omenaviinietikkaa silsaan

kuinka etikan kanssa toimit...

Hei,

tästä keinosta on moni maininnut. Kuinka siis olette toimineet? Pitääkö olla nimenomaan omenaviinietikkaa vai käykö pelkkä etikka? Kerran päivässäkö? Kuinka pitkään ja paljonko etikkaa?

Kiitoksia jo etukäteen.

13

8108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan

Omenaviinietikkaa tarjotaan avuksi kaikkiin vaivoihin. Uskokoon ken tahtoo. Todellisuudessa tarvitset jalkasilsaan oikeat lääkkeet. Jos silsa on varpaiden välissä, voit turvautua apteekista saataviin käsikauppavoiteisiin. Jos taas sieni on edennyt kynsiin, joudut käymään lääkärissä saadaksesi reseptilääkkeen.

• Jarkko

Tiedä, mutta varpaanväleihin tehosi mulla tosi hyvin Psorasol. Taustasta voin kertoa että olen silsasta kärsinyt kohta kaksikymmentä vuotta, ilman suurempaa apua resepteistä. Kokeilin talvella Psorasolia jota psoriaatikko kaverini suositteli ja voin kertoa että kutina häviää heti ja iho korjautuu parissa päivässä. Ei se minultakaan pois vaivaa pysyvästi ole vienyt mutta ei ne vieneet lääkkeetkään. Aina kun oireita ilmaantuu niin rupean vaan taas käyttämään ja parissa päivässä on olotila oireeton. Lisäksi voin kertoa että kun talvella ostin 50ml pullon n.13 Eurolla niin vieläkin on 3/4 osaa jäljellä.

• etikka???
        Jarkko kirjoitti:

Tiedä, mutta varpaanväleihin tehosi mulla tosi hyvin Psorasol. Taustasta voin kertoa että olen silsasta kärsinyt kohta kaksikymmentä vuotta, ilman suurempaa apua resepteistä. Kokeilin talvella Psorasolia jota psoriaatikko kaverini suositteli ja voin kertoa että kutina häviää heti ja iho korjautuu parissa päivässä. Ei se minultakaan pois vaivaa pysyvästi ole vienyt mutta ei ne vieneet lääkkeetkään. Aina kun oireita ilmaantuu niin rupean vaan taas käyttämään ja parissa päivässä on olotila oireeton. Lisäksi voin kertoa että kun talvella ostin 50ml pullon n.13 Eurolla niin vieläkin on 3/4 osaa jäljellä.

Siinäpä se juju onkin, kun lopetetaan hoito heti kun oireet häipyy. Sitä pitää jatkaa vaikka 2-3 viikkoa sen 2-3.n päivän jälkeen jolloin oireet häviää.
        Ja itse käytin tuota omenaviinietikka kylvetystä daktarin rasvaa, ja näillä sain silsan pois. Sitkeää viitseliäisyytä vaan, joka ikinen ilta, vähintään kolme viikkoa. Pitää muistaa, että yksilöitähän me kaikki olemme, ja kaikkiin ei samat aineet tehoa, mutta jotenkin luulisin, että monilla iskee laiskuus hoitaa ko. vaivaa kunnolla loppuun. Ja entäs ne kengät?? Ja tohvelit??

• zzzzz
        etikka??? kirjoitti:

Siinäpä se juju onkin, kun lopetetaan hoito heti kun oireet häipyy. Sitä pitää jatkaa vaikka 2-3 viikkoa sen 2-3.n päivän jälkeen jolloin oireet häviää.
        Ja itse käytin tuota omenaviinietikka kylvetystä daktarin rasvaa, ja näillä sain silsan pois. Sitkeää viitseliäisyytä vaan, joka ikinen ilta, vähintään kolme viikkoa. Pitää muistaa, että yksilöitähän me kaikki olemme, ja kaikkiin ei samat aineet tehoa, mutta jotenkin luulisin, että monilla iskee laiskuus hoitaa ko. vaivaa kunnolla loppuun. Ja entäs ne kengät?? Ja tohvelit??

.. en tiedä, että miten on, pitääkö mun heittää kaikki kengät pois joita oon käyttänyt ilman sukkia? (Ja entä sukat?) Jääkö silsa jotenkin "pesimään" niihin? Söin 3 kk:n kuurin sienilääkettä (en edes muista sen nimeä nyt) ja mietin tässä että tuleeko vaiva takaisin jos erehdyn käyttämään sellaisia kenkiä joita käytin silloin kun vielä siitä kärsin..?

• kenkiin esim. puuterilääkettä
        zzzzz kirjoitti:

.. en tiedä, että miten on, pitääkö mun heittää kaikki kengät pois joita oon käyttänyt ilman sukkia? (Ja entä sukat?) Jääkö silsa jotenkin "pesimään" niihin? Söin 3 kk:n kuurin sienilääkettä (en edes muista sen nimeä nyt) ja mietin tässä että tuleeko vaiva takaisin jos erehdyn käyttämään sellaisia kenkiä joita käytin silloin kun vielä siitä kärsin..?

Tommoset neuvot mulle antoi lääkäri.

• etikka_________
        zzzzz kirjoitti:

Kyllä se lymyää jalkineissa ja sukissa. Itse sain aikoinaan kynsisienen armeijan saappaista, eikä ole lähtenyt pois vaikka on kokeiltu kaikki muut paitsi kynnen poisto. Silsa juttu on sitten tuoreempi tapaus. Lenkkarit ja muut pesun kestävät tamineet pesin kloriitilla koneessa kuudessakympissä. Jotain remppavaatetta sekaan, niin ei kolissut niin. Ja sitten kuivasin jalkineet saunan katonrajassa kuumassa. Kyllä näiden asioiden kanssa joutuu olemaan tarkkana, ettei jotain jää huomaamatta. Mulle sopi kyllä se omenaviinietikkakylpy. Noin kerran viikossa kylvetän jalkojani, eikä ole yrittänytkään kutista. Oli se kammottavaa se kutka varpaidenvälissä, kun sai jyystää ja raastaa, ja varpaiden välit oli ihan auki. Kävi kipeetä ja kutitti. Tuo sienikynsi on edelleen ikävän keltainen, mutta se paksuuntuminen on loppunut, ja on helpompi leikata. Sitä daktariinia olen joskus tukkinut kynnen allekkin, tiedä sitten kannattiko.

• omenaviinietikkaa

halvimmalla?

• muakin kiinnostaa

Ruokakaupassa oli vain pikkupulloja, mistähän löytys 3 litran kanisteri Joensuun seudulta? Kiitos, jos joku osaa vastata.

• ostin....

lidlistä.. olikohan jotain 70centtiä pullo

• kun vaan jaksaa hoitaa

Lpr jalkojenhoitaja antoi tämmöiset ohjeet; 1 dl omenaviinietikkaa puoleen vadilliseen lämmintä vettä. Kylpy 3 viikossa. Pipettipullosta joka ilta tipat sieni kynsille. Sukat pestään aina 60 asteisessa vedessä. Kengät käydään läpi niin et otetaan suihkepullo johon on laitettu desinfektio ainetta, apteekista. Sumutetaan kengät hyvin aineella. Laitetaan yöksi muovipussiin jonka suu suljetaan hyvin. Aamulla kengät kuivamaan. Uusitaan vielä kaksi kertaa (siis yhteensä 3 x) sinä aikana kenkiä ei käytetä. Elikkäs talvikengätkin täytyy desifioida jo hyvissä ajoin etukäteen. Ja pyytäkää omaa kauppiastanne tilaamaan teille semmosen tynnyrin kun haluatte omenaviinietikkaa. Parhaiten tahtoo palvella pienet yksityise kauppiaat. Tai onko teillä kaveria jolla on käynti oikeus tukkuun, pyydä tuomaan tullessaan. Jalkojen hoitoja tulee jatkaa 2-3 kuukautta. Ja tarvittaessa uusia koko kierros.

• Anonyymi00012

voi kun en vielä tiennyt niin enemmän käsiin ja sormiin meni auttaa niinkin varmaan 😁😁😬😬

• Anonyymi00013

kirvely tuntu vähän toises kämmenes päin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27