Heips!
Onko teillä syysmasennusta?
Mulla on nyt ensimmäinen syksy jolloin kärsin tälläisestä. Mikään ei kiinnosta, itkettää, ärtyneisyyttä on, makean himo ja tarve sydä koko ajan, väsyttää koko ajan. Nyt on vasta alkanut kun päivät on alkanu lyhenemään ja sataa koko ajan ja on synkkää :( Sitten tuntuu että aika ei riitä mihinkään ja poikaystävän kanssa on mennyt sukset välillä ristiin kun ei ole aikaa nähdä niin usein.
Onko kellään samanlaisia oireita?
syysmasennus
6
2711
Vastaukset
- masennusta ilmassa
Se on nyt taas tätä.Ärsyttävä ilma ja just sen takia ulos ei kiinnosta mennäkkään.Mut siltin kannattaa ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä sadevaatteet päällä ulos.Piristää kummasti!Sateessa on ihan mukava kävellä jos on kunnon sää varusteet.Yksin ei tietenkään ole mukava lähteä pimeään iltaan mutta pyydä kaveri tai onko teillä koira?Koira on parasta lenkki seuraa!Se on aina ilonen päästessään lenkille ja on siksi positiivista ulkoilu seuraa!Itsellä on koira ja se minut viekin iltaisin ulos.Yksin en viittisi lähteä mutta on pakko vaan lähteä kun tietää miten tärkeää se on koiralleni.Ulkoilun jälkeen on paljon pirteämpi olo!!Jaksamisia sinulle ja toivottavasti löydät mukavan ulkoilu kaverin!!
- koiju
ois aina kesä..mulla vaikuttaa just samanlailla mielialaan heti,surkeeks tuntee koko ajan eikä tarmoa löydy mihinkää,masentaa..harmaata ja pimeää.
- Se auttaa
koiju kirjoitti:
ois aina kesä..mulla vaikuttaa just samanlailla mielialaan heti,surkeeks tuntee koko ajan eikä tarmoa löydy mihinkää,masentaa..harmaata ja pimeää.
Hei, kaikki syysmasennuksesta kärsivät. Investoikaa yhden kerran kunnon kirkasvalolamppuun, se kestää kymmenen vuotta, joten vuosi-investointi ei ole suuri. Joka aamu heti herättyä puolen metrin päähän pöydälle lamppu, jonka ääressä syö aamupalan, lukee lehden ja meikkaa tms. Se menee siinä samalla. Tulee 2500 luksia päivänvaloa, auttaa kaamosmasennukseen takuuvarmasti. Itse olen ottanut jo 10 vuotta valoa aamuisin lokakuun alusta tuonne maaliskuun alkuun asti. Lamppu maksoi aikoinaan n. 170 euroa, en tiedä mitä tänä päivänä.
- Noona
Se auttaa kirjoitti:
Hei, kaikki syysmasennuksesta kärsivät. Investoikaa yhden kerran kunnon kirkasvalolamppuun, se kestää kymmenen vuotta, joten vuosi-investointi ei ole suuri. Joka aamu heti herättyä puolen metrin päähän pöydälle lamppu, jonka ääressä syö aamupalan, lukee lehden ja meikkaa tms. Se menee siinä samalla. Tulee 2500 luksia päivänvaloa, auttaa kaamosmasennukseen takuuvarmasti. Itse olen ottanut jo 10 vuotta valoa aamuisin lokakuun alusta tuonne maaliskuun alkuun asti. Lamppu maksoi aikoinaan n. 170 euroa, en tiedä mitä tänä päivänä.
Eilen ostin, 159 euroa. Kiva kuulla, että lampusta on ollut hyötyä!
- kaamosmasennus
Kaamosmasennus on tuttu juttu. Kirkasvaloa minäkin olen käyttänyt ja pahimpina vuosina myös depressiolääkitystä, jotta pahimman yli on päästy. Hae ajoissa apua itsellesi.
- Nippeliini
Kuulostaa todella tutulta, mulla vieläpä melkeen joka syksy sama homma. Itkettää vähän väliä, hirvee itsesääli päällä koko ajan, kaikki asiat ottaa päähän. Onneksi saa paeta töihin välillä, ei tarvi märistä koko ajan. Oon miettiny kirkasvalolampun hankkimista, auttaskohan se...Voimia sulle, jospa se talven myötä helpottas :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264