onko oikein että 3kk ikäistä koiranpentua pahoinpidellään? mun kaverin koira sai pentuja ja luuli myyvänsä yhden pennun luoettavalle ihmiselle. se nainen on kolmen lapsen äiti.. lapsista 2 (1v ja 4v) pojat ovat allergisia koirille. nuorempi oli vähän aikaa sitten sairaalassa kolme päivää. lisäksi perheen 12-vuotias tytär hakkaa koiranpentua, ja vääntelee sen jalkoja.. koira on jo tämän ikäisenä vihainen. jos joku kulkee sen ohi niin koira murisee heti ja hyökkää kiinni.. sääliksi käy sitäkin koira-raukkaa.. joka päivä kuuluu heidän asunnostaan kun koira vinkuu kun sitä hakataan jne. koira myös joutuu olemaan päivittäin monta tuntia yksin kotona. mitä mieltä itse olette? mun mielestä ainakin tuo koira ansaitsee paremman kodin.. =`(
just joo!!
20
1038
Vastaukset
- mun mielest..
ilmoita asiastá jollekkin! kauheaa!!
Tästä tapauksesta olisi ilmoitettava jos asiat todella tuossa jamassa. Pieni pentu ansaitsee rakastavan ja ennenkaikkea TURVALLISEN kodin, jossa sille asetetaan selkeät rajat, mutta ei lyödä/hakata tai huudeta turhasta. Pentu tarvitsee myös paljon lepoa, joten sen tarpeet olisi otetteva siinäkin huomioon. Itselläni on kaksi koiraa ollut ja molemmat ihan pentuna hankittuja, joten tiedän todella mistä puhun. Nyt minulla on kissanpentu täällä ilonani ja herra ainakin on tyytyväisen oloinen. Kehrää paljon ja viihtyy sylissä, mutta kun kissa haluaa olla yksin niin hän saa olla yksin, enkä väkisin ole herraa paijaamassa. Nytkin nukkuu keittiönpöydällä ihan rauhassa ja vain tuhisee
- mitä väliä
trueshine kirjoitti:
Tästä tapauksesta olisi ilmoitettava jos asiat todella tuossa jamassa. Pieni pentu ansaitsee rakastavan ja ennenkaikkea TURVALLISEN kodin, jossa sille asetetaan selkeät rajat, mutta ei lyödä/hakata tai huudeta turhasta. Pentu tarvitsee myös paljon lepoa, joten sen tarpeet olisi otetteva siinäkin huomioon. Itselläni on kaksi koiraa ollut ja molemmat ihan pentuna hankittuja, joten tiedän todella mistä puhun. Nyt minulla on kissanpentu täällä ilonani ja herra ainakin on tyytyväisen oloinen. Kehrää paljon ja viihtyy sylissä, mutta kun kissa haluaa olla yksin niin hän saa olla yksin, enkä väkisin ole herraa paijaamassa. Nytkin nukkuu keittiönpöydällä ihan rauhassa ja vain tuhisee
Huolehditko yhtä tarmokkaasti kun ihmisiä kohdellaan huonosti?
- pystyy ilmoittamaan
mitä väliä kirjoitti:
Huolehditko yhtä tarmokkaasti kun ihmisiä kohdellaan huonosti?
/tekemään asialle jotain itse jos esim.pahoinpidellään,mutta yksikään eläin ei siihen pysty...Minä huolehdin eläimistä,joku muu huolehtikoon mm.alkoholisteista yms.
- mitä väliä
pystyy ilmoittamaan kirjoitti:
/tekemään asialle jotain itse jos esim.pahoinpidellään,mutta yksikään eläin ei siihen pysty...Minä huolehdin eläimistä,joku muu huolehtikoon mm.alkoholisteista yms.
Eli eläin on sinulle arvokkaampi kuin alkoholisti?
- mulle ainakii
mitä väliä kirjoitti:
on joku pieni koiran pentu tärkeämpi kuin joku juoppo voi toista sääliksi käy ;(;(;(
- sanoin
mitä väliä kirjoitti:
ihminen pystyy itse vaikuttamaan omaan elämäänsä,eläin ei.Alkoholisteista yms.huolehtikoot ne jotka ovat sen ottaneet asiakseen.Minä taas olen ottanut asiakseni huolehtia eläinten hyvinvoinnista.
PS:Ja kyllä.alkoholisteja/narkkareita en kovinkaan korkealle arvosta.Kukaan ei heitä ole pakottanut juomaan/käyttämään huumeita.... - mitä väliä
sanoin kirjoitti:
ihminen pystyy itse vaikuttamaan omaan elämäänsä,eläin ei.Alkoholisteista yms.huolehtikoot ne jotka ovat sen ottaneet asiakseen.Minä taas olen ottanut asiakseni huolehtia eläinten hyvinvoinnista.
PS:Ja kyllä.alkoholisteja/narkkareita en kovinkaan korkealle arvosta.Kukaan ei heitä ole pakottanut juomaan/käyttämään huumeita....Jospa ne narkkarit ja alkoholistit kaipaisivat tukea ja turvaa kohti päihteetöntä elämää. Älä liikaa tuomitse heikompia...voi olla huomenna se joka tarvitsee apua.
- mitä väliä
mulle ainakii kirjoitti:
on joku pieni koiran pentu tärkeämpi kuin joku juoppo voi toista sääliksi käy ;(;(;(
Eli jos joutuisit valitsemaan koiranpennun ja juopon äitisi väliltä, niin valitsisit koiranpennun...aika kovat arvot on pinnalla.
- kun edelleen
mitä väliä kirjoitti:
Jospa ne narkkarit ja alkoholistit kaipaisivat tukea ja turvaa kohti päihteetöntä elämää. Älä liikaa tuomitse heikompia...voi olla huomenna se joka tarvitsee apua.
on lemmikkipalsta...Tuollaisille asioille on ihan omat keskustelupaikkansa..Minulla on omat mielipiteeni enkä niitä muuksi muuta.
- tämä on
mitä väliä kirjoitti:
Eli jos joutuisit valitsemaan koiranpennun ja juopon äitisi väliltä, niin valitsisit koiranpennun...aika kovat arvot on pinnalla.
lemmikkipalsta,ei "autetaan alkkiksia"-palsta...Mielipiteensä kullakin.Minä taas en suostu edes olemaan missään tekemisissä parin sukulaiseni kanssa.Toinen alkoholisti ja toinen narkkari.Mutta tämähän nyt on mennyt jo kauas alkuperäisestä aiheesta.
Miten se voi sinua haitata jos joku pitää huolta eläimistä ja niiden kohtelusta??Syrjäytyneistä ihmisistä pitää taas huolta ne jotka ovat siihen asiaan omistautuneet... - mitä väliä
kun edelleen kirjoitti:
on lemmikkipalsta...Tuollaisille asioille on ihan omat keskustelupaikkansa..Minulla on omat mielipiteeni enkä niitä muuksi muuta.
Eli kuulut siihen katagoriaan, eli "kun olen jotain mieltä en jousta koskaan enkä kyseenalaista mielipiteitäni"?
- mitä väliä
tämä on kirjoitti:
lemmikkipalsta,ei "autetaan alkkiksia"-palsta...Mielipiteensä kullakin.Minä taas en suostu edes olemaan missään tekemisissä parin sukulaiseni kanssa.Toinen alkoholisti ja toinen narkkari.Mutta tämähän nyt on mennyt jo kauas alkuperäisestä aiheesta.
Miten se voi sinua haitata jos joku pitää huolta eläimistä ja niiden kohtelusta??Syrjäytyneistä ihmisistä pitää taas huolta ne jotka ovat siihen asiaan omistautuneet...Ei se minua haitaakkaan jos eläimistä pidetään huolta. Minäkin pidän eläimistä huolta, kuten myös syrjäytyneistä...en pidä itseäni parempana ihmisenä kuin muut.
- täällä
mitä väliä kirjoitti:
Ei se minua haitaakkaan jos eläimistä pidetään huolta. Minäkin pidän eläimistä huolta, kuten myös syrjäytyneistä...en pidä itseäni parempana ihmisenä kuin muut.
sitten joku väittänyt pitävänsä itseään parempana kuin muita ihmisiä???Jos olen sitä mieltä että jokainen ottakoon vastuun omista valinnoistaan ei tarkoita sitä että pitäisin itseäni jotenkin parempana..
Ja eiköhän lopeteta tähän tämä palsta ei ole tarkoitettu tällaisille asioille,vaan lemmikeille.
- Pia Lind
paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle asiasta.
Voit ilmoituksen tehdä nimettömänä jolloin kyseinen ihminen ei saa mistään tietää kuka ilmoituksen on tehnyt.
Koiranpentu normaaleissa olosuhteissa ei noin nuorena ole agressiivinen kenellekkään eli olisi todella toivottavaa että ilmoituksen pian tekisit jotta koira pois perheestä saataisiin.
Tämä on tietääkseni lemmikkipalsta jolle ei kuulu alkoholistien hoito, vai mitä?
Kyseessähän on koiranpentu, ei alkoholisti joten mitä jos tähän asiaan ottaisimme kantaa.
www.kissakoti.palvelee.fi - kotona?
Jos tiedät, tai edes epäilet, että koiraa pahoinpidellään, tee ilmoitus välittömästi eläinsuojeluyhdistykseen!
Ei tuo tuommoinen ole hyvä koti pienelle koiralle! Pentu on vielä hyvin herkässä iässä, eli olisi hyvä kouluttaa jne. - ...
pisti silmään tuo "koira myös joutuu olemaan päivittäin monta tuntia yksin kotona."
johtuu varmaan siitä että joillakin ihmisillä on elämä, ja he käyvät töissä/koulussa. kauppaankaan ei koiraa voi ottaa mukaan. ärsyttää suunnattomasti tuo ihmisten asenne että kun otat koiran, olet sen kanssa kotona 24/7. eihän se yksinkertaisesti ole mahdollista!
mutta, ilmota nyt hyvä ihminen johonkin tosta, ei kuulosta reilulta koiraa kohtaan. - anni
nii munkin mielestä mull on akvaario ja haluisin koiran suomenlapinkoiran ei koiria saa rääkätä siitä pitäs soitaa poliisille
- Eza92
Ole hyvä ja tee ilmoitus oman paikkakuntasi eläinlääkärille, terveystarkastajalle (he ovat virallisia eläinsuojeluviranomaisia) tai Suomen Eläinsuojeluyhdistyksen eläinsuojeluvalvojalle, joilla on myös lupa toimintaansa.
Etsi lähin eläinsuojeluvalvoja osoitteessa:
http://www.sey.fi/valvojat/valvluekehys.html
Lisätietoja osoitteessa:
http://www.sey.fi - minäpä minä
siis toi koira on sellanen kääpiökokonen vielä.. kettuterrierin ja kääpiövillakoiran sekoituspentu.. elikkäs siis aika pieni.. =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376