Löytyykö muita joilla samanlainen ongelma: minulla on aggressiivinen endometrioosi, jonka takia pitäisi syödä putkeen e-pillereitä. Mutta minulla on myös migreeni (ollut yli 10v), ja viimeisen vuoden aikana se p*skiainen on muuttunut joskus auralliseksi, aikaisemmin vain auraton. Nykyään ehkä kerta kymmenestä on aurallinen jos sitäkään, eli harvoin mutta kumminkin. Jos on aurallinen migreeni, ei saa syödä e-pillereitä, koska voi saada aivoverenvuodon. Mutta kun niitä pillereitä olisi pakko syödä, koska muuten endometrioosi räjähtää käsiin! Mitä ihmettä tehdä?? Kenelläkään kokemusta? Lääkärit eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Toteavat vain että vaikea juttu. Joo-o... Pitäisikö vain riskeerata ja jatkaa pillereitä vai mitä?
Olen niin totaalisen kyllästynyt miljooniin kremppoihini. Aina vielä umpikuja edessä, kun yhtä ei voi hoitaa toisen takia, prkl. Toivottavasti edes tähän ongelmaan löytyisi ratkaisu!
Endo/migreeni!
7
2251
Vastaukset
- neitokainen
Moi!
Mulla on aivan sama kuvio kuin sulla, paitsi etten ole koskaan vielä kuullut moista väitettä että aurallinen migreeni ja e-pillerit voisivat aiheuttaa aivoverenvuodon.. Hmm. Mun migreeni on molempaa sorttia, niin aurallista kuin auratontakin, mutta pillereitä joudun ja syön ihan mieluustikin e-pillereitä jatkuvasti ja koko ajan (siis tauotta). Eli mitenkäs tässä sitten pitäisi oikein olla ja suhtautua?! Hengissä olen ja lääkityksiä en muuta. Migreenin takia syön estolääkitystäkin, ei ole muuta vaihtoehtoa. Endokaan kun ei muuksi muutu vaikka pillereitä vetelis tai leikkauksissa ravaisi. Hmm!- _kärsivä_
Kannattaisi olla varovainen! Sekä gynekologini että kaksi naistentautien lääkäriä sairaalassa sanoivat, että aurallinen migreeni e-pillerit = aivoverenvuotoriski. Olen kyllä sitäpaitsi kuullut sen ennenkin. Tietääkö gynekologisi että sinulla on myös aurallinen migreeni, ja tietääkö neurologisi/lääkärisi joka hoitaa migreeniäsi, että sinä syöt e-pillereitä? Minulla ennen eivät tajunneet kysyä, eikä siksi tullut puheeksi kuin sattumalta nyt hiljattain, minkä jälkeen lopetin pillerit (siihen asti söin riskillä, vaikka tiesinkin tästä ongelmasta).
Paha ongelma tosiaan! Ja minkäs teet, kun endon takia on PAKKO syödä jotakin hormonia. Nyt olen syönyt keltarauhashormonia, joka ei aiheuta aivoverenvuotoriskiä, mutta se taas aiheuttaa minulle migreeniä, eli minulla on JOKA PÄIVÄ migreeni, tai ehkä yksi päivä viikosta ei ole. Hikoilen sitäpaitsi kuin sika öisin. Eli eivät sovi minulle... nyt rupean olemaan epätoivoinen. Toivottavasti jollakin olisi jotain vinkkiä..?! - cvbn
_kärsivä_ kirjoitti:
Kannattaisi olla varovainen! Sekä gynekologini että kaksi naistentautien lääkäriä sairaalassa sanoivat, että aurallinen migreeni e-pillerit = aivoverenvuotoriski. Olen kyllä sitäpaitsi kuullut sen ennenkin. Tietääkö gynekologisi että sinulla on myös aurallinen migreeni, ja tietääkö neurologisi/lääkärisi joka hoitaa migreeniäsi, että sinä syöt e-pillereitä? Minulla ennen eivät tajunneet kysyä, eikä siksi tullut puheeksi kuin sattumalta nyt hiljattain, minkä jälkeen lopetin pillerit (siihen asti söin riskillä, vaikka tiesinkin tästä ongelmasta).
Paha ongelma tosiaan! Ja minkäs teet, kun endon takia on PAKKO syödä jotakin hormonia. Nyt olen syönyt keltarauhashormonia, joka ei aiheuta aivoverenvuotoriskiä, mutta se taas aiheuttaa minulle migreeniä, eli minulla on JOKA PÄIVÄ migreeni, tai ehkä yksi päivä viikosta ei ole. Hikoilen sitäpaitsi kuin sika öisin. Eli eivät sovi minulle... nyt rupean olemaan epätoivoinen. Toivottavasti jollakin olisi jotain vinkkiä..?!Minäkin syön keltarauhashormonia, migreeniä päivittäin. Lääkärit vain sanovat, ettei ongelmaa, ilmeisesti eivät välitä, kunhan pysyy leikkaussalista pois.
Ottaa pannuun vetää särkylääkkeitä ensin migreeniin, sit kun pää ei vaivaa, niin endokipuihin, ja taas toisin päin... - neitokainen
_kärsivä_ kirjoitti:
Paha ongelma tosiaan! Ja minkäs teet, kun endon takia on PAKKO syödä jotakin hormonia. Nyt olen syönyt keltarauhashormonia, joka ei aiheuta aivoverenvuotoriskiä, mutta se taas aiheuttaa minulle migreeniä, eli minulla on JOKA PÄIVÄ migreeni, tai ehkä yksi päivä viikosta ei ole. Hikoilen sitäpaitsi kuin sika öisin. Eli eivät sovi minulle... nyt rupean olemaan epätoivoinen. Toivottavasti jollakin olisi jotain vinkkiä..?!Onpas kerrassaan kummallista! Olen ollut siis neurologian polilla hoidettavana migreenin takia, sekä endon takia kättärillä sekä yksityisellä. Koska mulla on muutakin sairaustaustaa (lukuisia pitkäaikaissairauksia), olen ollut kuin kyylän alla näiden lääkityksieni kanssa. Mutta kertaakaan en siis ole saanut edes varoituksen sanaa moisesta aivoverenvuotoriskistä! Elikä nyt jos sattuisi huono tsägä ja saisinkin yhtäkkiä aivoverenvuodon, olisiko se ns. hoitovirhe??!
- _kärsivä_
neitokainen kirjoitti:
Onpas kerrassaan kummallista! Olen ollut siis neurologian polilla hoidettavana migreenin takia, sekä endon takia kättärillä sekä yksityisellä. Koska mulla on muutakin sairaustaustaa (lukuisia pitkäaikaissairauksia), olen ollut kuin kyylän alla näiden lääkityksieni kanssa. Mutta kertaakaan en siis ole saanut edes varoituksen sanaa moisesta aivoverenvuotoriskistä! Elikä nyt jos sattuisi huono tsägä ja saisinkin yhtäkkiä aivoverenvuodon, olisiko se ns. hoitovirhe??!
Luultavasti sanoisivat vain etteivät ole tienneet että sinulla on aurallinen migreeni, että et ole kertonut... :/
Nykyään kaikki asiat pitää tietää itse, jo lääkäriin mennessä.
Kuulut näköjään meihin "onnekkaisiin", joita on "siunattu" useammilla mukavilla sairauksilla. Itselläkin löytyy vaikka mitä, eikä ikää ole edes kolmeakymmentä. Eikö olekin mukavaa tämä elämä. Lisämaustetta vielä tuo tällaiset kivat umpikujat, kun sairaudet vaikeuttavat toistensa hoitoa.
Outoa kuitenkin etteivät ole kättärillä tai neuron polilla reagoineet! Jorvissa kyllä iskivät heti kiinni tuohon aurajuttuun. Mutta toisaalta, ehdinhän minäkin syödä pillereitä vaikka kuinka kauan ennenkuin joku huomasi että hetkinen...! - neitokainen
_kärsivä_ kirjoitti:
Luultavasti sanoisivat vain etteivät ole tienneet että sinulla on aurallinen migreeni, että et ole kertonut... :/
Nykyään kaikki asiat pitää tietää itse, jo lääkäriin mennessä.
Kuulut näköjään meihin "onnekkaisiin", joita on "siunattu" useammilla mukavilla sairauksilla. Itselläkin löytyy vaikka mitä, eikä ikää ole edes kolmeakymmentä. Eikö olekin mukavaa tämä elämä. Lisämaustetta vielä tuo tällaiset kivat umpikujat, kun sairaudet vaikeuttavat toistensa hoitoa.
Outoa kuitenkin etteivät ole kättärillä tai neuron polilla reagoineet! Jorvissa kyllä iskivät heti kiinni tuohon aurajuttuun. Mutta toisaalta, ehdinhän minäkin syödä pillereitä vaikka kuinka kauan ennenkuin joku huomasi että hetkinen...!Periaatteessahan he eivät voisi väittää etteivät ole tienneet aurallisesta migreenistä, sillä olen saanut viralliset diagnoosiluokitukset juuri neurologilta meilahden neuropolilta. Tuon tiedonhan pitäisi periaatteessa (en tiedä sitten miten käytännössä) kulkea jokaiselle hoitavalle lääkärille, mutta erityisesti tieto on annettu kaikille hoitaville lääkäreilleni. Tässäpä onkin hyvä kysymys esittää kunhan taas seuraavan kerran tapaan jonkun lääkäreistäni! =)
Ikää on mittarissa vasta 25 vee, mutta sairauksia enemmän kuin useimmilla vanhuksilla yhteensä. Sääli. Tuntuu usein että elämä tosissaan potkii päähän eikä tässä ole mitään järkeä. Täytyy vaan rämpiä ja yrittää jaksaa vaatia hoitoa ja huomiota, muuten ei pärjää.
Tsemppiä sinulle, hyvä että asia tuli itselleni ilmi edes tällä tavalla!!! Hui kauhistus sentään..Onko muuten tietoa miten aivoverenvuoto ilmenee? Räjähtääkö pää käsiin? Inhottavaa sikäli kun yksin asustelen, eikä koirulikaan pysty hälyttämään apua jos hätätilanne sattuu. Mitään ennakko-oireita??
- Nanna01
Kaikki sympatiat sinulle.Itse kärsin myös endometrioosin kivuista ja leikattu jo 3 krt.Mutta nyt leikkaukset ovat loppu ja pitää pärjätä näin.Syön 3kk e-pillereitä putkeen ja kun tauko tulee niin migreeni kestää 3 päivää vähintään.No löysinkin tosi hyvän lekurin joka USKOI minua ja sanoi että e-pillerit nostavat verenpainetta joka saattaa laukaista säryn.
Lääkitys on nyt Bisoprolol ratiopharm 5mg/puolikas tabu joka aamu niin on migreeni pysynyt poissa eikä pillereiden tauon aikanakaan enää tullut kohtauksia.Toivottavasti löydät apua ettei tarttis kärsiä.Muista että liikunta auttaa(mm.kävely,uinti)endoon ja migreenin ehkäisevästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi683781Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo623473Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473197Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs643020100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es532601Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks362172Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522139Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa602012- 501927
- 511706