Jep, jep, elikkäs minulla vaivaa nuha joka alkaa aamulla ja joka on hävinnyt seuraavaan aamuun mennessä, siitä sille antamani nimi "päivän nuha".
Oireena kirkas liman eritys, aivastelu!
työn teosta ym. ei tahdo tulla mitään kun kaikki energia/aika menee niistämiseen ja aivasteluun,reaktiot tosi voimakkaita pitkin päivää.
ihmeellistä asiassa on epäsäännöllisyys, kyseinen nuha päivä noin kerran kuussa, joskus pitempiäkin taukoja.
Mitään asia yhteyttä ruoka-aineiden tai pölyjen suhteen en ole löytänyt, vaikka olen yrittänyt dekkaroida.
tätä jatkunut jo vuosia.
Onko kenelläkään muulla ilmennyt vastaavanlaista?
Päivän nuha!
14
4721
Vastaukset
- aivastus!
Minulla on päinvastoin! Yöllä alkaa hengenahdistus, nenä menee tukkoon..kävin allergia-testeissä..ei löydetty mitään! Sain kumminkin astma-piipun pahempaan hätään..aamulla jonkun aikaa vielä tukkoinen olo, mutta pian selviää. Kummastuttaa, mikä ihme vaivaa? Olen kyllä miettinyt pääni puhki, mutta vastausta ei ole löytynyt :( Aivastelu kuuluu minulla myöskin asiaan..aamulla siis..Kelju homma!!!!
- syrko
JEP, MUTTA TÄSSÄ IHMEELLISTÄ ETTÄ ILMESTYY VAIN NOIN KERRAN,kahdessa kuukaudessa.
syrko kirjoitti:
JEP, MUTTA TÄSSÄ IHMEELLISTÄ ETTÄ ILMESTYY VAIN NOIN KERRAN,kahdessa kuukaudessa.
Hei, eikö sun kannattais kysellä vaikka lääkäriltä, jos ja kun siitä on sitte haittaa töissäkin ja muutenkin onhan se epämiellyttävää..Jospa, (toivottavasti) löydät vastauksen vielä joskus tuohon ihmeelliseen "pv.n nuha-sairauteen"..:) Mut onhan se kumminkin parempi (jos hyviä puolia tämmösessä nyt voi olla) ettei se ole jatkuvaa.....Tzemppiä!!
- aiheuttaja
vain sattuisi olemaan makuuhuoneessa, esim pölypunkit tai homeinen patja, tyyny tms.?
aiheuttaja kirjoitti:
vain sattuisi olemaan makuuhuoneessa, esim pölypunkit tai homeinen patja, tyyny tms.?
..ei nyt sentään..ostin jopa uuden sijauspatjan, koska sama kävi mielessä mullakin..tyynytkin on vaihdettu..joka vko. imuroin molemmat patjat..kaikki mahdollinen on kokeiltu..olen jo miettinyt, et voisko olla vaikka "kuiva ilma"..en jymmärrä en..:(:(
- aivastus
Hei!
Mulla vähän samanlaisia oireita. Nenästä tulee kirkasta nestettä ja aivastuttaa. Joskus poissa, välillä tulee takaisin, mitään yhteyttä en ole löytänyt, mistä se voisi johtua.
Olen käynyt allergiatesteissä (sekä prick-testissä että verestä otettavassa testissä). Niissä ei ilmennyt mitään allergiaa.
Nuhan lisäksi mulla joskus hengitys vinkuu uloshengityksessä. Astmalääkitys on aloitettu koeluontoisesti.
Tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta. Kas, en olekaan yksin tämän kanssa...
Mulla tää kulkee nimellä "aivastuspäivä". Alkaa aamulla heti herätessä ja pahenee mitä pidemmälle päivä menee. Oireet: kirkaslimainen "nuha", voimakas aivastelu, lievä väsymys ... Loppuu siinä kohtaa kun käy nukkumaan ja seuraavana aamuna jäljellä vain punainen nenänalunen.
Mulla tuo oireilee noin kerran viikossa-kahdessa. Ei säännöllisesti jonain tiettynä päivänä, mutta kuitenkin. Ja tätä on kestänyt jo puoli vuotta.
Mitään allergisoivaa tekijää en ole löytänyt, ja juuri tänään sain labratestien tulokset jossa mitattiin "aivastuspäivän" allergiasolujen taso veressä. Tulos: nolla. Eli allergiasoluja tämä ei kehitä = ei allergiaa.
Ainoa mitä tähän olen löytänyt on http://www.hajusteyliherkkyys.com/tietoa.htm
Voisiko se olla tuollaista???- syrkö
nyt täsmäsi minun nuhaan juuri tälläista on minunkin oireet, varsinkin tuo väsymys, illalla olet aivan kuitti tuon niistopäivän jäljiltä, mikään suihke ym, ei auta, olen kokeillut jopa särkylääkettä.
kerran vuodessa poden poskiontelotulehduksen, sen huomasin viimevuodelta, kun urheilin aeroobbisesti paljon hiihto/juoksu, niin päivän nuha oli kuukausia pois, kai tuo nenävärkki tuulettui? - nuha
oletko saanut selvyyttä "aivastus päivääsi" ninuliinu? itse kävin myös verikokeissa, brick testi ym. ei mitään allergiaan liittyvää, brickissä vain nuo, jo tiedossa olleet heinät.
nuha kirjoitti:
oletko saanut selvyyttä "aivastus päivääsi" ninuliinu? itse kävin myös verikokeissa, brick testi ym. ei mitään allergiaan liittyvää, brickissä vain nuo, jo tiedossa olleet heinät.
Edelleen jatkuu aivastelu.
Hetkellinen helpotus tuli SingulAir nimisestä astmalääkkeestä, sen kanssa meni jopa kuukausi pärskimättä. Nyt kun lääkettä on tullut syötyä vuoden verran, on taas aivastelu palannut kuvioihin, kerran viikossa saa nokka punaisena kärsiä.
Prick-testit on otettu, allergioita on, mutta kun ei allergialääkkeetkään tähän auta. Astmatestien mukaan astmaa ei ole.- syrkö
Ninuliinu kirjoitti:
Edelleen jatkuu aivastelu.
Hetkellinen helpotus tuli SingulAir nimisestä astmalääkkeestä, sen kanssa meni jopa kuukausi pärskimättä. Nyt kun lääkettä on tullut syötyä vuoden verran, on taas aivastelu palannut kuvioihin, kerran viikossa saa nokka punaisena kärsiä.
Prick-testit on otettu, allergioita on, mutta kun ei allergialääkkeetkään tähän auta. Astmatestien mukaan astmaa ei ole.Itsellä viimeisin nuhapäivä heinäkuussa, koko päivä perinteisesti tukossa ja väsyttävä olo, tietysti kun kaikki energia menee niistämiseen ja aivasteluun, nyt ollut parempi kun paljon ulkoliikuntaa(ehkä putsaa ilmateitä nenässä?) ja muutenkin hyvä aeroobbinen kunto) kokeile!
Oletko seurannut onko nuha päivä mitenkään yhteydessä väsymykseen/stressiin?
- Nuhaan kyllästynyt
Ihan samat oireet täällä. Nuha alkaa aamulla tai jopa aamu yöstä ja pahenee vaan päivän mittaan. Mitkään nenä suihkeet ei auta. Illalla ihan ventti jatkuvasta aivastelusta. Ainut mikä tuohon itsellä tepsii on allergialääke duact se lopettaa oireet noin tunnissa. Syytä en ole tähän pärskimiseen löytänyt se vain tulee ja menee ihan satunnaisesti.
- Huhheijjaaps
Tuo kuulostaa harvinaisen tutulta.
Ainut ero vaan, että meillä tuo on lähestulkoon JOKAPÄIVÄISTÄ.
Kyseessä on avomieheni, joka alkaa useimmiten pärskimään heti kun vain aamulla nousee sängystä ylös. Saattaa yhtäjaksoisesti pärskiä muutaman sekunnin välein lähemmäs tunninkin!
Päivän aikana saattaa olla aikoja, että ei pärski (en voi tarkalleen tietää, kun en hänen mukanaan esim. töissä ole) mutta lähes joka päivä hän niitä "hulluja" pärskimiskohtauksia saa.
Alkaa nimittäin raasta hänen hermojensa lisäksi myös minun hermojani.
Hänellä on todettu rasitusastma lapsena, mutta se on kuulemma pysynyt oireettomana näihin päiviin saakka (avomieheni vajaa 30v).
Duact ja "Setiritsiini" ovat ainoat allergialääkkeet, jotka helpottavat pärskintää.
Mutta jos ko. lääkkeitä ei milloin kotona satu olemaan, on pärskiminen yhtä helvettiä.
Kaikkein pahinta tuo päskiminen on ehkä juurikin aamulla sängystä ylös noustua, ja ehkäpä myös illalla.
Mistä ihmeestä tämä sitten voi johtua?
Pitäiskö ihan oikeasti saada mies menemään allergiatesteihin?
Hän on joskus aiemmin kuulemma testeissä käynyt, eikä allergioita ole todettu. - Ninuliinu_
Pois-sulkevien toimintojen ja tekniikoiden ja vaikka minkä empiiristen kokeilujen jälkeen alkaa jäljellä olla vain yksi tekijä mikä itsellä "aiheuttaa" näitä aivastuspäiviä.
Aiheuttajana siis liian vähäiset yöunet. Jos unta ei tule vähintään 7, mielummin 8h yön aikana, on seuraava päivä tuskaa.
Olen saanut pidettyä aivastelut kurissa niin että on voinut mennä jopa kuukausia välissä, mutta viime yön 5h unien jälkeen tämä päivä on ollut täyttä tuskaa.
Vielä kun joku jostain löytäisi tieteellistä faktaa, MIKSI vähäinen uni vaikuttaisi moisella tavalla????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275175Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133098Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_151288Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.491201Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231114PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht141982Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43919- 116885
- 37834
- 142763