Olen ostamassa TV:n

Minille

2

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Että tuossa jenkkiversiossa on tää Suomen PAL eikä NTSC. Ja tietysti verottaja ottaa omansa. Miksi sinä olisit ALV vapaa?

    • AM_Tiainen

      Loppujen lopuksi ALV ja tullimaksun jälkeen hinnaksi tulee noin. 1207eur.

      Homma menee niin että kun tavara saapuu suomeen se viedään heti lähimpään tulliin (joko Pasilan tulliin tai Vantaan lentokenttätulliin) riippuen millä tavalla tuote on tullut suomeen.

      Sen jälkeen sinun on tehtävä siitä tulliselvitys joka tapahtuu marssimalla kyseiseen tulliin ja näyttämällä pankkitilisi tiliote/kuitti ja tuotteen kuitti tai lasku.

      Tuotteen hintaa lisätään ALV 22% (hinta katsotaan koko tilauksen arvosta eli tuotteen hinta postikulut). Lisäksi tulli perii tullimaksun (3.5%) joka on tavaran kokonaisarvosta (Tuotteen hinta postikulut alv).

      Toki jos et asu kovin lähellä jompaa kumpaa tullia niin sinulle tulee kuluja joko matkoista tai sitten toinen vaihtoehto on teettä tulliselvitys kuriiriliikkeellä joka maksaa 25-30 euroa.

      Tuotetta et saa tullista tai kuriiri ei sitä kuljeta jollet ole tehnyt tulliselvitystä ja maksanut ALV ja tullimaksua. Muussa tapauksessa tavara jää tulliin.

      Kulut:
      Tuote = 949USD
      Postikulut vakuutettuna 264USD (USA:n halvin USPS)
      YHTEENSÄ ALV 0% = 1213USD/957eur
      ALV 22% = 210eur
      YHTEENSÄ ALV 22% = 1167eur
      Tullimaksu (3.5%) = 40eur
      KAIKKI YHTEENSÄ = 1207eur

      mahdollinen maksullinen tulliselvitys kuriiri firmalta tai sitten omat bensakulut tulliin.

      Hintaa jää enää vain alta 100eur joten onko se 100 euroa enää sen arvoista että ostat tuotteen USA:sta jossa ei ole välttämättä Euroopan laajuista takuuta. Jos tuote onkin viallinen niin sitten sen huolto tulee todella kalliiksi. Muutenkin aivan turhaan tuo koko homma on turhan monimutkaista kun maksuja pitää maksaa joka puolelle kun suomesta saa saman tuotteen kätevästi yhdellä maksulla kotiovelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2576
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1695
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      76
      1510
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1343
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1086
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      106
      953
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    Aihe