PASSIN VOIMASSOOLOAIKA....

jassu67

Heips joku tietäväinen.. Lähden joulukuun eka pv Pattayalle ja olen kuullut passin voimassaoloajasta erinnäisiä mielipiteitä.. Mun nykyinen passi menee vanhaks 22.04.07 ja joku sanoi ett sen pitäis olla voimassa PUOLI VUOTTA vielä matkan jälkeenkin.. Pitääkö paikkaansa?!
Saan toki tiedon jostain matkatstostakin, mutt ajattelin eka kokeilla täält ystävällistä apuva!! Kiitti etukäteen..=))

12

1612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..olen takas tulossa sielt sit jo 14 pv joulukuuta..

      • +++

        Joo eikös passin pidä olla voimassa 1/2 vuotta matkan jälkeen niin minä ainakin olen sen ymmärtäny.


      • vain.

        6 kk Thaimaahan saapumisen jälkeen.
        eli täpärälle menee.


    • Ulkoministeriön sivulta

      "Ulkomaalaisen passin tulee olla voimassa koko Thaimaan matkan ajan ja vähintään kuusi kuukautta Thaimaahan saapumisesta lukien. Suomen passilla matkustavat turistit saavat oleskella Thaimaassa 30 päivää ilman viisumia".

    • uusi,

      passianomus vetämään, kun sen joudut ensivuonna kuitenkin tehdä.

      • Kiva tietää

        Tietääkö kukaan, miksi joihinkin maihin on tuollainen passisääntö?

        Myös Madeiran matkallamme huomasimme vasta perillä, että sinnekin matkustaessa olisi passin pitänyt olla vielä 6 kk voimassa matkan jälkeen. Äitini miehellä passi meni vanhaksi muutaman kuukauden kuluttua, siis ei ollut enää sitä kuutta kuukautta voimassa. Missään ei asiasta mitään mainittu ja hyvin hän pääsi poiskin sieltä. Silloin jäimme ihmettelemään, että mitä merkitystä ko. säännöllä oikein on. Eipä oo sitä mistään muistetu kysyä, mutta nyt taas asia tuli mieleen.


      • Kiva tietää kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, miksi joihinkin maihin on tuollainen passisääntö?

        Myös Madeiran matkallamme huomasimme vasta perillä, että sinnekin matkustaessa olisi passin pitänyt olla vielä 6 kk voimassa matkan jälkeen. Äitini miehellä passi meni vanhaksi muutaman kuukauden kuluttua, siis ei ollut enää sitä kuutta kuukautta voimassa. Missään ei asiasta mitään mainittu ja hyvin hän pääsi poiskin sieltä. Silloin jäimme ihmettelemään, että mitä merkitystä ko. säännöllä oikein on. Eipä oo sitä mistään muistetu kysyä, mutta nyt taas asia tuli mieleen.

        ..KAIKILLE, JOTKA ASIAA NYT VALAISIVAT!! ELI SE ON SIT PASSIN UUSIMINEN EDESSÄ JOTEN EI MUUTA KU VALOKUVIA OTTAMAAN JA TULEVAA MATKAA JÄNNITTÄMÄÄN!!! KIITTI VIELÄ!!! =)))


      • viranomaissäännökset
        jassu67 kirjoitti:

        ..KAIKILLE, JOTKA ASIAA NYT VALAISIVAT!! ELI SE ON SIT PASSIN UUSIMINEN EDESSÄ JOTEN EI MUUTA KU VALOKUVIA OTTAMAAN JA TULEVAA MATKAA JÄNNITTÄMÄÄN!!! KIITTI VIELÄ!!! =)))

        vaan semmosia . Jos telot ittes ja joudut jäämään ,
        on parempi ettei passis vanhene...


      • minä vain
        Kiva tietää kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, miksi joihinkin maihin on tuollainen passisääntö?

        Myös Madeiran matkallamme huomasimme vasta perillä, että sinnekin matkustaessa olisi passin pitänyt olla vielä 6 kk voimassa matkan jälkeen. Äitini miehellä passi meni vanhaksi muutaman kuukauden kuluttua, siis ei ollut enää sitä kuutta kuukautta voimassa. Missään ei asiasta mitään mainittu ja hyvin hän pääsi poiskin sieltä. Silloin jäimme ihmettelemään, että mitä merkitystä ko. säännöllä oikein on. Eipä oo sitä mistään muistetu kysyä, mutta nyt taas asia tuli mieleen.

        kyse on luultavasti siitä että jos haet esim. 3 kk viisumia

        niin sinulla on 3 kk aikaa matkustaa Thaimaahan ja maahan saapumispäiväsi on tietenkin ensimmäinen maahantulopäivä.
        Eli haet 3 kk viisumin 1.1.2007 alkaen jolloin voit matkustaa Thaimaahan vielä maaliskuun viimeisenä päivänäkin. Eli jos matkustat silloin maaliskuussa vasta niin voit myös oleskella sen 3 kk kesäkuulle asti. Siksi siis passin pitää olla 6 kk voimassa. Jos passisi ei ole niin viisumiakaan on turha hakea, eivät sitä myönnä.

        Mielestäni enintään 30 päivää kestävillä matkoilla ei edes ole voimassa tuo sääntö että passin pitää olla 6 kk voimassa matkan jälkeen. Tästä on hieman epäselvyyksiä mutta muistaakseni se virallinen tieto on, että ei tarvitse olla jos siis enintään 30 päivää matkalla.


      • minä vain kirjoitti:

        kyse on luultavasti siitä että jos haet esim. 3 kk viisumia

        niin sinulla on 3 kk aikaa matkustaa Thaimaahan ja maahan saapumispäiväsi on tietenkin ensimmäinen maahantulopäivä.
        Eli haet 3 kk viisumin 1.1.2007 alkaen jolloin voit matkustaa Thaimaahan vielä maaliskuun viimeisenä päivänäkin. Eli jos matkustat silloin maaliskuussa vasta niin voit myös oleskella sen 3 kk kesäkuulle asti. Siksi siis passin pitää olla 6 kk voimassa. Jos passisi ei ole niin viisumiakaan on turha hakea, eivät sitä myönnä.

        Mielestäni enintään 30 päivää kestävillä matkoilla ei edes ole voimassa tuo sääntö että passin pitää olla 6 kk voimassa matkan jälkeen. Tästä on hieman epäselvyyksiä mutta muistaakseni se virallinen tieto on, että ei tarvitse olla jos siis enintään 30 päivää matkalla.

        ..on vain 1.-14.12.06..
        Mutta niin kai se on paras että kysyn jostain matka tstosta... Ainakin saan sit varmuuden sata prosenttisesti mieltä vaivaavaan asiaan.. =))))))))


      • 123456
        jassu67 kirjoitti:

        ..on vain 1.-14.12.06..
        Mutta niin kai se on paras että kysyn jostain matka tstosta... Ainakin saan sit varmuuden sata prosenttisesti mieltä vaivaavaan asiaan.. =))))))))

        Hanki kokonaan uusi passi. Alä jää nikottelee muutamasta viikosta. Tuskin uuden passin hankinta kaataa sun matkabudjettias? Ja tuoreella passilla on helppo reissata. Huonolla tuurilla ja vanhalla passilla olet pienessä liemessä jos jotakin vakavampaa sattuu. Vaikka siellä ollaan välillä aika joustavia ulkomaalaisia kohtaan. Ulkomaalainen on aina syyllinen (yleisesti ottaen ) jos paikalliselle sattuu jotakin. Jutun selvittäminen ei käykkään hienosti keskustelemalla, vaan vaatii aikaa, lakimiehiä ja rahaa, ja jos vielä samaan aikaan passisi menee vanhaksi...Säikyttelinkö tarpeeksi? Varaudu kaikkeen. Hanki uusi passi jo nyt! Hyvää matkaa...


      • ämpäriin kompastunut
        Kiva tietää kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, miksi joihinkin maihin on tuollainen passisääntö?

        Myös Madeiran matkallamme huomasimme vasta perillä, että sinnekin matkustaessa olisi passin pitänyt olla vielä 6 kk voimassa matkan jälkeen. Äitini miehellä passi meni vanhaksi muutaman kuukauden kuluttua, siis ei ollut enää sitä kuutta kuukautta voimassa. Missään ei asiasta mitään mainittu ja hyvin hän pääsi poiskin sieltä. Silloin jäimme ihmettelemään, että mitä merkitystä ko. säännöllä oikein on. Eipä oo sitä mistään muistetu kysyä, mutta nyt taas asia tuli mieleen.

        Paikalliset viranomaiset ja EU ovat sopineet 30 vrk:n viisumittomasta oleskelusta. Thaimaa kiinnostaa kaiken maailman puliveivareita ja karkulaisia. Karkotukseen ja palautukseen tulee siis varata aikaa ja niitä helpottaa passin voimassaolo tutkinnan ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe