Te kauppatieteitä opiskelevat, mitä vaatii pääseminen yliopistoon kauppatieteitä opiskelemaan?? Tietenkin se on yliopistokohtaista, mutta yleisesti ottaen, pääsekö sisään vain pitkän liudan L:iä omaavat yli-ihmiset?? Voisitteko kertoa esim. omia yo-arvosanojanne ja pääsykoepisteitänne. Entä ovatko valmentavat kurssit lähes välttämättömiä sisäänpääsemiseen? Ja kaikki muukin kauppiksessa opiskeluun liittyvä on enemmän kuin tervetullutta, omasta lähipiiristä ei siellä opiskelijoita juuri löydy..
KAUPPATIETEIDEN OPISKELIJAT
16
2925
Vastaukset
- n:nnen vuoden kauppatieteilijä
Tutustu pääsykoemateriaaleihin, ja harkitse tarkkaan, oletko tosiaan kiinnostunut niissä esiteltävistä asioista. Harkitse tarkkaan.
Kauppakorkealaiset ovat yleisesti ottaen helvetin ikävää porukkaa, opiskeluviihtyvyys on matala, ei yhteishenkeä. Sinulla täytyisi siis olla hyvä motivaatio muualta. Motivaatioista parhain on tietenkin se, että asiat ihan oikeasti, aikuisten oikeasti kiinnostavat sinua. Niin ei kuitenkaan monen kauppatieteilijän kohdalla ole, vaan motivaationa on raha. Voi harhautuneita...
Kauppatieteet ja pätäkkää tulee ovista ja ikkunoista - mikä harhaluulo. Suurimmasta osasta kauppatieteilijöitä tulee tavallisia toimistorottia, jotka tekevät lopun elämäänsä jotain keskijohdon ei-mihinkään ei-mitenkään vaikuttavaa näpräystänsä.
Mieti siis tarkkaan, mikä on motivaatiosi. Jos se on alan kiinnostavuus itsessään, niin sitten menee hyvin.- kylteri
"Kauppakorkealaiset ovat yleisesti ottaen helvetin ikävää porukkaa, opiskeluviihtyvyys on matala, ei yhteishenkeä."
-Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan Jyväskylässä.
"Kauppatieteet ja pätäkkää tulee ovista ja ikkunoista - mikä harhaluulo. Suurimmasta osasta kauppatieteilijöitä tulee tavallisia toimistorottia, jotka tekevät lopun elämäänsä jotain keskijohdon ei-mihinkään ei-mitenkään vaikuttavaa näpräystänsä. "
-Taitaa olla loppupelissä ihan itsestä kiinni. - n:nnen vuoden kauppatieteilijä
kylteri kirjoitti:
"Kauppakorkealaiset ovat yleisesti ottaen helvetin ikävää porukkaa, opiskeluviihtyvyys on matala, ei yhteishenkeä."
-Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan Jyväskylässä.
"Kauppatieteet ja pätäkkää tulee ovista ja ikkunoista - mikä harhaluulo. Suurimmasta osasta kauppatieteilijöitä tulee tavallisia toimistorottia, jotka tekevät lopun elämäänsä jotain keskijohdon ei-mihinkään ei-mitenkään vaikuttavaa näpräystänsä. "
-Taitaa olla loppupelissä ihan itsestä kiinni.että viestintuoja ammutaan aina...
- Riksu
n:nnen vuoden kauppatieteilijä kirjoitti:
että viestintuoja ammutaan aina...
Varsinkin, jos viesti on täyttä paskaa. Ekonomit sijoittuvat työelämässä varsin hyvin. Nimimerkkisi viittaa siihen, ettei kauppatieteet ole välttämättä sinun juttusi so. ne ovat liian vaativia.
- Ulkopuolinen kommentoija
Riksu kirjoitti:
Varsinkin, jos viesti on täyttä paskaa. Ekonomit sijoittuvat työelämässä varsin hyvin. Nimimerkkisi viittaa siihen, ettei kauppatieteet ole välttämättä sinun juttusi so. ne ovat liian vaativia.
Riippuu siitä miten määritellään "varsin hyvin".
Monella hakijalla tuntuu valitettavasti olevan se
harhaluulo, että pelkät KTM:n paperit ovat oikotie
huomattavan suurille palkoille ja tärkeisiin pomon
hommiin, vaikka suurin osa jää sinne keskituloisten
kastiin, keskijohdon, asiantuntijan tms.
hommiin. - n:nnen vuoden kauppatieteilijä
Riksu kirjoitti:
mut eihän todellisuutta ole ikinä kiva kohdata.
Vuosikurssini johtuu sairastumisesta krooniseen elimelliseen sairauteen muutamia vuosia sitten. Olen kuitenkin sinnitellyt opintojani loppuun, ja valmistuminen voi olla edessä jo keväällä, jos hyvin käy.
Moni meidän koulusta tuntemani on valmistunut jo vuosi-pari sitten. Eipä ole koulutusta vastaavia tehtäviä kuin yhdellä niistä viidestä, joiden sijoittumisesta tiedän.
Tässä toinen sanonta sinulle, Riksu: Ylpeys käy lankeemuksen edelle.
- sdsefefrer
keskimääräine älykkyysosamäärä on jotai 132 keskihajonalla 16 tietenkin .
Samalla viivalla ovat oikeustieteen ja lääketieeen .
Vai mitä luulette, missä nuista kon korkein keskimääräinen äo?- mikä idiootti
sinä olet!!! Hanki elämä!
- Hankkisit elämän!
mikä idiootti kirjoitti:
sinä olet!!! Hanki elämä!
Veikkaan ja olen aika varma, että lääkisläisillä on korkein äö. Olisipa mielenkiintoista nähdä kaikki korkeakoulut listattuna keskimääräisen äö:n mukaan. Ykköseksi veikkaisin TKK:n tutaa, sillä siellä on vielä matemaattisemmin ajattelevaa ja kuitenkin älykästä porukkaa. Sen sijaan oikiksen "humanistit" eivät ole matemaattisessa päättelyssä niin lahjakkaita. Mutta älykkyyttähän on monenlaista, nyt kuitenkin puhuttiin siitä älykkyydestä mitä yleiset äö-testit mittaa.
- Normi blondi
Hei!
Iselläni yo-tutkintoarvosanat:
A-englanti C
B-ruotsi M
C-saksa C
Äidinkieli C
Lyhyt matematiikka L
Reaali E
Eli ts. en pidä itseäni yli-ihmisenä, luin vaan hyvin pääsykokeeseen, koska sehän se loppupeleissä ratkaisee. Eli ei muutakuin pääsykoekirja kauniiseen käteen ja sieltä opettelemaan kaikki sanalistat ja pikku nippelitietoja myöten ulkoa.
Itse päääsin peräti ekalla yrittämällä sisälle ja uskon että kova työnteko on kaiken avain, pääsykokeessahan loppupeleissä mitataan sitä kuka sinne opiskelemaan haluaa eniten.
Tsemppiä!- afafaf
mihin pääsit ?
- hakukohde
Siis faktahan on, että suurin osa hakee sinne rahan vuoksi. Suosittelen kuitenkin ennakkoon tutustumaan vanhoihin koekysymyksiin ja pääsykoekirjoihin. Siinä vaiheessa mieti aikuisten oikeesti, et haluutko varmasti sinne.
Kokeeseen kannattaa valmistautua huolella, nimittäin se sisältää juuri sitä nippelitietoa ja muuta "tärkeää". Vanhoja pisterajoja löytyy yliopistojen sivuilta.
Itse en päässyt sisään tänä vuonna. (motivaatio?) Luin kirjat kerran läpi ja vähän kertailin. Mulla on M:n paperit tältä keväältä lukiosta.
Kannattaa varmaan käydä joku valmennus tms. jos haluaa kerralla sisään.
Itselleni jäi vähän paha maku suuhun sekä koekirjoista että kokeesta. Ehkä kyseinen paikka ei vaan ole minua varten, vaikka muuten olenkin kyseisistä asioista kiinnostunut.
Haluaisin kyllä myös kuulla kommentteja itse opiskelusta, että millaista se mahtaa olla kokeisiin ja kirjoihin verrattuna? - mursu_
Ite oon just aloittanu Helsingin kauppiksessa.. Pääsin sisään ekalla yrittämällä ja luin pääsykoekirjat suurin piirteen 6-8 kertaa läpi. Oon alkanu tajuamaan, että ei toi kaupallinen ala (ainakaan sen opiskelu) oo mua varten. Harkitse oikeasti tarkkaan haluutko hakea kauppikseen ja niin kuin joku sanokin niin hae vaan jos sua tosissaan kiinnostaa kauppatieteet! Jos päätät hakea niin siitä vain lukemaan :) Ne pääsykokeet on itse asiassa aika helpot, jos jaksaa 2 kk päntätä! Eikä kauppiksessa läheskää kaikki oo 6 ällän kirjottaneita! Valmennuskurssista on sen verran apua, että se lisää motivaatiota ja siellä tutustuu muihin hakijoihin mut loppujen lopuks sun on kuitenkin itse saatava se tieto päähän.
- Normi blondi
EI SE OO MIKÄÄN KAUPPIS VAAN KAUPPAKORKEA. Kauppishan tarkottaa sitä toisen asteen koulua. ARGH, ärsyttää tollanen!!!
- Snjep
Kaikki eivät ole kuuden L:n oppilaita, vaan huomattavasti
huonommillakin papereilla voi hyvin päästä sisään.
Valmennuskurssi ei ole välttämätön, jos jaksaa omatoimisesti
opiskella. Itse en olisi ikinä maksanut niin huimia summia
kursseista, koska luotin omiin taitoihini.
Viimeisimpänä muttei vähäisempänä: Tutustu ensin
hieman alan kirjallisuuteen ja mieti oletko oikeasti
alasta kiinnostunut, vai haluatko sinne vain koska
se kuulostaa hienolta. Jos ei alalle ole motivaatiota,
niin opiskelu on lähes tappavan tylsää, eikä se KTM:n
tutkinto ole edes mikään tae suuresta tilipussista.- kauppatieteiden yo.
Itse opiskelin väärää alaa yliopistossa pari vuotta, kunnes tajusin haluavani kauppatieteelliseen. Luin pääsykokeisiin kirjaston kirjoilla muun opiskelun ohessa. Kirjat luin huolellisesti kerran läpi tehden kattavat muistiinpanot. Muistiinpanot vielä kertailin ja sisään mentiin ekalla yrittämällä.
Yo-paperit E:n tasoa. Koepisteet eivät olisi riittäneet, mutta olinkin laskelmoinut meneväni yhteispisteillä ja itseopiskelu riitti.
Kuten moni tässä sanoi, kauppiksessa näkee paljon tyyppejä, jotka opiskelevat pelkkä rahankiilto silmissään. Nöyryys puuttuu monelta. Monilla on pissa päässä ja sitä ollaan niin olevinaan, koska "edessä häämöttää valtaa, rahaa ja kunniaa".
Totuus voi olla hieman toista. Liikemaailmassa täytyy tehdä paljon raakaa työtä menestyäkseen. Tietysti oikenalaista persoonaakin tulee olla.
Jos pääsykoekirjat herättävät sinussa kuitenkin aitoa mielenkiintoa, suosittelen lämpimästi.
Jos on tahtoa, intoa ja nöyryyttä, elämässä pärjää. Luki mitä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006374
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303813törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283190Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42869