Akkumulaattori

Juntti

Kuinka suuren akun saa mahtumaan ysitonnarin (2.0 -90) akkutelineeseen alkuperäisiin kiinnityksiin? Nykyinen 55-60 Ah tuntuu pieneltä sekä kapasiteetiltaan että kooltaan. En millään viitsisi mennä mittanauhan kanssa varaosaliikkeeseen mittailemaan, joten jos on kokemusta niin kertokaa, kiitos.

(Elikkä ei liene vaikea arvata, että vanha akku happani viikonloppuna...)

6

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r.s

Omassani on Vartan 57412 74Ah käytetään myös 9-5:ssa.

• juntti

Tuo on jo riittävän kokoinen. Pitänee mennä ja ostaa pois kauppiaiden nurkista...

• Mertmi

Mie kiusasin akkumyyjää ja kyselin kokoja mitkä sopii. Katsos kun myyjillä on tietenkin luettelot, mitkä on minkäkin akun mitat. Siitä sitten ihmeteltiin, ja mun OG900:aan laitettiin 63Ah akun tilalle 70Ah. Toisilla valmistajilla löytyy isompiakin kapasiteetteja, jotka olis ehkä vielä sopineet siihen akunpaikkaan, mutta hinta olisi sitten "pompsahtanut".

• 900S

Minkä merkkisen 70Ah:n akun laitoit tilalle ja oliko kalliskin?
        Voisin käydä kiusaamassa samaa kauppiasta niin osaa heittää vastauksen liukuhihnalta. Jäi sisävalo päälle vuorokaudeksi ja se taisi olla viimeinen niitti vanhalle akulle kun ei jaksa pyörittää starttia kunnolla edes apuvirralla...

• Mertmi
        900S kirjoitti:

Voisin käydä kiusaamassa samaa kauppiasta niin osaa heittää vastauksen liukuhihnalta. Jäi sisävalo päälle vuorokaudeksi ja se taisi olla viimeinen niitti vanhalle akulle kun ei jaksa pyörittää starttia kunnolla edes apuvirralla...

Hankook merkkinen, numero 935-57024. Levyjä löytyy kennoakohti 13kpl (monissa on 9kpl).

Joo, hidas purkaminen tappaa käynnistysakun. Olen kuullut että hyväkin akku saattaa mennä pilalle, kun sen purkaa pienellä kuormalla noin 10kertaa peräjälkeen... Eli kannattaa sammutella ne valot sun muut. Tuollaiseen hitaaseen purkuun on erikseen omanlaisensa akut, jotka kestävät taasen sellaista käyttöä.

• Mertmi
        900S kirjoitti:

Mie kärsin siitä 62,90euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe