120000 huolto

Porvoolainen

Varasin 120000 km huollon, mutta eivät osanneet kertoa sisällöstä muuta, kuin että öljyt ja kolme eri suodatinta vaihdetaan, kehoittivat katsomaan huoltokirjasta tarkemmat työluettelot. Huoltokirjasta ei kuitenkaan löydy listaa tehtävistä töistä! Hintaa tulee 490 €. Osaako joku kertoa, mistä ihmeestä tuo hinta voi muodostua ja onko mahdollisesti eri liikkeiden välillä eroa huoltojen hinnoissa?

29

8642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rillumarellu

maksaa noin paljon öljystä ja suodattimista.
      Synteettiset öljyt ja suodattimen saat 60-70 eurolla. Pölttoaineensuodatin on myös tarvikkeena edullin mutta hankala vaihtaa itse. Ilmanputsari ei maksa paljon ja on helppo vaihtaa itse.Jos sulla on ilmastointi niin aktiivihiilisuodatin maksaa 40. Helppo vaihtaa itse.

Vie se rellu johonkin muualle kuin merkkikorjaamolle
      ja pyydä vaihtamaan öljyt ja ne suodattimet mita et itse saa vaihdettua. Näin se on paljon halvempaa. On se melkoista ryöstöä tuo 490 euroa.

Noi "huollot" on kalliita valohoitoja, ole tarkkana mistä maksat.

• Porvoolainen

Noin vähän itsekin laskeskelin. Täytyy vielä käydä kysymässä, mitä tuo huolto oikeasti pitää sisällään. On kyllä kumma, ettei kunnon listaa määräaikaishuolloista löydy edes huoltokirjasta.

• Laguna -04
        Porvoolainen kirjoitti:

Noin vähän itsekin laskeskelin. Täytyy vielä käydä kysymässä, mitä tuo huolto oikeasti pitää sisällään. On kyllä kumma, ettei kunnon listaa määräaikaishuolloista löydy edes huoltokirjasta.

Pahimmassa tapauksessa tuo 490 euroakaan riitä, jos löytyy vielä jotain korjattavaakin.

• Janhu

Tekstistä ei selvinnyt sukupolvea tai moottoria, mutta helmikuussa Lahden Autosalvassa 1.4 16V -99 Meganelle hintaa kertyi seuraavasti:
      120000 huolto (Työ, ei sytytystulppia) 114,00€
      Tiiviste 2,34€
      Öljynsuodatin 10,12€
      Ilmansuodatin 19,94€
      Suodatin (??? ehkä raitisilmas.) 44,39€
      Mobil S 5W-40 58,50€
      Pesunesteet,lamppu ym. pikkusälää n.10,00€

työt 114,00€
      osat ja tarveaineet 142,46€
      yhteensä 256,46€

Tulpat olin vaihtanut muutama kuukausi ennen huoltoa, joten niiden osuus puuttuu. Hintaa olisi tullut n. 30€ lisää, luulisin. Mitään lisätöitä en ottanut, mutta ne ovat aina erikseen tilattava muutenkin (esim. ilmastointi- tai jarruhuollot)

• Janhu

Tuo mystinen, pelkkä Suodatin on bensansuodatin. Raitisilmasuodatin on kyllä samaa hintaluokkaa, siis Renaultin alkuperäisosa.

• vaihtuu
      • Janhu

• Porvoolainen
        Janhu kirjoitti:

Rellulla joka toinen on ns. pikkuhuolto. Ei mun mielestä päätä huimaa. Maksoin 100000km huollosta ilman jakopään hihnan vaihtoa 146,65€ ja tuolta voi katsoa 140000km huollon hintaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001054&posting=22000000019427980

Kaikki ylimääräiset työt tietysti nostaa hintaa, mutta oma Megane on ollut aika viaton.

ovat nämä 100000 ja 140000 huoltojen hinnat, mutta tuo 120000 huolto huimaa päätä. En tiedä onko Meganemme mallia I vai II, mutta 1,6 V koneella ja vm 2000. Silti tuo hintaero Janhun Meganen huoltoon tekee n. 200 euroa, jos huomioi tulppien osuuden. Taidankin soitella Lahteen ja kysyä huollon hintaa sieltä, kyllä sitä kahdella sadalla kannattaa ajella parisataa kilsaa...

• Porvoolainen
        Porvoolainen kirjoitti:

ovat nämä 100000 ja 140000 huoltojen hinnat, mutta tuo 120000 huolto huimaa päätä. En tiedä onko Meganemme mallia I vai II, mutta 1,6 V koneella ja vm 2000. Silti tuo hintaero Janhun Meganen huoltoon tekee n. 200 euroa, jos huomioi tulppien osuuden. Taidankin soitella Lahteen ja kysyä huollon hintaa sieltä, kyllä sitä kahdella sadalla kannattaa ajella parisataa kilsaa...

...on 1,6 16V.

• Janhu
        Porvoolainen kirjoitti:

...on 1,6 16V.

16-venttilliset koneet 1.4 ja 1.6 ovat lähes identtiset, joten samat huolto-osat käy molempiin. Se laittamani hintalista pätee kyllä autoosi hyvin pitkälti. Printtaa se ja vie merkkiliikkeeseen. Luulen että laiskuuksissaan he eivät jaksaneet kunnolla laskea hintaa, vaan heittivät jonkun mutuhinnan. Megane I on eka korimalli (1996-2003) ja II on uudempi 2003-.

• Porvoolainen
        Janhu kirjoitti:

16-venttilliset koneet 1.4 ja 1.6 ovat lähes identtiset, joten samat huolto-osat käy molempiin. Se laittamani hintalista pätee kyllä autoosi hyvin pitkälti. Printtaa se ja vie merkkiliikkeeseen. Luulen että laiskuuksissaan he eivät jaksaneet kunnolla laskea hintaa, vaan heittivät jonkun mutuhinnan. Megane I on eka korimalli (1996-2003) ja II on uudempi 2003-.

...ja soittelen kyllä ensin Lahteen ja kysäisen Autosalvan hinnan. Palailen vaikka sitten asiaan...

• Janhu
        Porvoolainen kirjoitti:

...ja soittelen kyllä ensin Lahteen ja kysäisen Autosalvan hinnan. Palailen vaikka sitten asiaan...

Toivottavasti tiedoista oli apua. Porvoossa ei asiakaspalvelu taida paljoa kiinnostaa. Muistaakseni Lahdessa oli tiskillä jaossa valokopioita huoltoraportista, jollaisen asentaja täyttää. Siinä näkyy kaikki huoltotoimenpiteet jonnekin 300000km asti.

• Porvoolainen
        Janhu kirjoitti:

Toivottavasti tiedoista oli apua. Porvoossa ei asiakaspalvelu taida paljoa kiinnostaa. Muistaakseni Lahdessa oli tiskillä jaossa valokopioita huoltoraportista, jollaisen asentaja täyttää. Siinä näkyy kaikki huoltotoimenpiteet jonnekin 300000km asti.

Autosalpa Lahdessa veloittaa tuon saman... Töiden osuus on 240 € ja sitten ne osat, tulpat, öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, pollttonestesuodatin... Kallista se vaan on!

• merkki vaihtuu
        Porvoolainen kirjoitti:

Autosalpa Lahdessa veloittaa tuon saman... Töiden osuus on 240 € ja sitten ne osat, tulpat, öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, pollttonestesuodatin... Kallista se vaan on!

Ja jos viitsit kurkistaa sitä aiemmin laittamaani linkkiä Autokeskuksen sivuille niin voit huomata vaikkapa Nissanin huoltohinnastosta että "Hinnat sisältävät huoltotyön ja -osat, moottoriöljyn sekä pientarvike ja jätemaksun". Rellun huolto saadaan näennäisesti näyttämään edulliselta mutta loppusumma paljastaa karun totuuden.

• Janhu
        Porvoolainen kirjoitti:

Mutta kai se vaan on uskottava.

• Janhu
        merkki vaihtuu kirjoitti:

Ja jos viitsit kurkistaa sitä aiemmin laittamaani linkkiä Autokeskuksen sivuille niin voit huomata vaikkapa Nissanin huoltohinnastosta että "Hinnat sisältävät huoltotyön ja -osat, moottoriöljyn sekä pientarvike ja jätemaksun". Rellun huolto saadaan näennäisesti näyttämään edulliselta mutta loppusumma paljastaa karun totuuden.

Nissanin hinnat ovat suht siedettäviä Relluun verrattuna. Tässä keskustelussa oon jäänyt vähän ihmettelemään, miksi ite on saanut huollot "puoleen hintaan". No, ettei totuus unohdu viime kuun arkistosta juttua jakohihnan hinnasta. Tulipa tuota itsekin kirottua..

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001054&posting=22000000019578175

• ????
        merkki vaihtuu kirjoitti:

En viitsi laskea eroja, mutta Nissanin huoltovälit ovat 15000 tai 20000 km plus raitisilmasuodatin. Rellujen, alkaen vm. 2003, huoltoväli 30000 km, sisältäen raitisilmasuodattimen. Onko tässä syy, että Renaultin huoltoa pidetään kalliina?

• se ON kallis
        ???? kirjoitti:

En viitsi laskea eroja, mutta Nissanin huoltovälit ovat 15000 tai 20000 km plus raitisilmasuodatin. Rellujen, alkaen vm. 2003, huoltoväli 30000 km, sisältäen raitisilmasuodattimen. Onko tässä syy, että Renaultin huoltoa pidetään kalliina?

Ihan sama siis vaikka ajaisit 5 tkm/vuosi, ei se siltikään tarkoita että huolto tulee tehtäväksi kerran kuuteen vuoteen. Jostain 30 tkm huoltovälistä hyötyvät vain paljon ajavat. Minä kun ajan 15-20 tkm vuodessa niin kerran vuodessa joutuu joka tapauksessa huollattamaan. Ja mieluummin siis Nissanin kuin Rellun hinnoilla.

Ps. raitisilmasuodatin maksaa 40 € Bilian tiskillä.

• paljonajava
        se ON kallis kirjoitti:

Ihan sama siis vaikka ajaisit 5 tkm/vuosi, ei se siltikään tarkoita että huolto tulee tehtäväksi kerran kuuteen vuoteen. Jostain 30 tkm huoltovälistä hyötyvät vain paljon ajavat. Minä kun ajan 15-20 tkm vuodessa niin kerran vuodessa joutuu joka tapauksessa huollattamaan. Ja mieluummin siis Nissanin kuin Rellun hinnoilla.

Minulle tuo 30000 km tulee keskimäärin joka yhdeksäs kuukausi täyteen ja ainahan se kirpasee kun joutuu luopumaan rahasta. Toisaalta olen vaihdattanut öljyt huoltamolla ja täyttänyt kaikki nesteet joten Volvon organisaatio ei pääse niihin optioihin käsiksi. Tietysti myös polttimot kannattaa vaihtaa itse tai huoltamolla jonka hinnat ovat kohtuulliset. Perushuolto on ihan kohtuullisesti hinnoitettu. En todellakaan vaihtaisi Rellua Opelixiin huoltohinnan vuoksi tai niin, minähän ajan autolla aika paljon, jos en ajaisi niin aivan sama mikä kottero siellä pihalla ruostuu.

• Rellu & sikakalliit huo...
        paljonajava kirjoitti:

Minulle tuo 30000 km tulee keskimäärin joka yhdeksäs kuukausi täyteen ja ainahan se kirpasee kun joutuu luopumaan rahasta. Toisaalta olen vaihdattanut öljyt huoltamolla ja täyttänyt kaikki nesteet joten Volvon organisaatio ei pääse niihin optioihin käsiksi. Tietysti myös polttimot kannattaa vaihtaa itse tai huoltamolla jonka hinnat ovat kohtuulliset. Perushuolto on ihan kohtuullisesti hinnoitettu. En todellakaan vaihtaisi Rellua Opelixiin huoltohinnan vuoksi tai niin, minähän ajan autolla aika paljon, jos en ajaisi niin aivan sama mikä kottero siellä pihalla ruostuu.

Keskivertoautoilija ajaa alle 20 tkm/vuosi joten huoltoväli 20 tkm on sopiva useimmille. Kyllähän mm. Skoda kokeili hätäpäissään jopa 50 tkm huolto-/öljynvaihtoväliä mutta kokeilu ei ollut kovin pitkäikäinen.

30 tkm on jo niin pitkä matka että jos esim. 10 tkm kohdalla tulee jotain pientä murhetta niin 30 tkm kohdalla ko. osan kohdalla "tuho" on jo totaalista ellei ole jäänyt tielle sitä ennen.

• vai???
        se ON kallis kirjoitti:

Mun Megane -05 huoltokirjassa lukee huoltoväli 30000 tai joka toinen vuosi.

• daydreaming
        vai??? kirjoitti:

Mun Megane -05 huoltokirjassa lukee huoltoväli 30000 tai joka toinen vuosi.

joka pysyy läjässä kaksi vuotta niin hyvin ettei vaadi huoltoa tai korjauksia koko aikana. Noita on meinaan ollut itsellä ja lähipiirissä viimeisten kahdeksan vuoden aikana kymmenkunta ja yhdistävänä tekijänä on ollut YLIMÄÄRÄISET huoltokäynnit milloin mistäkin syystä.

• Porvoolainen
        daydreaming kirjoitti:

joka pysyy läjässä kaksi vuotta niin hyvin ettei vaadi huoltoa tai korjauksia koko aikana. Noita on meinaan ollut itsellä ja lähipiirissä viimeisten kahdeksan vuoden aikana kymmenkunta ja yhdistävänä tekijänä on ollut YLIMÄÄRÄISET huoltokäynnit milloin mistäkin syystä.

Vaihdettiin Opel Meganeen puolitoista vuotta sitten. Syy: Opel oli hajalla milloin mistäkin syystä parin kuukauden välein. Megane ei ole ylimääräisiä huoltoja tarvinnut.

• Vaihtamassa merkkiä
        Porvoolainen kirjoitti:

Vaihdettiin Opel Meganeen puolitoista vuotta sitten. Syy: Opel oli hajalla milloin mistäkin syystä parin kuukauden välein. Megane ei ole ylimääräisiä huoltoja tarvinnut.

koputat puuta ja panet kädet kyynerpäitä myöten ristiin. Tuollaisia Relluja ei montaa mahdu tusinaan joten voit onnitella itseäsi hyvästä tuurista.

Meille tulee Rellun tilalle joko Ooppeli tai vielä todennäköisemmin joku japsi. Ja juurikin luotettavuussyistä.

• oli kyse?
        daydreaming kirjoitti:

Eikö tässä ollut kyse huoltoväleistä? Rellu 30000 tai joka toinen vuosi. Nissan 15000 tai 20000 ja lisäksi vuosihuolto.

• Porvoolainen
        Vaihtamassa merkkiä kirjoitti:

koputat puuta ja panet kädet kyynerpäitä myöten ristiin. Tuollaisia Relluja ei montaa mahdu tusinaan joten voit onnitella itseäsi hyvästä tuurista.

Meille tulee Rellun tilalle joko Ooppeli tai vielä todennäköisemmin joku japsi. Ja juurikin luotettavuussyistä.

Auto on kuitenkin pelannut kuin unelma. Itsekkin olisin päätynyt japsiin vaihtaessani autoa, mutta kustannus syistä otin rellun. Mutta mieti nyt tarkkaan sitä mossea, ei kun siis ooppelia...

• merkki vaihtuu?
        Porvoolainen kirjoitti:

Auto on kuitenkin pelannut kuin unelma. Itsekkin olisin päätynyt japsiin vaihtaessani autoa, mutta kustannus syistä otin rellun. Mutta mieti nyt tarkkaan sitä mossea, ei kun siis ooppelia...

Ja on jo mietittykin ja tultu siihen lopputulokseen, että Zafira II tai Mazda5 ovat erittäin varteenotettavia vaihtoehtoja Scenicille. Skodan Roomsterkin voisi olla jos se olisi "oikea" tila-auto.

• bårgo

http://www.w-elektro.fi/ vieppä autosi tuonne huoltoon, loistava palvelu ja osaavat työntekijät! ja hinnat ei päätä huimaa!

• Porvoolainen

Porvoon Autosalvan melkein naapurissa on korjaamo, joka hoitaa 120000 huollon takuutyönä hintaan 200 €. Sisältää öljyt, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, raitisilmansuodattimen, tulpat, polttonestesuodattimen ja kaikki lisätarkistukset (jarrupalat, voimansiirrot) jotka kuuluisi muutenkin huolto-ohjelmaan. Otin lisäksi ilmastointilaitteen huollon 100 € ja tarjouksena huollon yhteydessä tehtävän polttoainejärjestelmän ja moottorin puhdistukset karstasta 50 €. Tuohon sisältyy vielä jonkinlainen ilmastointilaitteen perusteellisempi puhdistus. Kaikki tämä siis 350 € (vrt. 490 € merkkiliikkeessä pelkkä 120000 perushuolto). Nykyään, kun kaikilla korjaamoilla on mahdollisuus suorittaa merkkikohtaiset takuuhuollot, en ymmärrä miten merkkikorjaamoilla on varaa pitää tuollaisia hintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2050
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79