homeoireisiin? Lääkäri määräsi Cetirizin nimistä antihistamiinia. Entä onko sen syömisestä jotain haittaa, jos mahdollisesti pääsee joskus joihinkin oikeisiin tutkimuksiin? En ole vielä kuuria aloittanut.
Onko antihistamiinista
12
6476
Vastaukset
- Mummu-Smurffi
Sinun pitää lopettaa antihistamiinien syöminen ennenkuin menet vaikka ammattitautitutkimuksiin tai allergiatutkimuksiin.
Muuten tutkimuksista ei saa oikeaa tulosta. - Minulla ei
Itselläni ei antihistamiineista tai mistään allergialääkkeistä ollut homeoireisiin mitään apua, ei minkäänlaista vaikutusta. Ainoa apu oli siinä, että pääsin pois homeasunnosta terveempiin olosuhteisiin. Myöskään kortisonilääkkeistä (nenäsuihke, tabletit) en huomannut itselläni mitään apua olevan, ei liioin lääkärin minulle työntämästä "rauhoittavasta allergialääkkeestä". En tosin saanut edes mitään kivoja sivuvaikutuksia niistä.
Astmalääkkeitäkin tuli kokeiltua silloin - ei mitään vaikutusta. Tosin eihän minulla astmaa ole ollutkaan, vaan homemyrkytys. Homemyrkytystä lääkärit eivät ole sen enempää tutkineet kuin pyrkineet parantamaankaan/lievittämään.
Homeoireisiini jonkinlaista helpotusta toivat:
- tuulettaminen koko ajan ja ilmanpuhdistin
- tulikuumat suihkut, ihon peseminen parikin kertaa päivässä
- ihon pyyhkiminen lähes sataprosenttisella alkoholilla (isopropanolilla)
- alkoholi sisäisestikin nautittuna
- toisinaan ihon öljyäminen helpotti oireita
- oleminen muualla kuin kotona minulle oli apua nopeisiin allergiaoireisiin ataraxista, esim. ihon lehahteluun ja kurkun kutinaan ja turvotukseen. Duact avaa tukkoisen nenän. Käytän niitä molempia edelleen noin kerran viikossa. Miedommista antihistamiineista ei ole ollut mitään apua, mikä on ikävää, sillä kyseisillä lääkkeillä on paljon sivuvaikutuksia.
- enää antihistamiinit
Mikähän siinäkin on? Tämän sairauden alkuvaiheessa eli silloin kun oli ne nenätukkoisuus ja poskionteloiden vaivat ja kurkun kutina ja rykiminen oireena, tuntui, että antihistamiinit auttoivat kyllä, mutta nyt ei enää. Nenä on samalla tavalla tukossa, söi niitä tai oli syömättä. Tosin nythän olen kyllä vältellyt kaikkia homepaikkoja, mutta vaikka homeisiin törmääkin, niin se oireilu on sellaista, ettei siihen auta oikein muu kuin aika eli se homeflunssa kestää sen minkä kestää. Päänsärkyynkään, siihen niin kovaan, ettei pysty kuin makaamaan, niin ei kierrä niin pahasti, ei auta päänsärkylääkkeet. Kokeiltu on esim. 1000 mg buranaa tai 100 mg ketomexia. Olenkin tullut siihen tulokseen, että kun eivät tehoa, koetan kestää vaaka-asennossa, jotta ei kävisi pahasti mahan päälle nuo särkylääkkeet. Eli jos vaikka vatsa pelaisi loppuun asti, kun keuhkot ei.
- homeastma
Minulle ei mitenkään sovi atarax. Pää on seuraavana päivänä ihan sekaisin. Ajattelin pyytää Duact reseptiä, mutta tiedätkö kuinka usein sitä voi ottaa. Voiko päivittäin?
- päivitäin
homeastma kirjoitti:
Minulle ei mitenkään sovi atarax. Pää on seuraavana päivänä ihan sekaisin. Ajattelin pyytää Duact reseptiä, mutta tiedätkö kuinka usein sitä voi ottaa. Voiko päivittäin?
kun ottaa niin vaikuttaa, mutta esim. työkaverilleni tuli sydämentykytystä ja joutui lopettamaan lääkkeen. Minulle ei tähän mennessä ole sopinut mikään muu kuin Nasonex jota käytän
kuuriluonteisesti. Pää menee sekaisin jokaisesta antihistamiinista ja apteekista kertoivat että se on aivan yksilöllistä miten kukin reagoi mihinkiin nuhalääkkeeseen. - homeahdistus1
homeastma kirjoitti:
minullakin. Valitettavasti oireeni ovat olleet niin pahoja, että on ollut pakko ottaa antihistamiinia joka tapauksessa. Otan sen iltaisin ja olen vaivoin työkykyinen seuraavana päivänä. Jos joudun ottamaan ataraxia päivällä, on pakko olla poissa työstä. Duactia pitäisi käyttää kuureina, ei jatkuvasti tai sen teho menee.
- homekorva
päivitäin kirjoitti:
kun ottaa niin vaikuttaa, mutta esim. työkaverilleni tuli sydämentykytystä ja joutui lopettamaan lääkkeen. Minulle ei tähän mennessä ole sopinut mikään muu kuin Nasonex jota käytän
kuuriluonteisesti. Pää menee sekaisin jokaisesta antihistamiinista ja apteekista kertoivat että se on aivan yksilöllistä miten kukin reagoi mihinkiin nuhalääkkeeseen.Mä tankkasin itteni allergialääkkeillä,.. jos niin voi sanoo..
Silmätipat. nenäsuihke. antihistamiini (cetirizin)
EI ne auta homesairauteen hometyöpaikassa. Oireet lievittyi esim silmien kirvely (tunniksi) ym.
Cetirizinistä tuli lisäksi oksettava olo ja väsytti.
Kuukausi riitti sitä, sit en enää viittiny syödä, kun ei ollut mitään hyötyä.. Huom. ulkoilma ei ollut mukana ärsytyksessä, oireilu oli kauheaa talviajankin.
Home aiheutti toistuvia kovia päänsärkyjä myös, niitä yritettiin diagnosoida migreeniksi.
No, tää "migreeni" hävis samalla kun vaihdoin työpaikkaa. Kuten mun "fibromyalgia" hävis myös? Samoin nenäverenvuodot ovat lakanneet. Ihokaan ei enää kutise, eikä oo kauheita patteja koko ajan. Korvatulehduskierre on lakannut. Nenä ei oo enää tukossa. Kuumeilu on lakannut. Alilämpökohtauksia tulee vielä.
Huhuu?? ihmeparannus vai?
Pysyväksi jäi astma tyyppinen oireilu, keuhkotulehdus ym,.
Silmät on parantuneet jotenkuten, tippoja joudun käyttämään yhä, sekä nenäsuihketta. Mutta se jätti turvotus nenän limakalvoissa sekä silmäluomissa ja OTSAssa on laskeutunut. Korvia ei kutita enää. -Vaihdankin tässä nimimerkkini Homekorva pian pois-.Hiustenlähtöä vielä jonkinverran.
Käytän säännöllistä astmalääkitystä myös.
En voi käyttää itse hajusteita.
Olen myös totuttautunut hieman tuoksuihin, en lähde heti pakoon(esim. työmatkoilla)
Käry, savu yms. Ällöttää yhä, mutta sietokyky alkaa palata takaisin.
Olen huomannut, että jotkut hajusteet ei enää tee kauheeta pääkipua tai kurkun kuristusta, esim. on joku hyvä vanilja tyyppinen tuoksu (naisten sarjaa.)
Saan hengenahdistusta #karvaisista# eläimistä, kuten kissasta ja koirasta, vaikka ne ei näy prickis ym testeissä. Myös mustikka ja viinimarja(pakastettuna marjana) tekee pahan hengenahdistuksen
Tutut HOME Oireet palaa rytinällä, kun menee homepaikkoihin. Mm. sormet kangistuu ja jalat on kuin puupökkelöt. Päänsärky alkaa ym.
Mutta kokonaisuudessaan oireilu ON lieventynyt. Eli kyllä tässä vielä toivoa on! Kun ei anna periksi sairaudelle.
Huomasin mielenkiintoisen seikan myös..
KUN ei KOKOAJAN mieti, että en voi tehä tätä, tästä tulee kohtaus yms. NIIN ei niitä oireitakaan tuu niin paljon. Kannattaa kokeilla eri asioita. Pistää hanttiin. Ei auta ruikuttaa.
Kyllä alistuminen vaikuttaa omaan kuntoon. Ihan varmasti. (ja heti alkaa joku räkyttämään palstalla, että enhän mä voi ite vaikuttaa,,,, just joo. Kyllä oma asenne Vaikuttaa omaan terveydentilaan).
Käyn harrastuksena opiskelemassa, uimassa, kuntosalilla, ymm.. ja huomaan, että aina tulee enemmän sietokykyä. Käyn taas vakituisesti myös töissä. Ja iltaisin lenkkeilen, voimistelen. Teen kotityöt, luen jne.
Jos tunkee itsensä hajuttomaan, pölyttömään akvaario maailmaan, ei sieltä enää voi mennä mihinkään. Maailmaan kuuluu hajut, pölyt ym.
Mä aion taistella, ja totutella takaisin elämään. En halua olla kotona yksin "lymyämässä".
Haistan hometalot ja niiden asukit, homeita on myös busseissa,junissa ym. mutta siirryn sit vaan toiseen kohtaan. Ei niistä kannata senkummemmin noteerata. Niitä on jokapaikassa.
Kirjastos käyn yhä, tiedän missä kohdissa ei kannata olla. Kirjat luen työmatkoilla, jotkut oikein polttaa silmiä. Niin laitan sit vaan tippoja lisää. EN aio antaa periksi.
Myös Probioottivalmiste Maitohappobakteeri on lisännyt vastustuskykyä, lisänä vitamiinitabletti samoin kuntoilu, vyöhyketerapia ja ruokavalio. - Mammi
homeastma kirjoitti:
Clarityn , mutta vaihdoin sen halvempaan.
Uusi lääke on nimeltään Loratadin Generics; on toiminut oikein hyvin , kun otan ½ tablettia joka päivä; kokonainen tabletti kuivatti liikaa.
Sairastumisen alkuaikoina mäkin sain ainoastaan nuhatabletteja, ne helpotti nenän tukkoisuutta jonkin verran , mutta juoksin poskiontelotulehduksen vuoksi jatkuvasti lääkärillä. Ja muihin oireisiin niillä ei ollu mitään vaikutusta, niinkuin ei vieläkään , jos on homepaikoissa, niin ääni lähtee, otti mitä tahansa.
- hilkkaliisa
Ensimmäisen kerran nenäni oli tukossa 1986 ja työkaverini (korvalääkäri) teki minulle poskiontelopunkteerauksen. Yskitti myös koko ajan. Märkää ei ollut. Tuo poskiontelohuuhtelu silloin helpotti yskimistä muutamaksi päiväksi. Se yskiminen ei johtunut mistään flunssasta. Lievä astmani puhkesi 1988. Se pysyi lievänä 11 vuotta.
Sain kesällä 1999 eri merkkisiä antihistamiineja.
Nekään eivät enää auttaneet ja ilma ei kulkenut lainkaan nenäni kautta. Taas toinen työkaverini (korvalääkäri) teki poskiontelohuuhtelun ja märkää ei ollut. Mitkään nenäsumutteet eivätkä antihistamiinit pitäneet enää nenääni auki.
Kesällä 1999 aloin myös ensi kertaa tuntea homeen hajun työpaikallani. Samaan aikaan tuo "vanhan kellarin haju" työpaikallani alkoi inhottamaan ja tunsin sen koko ajan työssä ollessani. Oli kait sitä ollut aikaisemminkin, mutta en tunnistanut hajua.
Tämän nenä-"rumban" jälkeen keuhkoni tulehtuivat ja olin kolmisen kuukautta sairauslomalla. Työhön palasin "kortisonin suojassa" - eli söin vielä kuukauden kortisonia kun menin työpaikalla takaisin. Kun tuo kortisonikuuri loppui, tulehtuivat keuhkoni uudelleen (inflammaatio - siis ei mikään keuhkokuume).
Ainoa keino minulla terveenä pysymiseen on nykyisin, lääkkeiden lisäksi, pysytellä pois homepaikoista.
Kesällä 2006 oli melko hyvä olo, kun oli kuivaa, mutta nyt tunnen taas keuhkoissani ja nenässäni, että syksy on saapunut homeineen. Aivastelen ja vesinuhaa ja yskimista on taas enemmän. Sisällä pysyminen on pakollista jos en halua huonoa ja tukkoista oloa.
Ei pidä hoitaa vain oiretta, vaan SYY nenäsi tukkoisuuteen on selvitettävä.
Onko kotonasi jotain mikä voisi sen aiheuttaa: Koira? kissa tai muita eläimiä? hometta? Oletko herkistynyt pesuaineille tain deodoranteille tai ihovoiteille? Itse en kestä mitään hajusteita.
Onko työpaikallasi jotain, jolle olet mahdollisesti herkistynyt ? Oletko leipuri (jauhopöly??) tai kampaaja (hiuslakat ja väriaineet??) tai hitsaaja ("musta", jolle hitsarit herkistyvät)?? Onko työpaikallasi hometta?? Haiseeko työpaikallasi home tai tunkkainen maakellarimainen haju?
Kuka lääkäri lääkkeen määräsi? Työterveyslääkäri?
Mene uudelleen tuon saman lääkärin luo ja pyydä tarkempia tutkimuksia SYYN selvittämiseksi, ennenkuin tuo tukkoisuus "siirtyy alemmaksi keuhkoihisi". Allerginen nuha voi edeltää astman puhkeamista (Nordman 2002, luento). Niin minullekin kävi.
Kun pääset tarkempiin tutkimuksiin, on antihistamiinien syöminen lopetettava ajoissa. Kysy siitä paikasta, jossa sinua tutkitaan - kuinka kauan pitää olla syömättä antihistamiineja ennen tutkimuksia, ettei tule vääriä negatiivisia tuloksia. Eli se tarkoittaa että antihistamiinit voi peittää mahdollisen allergian.
Selvittele nyt MISSÄ sitä hometta on ja vaadi korjaus - on se sitten työpaikallasi tai kotonasi.
Jos ongelma on työpaikallasi, ota yhteys työsuojeuvaltuutettuun ja työsuojulupäällikköön ja vaadi, että työterveyslääkäri kirjaa oireesi ylös.
Pidä huolta itsestäsi ! - mikään hyvä
olo tule! Otin tabletin parina päivänä ihan kokeilumielellä, mutta en huomannut mitään vaikutusta. Se ei tosin ole mikään ihme, koska oireinani on kuumeilu, liman nousu, päänsärky ja väsymys, ei nenän tukkoisuus tms.
- säännällisesti
Ei parin päivän pillerin nakkailulla oo vielä tehoja. Yleensä pitää syödä useampi päivä. Minä otan kaksi nappia päivittäin ja vähän auttaa, ei paljon kuitenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444318Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202774Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412532Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?851529Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161476- 481199
- 811135
- 59993
- 45986
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En176977