Paras tapa välttää oseoporoosia

sid.

Törmäsin netissä laajaan tieteelliseen tutkimukseen, joka koskee myös osteoporoosia. Tutkimusta on esitelty sivuilla www.thechinastudy.com . Tutkimuksessa on laajasti selvitelty ravitsemuksen ja eri sairauksien välisiä yhteyksiä. Yksi tuloksista on, että eläinproteiin kuten lihan ja maidon proteiini lisää kalsiumin erittymistä virtsaan. Eli tutkimuksen mukaan paras tapa välttää osteoporoosi on lopettaa maidon ja lihan syönti. Kyseessä ei ole mikään eläinten suojelijoiden juttu, vaan laaja tieteellinen ravitsemustutkimus. Tilasin uteliaisuuttani ko kirjan Amazonista ja olen nyt lukenut vähän matkaa sitä. Kirja on todella hyvä, suosittelen niille jotka englantia taitavat. En ole vegaani enkä aio sellaiseksi ruvetakaan, mutta tukka nousee pystyyn kun lukee, miten paljon sairauksia liha ja erityisesti maito aiheuttaa (esim. sydän sairauksia, osteoporoosia ja syöpää). Koska kaukoidässä ei juuri maitotuotteita käytetä, ei siellä juuri osteoporoosista kärsitä, toisin kuin täällä. Eli se siitä maidon välttämättömyydestä...

4

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonaan

Vanhanajan ihmisten ruoka on ollut maito ja maidosta valmistettua. Läskiä paistettuna ja leipää kastettuna siinä rasvassa.

Ei puhuttu mitään osteoporoosista eli luiden haurastumisesta. Koukussa jotkut naiset käveli 50 ikävuoden jälkeen, mutta niin kävelee jotkut nytkin.

Kaksikymppiset eivät ennen aikaan kärsineet luidensa haurastumisesta ja pääaisallisin ravinto oli maitoa, maitovelliä ja sitä läskiä.
      Entäs nyt! Kasvisravintoa ja syömättämyyttä ja osteoporoosia jo nuorilla ihmisillä.

Mikä onkaan paras tapa - ollaan syömättä ja kuolaan pois, ennen kuin osteoporoosi iskee.

• tapa,

on välttää happoja tuottavia ruoka-aineita!

Keho joutuu neutralisoimaan hapon, ja siihen tarvitaan kalkkia.
      Jos sitä ei ole muualta saatavissa, se otetaan luustosta.

Mitäs siitä sitten seuraa?
      Kalkin häviämistä ja osteoporoosia!

• ahaveerus

..ja happoa tuottavat elintarvikkeet ovat eläinperäiset ruoat. Siis siirtykäämme vähärasvaiseen monipuoliseen vegaaniruokavalioon

• Nyt 37-v.

Katsoin jokin aika sitten tv:stä BBC:n dokumentin vitamiinitableteista ja niiden vaikutuksesta terveyteen. Ohjelman lopuksi esitettiin tutkimustuloksia Ruotsista. Siellä esiintyy poikkeuksellisen paljon osteoporoosia, ja Ruotsi on (muistaakseni) ainoa (länsi?)maa, jossa maitoon lisätään A-vitamiinia. Tämä esitettiin yhtenä syynä suuriin sairauslukuihin. Tutkimus ei ilmeisesti kuitenkaan ollut vielä kovinkaan kattava, tutkimuksia jatketaan... Herää vain kysymys, mitä tässä sitten oikein sopii syödä ja mitä ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe