Onko homous peritty ominaisuus vai voiko siihen kasvaa?
Suvussa homoja
17
2825
Vastaukset
- Harvemmin
En oikein usko, että homoseksuaalisuus olisi periytyvää ja että joissain suvuissa olisi enemmän homoja, kuin toisissa..
Se vaan sattuu kohdalle- 34v mies
Voiko homous PERIYTYÄ? Eihän homot keskenään lisäänny.
- ytimekkäästi
Ei kumpaakaan.
- eikä se
periydy. Tietenkin jos sukulaisissa tai kaveripiirissä on homoja, niin silloin homous helposti epäsuorasti periytyy.
- Puhut vähän omasta päästäsi
Kuulepas!!! Puhut vähän vasten omaa tietoasi. Homous tulee vaan, ja vieläkään ole pystytty selvittämään miten homous syntyy.
Monet kertovat ja vetoavat vääränlaiseen isä-poika suhteeseen, toiset dominoivaan äitiin, jotkut puhuvat kunnollisen miehenmallin puuttumisesta, jolloin lapsi voi samaistua liikaa toiseen rooliin.
Kuitenkin homoja ja lesboja on tullut kaikenlaisista perheistä, ei välttämättä vain kurjista oloista. Myös sellaisista, joissa vanhempien ja lasten välit ovat kunnossa.
Jossain ikävimmissä tapauksissa, nuorena tapahtunut seksuaalisen hyväksikäyttö voi jossain tapauksessa laukaista tätä, muttei aina.
Miehet ja naiset voivat myöhemmällä iällä alkaa kiinnostua omasta sukupuolestaan, ja monet väittävät takana olleen pelkästään kiinnostuksen tai kokeilunhalun. Monen kohdalla ne saattavat laukaista biseksuaalisuutta.
Itse uskon, ettei homouden syntyä pysty varmaan selvittämään. Tuskin se geeneissä on tai siinä, että ihminen olisi altistunut jollekin tietylle asialle. - tietävät
Puhut vähän omasta päästäsi kirjoitti:
Kuulepas!!! Puhut vähän vasten omaa tietoasi. Homous tulee vaan, ja vieläkään ole pystytty selvittämään miten homous syntyy.
Monet kertovat ja vetoavat vääränlaiseen isä-poika suhteeseen, toiset dominoivaan äitiin, jotkut puhuvat kunnollisen miehenmallin puuttumisesta, jolloin lapsi voi samaistua liikaa toiseen rooliin.
Kuitenkin homoja ja lesboja on tullut kaikenlaisista perheistä, ei välttämättä vain kurjista oloista. Myös sellaisista, joissa vanhempien ja lasten välit ovat kunnossa.
Jossain ikävimmissä tapauksissa, nuorena tapahtunut seksuaalisen hyväksikäyttö voi jossain tapauksessa laukaista tätä, muttei aina.
Miehet ja naiset voivat myöhemmällä iällä alkaa kiinnostua omasta sukupuolestaan, ja monet väittävät takana olleen pelkästään kiinnostuksen tai kokeilunhalun. Monen kohdalla ne saattavat laukaista biseksuaalisuutta.
Itse uskon, ettei homouden syntyä pysty varmaan selvittämään. Tuskin se geeneissä on tai siinä, että ihminen olisi altistunut jollekin tietylle asialle.miten ihanaa on olla homo!Nämä epätieteelliset tarinat homouden synnystä jäävät kyllä ratkaisemittojen kysymysten laariin.Kuka arvelee sitä kuka tätä "syyksi" ! Kai jotakin sanomista on silläkin miten X ja Y kromosomit määräytyvät ennen syntymää.Onko nimetön sormi pitempi kuin keskisormi!..Mutta on ihanaa rakastaa miestä ja kohdallani NUOREMPAA,jota aina etsin ja olen löytänytkin,onneksi!
Ps.päivääkään en ole katunut sitä,että olen homo.
Katsokaapa kuinka paljon luovantaiteen tuottajissa on meitä! Siis emme missään tapauksessa ole pohjasakkaa! Terv. Vaari - Asiaa paljon omalla kohdall...
Puhut vähän omasta päästäsi kirjoitti:
Itse uskon, ettei homouden syntyä pysty varmaan selvittämään. Tuskin se geeneissä on tai siinä, että ihminen olisi altistunut jollekin tietylle asialle.Kirjoitat täyttä asiaa!!! En itse tiedä, miksi itse pidän omasta sukupuolesta. Niin vain on käynyt ja mitäs siitä. En usko periytymiseen enkä vanhempien vaikutkseen. Luulen, että asia on monen tekijän summa, jossa edellisetkin voivat olla mukana. Hyväksytään itsemme ja hyväksytään toiset sellaisina kuin he ovat. JA LOPETETAAN TÄLLAISET SYYPOHDISKELUT EIKÄ SYYTELLÄ ITSEÄMME JA MUITA!
- asia oikein
Hieman väärä lähtökohta sinun ajattelussasi. Homous on nimittäin sen verran yleinen väestön ominaisuus, että jokainen suomalainen voi ihan huoletta ja täydellä varmuudella todeta ainakin yhden tai kahden serkkunsa olevan homoja (tai lesboja - ja riippumatta vielä siitäkin, ovatko he naimisissa vai sinkkuja).
- uskonut
että molemmat serkkuni ovat homoja!
- näet itsekin
uskonut kirjoitti:
että molemmat serkkuni ovat homoja!
Ok, siitä nyt näet itsekin, miten yleistä homous on. Mutta eihän se mitenkään serkkujasi tee huonommiksi ihmisinä.
- perinnöllinen tausta
Tuttavapiiristä löytyy yksi identtinen kaksospari, jossa kummatkin ovat lesboja. Tiedän myös erään perheen, jossa kaikki veljekset ovat homoja. Erään ystävän veli on myös homo. Sitten on joukko homotuttavien serkkuja ja lähisukulaisia, jotka ovat homoja tai biseksuaaleja... Sattumaako? Tuskin. Kyllä homoseksuaalisuudella on selkeästi jotain tekemistä perinnöllisyyden kanssa. Sorry vaan kaikille teille, jotka kamppailette seksuaalisen suuntautumisen kanssa: hyväksykää itsenne sellaisina kuin olette, sillä mitkään AA:n tyyppiset uskonnolliset horinat eivät tätä ominaisuutta miksikään muuta. Nauttikaa elämästä, sillä teillä on vain yksi sellainen käytössänne: mikään ei ole niin säälittävää kuin elämä, joka on tuhlattu turhaan kärsimykseen.
- Katoan
Omien kokemusten mukaan homous taas ei ole periytyvää, koska olen sukuni ainut homo. Toisaalta yksi mielenkiintoinen teoria on, että homous on geneettistä sekä ympäristön aiheuttamaa ja olen itse tämän ajatusmallin kannattama. Eli siinä vaiheessa kun on geenit kohdallaan, tietyt asiat ympäristössä laukaisee seksuaalisen suuntautumisen kehityksen "kieroon" ^^. (Olkoon sitten vaikka tosi hyvännäköinen luokkakaveri tai jotain).
Mun mielestä turha huolehtiminen aiheesta (niinkuin isällä ketjun alussa) saattaa vain pilata lapsen lapsuuden ja mahdollisuuden leikkiä ja elää. Annetaan lasten olla lapsia, eihän ne koskaan itse sitä valintaa tee vaan kasvavat siihen. Tuskin voit mitenkään sitä ennaltaehkäistä kuitenkaan.
Itse olen tosi tyytyväinen homouteeni, vaikka äitini ja isäni eivät sitä koskaan ole ymmärtäneet. Oma on elämäni ja miten ihana elämä se onkaan :). - 34v mies
että kun jossain suvussa on ns. julkihomoja, ei sitä pidetä niin ihmeellisenä ja kielteisenä asiana, niin joku nuorempikin suvun jäsen uskaltaa tunnustautua homoksi.
Paljonhan on naimisissa olevia ns. piilohomoja tai kaappisellaisia, jotka viettävät kaksoiselämää.
- Isistä huolissaan
Huolehtivalle isälle. Kyllä vain, pojallasi on aivan mainiot mahdollisuudet tulla homoksi. Älä siitä suotta huolehdi.
- Anonyymi
Mun parhaalla kaverilla on kaksois veli ja molemmat homoja ja molemmilla poikaystävät mitä pahaa siinä on
- Anonyymi
eihän se kai periydy mutta se siinä saattaisi olla vaikutusta jos joku kaveri tai joku muu läheinen ihminen on homo
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305657
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123388- 1932291
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631713Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan761575Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351437Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741315- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2211177