä mitään mut en nyt kyllä taatusti uskalla jättää sinnekkään ettei tuu samanlaista kommenttia!
Kertokaa pliis miten ootte hoitanu asian, vai ootteko??
Karvakyssäri
16
2326
Vastaukset
- kohta kolmen äiti
Ensimmäisen kanssa en ajanut ja synnärillä ajettiin, tuntui epämukavalle minusta että ulkopuolinen tuli sukimaan... =/ Toisen kanssa ajoin itse peilin avulla... =) Sitten ei kukaan koskenut... Nyt kolmatta odotan ja meinaan kans itse ajaa..
Aika törkee kätilö kaverillas on ollu... =/- isla
siis vain siistit vai kaikkiko muka pois? mulla kanssa maha ottaa vastaan :)
- kohta kolmen äiti.
isla kirjoitti:
siis vain siistit vai kaikkiko muka pois? mulla kanssa maha ottaa vastaan :)
Kaikki ajoin pois... =) Peiliä käytin apuna sillä tottakai mullakin maha vastaan otti, eikä mikään pieni maha ollutkaan... ;)
- Bumble-B
Kysykää ihmeessä mieheltä jos hän haluaisi edes vähän auttaa ja enimpiä ajella pois? Kyllä se mies varmaan haluaa ainakin yrittää ja voisi vähän niitä "reunoja" sheivailla jos ei sieltä ihan arimmista paikoista uskalla. :) Meillä ukko on jo ennen raskautta istunut mielellään suihkun lattialla höylä kädessä ja kieli keskellä suuta ajelee multa karvoja ihan vain sen takia että mä oon puolisokea ja ilman silmälaseja suihkussa en näe mistä ajaa. :D Ja hyvää jälkeä on tullut eikä kertaakaan ole lipsahtanut.
- mää vaan
juu meillä kans mies ajaa hyvinki mielellään miun alapään karvat. se on kyllä innoissaan siitä... käyttäkää vaan miestänne siinä. kyllä ne osaa jotenki leikata...
- miesten hommaa
mää vaan kirjoitti:
juu meillä kans mies ajaa hyvinki mielellään miun alapään karvat. se on kyllä innoissaan siitä... käyttäkää vaan miestänne siinä. kyllä ne osaa jotenki leikata...
...kyllä mies auttaa - ja varmasti mielellään! Meilläkin tuppaa mies tekemään jopa parempaa jälkee, mihin ite pystyn... tarkastaakin sileyden NIIN HUOLELLA ;) Ihan kiva yhteinen juttu, varsinkin näin herkkänä odotusaikana!
- rv:t 15+
Itse olen ajellut säännöllisesti ja sitten, kun en enää taivu niin sitten se velvolisuus siirtyy miehelleni :-) En todellakaan halua edes itse kasvattaa mitään kamalaa pöheikköä vaikka raskaana ollaan. Joten ei kun ajelemaan arvon mammat ja pidetään ulkoisista putteistakin hyvä huoli näin raskaudenkin aikana.
- sanna24...
Oma mies auttanut... ja ite olen ajellut näppituntumalla... no enää en yllä=)
Kun olin tutustumiskäynnillä sairaalassa, sanoi kätilö että alkuvalmisteluihin kuuluu karvojen ajelu... On sun kaverilla kyllä ollut töykeä lääkäri! Sairaalaan mennään synnyttämään eikä mihinkään kauneuskisoihin! Jos kohdallesi tulee samanmoinen niin älä noteraa mitenkään! Oon itse ajellu karvoja joskus ihan muuten vaan ja voisin ajella synnytykseenkin. Mutta mulla tulee pikku näppylöitä sinne alapäähän ja kutiaa. Onko mitään konstia tähän pulmaan?
- näin...
mulla sama ongelma, eli näppyä tulee jos käyttää höylää. olen ratkaissut sen niin, että ostin sellaisen "tukkatrimmerikoneen", missä kiinteä mutta säädettävä pituuskampa. sillä lyhimmällä tasolla olen sitten ajellut kaikki siistiksi, eli karvalle jää mittaa semmoset 3 mm. tämä on ehkäissyt sen, ettei näppyjä enää tule kun ihon pinta ei raappeudu, mutta on silti siisti eikä pistele ja kutita. sitten ihan bikinirajan missä en halua olevan edes tuota lyhyttä karvaa niin ajan ihan verkkopäisellä koneella, tälläkin olen näpyt välttänyt. mutta höylään en tosiaan voi koskea kuin kainaloiden ja säärien osalta, kutiava punainen näppylämeri on taattu =/
- Elise
näin... kirjoitti:
mulla sama ongelma, eli näppyä tulee jos käyttää höylää. olen ratkaissut sen niin, että ostin sellaisen "tukkatrimmerikoneen", missä kiinteä mutta säädettävä pituuskampa. sillä lyhimmällä tasolla olen sitten ajellut kaikki siistiksi, eli karvalle jää mittaa semmoset 3 mm. tämä on ehkäissyt sen, ettei näppyjä enää tule kun ihon pinta ei raappeudu, mutta on silti siisti eikä pistele ja kutita. sitten ihan bikinirajan missä en halua olevan edes tuota lyhyttä karvaa niin ajan ihan verkkopäisellä koneella, tälläkin olen näpyt välttänyt. mutta höylään en tosiaan voi koskea kuin kainaloiden ja säärien osalta, kutiava punainen näppylämeri on taattu =/
Tuosta höylällä ajelusta.. Minulla ainakaan ei tule näppylöitä jos en aja vastakarvaan :)
- rv 15+0
Siis valistakaas nyt mua, miksi ihmeessä karvat pitäisi synnytyksen vuoksi ajella "alakerrasta"? Ei kai siellä nyt keskimäärin mitään sellasta pöheikköä kasva, että se nyt oikeesti näkyvyyttä ainakaan haittais.
- mieltä
edellisen kanssa, olkoon millainen karvahattu tahansa, minä olen siellä vaan synnyttämässä, ja tuskin kukaan kätilö/lääkäri vastaantullessaan
muistaa et hei toihan oli se millä oli se kauhea karvapehko. Kai ne sen tietää siellä, että karvojen ajelu ei ole ihan helppoa loppuvaiheessa, ja niitä pehkoja ennenkin katelleet. Leikatkoon itse jos on tiellä. - isla
mieltä kirjoitti:
edellisen kanssa, olkoon millainen karvahattu tahansa, minä olen siellä vaan synnyttämässä, ja tuskin kukaan kätilö/lääkäri vastaantullessaan
muistaa et hei toihan oli se millä oli se kauhea karvapehko. Kai ne sen tietää siellä, että karvojen ajelu ei ole ihan helppoa loppuvaiheessa, ja niitä pehkoja ennenkin katelleet. Leikatkoon itse jos on tiellä.no minä ainaki luulin et kyse ei nyt olisi siitä et pitäis häpeillä siitä et miltä se pehko näyttää..
oon kuullut ainakin meidän sairaalan synnytysvalmennuksessa et kätilö ajelee tarvittaessa ne karvat sieltä TIELTÄ pois..
Enpä osaa sen tarkempaa syytä siihen sanoa. johtuisko ehkä siitä jos joodutaa ompelee tms niin on helpompi..(?) - 4 synnytystä takana
Mulla ainakin ekassa ajeltiin ihan puhtaasi epparin takia. Kyllähän sen varmaan näkee leikata ja ommella paremmin kun on se "viidakko" pois tieltä.
Mut mun käsityksen mukaan se on vaan tarvittaessa, ei mullakaan kaikista ole ajeltu.
- mitään
pois ajettu...Enkä itsekkään pöheikköä siistinyt ole.Kyllä se reva on synnytyksessä niiiin levällään että karvat ei ihan tasan tarkkaan "häiritse".Jos kätilöä häiritsee niin ajelkoon itse pois!Olen sitä mieltä että luontoäiti loi meidät sellaisiksi kuin pitääkin ja että se pöheikkö on siellä syystä!!!Miehet ajelkoot omat karvansa ensin ja kärvistelkööt sen saamarin sängen kanssa...Kainalokarvat muuten ajelen, mutta sallittakoot tällainen pahe minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.505455Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652703Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181834- 1411727
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1321636Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181530- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?271409Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411176Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141153