Aizheimerin -tauti

väsynyt hoitaja

olen aivan pihalla äitini kanssa, kun en tiedä mitä tehdä hänen kanssa ,joskus hän on lempeä ja toisinaan haukuu minut ja pahoitan mieleni. tässä sitten kulkea töissä ja hoitaa perhe ,itsellänikin on takana raju vuosi eron takia .olemme veljeni kanssa ainuat jotka asuvat äidin lähellä ,haluaisin saada neuvoja onko päivä paikkoja johon hänet veisin muiden seuraan juttelemaan ,koska en jaksa kuunella samoja puheita ,
tai jos teillä on ollut sama tilanne miten selvisitte siittä .

7

2277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimitaa

      nyt et tarkemmin kertonut käykö äitisi luona kotisairaanhoitajaa tms.

      Miu isän luona käy kotisairaanhoitaja kaks kertaa päivässä. Aamulla käy kattomassa, että aamupala ja lääkkeet tulee otettua ja sitten vielä päivällä käyvät lämmittämässä isälle ruuan. Ruoka tulee ateriapalvelusta. Samalla tietysti näkevät mikä on kunto.

      Isä käy yhtenä päivänä viikossa päiväkeskuksessa, taksi hakee aamulla ja tuo iltapäivällä takaisin.

      Siivouksen ja pyykinpesun olemme toistaseksi hoitaneet veljeni kanssa itse. Edunvalvoja hoitaa raha-asiat. Isällä on myös turvaranneke jolla hän voi soittaa apua jos hän esim. kaatuu kotona.

      toistaiseksi ainakaan meidän ei ole tarvinut joka päivä isän luona käydä, soittelemme kyllä useasti ja käyn hänen luonaan väh. kerran viikossa.

      Joskus on tosi raskasta ja jopa raivostuttavaakin kuunnella samoja juttuja tuhannetta kertaa, etenkin jos ne eivät ole totta. Tällä nyt tarkoitan sitä että isä on ymmärtänyt/muistaa jonkin asian väärin. Vaikka sen asian olisi tuhat kertaa oikassu ni ei se enää muistiin jää. Eihän nämä vanhukset sitä tahallaan tee tietenkään, mutta joskus meinaa kyllä pinna palaa.

      Eli jos teillä ei nyt vielä noita palveluita ole, ni otappa yhteyttä esim. dementiahoitajaan jos kunnassanne sellainen on ja ota selvää mitä palveluja=helpotusta teillä olisi mahdollista saada äidillesi.

      Olen itse huomannut, kun olemme nyt asiat näin hoitaneet, että jaksan paljon paremmin isän kanssa, kun ei ole jatkuvaa huolta raha-asioiden hoitamisesta ruuasta yms. Ja huolta vähentää myös se tietysti että kotisairaanhoitajat käyvät isän luona säännöllisesti eli saamme tiedon jos isä esim. sairastuu tms.

      Voimia!

    • vielä tämä päivä..

      asumme anoppia lähellä joten käymme joka päivä klo 11 ja 16 laittamassa ruuan ja katsomme että hän syö. Kotisairaanhoitaja käy 2x kuussa ja siivooja kerran kk.Itse hän ei osaa käyttää kodinkoneita paitsi vedenkeitintä joten pyykit pesen minä (miniä) ja ostan hänelle ruuat (hän ei käy enää ruokakaupassa). Raskasta on usein, samat jutut päivästä toiseen, ei muista asioita, kiukkuaa ja on usein kuin pieni lapsi.Kun itse ei jaksaisi niin saan apua puhumalla kotisair.hoitajan, ystävien ja mieheni kanssa.Kovin pitkään en kyllä jaksa, usein anopin mielestä en ole edes perhettä!!Mutta katsotaan päivä kerrallaan..

      • -nainen-

        Minun anopille on alkanut tulemaan samanlaisia kiukunpuuskia, nyt tänä syksynä. Saattaa haukkua minut puhelimessa ihan lyttyyn. Mutta pyytää kyllä sitten anteeksi, kun olen käynyt siivoamassa ja pesemässä ikkunat. Omaa tytärtään ei pyydä siivoamaan ja minuakin kutsuu ´kunnalliseksi siivoojaksi´, jos joku sattuu soittamaan minun siellä ollessa.


      • goldcube
        -nainen- kirjoitti:

        Minun anopille on alkanut tulemaan samanlaisia kiukunpuuskia, nyt tänä syksynä. Saattaa haukkua minut puhelimessa ihan lyttyyn. Mutta pyytää kyllä sitten anteeksi, kun olen käynyt siivoamassa ja pesemässä ikkunat. Omaa tytärtään ei pyydä siivoamaan ja minuakin kutsuu ´kunnalliseksi siivoojaksi´, jos joku sattuu soittamaan minun siellä ollessa.

        Olen tutkinut aihetta ja tullut johtopäätökseen, että ennaltaehkäisy on parasta lääkettä, itse kukin sitä tarvitsemme, suojaa kehollemme.
        E-Epa kalaöljyn avulla sain auton takakontin väliin jääneen kyynärvarren vauriot kuntoon ja kivut myös jäivät sen siliän tien pois. Sama aine on antanut avun vaikeahkon ihottuman tulehdustiloihin ja pitänyt ihoa paremmassa kunnossa kuin koskaan. Myös allerginen nuha on korjaantunut. ... Sama aine auttaa aivoja!!!
        Yksi parhaimmista infopaikoista löytyy internetistä, samalla voit liittyä ilmaiseen postituslistaan osoitteessa http://www.drtolonen.com/uutiskirje.asp


      • huuhaa...
        goldcube kirjoitti:

        Olen tutkinut aihetta ja tullut johtopäätökseen, että ennaltaehkäisy on parasta lääkettä, itse kukin sitä tarvitsemme, suojaa kehollemme.
        E-Epa kalaöljyn avulla sain auton takakontin väliin jääneen kyynärvarren vauriot kuntoon ja kivut myös jäivät sen siliän tien pois. Sama aine on antanut avun vaikeahkon ihottuman tulehdustiloihin ja pitänyt ihoa paremmassa kunnossa kuin koskaan. Myös allerginen nuha on korjaantunut. ... Sama aine auttaa aivoja!!!
        Yksi parhaimmista infopaikoista löytyy internetistä, samalla voit liittyä ilmaiseen postituslistaan osoitteessa http://www.drtolonen.com/uutiskirje.asp

        Valitettavasti alzheimerintaudissa niin kuin useimmissa muissakin dementoivissa sairauksissa on kyse aivan muusta kuin tulehdustiloista ja allergisesta nuhasta. Varsinkin ne käytöshäiriöt, joista aloittaja kirjoittaa, ovat todella rasittavia, eikä asiaa helpota sen paremmin aivoverenkiertolääkkeet kuin E-Epa, jos niistä ei juuri muuta haittaa ole kuin rahanmeno. Ole sinä goldcube vaan iloinen, että et vielä tuon enempää dementiasta tiedä.


    • oli..................

      Äitini kohdalla oli samanlainen kiukkukausi vuosi sitten, mutta se meni ohi.
      Alzheimerin tautiin kuuluu erilaisia vaiheita. Kamalan raskasta on kiukuttelu ja vainoharhaisuus.
      Alzheimerin tauti on edetessään erityisen raskas omaisille.
      Voimia ja jaksamista!

      • eijuli

        Äidilläni on diagnotisoitu altsheimerin tauiti -05, ja saanut aricept muistilääkkeen ja b-vitamiini, sekä mielialalääkkeen, on myös verenpainelääke ja unilääke kotihoito x2 päivässä ja ruoka x4 viikossa , kun haluaa itse käydä "kaupassa" ja ilm käykin ,mut varalta on tili avattu ,et hoitajat voi käydä , jos näkevät tilanteen tarpeelliseksi,Ongelmana on nyt äidin pankissa käynti nostelee sieltä 300-400 e melkein viikottain viime kuussa n 1000e , mitem tähän voisin puuttua - on niin vaikea hänen yksityisasioihin mennä .Minulla on käyttöoikeus/nettiyhteys tiliin joten sitä kautta seuraan rahan kulkua ,Kaikki on suoraveloituksessa Olemme kyllä edunvalvojaa miettineet -onko hankala ,jos esim tytär olisi sellainen, tarkoitan onko vaikea ?Muuten on lääkitys auttanut , on hyvä mieliala ,"ei ole sairauden tunnetta" itsellään , ei lääkkeitä , mitä nuo naiset täällä juokevat, rahat kuluu ym"harmittelee itse . Asun itse 300km päässä . Äiti viettää aikaa ilm kaupungilla , kirjastossa bingossa , ainakin näin itse sanoo , ja hoitajatkin ovat joskus kertoneet että iltaisin sitten puhelimella tavoittelevat , jos ei ole kotona ,kun käyvät n 18:sta maissa. ,että tälläistä meidän äidille kuuluupi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe