Huomasin tänään, että yhdellä kolmesta marsusta oli tullut kaksi pientä karvatonta aluetta selkään ja kylkeen. Muiden marsujen turkki oli hyvässä kunnossa. Tietääkö joku mistä voisi olla kyse ja miten tulee toimia? Kiitos avusta!
Marsu kaljuuntuu?
5
2715
Vastaukset
- marsukan omistaja
Moikka.
Ei ole tullut vastaan tuollaista, mutta tietystihän kannattaisi käyttää eläinlääkärillä...- daisy..
Voisiko olla c-vitamiinin puutetta? Kutiaako se marsun iho? Jos iho kutiaa, esim. helokkiöljykuuri voisi auttaa...? Itsellä ei ole kokemusta tällaisesta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen c-vitamiinin puutos! Jos kumpikaan näistä ei tule kyseeseen, niin pirautapa sille eläinlääkärille :)
- Miahh
marsusi saanut tarpeeksi c-vitamiiniä? Voisiko olla puutos? Marsuthan eivät pysty itse sitä c-vitamiiniä tuottamaan, joten sitä on annettava lisänä. Rakeina, tai veteen laitettuna. Oletko antanut? Jos et niin kysäiseppä eläinlääkäriltä c-vitamiinin annostukset puutostilana. Tai jos joku kokeneempi tietää miten c-vitamiini tuplataan jos on puutos tila.
- Marsuni
Yksi minun marsuistani on alkanut kaljuuntua pepun yläpuolelta ja aloin miettiä että eihän se ole mitään vakavaa mutta kun lueskelin täällä teidän muiden kommentteja tajusin että varmaan vain c-vitamiinin puutos. Yleensä se johtuu siitä mutta jos karva ei lähde kasvamaan käytän sitten eläinlääkärissä
- enodottelis
Marsuni kirjoitti:
Yksi minun marsuistani on alkanut kaljuuntua pepun yläpuolelta ja aloin miettiä että eihän se ole mitään vakavaa mutta kun lueskelin täällä teidän muiden kommentteja tajusin että varmaan vain c-vitamiinin puutos. Yleensä se johtuu siitä mutta jos karva ei lähde kasvamaan käytän sitten eläinlääkärissä
Ja sinä uskot mitä tämän tasoiselta palstalta luet? Varsinkin kun vastaukset eivät kohdistu sinun marsuusi sitten millään tavalla?
Olisi erittäin outoa, jos olisit onnistunut saamaan marsullasi aikaiseksi c-vitamiinin puutostilan. Se on äärimmäisen harvinaista, jos marsu saa tuoreruokaa ja vielä askorbiinihappolisääkin. Esim. silsa on melkein todennäköisempää ja muutenkin usein kannattaa pikemminkin pelata varman päälle (eli olettaa pahinta) ja ottaa siksi heti yhteyttä eläinlääkäriin. Muuten potentiaalisesti pahennat tilannetta ja saat muutkin marsusi tartutettua, jos kyse on tarttuvasta vaivasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1585085- 1944051
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403705Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia522986Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat482627- 1461987
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441737Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.361489Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631424Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319