Plasma

kiinnipalaminen

Uusimmissa malleissa ei kuulemma tapahdu kiinnipalamista. Uusin Hifi-lehti testi osoittaa, että ihan näin ei asia ole.
Kiinnipalamisella tarkoitan nyt näkyvää haamukuvaa (joka ei lähde heti pois vaan näkyy TV kuvan päällä).

Jokaiseen plasmaan jäi haamukuva kun pidettiin still kuvaa 30 min (max kirkkaudella) päällä.

Tämä siis 30 min jälkeen. Ajatelkaapa tilanne kun pelaat konsolilla 4h putkeen. Tai tietokoneen desktoppi jää vahingossa päälle 2h. SE ON SIINÄ...

6

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeza

      Niin oliko tuossa kaikki informaatio ko. testistä? Itse kun olen kuullut käyttäjiltä, että pitkän ajan jälkeen haamukuvaa voi kyllä jäädä, mutta se poistuu muutamassa sekunnissa. Tämä siis myös useiden tuntien käytön jälkeen.

      Mutta yleisestihän lienee selvää, että jos taulutelkkaria meinaa käyttää monitorina, niin LCD on parempi vaihtoehto. TV/Leffakäyttöön plasma.

    • jussi240

      Sitä taulua ei myöskään ole tarve pitää päällä kokoajan max kirkkaudella... Kyllähän autoonkin saa vaurioita aikaiseksi jos kokoajan kaasu on pohjassa ja kierrokset tapissa...

      • huonot pelit

        jos konsolipeleissäsi pitää tuijottaa staattista kuvaa yli 30 minuuttia...


      • Jeza
        huonot pelit kirjoitti:

        jos konsolipeleissäsi pitää tuijottaa staattista kuvaa yli 30 minuuttia...

        No siis onhan tuo toki mahdollista ihan normi pelikäytössä. Kyllä siihen kiinnipalamisefektiin riittää esim. alareunassa kollottava "life-palkki" tai joku vastaava paneeli. Noita nyt löytyy aika monesta pelistä.

        Mutta - toinen asia on edelleen se, saako noilla PYSYVÄÄ haittaa aikaan. Ainakaan topicin aloittaja ei tuosta testistä kertonut tarkemmin, mutta omien tietojeni mukaan oireen kesto on max pari sekuntia pitkän paistamisen jälkeenkin.


    • Testing one too

      Tais nuo plasmat olla muuten testissä parhaita ; )

      • Itselläni on ollut 4 vuotta LG:n 42" plasma kotiteatteri- ja pelikonsolikäytössä. TV:tä on katseltu paljon ja pelattu runsaasti kolmella eri konsolilla (Xbox, PS2, Gamecube). Mitään ongelmia ei ole ollut kuvan palamisen suhteen, toki en ole kirkkautta pitänyt täysillä. Tänä aikana ei ole telkun kuvakaan yhtään silminnähden himmentynyt eli sen käyttöikä lienee ainakin 10-15 vuotta. Pitää vaan nyt laittaa se pois, kun tekee isompaa (50 tuumaa) mieli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe