Korvien soiminen!

Reett@

Hei!
Olen kuullut juttua, että olisi mahdollista, että akupunktio auttaisi korvien soimiseen. Tavallaan "laukaisisi" sen. Onko kenelläkään tietoa tällaisesta? Omia kokemuksia ym.?
Kiitän jo etukäteen. On nimittäin aikas epämiellyttävä ongelma=(

4

4389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma kyllä on

...mutta akupunktiolla hoidetaan kyllä tinnitystä. Ja kiinalaisella akupunktiolla varsinkin. Ensin on tutkittava syy, mistä korvien sointi johtuu. Syitä voi olla esim. sisäinen Kuumuus-ylitila, joka liittyy liian voimakkaisiin emootioihin(turhautumat, viha, kiukku, katkeruus, masennus), jotka siirtyvät Sappi-meridiaania pitkin ylös päähän häiritsemään herkkää aistinelintä, korvaa. Myös vatsalaukun Kuumuus on eräs mahdollisuus(ravintoperäinen): liian rasvaiset/mausteiset/Kuumuutta lisäävät ruu´at, liiallinen alkoholin käyttö, lääkkeet esim. Myös Ohutsuoli-meridiaanin haara kulkeutuu korvaan: liiallinen Ohutsuolen kuumuus voi laukaista tinnityksen.

Lisäksi voidaan päätellä jotain myös tinnityksen laadusta, onko ääni vaimeaa suhinaa vaiko huilumaista ujellusta tai kuuluuko välistä sydämenlyöntejä tai "kilinää". Suhina liittyy Munuaisten vajaatoimintaan(yleensä Yinin vajaus), ujellus Sappiperäiseen vaivaan ja ylitila-Kuumuuteen ja sydämmenlyönnit & "kilinät" verenkiertohäiriöihin esim. korkeaan verenpaineeseen, niskahartia-alueen lihaskireytyeen tai kaularangan nikamapoikkeavuuteen.

Syitä on siis monia, ja hoitosuunnitelmatkin vaihtelevat näiden mukaisesti.

Oma kokemukseni on, että tinnityksen hoidossa tulee olla kärsivällinen. Vaiva poistuu yleensä asteittain.

t. Akupunktiohoitaja

• p.k

Hei,
        Minäkin olisin kiinnostunut hoidattamaan tinnitystäni. Asun helsingissä, otatko vastaan täällä päin?

• Tiedosta kiitollinen

Kiitostieidosta! Tuntuu osuvalta. Osaatko sanoa mista saisi apua?

• akupunktiota?

Kyllähän sitäkin tietysti kannattaa kokeilla.

Riippuu tietysti tinnituksen voimakkuudesta, mutta minulla on kyllä vinkuminen korvasta hiljentynyt pikkuhiljaa parin vuoden aikana ihan itsekseen. Sain se jonkun ylähengitysteiden tulehduksen jälkeen. Kävin lääkärissä ja kuulotutkimuksissa. Lääkäri sanoi että ajan kanssa aivot tottuu siihen ääneen eivätkä enään rekisteröi sitä.
      Aluksi esim. nukkumaan mennessä laitoin radion päälle, sen verran ääntä että just kuulee, ja se auttoi ettei niin kiinnittäny huomiota siihen vinkunaan. Nykyään en enään juurikaan rekisteröi vinkunaa korvissa. Tosin jos olen jossain missä on kova meteli, niin sen jälkeen jonkun aikaa vinkuu enemmän.
      Onnea kokeiluihin :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe