tupakkaGallup

huhtikuu22

Mielenkiintoista olisi tietää,
Kuin moni polttaa/on polttanut raskauden ajan?
Montako savuketta menee päivässä?

Vastailkaa..=)

20

1768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillamamma

Lopetin tupakan polton kun sain tietää olevani raskaana! enkä kyllä ymmärrä miten joku voi vetää sätkää kun on pieni ihmisen alku mahassa!!

• heitura

En voisi polttaa raskaan yhtään tupakkaa, ahdistaa jo pelkkä hajukin!

• lillamamma

täytyy vielä lisätä että olin polttanut tupakkaa melkein 13 vuotta ja yli askin päivässä ja kuitenkin pystyin lopettamaan ilman vaikeuksia. Olihan mun sisällä viaton ihmisenalku!

• ollenkaan

raskauden ajan olen päättänyt olla koskematta tupakkaan ja alkoholiin, eikä ole edes vaikeaa ollut. Mies polttaa ja joskus leijuu savut minunkin nenään, pahaa vain tekee, yök. Pussaaminenkaan ei ole kivaa kun toinen maistuu ja haisee tupakille..mutta eipä tuo onneksi jatkuvasti lemua..! :)

• meni

puoli askia -aski viikossa, mutta ei ole mennyt yhtään sen jälkeen kun tiesin odottavani. Ymmärrän kyllä kaikkia niitä, jotka ovat pitkäänkin polttaneet, että lopettaminen voi olla vaikeaa. Itse vain päätin olla polttamatta, mutta kyllä välillä tekisi mieli yksi henkonen vetäistä, mutta en ole päätöksestäni luopunut (siis olla polttamatta). Olutta ja sidukkaakin tekis välillä mieli ja yhden kulauksen saunan päälle taannoin otin, mutta en kyllä aio alkomahooliakaan ottaa raskausaikana (pitääköhän vielä imetysaikanakin olla ottamatta...?). Tupakan ja alkoholin kanssa aion olla absolutisti, mutta muuten en aio hysteeriksi. Näin sanoi apteekissakin farmaseutti kun kyselin voinko jatkaa kalanmaksaöljytabl.ottamista, kun niissä on on A-vitamiinia. Hän sanoi, että se sen A-vitamiinin tai kalan syönnin tms. kannata ruveta hysteeriksi. Kyse on määristä mitä syödään ei siitä että tarvitsisi kokonaan luopua.

• olen polttanut..

Minä odotan kolmatta ja olen joka raskauden aikana polttanut.. Nyt varmaan tulee kaikkee negatiivista takas et v***u mikä idiootti ja miksi ees teet lapsia ja blaa blaa blaa mutta vastasin kuitenkin.. Lapset ovat olleet ihan terveitä ja isokokoisia syntyessään.. Tupakkaa mennyt n.10-15 päivässä...

• poltin

noin 1-2 tupakkia päivässä ja siitä se sit on taas lipsunut. Nyt poltan noin 7-8 tupakkia päivässä ja tammikuussa on LA. Tiedän riskit kyllä, eikä tarkoita sitä ettenkö välittäisi lapsesta vaikka polttelen. Lopettaminen on vain vaikeaa. Itselläni se ei ole pelkästään tapa, vaan olen nikotiiniriippuvainen polttaja. Jos se olisikin vain tapa, niin olisi helpompaa lopettaa ja ottaa tilalle tavaksi joku muu. Isäntäkin polttaa, ja hyvin moni muu lähipiiristäni. Olen monta kertaa harmitellut että miksi minulla ei tee huonoa ja miksei minulla se ole ns "itsestäänselvyys" niinkun monilla. Ja miksi minun tekee mieli tupakkaa ja moni muu kammoksuu sitä raskaana ollessaan? Näin vain on ja kovasti harmittaa. Jokainen henkonen aiheuttaa minulle huonon omantunnon. Nyt sitten saan kuitenkin vastauksia että miksi poltan kun tulee huono omatunto ja ei ilmeisesti riittävän huono kun kuitenkin poltan, mutten välitä muiden mielipiteistä. Saan kuula haukkuja mieheltäni ihan tarpeeksi ja edelleenkin tiedän kyllä riskit.

Tällä palstalla kysyttiin kuka polttaa/on polttanut raskaana ollessa. Miksiköhän on tullut tollasia vastauksia ettei olla poltettu...? Ei sitä kysytty.

• sauhuttelija

Noin 10 tupakkaa päivässä ja odotan.
        Omatuntoa kolkuttaa joka kerta, mutta lopettaminen on vain niin vaikeaa..mutta itseppä päätökseni olen tehnyt ja sen kanssa myös elän.

• minäpä minä

En polta, enkä oo koskaan polttanutkaan vakituisesti!

• La 4 vkon päästä

Poltettu on koko raskauden ajan. Alussa sain pidettyä 5:ssä tupakassa tai alle, puolenvälin jälkeen on lipsunut. 10-15 menee päivässä, ja tosiaan omatunto kolkuttaa jokaisen henkosen kanssa. Olin niitä ihmisiä, jotka kauhulla katseli raskaana olevia tupakoivia äitejä ja vannoin, että lopetan, kun tulen raskaaksi. Nyt sitten jouduin kyllä pyörtämään isot puheeni.

• myös,..,

ilmottaudun samaan joukkoon =) eli poltin molemmissa raskauksissa, toinen vieläpä kaksosraskaus.. lapset terveitä ja syntyivät lasketun ajan tienoilla, kaikki 9 pisteen vauvoja. Mitään "seurauksia" tupakoinnistani en ole lapsillani huomannut, esikoinen jo koululainen ja ei keskittymisvaikeuksia tms. Kaikki lapset siis täysin terveitä eivätkä esim sairastelleet muita lapsia emempi, vaikka imettänyt en heistä ketään, eli siis korvike lapsia koko porukka..en siis nyt mitenkään halua puolustella tupakointia raskausaikana, mutta jokainen äiti/tuleva sellainen tekee itse omat valintansa, se muistakaa, moralisointi/syyllistäminen ei auta!ja se että polttaako vaiko ei ,ei tee sen huonomaa äitiä!
        Tsemppiä kaikille lopettaneille ja sitä harkitseville..

• Ennen raskautta tupakoin baarissa ja satunnaisesti jos oli esim. tupakoivia kavereita kylässä. Lopetin heti, kun sain tietää raskaudesta eikä ollut vaikeaa vaikka välissä tuntuu et nyt maistuisi savut.

En oo halunnu sanoa mitään niille, jotka polttaa raskaanakin, koska uskon että se voi olla todella vaikeaa. Jos se on yhtä vaikeaa ku mulle syömisten kuriin saaminen, en viitsi pahoittaa toisten mieltä. Kyllä minäkin haluaisin olla hoikka ja syödä terveellisesti mutten vaan pysty.

• Äippä06

kyllä...ekan raskauden poltin ja nytten taas...olen yrittänyt lueskella hirveästi kaikkea tupakoinnista ja sen vaikutuksista mutta ei..jotenkin en vaan pysty lopettamaan.nyt menee noin.10tupakkaa päivässä välillä vähemmän.en ymmärrä mikä on kun nikotiini purkka ei edes auta.sain tietää pari päivää sitten että äidilläni epäillään keuhkosyöpää ja kyllä pisti miettimään omaakin polttamista itsenikin kannalta ei vaan pelskästään vauvan.saa nyt nähdä pystynkö tän sauhuttelun lopettamaan.ihana olisi saada mieskin mukaan=)

• Mukaan

Voi miten kiva lukea,että on muitakin savullisia äitejä.Mä ootan nyt 4.lasta rv 12 ja poltan 4-10 tupakkaa päiväs.Olen polttanu joka raskaudessa.En ala puolustelemaan itteäni mitenkään.Kai mä pystyisin lopettamaankin,mutta toisaaltaan en halua.Satun tykkäämään tupakalla käymisestä.Kuka on riippuvainen mistäkin...

• Tosi mukavaa

kun on tupakoivia äitejä...

• poltan tupakkia

Mut menee kyllä kerran viikossa kännitkin. Parempi se kuitenki on ku et vetäisin kamaa. Mummielestä meitä ei saa syyllistää vaik ollaanki vähä tyhmiä. Ei sille vaan voi mitään. ihqu moikkelis

• ihanaa!

Ihanaa että löytyy röökin vetelijöitä, siis ihanaa! Oisko vielä narkkareitakin?! Oispa ihanaa jos löytyis vielä kaman käyttäjiäkin, ihanaa, pidetään yhteyttä kaikki ja kerrotaan kokemuksia!! Kyllähän voisin lopettaakkin, mutta kun en halua niin miksi?!?

• Äippä06

kun jotkut osaa vetää asiat aina vähän liian yli ja asian vierestä! ei tupakkaa ja huumeita voi verrata toisiinsa!ei siinä mitään jos oikeesti veätte kamaa ja viinaa niinku viesteissänne väitätte saattaa vaan käydä niin et sossut vie lapsen kun tajuaa että ootte raskaana ja vettä viinaa ja kamaa=)

• ja sitte
        Äippä06 kirjoitti:

kun jotkut osaa vetää asiat aina vähän liian yli ja asian vierestä! ei tupakkaa ja huumeita voi verrata toisiinsa!ei siinä mitään jos oikeesti veätte kamaa ja viinaa niinku viesteissänne väitätte saattaa vaan käydä niin et sossut vie lapsen kun tajuaa että ootte raskaana ja vettä viinaa ja kamaa=)

vielä että. Kaikki voi tehä mitä haluu jos haluu kerta. Mäki katon aina simpsonitki kerta

• kummasteleva

Poltan itse ja kirjotinkin tossa aikasemmin otsikolla poltin ja nimim. alussa noista hommeleista.... Tossa vaan lueskellessani aloin kovasti kummastelemaan kuinka ihmiset hehkuttavat että on se niin ihanaa että on tupakoivia äityleitä ihanaa ihanaa että täältäkin niitä löytyy jne. Anteeksi kun mielipiteeni tuon julki, mutta minusta se on kamalaa huolimatta siitä että itsekin poltan. Jokainen sen saa itse päättää juoko ja polttaako raskaana ollessa mutta häpeän ainakin itse polttamistani suunnattomasti enkä sitä tee julkisilla paikoilla. Suoraan sanoen kusetan itseäni niinkin paljon että poltan tupakista puolet, tumppaan ja poltan jonkun ajan päästä loput. Ajattelen että näin en muka tee niin paljon hallaa muksulle. Ja paskat. Tiedän kyllä riskit niinkun jo aiemmassa tekstissä taisin mainitakin, mutta silti vaan kun tupakkia tekee mieli niin sitä tuudittautuu johonkin muka lieventävään asianhaaraan sitä vetäessään. Hyi hemmetti kun se välillä maistuu niin kamalan pahallekin, mut silti sitä on jostain syystä vedettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      48
      5151
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2693
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1814
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      136
      1680
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1606
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1460
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1437
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      27
      1389
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1166
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1153
    Aihe