Uusimmissa malleissa ei kuulemma tapahdu kiinnipalamista. Uusin Hifi-lehti testi osoittaa, että ihan näin ei asia ole.
Kiinnipalamisella tarkoitan nyt näkyvää haamukuvaa (joka ei lähde heti pois vaan näkyy TV kuvan päällä).
Jokaiseen plasmaan jäi haamukuva kun pidettiin still kuvaa 30 min (max kirkkaudella) päällä.
Tämä siis 30 min jälkeen. Ajatelkaapa tilanne kun pelaat konsolilla 4h putkeen. Tai tietokoneen desktoppi jää vahingossa päälle 2h. SE ON SIINÄ...
Plasma
6
930
Vastaukset
- Jeza
Niin oliko tuossa kaikki informaatio ko. testistä? Itse kun olen kuullut käyttäjiltä, että pitkän ajan jälkeen haamukuvaa voi kyllä jäädä, mutta se poistuu muutamassa sekunnissa. Tämä siis myös useiden tuntien käytön jälkeen.
Mutta yleisestihän lienee selvää, että jos taulutelkkaria meinaa käyttää monitorina, niin LCD on parempi vaihtoehto. TV/Leffakäyttöön plasma. - jussi240
Sitä taulua ei myöskään ole tarve pitää päällä kokoajan max kirkkaudella... Kyllähän autoonkin saa vaurioita aikaiseksi jos kokoajan kaasu on pohjassa ja kierrokset tapissa...
- huonot pelit
jos konsolipeleissäsi pitää tuijottaa staattista kuvaa yli 30 minuuttia...
- Jeza
huonot pelit kirjoitti:
jos konsolipeleissäsi pitää tuijottaa staattista kuvaa yli 30 minuuttia...
No siis onhan tuo toki mahdollista ihan normi pelikäytössä. Kyllä siihen kiinnipalamisefektiin riittää esim. alareunassa kollottava "life-palkki" tai joku vastaava paneeli. Noita nyt löytyy aika monesta pelistä.
Mutta - toinen asia on edelleen se, saako noilla PYSYVÄÄ haittaa aikaan. Ainakaan topicin aloittaja ei tuosta testistä kertonut tarkemmin, mutta omien tietojeni mukaan oireen kesto on max pari sekuntia pitkän paistamisen jälkeenkin.
- Testing one too
Tais nuo plasmat olla muuten testissä parhaita ; )
Itselläni on ollut 4 vuotta LG:n 42" plasma kotiteatteri- ja pelikonsolikäytössä. TV:tä on katseltu paljon ja pelattu runsaasti kolmella eri konsolilla (Xbox, PS2, Gamecube). Mitään ongelmia ei ole ollut kuvan palamisen suhteen, toki en ole kirkkautta pitänyt täysillä. Tänä aikana ei ole telkun kuvakaan yhtään silminnähden himmentynyt eli sen käyttöikä lienee ainakin 10-15 vuotta. Pitää vaan nyt laittaa se pois, kun tekee isompaa (50 tuumaa) mieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372